Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Draag jij een gordel op de achterbank?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Draag jij een gordel op de achterbank?

Ik heb een tijdje geleden op Autoblog.nl een artikel gelezen waarin gevraagd werd of je een gordel draagt op wanneer je als passagier meerijdt op de achterbank.

Ik vond het best verrassend dat 75% van de lezers antwoordde dat ze dit ten allentijden doen. In veel reacties werd zelf gezegd dat ze als chauffeur niet zouden vertrekken als de passagiers op de achterbank geen gordel aanhebben.

Nu vroeg ik me af hoe dat op autoforum.be zat. Is er veel verschil tussen de Belgen en Nederlanders op gebied van veiligheid en verantwoordelijkheid?

Persoonlijk durf ik het al eens te vergeten. En met mij zowat heel mijn vriendengroep, vandaar de verrassing met het resultaat op Autoblog.nl.

Ik ga er vanuit dat iedereen zijn kinderen verplicht dit te doen. Echter is het meerendeel onder ons opgegroeid met de regel dat je vanachter geen gordel moest dragen.

Even een link naar het artikel.
    Een veiligheidsgordel dragen: voorin is het voor bijna iedereen een gewoonte, maar hoe zit dat als je plaats neemt op de achterbank? In 1989 verschenen in elke auto in Europa veiligheidsgordels achterin, en sinds jaar en dag is in de wet een verplichting tot het dragen hiervan opgenomen. Wie zelf als kind regelmatig met zijn […]
    74
    Ja, altijd!
    78,38%
    58
    Nee, ik vergeet dit soms.
    8,11%
    6
    Ik zit nooit op de achterbank.
    13,51%
    10
    Last edited by ; 15/04/2015, 01:02.

Mijn wagen (bmw 5) geeft aan of de mensen achterin hun gordel aan hebben. Indien dat niet het geval is vertrek ik niet.
    BMW 420dA : >>>

Comment

ik draag de gordel achteraan, en als chauffeur vind ik het ook fijn dat ze hun gordel aandoen...hen verplichten doe ik niet maar anno 2015 zijn de meeste mensen ik ken zelf wel overtuigd van het nut

Comment

Ik draag altijd mijn gordel, het is zelfs zo erg dat het mij momenteel stoort. Ik verblijf in het buitenland en neem regelmatig taxi's. De taxi's hier hebben geen gordels achteraan, alle keren ga ik toch op zoek en vind ik het ambetant. Zeker als ik het verkeer hier bekijk

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
        ik draag de gordel achteraan, en als chauffeur vind ik het ook fijn dat ze hun gordel aandoen...hen verplichten doe ik niet maar anno 2015 zijn de meeste mensen ik ken zelf wel overtuigd van het nut
        Idem

Comment

Iedereen in de auto draagt een gordel. Zo simpel is het.

Als ik rijd en de passagier achter me draagt geen gordel en we hebben een ongeval, dan vliegt die over me heen en kan mij dan doden of verwonden.

Dat wil ik niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Iedereen in de auto draagt een gordel. Zo simpel is het.

Als ik rijd en de passagier achter me draagt geen gordel en we hebben een ongeval, dan vliegt die over me heen en kan mij dan doden of verwonden.

Dat wil ik niet.
            Heb er dezelfde mening over.
            Het klopt dat er wel enkele leeftijdsgenoten zijn die hem meer niet dragen dan wel maar bij het merendeel zit het er al jaren ingebakken hoor.

Sent from here
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Yap, altijd.

Comment

Jup, ik draag hem altijd.

Een kameraad van mij draagt zijn gordel nooit vanachter. Hij zit graag in het midden als hij vanachter moet zitten, en dan kan hij beter meepraten met de mensen vanvoor in de auto. Verschrikkelijk gevaarlijk.

In zijn vorige auto droeg hij ook vaak zijn gordel niet als bestuurder. Nu moet hij wel want anders piept dat ding gelijk een gek.
                That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

bij auto's met airbags achteraan piept dat ook bij de achterpassagiers ?

Comment

Ik draag hem altijd en mijn passagiers moeten die ook dragen. Als je een ongeval krijgt tegen 50km/h wordt een persoon van 70kg een projectiel van 700kg. Tegen 70km/h wordt dit 1330kg en tegen 120km/h 3920kg. Kan de voorste passagiers ernstig verwonden.
                    Daarmee dat je best ook niks los op de achterbank legt maar in de koffer of in de voetruimte achteraan.

Comment

Altijd, gene gordel aan dan vertrek ik niet. Zelf doe ik m ook altijd aan, al is het maar om den auto t blokje rond te rijden om vanachter aan den hof te zetten. Ik voel mij ongemakkelijk als ik m niet aan heb.
                      sigpic

Comment

Als chauffeur moet ge dat melden 'gordel aandoen svp' aan alle passagiers. En dan ben je er onderuit als hij koppig is voor de police en verzekering dacht ik .
                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Ik draag hem ook altijd, voor & achteraan. Sterker nog, ik voel me zelfs niet comfortabel en op mijn gemak moest ik hem niet aandoen, zelfs voor te manoeuvreren blijft hij aan. Ik het het zelfs zo erg dat wanneer ik dan eens met de fiets vertrek, ik me soms niet "goed" voel omdat gordel niet aan is.

En al wie meerijdt moet hem ook aandoen van mij. Anders moeten ze maar zelf rijden.

Comment

Ik draag hem altijd, voor of achteraan, lange of korte rit, maakt niet uit. Indien iemand geen gordel aandoet vertrek ik niet. Dit is er bij mij zo ingedramt.
                            1976 Porsche 924 (verkocht)
                            2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                            2011 Volvo V60 T6 AWD
                            2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

ik rijd door en doe een remmentest

daarna hoor ik steevast: klik, klik, klik
                              www.peugeotforum.be

Comment

Krijg ook de melding hoeveel gordels er achteraan aangedaan worden. Klopt het niet met het aantal vertrek ik niet.
                                Zoals int3enz zegt, niet alleen hun leven zetten ze op spel, je eigen leven ook.

Comment

Ik zit zelden op de achterbank maar als ik er zit draag doe ik de gordel om.

Comment

Doe de gordel altijd aan, maakt niet uit waar ik zit. Voel me niet op m'n gemak zonder. Als chauffeur vraag ik ook aan de passagiers om de gordel om te doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                      ik rijd door en doe een remmentest

daarna hoor ik steevast: klik, klik, klik
                                      Doe ik ook vaak.

Bij mij in de wagen is gordel steeds verplicht, tenzij minder dan 400m (thuis tot werk, als we werkgerief over en weer voeren, niet om te gaan werken ). Zelf in een ander zijn wagen doe ik mottig als iemand zijn gordel niet draagt.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Iedereen in't gezin draagt altijd en overal de gordel. Da's nooit anders geweest. Bij manoevreren doe ik het niet en dan steekt het ook tegen dat de detectie van de auto meteen begint aan te dringen.
                                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

Working...
                                        X