Mededeling

Collapse
No announcement yet.

is uw dpf al vervangen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Huidige wagen heeft 135.000 km op de teller. Regeneratie gebeurt om de 400 à 500 km zonder problemen. Als de regeneratie begint, blijf ik rijden tot de cyclus is beëindigd. Dus hout vasthouden. Ik doe veel autostrade, weinig korte afstanden. Af en toe trek ik eens goed door, maar sowieso houd ik bij het rijden op continue snelheid steeds het toerental op minstens 2000 tpm zodat de turbo altijd meedraait.

    Comment


    • #22
      De autos die we thuis hebben, daar zijn nog geen problemen met dpf geweest. Beide zitten ook nog maar rond de 65.000km
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Interessante link, hopelijk is dat correct.
        Staat geen link naar het onderzoek bij, "vrijwel uitgesloten", "min of Meer constante hoeveelheden"
        Hopelijk is het effectieve onderzoek wat professioneler uitgevoerd want conclusies zonder echte waarden/verschillen dat is toch iets tenenkrommend....
        Classic cars on demand

        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

        - It's time to make your dream come true -

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
          Interessante link, hopelijk is dat correct.
          Mij gaat het erom wat in eindeffect het beste is.

          En als ik als simpele leek de binnenkant van de uitlaatbuis van m'n DPF diesel bekijk en die van een niet DPF, dan zie en weet ik al genoeg eigenlijk. En als ik achter een DPF diesel rijd die volaccelereert of eentje die geen DPF heeft, dan zie ik ook genoeg... en ruik ik ook genoeg. Die DPF zie en ruik ik namelijk niet. Daar heb ik geen ingewikkelde onderzoeken voor nodig

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Mij gaat het erom wat in eindeffect het beste is.

            En als ik als simpele leek de binnenkant van de uitlaatbuis van m'n DPF diesel bekijk en die van een niet DPF, dan zie en weet ik al genoeg eigenlijk. En als ik achter een DPF diesel rijd die volaccelereert of eentje die geen DPF heeft, dan zie ik ook genoeg... en ruik ik ook genoeg. Die DPF zie en ruik ik namelijk niet. Daar heb ik geen ingewikkelde onderzoeken voor nodig
            Het gaat niet louter om wat je ziet of wat je ruikt, maar om de vraag of de effectieve uitstoot met een DPF groter of kleiner is en of er een netto voordeel is qua schadelijkheid van wat er precies uitgestoten wordt.

            Comment


            • #26
              Geen probleem gehad met geen enkel van de 4 wagens en die doen enkel maar korte ritjes.
              De Insignia heeft wel eens een kapotte egr klep gehad op 2 km van mijn huis na een rit van 600km.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                Over de link nog een beetje opgezocht :
                "Retrofitroetfilters doen wat ze moeten doen", zei TNO vorige week, na drie maanden onderzoek. "Dat ...

                Weet u nog, april 2007, 'Het sprookje van de schone lucht': "Het retrofitroetfilter vermindert niet alleen de kwantiteit van het roet, ...


                Zoals we wel al vaker zien kunnen we beter extra voorzichtig zijn met onderzoeken en hoe deze zijn uitgevoerd. Zeker als er politici zich moeien
                Classic cars on demand

                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

                - It's time to make your dream come true -

                Comment


                • #28
                  Hier ook nog geen problemen, ondanks de relatief korte ritjes. Hoe zien jullie eigenlijk dat de roetfilter aan het regenereren is? Een melding via de BC ofzo? Ik merk daar niks van behalve als ik de auto stil leg tijdens een regeneratie, dan blijft de koeling een poosje verder draaien nadat de motor uit is.
                  sigpic

                  Comment


                  • #29
                    Hoger verbruik tijdens het rijden.
                    den borre


                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                    Int3x0r
                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                    Comment


                    • #30
                      Ah ok. Ik klik dat informatieschermpje altijd weg omdat ik er mezelf op betrap dat ik t voortdurend in de gaten houd ipv. op de baan te letten.
                      sigpic

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                        Over de link nog een beetje opgezocht :
                        "Retrofitroetfilters doen wat ze moeten doen", zei TNO vorige week, na drie maanden onderzoek. "Dat ...

                        Weet u nog, april 2007, 'Het sprookje van de schone lucht': "Het retrofitroetfilter vermindert niet alleen de kwantiteit van het roet, ...


                        Zoals we wel al vaker zien kunnen we beter extra voorzichtig zijn met onderzoeken en hoe deze zijn uitgevoerd. Zeker als er politici zich moeien
                        De onderzoeken gaan wel over retrofitroetfilters (filters die niet van de fabriek af gemonteerd zijn), maar nageplaatste exemplaren dus. Ik kan er best inkomen dat die dingen niet 100% efficiënt zijn. Het standaard motormanagement (ECU) is immers niet afgestemd op zo'n filter en z'n extra tegendruk.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                          Hoger verbruik tijdens het rijden.
                          Idd: in vrijloop is het 3,0l/h ipv 0,5l/h en tijdens het rijden mag je rekenen op een meerverbruik met factor 2 à 3. Ik zet de boordcomputer altijd op het momentaan verbruik zodat ik kan zien wanneer hij regenereert. Als je stilstaat hoor je het ook (en ruik je het).

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                            Mij gaat het erom wat in eindeffect het beste is.

                            En als ik als simpele leek de binnenkant van de uitlaatbuis van m'n DPF diesel bekijk en die van een niet DPF, dan zie en weet ik al genoeg eigenlijk. En als ik achter een DPF diesel rijd die volaccelereert of eentje die geen DPF heeft, dan zie ik ook genoeg... en ruik ik ook genoeg. Die DPF zie en ruik ik namelijk niet. Daar heb ik geen ingewikkelde onderzoeken voor nodig
                            Nogal kort door de bocht...

                            CO is ook geurloos en kleurloos, maar je kan er wel van doodgaan!

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
                              Nogal kort door de bocht...

                              CO is ook geurloos en kleurloos, maar je kan er wel van doodgaan!
                              En een DPF diesel stoot dat meer uit dan een niet-DPF diesel?

                              Ik denk niet dat ik ergens gezegd heb dat een DPF diesel enkel zaligmakende aroma's uitstoot hé... .

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                                Idd: in vrijloop is het 3,0l/h ipv 0,5l/h en tijdens het rijden mag je rekenen op een meerverbruik met factor 2 à 3. Ik zet de boordcomputer altijd op het momentaan verbruik zodat ik kan zien wanneer hij regenereert. Als je stilstaat hoor je het ook (en ruik je het).
                                Dan ga ik daar toch s beginnen op letten, want ik veronderstel dat een onderbroken regeneratie wel eerder nadelig zal zijn. Of kan dat geen kwaad?
                                sigpic

                                Comment


                                • #36
                                  In een Corsa D met die 1.3cdti (90pk) met DPF eens een vervanging gehad, onder waarborg. Na ongeveer anderhalf jaar leeftijd, check engine lampje bleef maar branden. Garage heeft toen EGR en DPF vervangen en nog een ander stuk ook, geen idee meer welk. Was zo'n auto waarvan je niet wist of die aan het regeneren was ook trouwens.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Azgard Bekijk Berichten
                                    Dan ga ik daar toch s beginnen op letten, want ik veronderstel dat een onderbroken regeneratie wel eerder nadelig zal zijn. Of kan dat geen kwaad?
                                    Goh, ik rij er al 108.000 km en 40 maanden mee en ik heb alles bijeen een stuk of 10 keer vroegtijdig de regeneratie onderbroken en geen problemen gehad. Een kameraad van mij heeft met dezelfde wagen (en motor) gereden en toen ik hem vroeg of zijn auto veel regenereerde, wist hij niet wat ik bedoelde, dus of het echt kwaad kan, weet ik niet. Volgens het boekje moet je de cyclus absoluut laten uitdoen, maar ik neem aan dat je wellicht ook veel zelf in de hand hebt door bijvoorbeeld steevast in lage toeren te rijden, nooit eens je wagen echt de sporen geven, enkel korte afstanden rijden... Forumlid Soubry werkt bij een Opelgarage en kan misschien meer toelichting hierover geven?

                                    Comment


                                    • #38
                                      Onderbroken regeneraties vormen op zich geen probleem tenzij ze altijd onderbroken worden. Altijd korte ritjes doen is gewoonweg vragen om problemen met een dpf.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                        moderne diesels stinken ook hoor, alleen is het een meer chemische geur
                                        het is me wel een raadsel waarom ze 2-takt niet verbieden, dat is pas meuk

                                        on topic: zelf problemen met roetfilter bij Honda 2.2 ctdi, niet vervangen, wel aantal geforceerde regeneraties moeten doen, spel uiteindelijk verkocht wegens aanhoudende problemen
                                        in de familie: BMW E61 die zijn roetfilter moest laten vervangen rond 200k (rijdt intussen nog rond +/- 260k)
                                        Alfa jtd motoren (dus ook Opel en Saab) ook gekend voor problemen met DPF
                                        Dat je één familielid hebt met een E61 die een dpf probleem heeft gehad doet weinig ter zake. Dat éne geval herinner je, maar al die andere mensen die je kent die met een vergelijkbare wagen hebben gereden zonder problemen, dat hoor je niet...
                                        BMW 420dA : >>>

                                        Comment


                                        • #40
                                          Toen mijn dpf dus op 70k vervangen is, vroeg ik aan de garage langs mijn neus weg of dit kwam omdat hij verstopt was. "Dat is is pas op 180k meneer". Dat antwoord kwam er heel vlot uit. Lijkt me de geschatte levensduur bij BMW.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X