Mededeling

Collapse
No announcement yet.

is uw dpf al vervangen ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    vermits er steeds hardnekkige, al dan niet terechte veronderstellingen over de zwakke duurzaamheid van een dpf de ronde doen, wil ik gewoon de vraag op het forum eens stellen

    alleen antwoorden graag als je een voertuig had, of hebt uitgerust met een roetfilter

    electronische problemen met de druksensoren over de filter tellen niet, alleen de dure vervanging vermelden aub

    bedankt !
    Ha! Je hebt er gewoon een topic van gemaakt. Goed, alles tezamen...
    Alleen een paar bedenkingen:
    -binnen 2-3 jaar gaan degenen die nu nog geen probleem hebben, hun antwoord mss moeten veranderen.
    -wij, op het forum, zijn autoliefhebbers. Wij weten dat je, om je dpf te bewaren, bepaalde dingen wel of niet mag doen. Daarbuiten, dus niet op AF, is er een hele meute die procentueel slechter gaan scoren dan wij.
    Als je nu naar de poll kijkt, zie je dat er 3 vd 13 stemmers echte problemen heeft gehad. Een teken dat er door de extra techniek, meer problemen en kosten kunnen ontstaan. Vanaf dit jaar, denk ik, is de wagen verplicht euro6-norm te halen. Wat dus nog meer techniek vraagt, wat op zijn beurt weer troubless kan geven.
    Als al deze dingen zo eens 100 euro hier en 150 euro daar kost, vind ik dit geen groot probleem. Maar er wordt over bedragen van 1000 tot 2000euro gesproken... zijn toch dingen die je in het achterhoofd moet houden als je bv een goedkopere 6-7jaar oude wagen koopt met 140000km voor 5-6000euro? Zou voor mij heel ontnuchterend zijn...

    Comment


    • #42
      Eris wel degelijk een groot verschil tussen de oudere generatie Dpf en de huidige.
      De Saab van 2007 had daar constant problemen mee, de Mini van 2010 totaal niet en die heeft toch 80.000 km aan kleine ritjes gedaan met af en toe een langere.
      Pa heeft met zijn Passat (2011) 14.000 km op 3 jaar gereden zonder één probleem. De ergste dat ik ken heeft 20.000 op 5 jaar.
      Ritten van max 10 km. 😀


      Sent from here
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #43
        Veel problemen met DPF's worden ook veroorzaakt omdat sommige mensen die een diesel hebben eigenlijk geen diesel horen te hebben. Lees: constant (ultra)korte ritjes.

        Comment


        • #44
          Mijn wagen maakt zo goed als nooit ritten onder 30km en ik let enorm op warm-rijden. Nu,voor mijn geen probleem, ik rij al 5k met een nieuwe dpf en hoop daar een veelvoud van te maken.

          Comment


          • #45
            Toyota Yaris 1.4 D-4D-F nu 35K gelopen binnen 1 jaar tijd naar mijn werk is dagelijks 12km enkele reis.
            En elk weekend wel ritten van een paar 100km.

            Merk ook niks van het regeneren heb weleens het verbruik iets omhoog zien schieten op constante snelheid verder niks.
            Hoelang duurt het redeneren bij jullie als ik vragen mag?

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door atrak Bekijk Berichten
              Hoelang duurt het redeneren bij jullie als ik vragen mag?
              Bij sommigen niet lang

              Maar als het over regenereren gaat, bij mij een 10-15min. Of 10km ongeveer.

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door atrak Bekijk Berichten
                Hoelang duurt het redeneren bij jullie als ik vragen mag?
                ik denk dat je beter geen merken gaat vergelijken want het procede is niet overal gelijk
                dat terzijde duurde het bij de smart ongeveer een kwartier, en bij de huidige hetzelfde

                Comment


                • #48
                  Bij mijn vorige auto (A6 2.0 TDI multitronic 136 PK) werd de DPF binnen 2 jaar vervangen, gelukkig nog onder garantie.
                  Ik woonde en woon dicht bij het werk (< 8 km), met soms nog stops om kinderen af te zetten of boodschappen, bakker etc. te doen, ook allemaal op korte afstanden. Daarenboven zorgde de multitronic (net als alle andere automaten) ervoor dat het toerental nooit echt hoog werd.
                  Eigenlijk niet te verwonderen dat ik problemen kreeg met de DPF.

                  Nadien lette ik erop minstens 1x per maand tijdens een langere rit gedurende een vijftal minuten 3000 toeren/min te maken, en heb ik geen problemen meer gehad.

                  Met de huidige rijd ik iets sportiever (binnen het verkeersreglement), soms een stoplichtsprintje van 0-90, of bij het oprijden van de autostrade (bijna) plankgas van 30 naar 120, dat soort dingen. Naast leuk om te doen maak ik mezelf ook wijs dat het goed is voor de DPF.
                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                  Comment


                  • #49
                    Vreemd dat ik dit nog niet heb opgemerkt.
                    Of komt regeneren nog niet voor in de eerste 35000 km?

                    Comment


                    • #50
                      toch wel hoor, het aanladen van de filter gebeurt al vanaf dag 1

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door atrak Bekijk Berichten
                        Vreemd dat ik dit nog niet heb opgemerkt.
                        Of komt regeneren nog niet voor in de eerste 35000 km?
                        Ongeveer tussen de 600 en 1100km. Hangt van je rijstijl af. Als je gewoon op de autostrade rijdt merk je hier niks van, op lagere snelheid of bij stilstand hoor je een extra brom.

                        Comment


                        • #52
                          Ik blijf na het lezen van de reacties van mening dat een dpf niet goed is om enkel korte ritten te doen. Mensen die regelmatig lange afstanden doen zullen normaal ook geen problemen krijgen met een dpf. Tenzij het echt slijtage wordt na 200k km, al vind ik dat niet abnormaal.

                          Comment


                          • #53
                            Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                            Hoe weet ik of mijn diesel een DPF heeft?:-)
                            Ik dacht, als m van na 2006 is, mijn vrouw hare corolla heeft er nog geen.
                            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                              Bij mijn vorige auto (A6 2.0 TDI multitronic 136 PK) werd de DPF binnen 2 jaar vervangen, gelukkig nog onder garantie.
                              Ik woonde en woon dicht bij het werk (< 8 km), met soms nog stops om kinderen af te zetten of boodschappen, bakker etc. te doen, ook allemaal op korte afstanden. Daarenboven zorgde de multitronic (net als alle andere automaten) ervoor dat het toerental nooit echt hoog werd.
                              Eigenlijk niet te verwonderen dat ik problemen kreeg met de DPF.

                              Nadien lette ik erop minstens 1x per maand tijdens een langere rit gedurende een vijftal minuten 3000 toeren/min te maken, en heb ik geen problemen meer gehad.

                              Met de huidige rijd ik iets sportiever (binnen het verkeersreglement), soms een stoplichtsprintje van 0-90, of bij het oprijden van de autostrade (bijna) plankgas van 30 naar 120, dat soort dingen. Naast leuk om te doen maak ik mezelf ook wijs dat het goed is voor de DPF.
                              Idd, als je automaat hebt, rijd je zelden aan meer dan 2000rpm. Ik doe het niet elke maand maar ik probeer toch regelmatig s een langere rit te maken, of efkes de autostrade op in Aalst, in 5e laten staan en tegen 120-125 naar Ternat en dan terug. Misschien haalt dat niks uit, maar ik mag graag denken dat t toch s goed geweest is voor den auto.

                              Voor de rest is het woon-werkverkeer 10km heen en 10km weer. In het weekend wordt er meestal wel ietskes langere ritjes met gemaakt, maar ook niet om te zeggen honderden kilometers. Achteraf gezien heb ik wel wat spijt dat ik niet voor een benzine ben gegaan, maar in 2011 kreeg je nog een mooie korting van de regering als je een 'milieuvriendelijkere' auto kocht...
                              Last edited by Azgard; 15/04/2015, 09:45.
                              sigpic

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Giorgio159 Bekijk Berichten
                                Ik blijf na het lezen van de reacties van mening dat een dpf niet goed is om enkel korte ritten te doen. Mensen die regelmatig lange afstanden doen zullen normaal ook geen problemen krijgen met een dpf. Tenzij het echt slijtage wordt na 200k km, al vind ik dat niet abnormaal.
                                Hier in de familie, een diesel met dpf van 2004 met 60000 km op,de teller. Enkel ritten van 10 km. Om de 6 maanden een lange rit. Geen problemen met de pdf...
                                mooie conclusie...

                                Comment


                                • #56
                                  Sommige diesel met dpf regenereren zelfs verder nadat de motor stilligt. Dan moet je geen lange ritten doen om geen problemen te krijgen.

                                  Comment


                                  • #57
                                    is uw dpf al vervangen ?

                                    Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                    Ik dacht, als m van na 2006 is, mijn vrouw hare corolla heeft er nog geen.
                                    Mijn megane coupe was van 2009 en had er ook geen. Was nog model met 105 pk, 1,5 dci dus van die bouwjaren klopt niet. Bmw was van 2007 en had er ook geen. Gwn specificaties checken van de wagen, autoweek heeft daar een goede tool voor.

                                    In ieder geval heb ik wel de indruk dat de problemen 2 grote oorzaken hebben:
                                    - korte ritjes
                                    - merkafhankelijk want sommige hebben nu eenmaal sneller probs dan andere.

                                    Ik rij 25km enkele rit naar mijn werk (50perdag) en durf er al amper aan beginnen. Ik ben nu wel een eeuwige twijfelaar en denk altijd dat elke wagen ik koop stuk gaat gaan
                                    Ik rij dan ook voor mijn geweten met een atmosferische japanse benzine voor de moment.
                                    Last edited by SteakFriet; 15/04/2015, 09:50.

                                    Comment


                                    • #58
                                      ik schreef het al in een ander topic, begrijp niet goed dat de techniek van een vijfde injecteur niet algemeen toegepast wordt

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                        Sommige diesel met dpf regenereren zelfs verder nadat de motor stilligt. Dan moet je geen lange ritten doen om geen problemen te krijgen.

                                        ?????

                                        Comment


                                        • #60
                                          Op 5 jaar rond de kerktoren rijden met de scenic, nooit problemen mee gehad
                                          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                          2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                          Comment

                                          Working...
                                          X