Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW N47 vs B47 Diesel motor.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW N47 vs B47 Diesel motor.

Zijn er hier mensen die met beide hebben gereden en het verschil kunnen beschrijven?
    En in welke type bmw.
    De ketting problemen bij de N47 zijn al bekend voordat men hier weer over begint.
    Zijn er bij de B47 ook al problemen bekend?

Oorspronkelijk geplaatst door atrak Bekijk Berichten
    Zijn er hier mensen die met beide hebben gereden en het verschil kunnen beschrijven?
    En in welke type bmw.
    De ketting problemen bij de N47 zijn al bekend voordat men hier weer over begint.
    Zijn er bij de B47 ook al problemen bekend?
    man man, hoe kan er over de b47 al iets bekend zijn...
    zo min als er nu over de n47 reeds bekend is... Er zijn zoveel varianten op de n47...
    en gaat het over de 150 of 190 pk versie ?

Comment

Misschien omdat hij bijna een jaar op de markt is.
      Heeft men wellicht al het een of ander ondervonden.

Comment

Ben ook wel benieuwd hoe dat zit.

Comment

Ik ga binnenkort de BMW F20 LCI eens testen met zowel de B37 (116d) als de B47 (118d) motor. Zal dan iets laten weten, ook al kan ik zelf de vergelijking niet maken met de N47. Op Duitstalige fora zijn de ervaringen tot nu toe echter unaniem: de B47 loopt rustiger en is stiller. Hier is een overzicht waar de B47 al ingebouwd wordt: https://de.wikipedia.org/wiki/BMW_B47

Enkele meningen:
          Servus an alle! Heute durfte ich mein neues Auto in der BMW Welt abholen. Ich dachte mir, es wäre der Übersichtlichkeit halber sinnvoll, eine...

http://www.1erforum.de/allgemeines-z...ml#post2332202 (punt 4 en 3de laatste punt)

Comment

En de B47 is een euro 6, scheelt toch wel een pak aan BIV.

Comment

Heb reeds 6700 km met een B47 190 Pk gereden.
              Nog geen problemen ondervonden , hij start nog steeds elke morgen na de eerste druk op de knop.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                Heb reeds 6700 km met een B47 190 Pk gereden.
                Nog geen problemen ondervonden , hij start nog steeds elke morgen na de eerste druk op de knop.
                Dat doet een N47 ook hoor.

Comment

@beeimwee3 Kan je vergelijken met de n47? 184pk

Comment

Ervaring als regelmatige "meerijder" in een PFL en FL X3: de N47 is een lawaaimaker koud en bij het klimmen in toeren, de B47 is veel stiller in alle omstandigheden en naar het schijnt ook een ietsje zuiniger
                    2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                      Dat doet een N47 ook hoor.
                      Gelukkig maar ............

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                        @beeimwee3 Kan je vergelijken met de n47? 184pk
                        Nee, mijn vorige was een 318d (e90)met 122 pk.
                        De huidige is een X3 lci 2.0
                        Deze 2 wagens zijn niet te vergelijken.
                        Lawaai hoor ik niet, ik hoor namelijk niet al te goed (meer), en meestal speelt de radio

Comment

Ik denk dat het ook wat te maken heeft met in welke wagen een bepaalde motor ligt. Ik heb in de F31 een N47, net als in de vorige E91. In de F31 maakt die N47 duidelijk minder van z'n tak.

Comment

Tja een 320d moet je minder opjagen tov een 318d...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                              Tja een 320d moet je minder opjagen tov een 318d...
                              't Is ook bij rustig rijden in lage toerentallen hoor... .

Comment

dubbel....

Comment

Wat Jakkel zegt. De N 20d hoor je minder in een 5 reeks dan in een 1 reeks. Beetje logisch.

Nieuwe generatie auto dus misschien ook betere isolatie motorruimte.

Comment

Persoonlijk vond ik de B47 in de MINI Cooper SD goed klinken, maar ik heb dan ook geen ervaring met de N47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Nieuwe generatie auto dus misschien ook betere isolatie motorruimte.
                                      Idem dat het niet meer dan normaal is dat de B47 stiller en soepeler is dan de N47. Het zou al erg zijn dat het nieuwe motor luider is
                                      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Moraal van het verhaal. Als je wilt vergelijken. Zoek dan een 20d van hetzelfde model in n47 184pk en b47 190pk. En dan heb je een eerlijk vergelijk.
                                        Dus de 5 reeks en x3 zijn de grootste kanshebbers...

Comment

Working...
                                        X