Mededeling

Collapse
No announcement yet.

is uw dpf al vervangen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
    Probleem is natuurlijk dat dig al lang duurt, zal toch makkelijk 15km zijn eer de OLIE op temperatuur is. Als je er dan maar 20 a 25 doet schiet er niet veel meer over
    Ik vermoed dat het motormanagement niet iedere keer kan of zal wachten tot olie volledig op temperatuur is om regeneratie op te starten. Het aandeel onderbroken regeneraties zou dan te hoog worden. En dus ook meer problemen met dpf op termijn.

Comment

zo is ook bij de s, stop je tijdens reg, vlg start gelijk in reg, motortemperatuur lijkt ondergeschikt

Comment

Hier bmw520d e60 met 232000km en nog niets van problemen gehad. Hopelijk blijft dat nog een tijdje zo!

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Comment

Stond gisteren in de GB achter ne vent waarvan zijnen dpf kapot was en probeerde te regenereren. Stinken zeg... (wellicht iets verkerds gegeten of zo en 't spel kapot)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
            Zie geregeld nog een diesel waar er een goede zwarte rook uitkomt, gezellig is anders om achter te hangen...
            I plead guilty .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
              I plead guilty .
              Nah, was enen van begin 2000
              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                Nah, was enen van begin 2000
                Ik was het niet in uw geval, maar bedoel in het algemeen ...

Comment

Mijn C-klasse uit 2005 heeft ook nog geen roetfilter. Ik ben een vervuiler en stinker dus .

Comment

Mijn vorige Espace had ook geen roetfilter, maar die rookte niet. ook niet als je plankgas optrok... tenzij je een hele tijd te traag reed. Dagen aan een stuk aan lage toeren. Dan kwam er wel iets uit als je doortrok. Denk dus dat je zonder roetfilter, mits van tijd eens goed gassen, ook geen zwarte rook hebt hoor.

Comment

die roet op zich wel maar dat is niet altijd even zichtbaar voor de chauffeur

en zeker met de direct ingespoten diesels zijn de roetdeeltjes al een pak kleiner geworden dan de vroegere diesels met wervelkamers.
                      www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

en zeker met de direct ingespoten diesels zijn de roetdeeltjes al een pak kleiner geworden dan de vroegere diesels met wervelkamers.
                        Vraag ik me ook af of die commonrails zoveel nog roeten?

Comment

elke turbodiesel zonder filter die een tijd rustig is gereden gaat roeten bij de eerste vollast, das normaal

hoe meer je gast, hoe minder last je hebt van dat fenomeen

Comment

tis trouwens straf dat de roetgrens op keuring voor een turbodiesel hoger ligt dan een atmodiesel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

In het donker zie je dat wel goed als er enen achter u rijdt. Maar soms heb je mensen die zo kalm rijden dat je een hele straat in een roetwolk kan hullen met een roetspoor over de grond. gebeurde dikwijls zulle, afgekeurd op de keuring, ritje mee doen, laten terugkeren en ok. Dat kan voor niks goed zijn he zo rustig rijden. Moet met een moderne diesel echt van tijd eens doortrekken.

Comment

Working...
                              X