Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW N47 vs B47 Diesel motor.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
    Moraal van het verhaal. Als je wilt vergelijken. Zoek dan een 20d van hetzelfde model in n47 184pk en b47 190pk. En dan heb je een eerlijk vergelijk.
    Dus de 5 reeks en x3 zijn de grootste kanshebbers...
    Of laat ze samen draaien in vrijloop en doe de motorkap open om te vergelijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
      Moraal van het verhaal. Als je wilt vergelijken. Zoek dan een 20d van hetzelfde model in n47 184pk en b47 190pk. En dan heb je een eerlijk vergelijk.
      Dus de 5 reeks en x3 zijn de grootste kanshebbers...
      En 4 Coupé en GranCoupé.
      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
        En 4 Coupé en GranCoupé.
        En de F30/31 facelift later dit jaar.

Comment

Ik zit eigenlijk een beetje te wachten tot die in de 4 Cabrio komt maar daar is nog nergens iets over te vinden.
          Ook de dealer weet van nog niks.
          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

Een 20d zal altijd wel een zwakke punt hebben dat is altijd zo geweest.
            Euro 6 wilt zeggen heel veel rotzooi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
              Ik zit eigenlijk een beetje te wachten tot die in de 4 Cabrio komt maar daar is nog nergens iets over te vinden.
              Ook de dealer weet van nog niks.
              En als ze 't weten, dan gaan ze niks zeggen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                En als ze 't weten, dan gaan ze niks zeggen.
                Tja, ik hoop mijne verkoper wel want hij weet da'k anders gene nieuwe maar nen okkasie of iets helemaal anders koop.
                Hij heeft een mand geleden zelfs gebeld naar Bornem terwijl ik erbij zat om de vraag te stellen, dat kan natuurlijk ook maar show zijn maar ik denk/hoop het niet.

En terwijl ik dit aan het tikken was belde hij me juist.
                Productie juli is de facelift van de 3 met de B47, veel kans (doch niet zeker) dat er een ander model dan ook geüpgrade wordt.
                Welk(e) model(len) is helaas moeilijk te voorspellen, kan de 4 cabrio zijn maar kan evengoed de 5GT zijn.
                Al lijkt mij de 4 Cabrio logischer aangezien dat dan nog de enige op dat platform met de N47 zou zijn.
                Als het niet in juli is dan zal het ook niet meer voor de herfst zijn vertelde hij me.
                Uitsluitsel in juni (pas).

Comment

Mss de 3GT?

Comment

Ik kan me inderdaad onmogelijk voorstellen dat de 3GT niet mee passeert langs de B47-toog
                    BMW 420dA : >>>

Comment

Op heden is er een extra fleetkorting van 1500 euro op de 3 gt tot eind april. Ik vermoed wanneer deze afloopt dat de nieuwe motoren langs komen. Facelift is nog te vroeg en om nog zo lang te wachten op de b47 zie ik ook niet gebeuren.

Comment

Ah vwalla, die wellicht ook dan ja.
                        Ik hoop maar dat de 4 Cabrio er toch ook bij is.

Comment

BMW speelt daar toch een eigenaardig spel. 418d in de 4 coupé, niet in de gran coupé/cabrio. De 420d zowel in de coupé als gran coupé niet in de cabrio....
                          BMW 420dA : >>>

Comment

Tot de laatste N47 uit de stock opgebruikt is, zullen er nog modellen met N47 bollen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                              Ervaring als regelmatige "meerijder" in een PFL en FL X3: de N47 is een lawaaimaker koud en bij het klimmen in toeren, de B47 is veel stiller in alle omstandigheden en naar het schijnt ook een ietsje zuiniger
                              Ik heb de N47 20d motor in de F31 en kan ook bevestigen dat het dieselgekletter pijn doet aan de oren bij volle acceleratie en bij koude start is het een echte tractor. Hopelijk wordt dit probleem aangepakt bij de B47. Kan natuurlijk ook zijn dat de geluidsisolatie niet 100% tip top is in de motorruimte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Tot de laatste N47 uit de stock opgebruikt is, zullen er nog modellen met N47 bollen.
                                Uit stock... je gaat me niet me toch niet wijsmaken dat men daar N47 motoren voor een jaar op stock heeft (B47 is al meer dan een jaar op de markt als ik me dat goed herinner).

Zal eerder een kwestie zijn van aanpassingen in motorruim.

Comment

Ik begrijp ook niet dat BMW het voorbije decennium zo weinig vooruitgang gemaakt heeft op het vlak van geluidsisolatie van zijn 4-cil. diesels.
                                  Een 320d uit de F30 is niet of nauwelijks stiller dan een 320d uit de E46
                                  Bij de 6-cilinders is dat veel minder storend dus daar kunnen ze het wel

Comment

Wellicht omdat de ontwikkeling volledig om efficiëntie (laag verbruik-CO2 en hoger vermogen) draait en niet om geluid/loopcultuur?

Comment

't zal je maar overkomen: je spendeert flink wat geld aan een bmw, met de nodige opties e.d., schone velgen, leder interieur, goeie audio installatie, en dan stap je in en druk je op de start knop en het lijkt alsof je verkracht wordt door een neanderthaler.
                                      Last edited by sunking; 17/04/2015, 12:17.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                                        Ik begrijp ook niet dat BMW het voorbije decennium zo weinig vooruitgang gemaakt heeft op het vlak van geluidsisolatie van zijn 4-cil. diesels.
                                        Een 320d uit de F30 is niet of nauwelijks stiller dan een 320d uit de E46
                                        Bij de 6-cilinders is dat veel minder storend dus daar kunnen ze het wel
                                        Zo een 6cilinder diesel hoor je ook wel draaien in een 3 reeks . Geeft ook trillingen door aan stuur en pook.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                          Zo een 6cilinder diesel hoor je ook wel draaien in een 3 reeks . Geeft ook trillingen door aan stuur en pook.
                                          Is dat niet een beetje normaal? Er ontploft vanalles in die motor.

Comment

Working...
                                          X