Mededeling

Collapse
No announcement yet.

is uw dpf al vervangen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Hier in de familie, een diesel met dpf van 2004 met 60000 km op,de teller. Enkel ritten van 10 km. Om de 6 maanden een lange rit. Geen problemen met de pdf...
    mooie conclusie...
    Ik ben heel blij voor die persoon ik kwestie, hoop dat het zo blijft want zo een kost is nooit fijn. Maar, Uitzonderingen bevestigen de regel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
      Mijn megane coupe was van 2009 en had er ook geen. Was nog model met 105 pk, 1,5 dci dus van die bouwjaren klopt niet. Bmw was van 2007 en had er ook geen. Gwn specificaties checken van de wagen, autoweek heeft daar een goede tool voor.

In ieder geval heb ik wel de indruk dat de problemen 2 grote oorzaken hebben:
      - korte ritjes
      - merkafhankelijk want sommige hebben nu eenmaal sneller probs dan andere.

Ik rij 25km enkele rit naar mijn werk (50perdag) en durf er al amper aan beginnen. Ik ben nu wel een eeuwige twijfelaar en denk altijd dat elke wagen ik koop stuk gaat gaan
      Ik rij dan ook voor mijn geweten met een atmosferische japanse benzine voor de moment.
      2009
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
        Op 5 jaar rond de kerktoren rijden met de scenic, nooit problemen mee gehad
        Scenic heeft bijna nooit (ik durf niet zeggen nooit) probs met de dpf, net omwille van die vijfde injecteur. Moest men dit algemeen gaan toepassen het 'grote' dpf probleem zou opgelost zijn denk ik. Misschien zit hier een patent op?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
          Scenic heeft bijna nooit (ik durf niet zeggen nooit) probs met de dpf, net omwille van die vijfde injecteur. Moest men dit algemeen gaan toepassen het 'grote' dpf probleem zou opgelost zijn denk ik. Misschien zit hier een patent op?

Dat zou kunnen, ik moet wem zeggen dat alle dacia logans en renault kangoo's opt werk, problemen hebben met de DPF's, maar dat is geen referentie, die rijden enkel rond op het bedrijfsterrein, dus die worden totaal mishandeld.
          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

1.5 dci's? Zo ja, dan worden ze echt wel mishandeld zulle. Mijn vrouw mishandelt de hare met een gemiddeld verbruik van 9,5l. Dus dat wil al zeggen wat een kleine ritten ze doet.

Comment

Al jaren een Kangoo 110pk FAP en nooit problemen gehad. Gemengd gebruik, nu een kleine 100.000km.
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                Ik rij 25km enkele rit naar mijn werk (50perdag) en durf er al amper aan beginnen. Ik ben nu wel een eeuwige twijfelaar en denk altijd dat elke wagen ik koop stuk gaat gaan
                Ik rij dan ook voor mijn geweten met een atmosferische japanse benzine voor de moment.
                Hier ook zo"n 25 km enkel, en tot op heden geen problemen met de roetfilter.

Ik lees heel vaak "korte afstanden", maar wat zijn korte afstanden, en vanaf wanneer zijn het geen korte afstanden meer?
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Vanaf alles op temperatuur is bij een diesel.
                  Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                    Ik lees heel vaak "korte afstanden", maar wat zijn korte afstanden, en vanaf wanneer zijn het geen korte afstanden meer?
                    wetenschappelijk is het natuurlijk niet,
                    maar als je weet dat een regeneratie van je auto een kwartier duurt...als je dan meestal langer dan een kwartier onderweg bent, zal het dan oke zijn ?

onderbrak ik de reg - op de smart - ging die gelijk volgende start terug in reg en duurde dat ook bij koude motor ook een kwartier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                      Vanaf alles op temperatuur is bij een diesel.
                      Probleem is natuurlijk dat dig al lang duurt, zal toch makkelijk 15km zijn eer de OLIE op temperatuur is. Als je er dan maar 20 a 25 doet schiet er niet veel meer over

Comment

regen bij psa duurt (net omwille van het gebruik van eolys) maar een 2 à 3 km
                        www.peugeotforum.be

Comment

Heb laatst problemen gehad met de motor waardoor er motorolie in de uitlaat was gekomen. Toen ik op de autosnelweg richting huis reed van de garage begon de dpf te regenereren, het grappige was dat er nog restjes olie inzaten. Begon echt enorm te roken, onvoorstelbaar veel rook kwam eruit. Lijkt me ook niet echt goed voor het milieu

Comment

Roetfilter zoals voorgeschreven op 120 000km vervangen en eolys bijgevuld.
                            Heb dit samen met garagist gedaan zodat de kostprijs toch enorm gedrukt was. Ik was een 450 euro kwijt in totaal.

(rij met volvo 1.6D 110pk van 08--model 09)

Comment

Er ontbreekt nog een optie in de poll.
                              Last edited by ; 04/05/2015, 13:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk Berichten
                                Er ontbreekt nog een optie in de poll. Namelijk "ik heb mijn DPF eruit gesloopt"

Is niet goed voor het milieu en de fietsers.

mgv,

de fietsersbond
                                BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

mgv,

de fietsersbond

Dat het niet goed is voor het milieu, daar ben ik mee akkoord maar als de fietsers het gezond willen houden dat ze dan mooi achter elkaar rijden in de plaats van naast elkaar op de rijbaan en het fietspad blijkbaar niet zien liggen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

mgv,

de fietsersbond
                                    ....en alle hart- en longpatiënten.... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten
                                      Roetfilter zoals voorgeschreven op 120 000km vervangen en eolys bijgevuld.
                                      Heb dit samen met garagist gedaan zodat de kostprijs toch enorm gedrukt was. Ik was een 450 euro kwijt in totaal.

(rij met volvo 1.6D 110pk van 08--model 09)
                                      goed om weten.
                                      rij met identiek dezelfde.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                        goed om weten.
                                        rij met identiek dezelfde.
                                        Niet vergeten als je eolys hebt gevuld om het niveau in de computer te resetten Waren wij eerst vergeten en kregen na 8 maan melding op het dashboard van een probleem. Bleek dit te zijn.

Comment

Volgens mij is het dpf gedoe een beetje overroepen. Denk dat egr meer probs gaf en geeft, zeker bij de ecorijders. (ben de laatste dagen ook n'een ecorijder lol, ga niet sneller dan 100 omdat er twee bulten op mijn banden komen, dus zit ik tussen de camions. Moest lachen daarstraks, als je daar kort achter rijdt voel je dat eigenlijk wel;en zie je dat aan je verbruik. Maar de gedachte aan het fijne stof...)

Comment

Working...
                                          X