Huidige wagen heeft 135.000 km op de teller. Regeneratie gebeurt om de 400 à 500 km zonder problemen. Als de regeneratie begint, blijf ik rijden tot de cyclus is beëindigd. Dus hout vasthouden. Ik doe veel autostrade, weinig korte afstanden. Af en toe trek ik eens goed door, maar sowieso houd ik bij het rijden op continue snelheid steeds het toerental op minstens 2000 tpm zodat de turbo altijd meedraait.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
is uw dpf al vervangen ?
Collapse
X
-
De autos die we thuis hebben, daar zijn nog geen problemen met dpf geweest. Beide zitten ook nog maar rond de 65.000kmClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenInteressante link, hopelijk is dat correct.
Hopelijk is het effectieve onderzoek wat professioneler uitgevoerd want conclusies zonder echte waarden/verschillen dat is toch iets tenenkrommend....Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenInteressante link, hopelijk is dat correct.
En als ik als simpele leek de binnenkant van de uitlaatbuis van m'n DPF diesel bekijk en die van een niet DPF, dan zie en weet ik al genoeg eigenlijk. En als ik achter een DPF diesel rijd die volaccelereert of eentje die geen DPF heeft, dan zie ik ook genoeg... en ruik ik ook genoeg. Die DPF zie en ruik ik namelijk niet. Daar heb ik geen ingewikkelde onderzoeken voor nodig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMij gaat het erom wat in eindeffect het beste is.
En als ik als simpele leek de binnenkant van de uitlaatbuis van m'n DPF diesel bekijk en die van een niet DPF, dan zie en weet ik al genoeg eigenlijk. En als ik achter een DPF diesel rijd die volaccelereert of eentje die geen DPF heeft, dan zie ik ook genoeg... en ruik ik ook genoeg. Die DPF zie en ruik ik namelijk niet. Daar heb ik geen ingewikkelde onderzoeken voor nodig
Comment
-
Geen probleem gehad met geen enkel van de 4 wagens en die doen enkel maar korte ritjes.
De Insignia heeft wel eens een kapotte egr klep gehad op 2 km van mijn huis na een rit van 600km.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
"Retrofitroetfilters doen wat ze moeten doen" , zeiTNO vorige week, na drie maanden onderzoek."Dat ...
Weet u nog, april 2007,'Het sprookje van de schone lucht' : "Het retrofitroetfilter vermindert niet alleen de kwantiteit van het roet, ...
Zoals we wel al vaker zien kunnen we beter extra voorzichtig zijn met onderzoeken en hoe deze zijn uitgevoerd. Zeker als er politici zich moeienClassic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Hier ook nog geen problemen, ondanks de relatief korte ritjes. Hoe zien jullie eigenlijk dat de roetfilter aan het regenereren is? Een melding via de BC ofzo? Ik merk daar niks van behalve als ik de auto stil leg tijdens een regeneratie, dan blijft de koeling een poosje verder draaien nadat de motor uit is.
Comment
-
Hoger verbruik tijdens het rijden.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk BerichtenOver de link nog een beetje opgezocht :
"Retrofitroetfilters doen wat ze moeten doen" , zeiTNO vorige week, na drie maanden onderzoek."Dat ...
Weet u nog, april 2007,'Het sprookje van de schone lucht' : "Het retrofitroetfilter vermindert niet alleen de kwantiteit van het roet, ...
Zoals we wel al vaker zien kunnen we beter extra voorzichtig zijn met onderzoeken en hoe deze zijn uitgevoerd. Zeker als er politici zich moeien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenHoger verbruik tijdens het rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenMij gaat het erom wat in eindeffect het beste is.
En als ik als simpele leek de binnenkant van de uitlaatbuis van m'n DPF diesel bekijk en die van een niet DPF, dan zie en weet ik al genoeg eigenlijk. En als ik achter een DPF diesel rijd die volaccelereert of eentje die geen DPF heeft, dan zie ik ook genoeg... en ruik ik ook genoeg. Die DPF zie en ruik ik namelijk niet. Daar heb ik geen ingewikkelde onderzoeken voor nodig
CO is ook geurloos en kleurloos, maar je kan er wel van doodgaan!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk BerichtenNogal kort door de bocht...
CO is ook geurloos en kleurloos, maar je kan er wel van doodgaan!
Ik denk niet dat ik ergens gezegd heb dat een DPF diesel enkel zaligmakende aroma's uitstoot hé... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk BerichtenIdd: in vrijloop is het 3,0l/h ipv 0,5l/h en tijdens het rijden mag je rekenen op een meerverbruik met factor 2 à 3. Ik zet de boordcomputer altijd op het momentaan verbruik zodat ik kan zien wanneer hij regenereert. Als je stilstaat hoor je het ook (en ruik je het).
Comment
-
In een Corsa D met die 1.3cdti (90pk) met DPF eens een vervanging gehad, onder waarborg. Na ongeveer anderhalf jaar leeftijd, check engine lampje bleef maar branden. Garage heeft toen EGR en DPF vervangen en nog een ander stuk ook, geen idee meer welk. Was zo'n auto waarvan je niet wist of die aan het regeneren was ook trouwens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Azgard Bekijk BerichtenDan ga ik daar toch s beginnen op letten, want ik veronderstel dat een onderbroken regeneratie wel eerder nadelig zal zijn. Of kan dat geen kwaad?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichtenmoderne diesels stinken ook hoor, alleen is het een meer chemische geur
het is me wel een raadsel waarom ze 2-takt niet verbieden, dat is pas meuk
on topic: zelf problemen met roetfilter bij Honda 2.2 ctdi, niet vervangen, wel aantal geforceerde regeneraties moeten doen, spel uiteindelijk verkocht wegens aanhoudende problemen
in de familie: BMW E61 die zijn roetfilter moest laten vervangen rond 200k (rijdt intussen nog rond +/- 260k)
Alfa jtd motoren (dus ook Opel en Saab) ook gekend voor problemen met DPF
Comment
Comment