Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Draag jij een gordel op de achterbank?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik zit al sinds mijn 12de niet meer achteraan in de wagen (en toen was gordeldracht nog niet verplicht). Decennium daarvoor was zelfs het hebben van gordels achteraan niet eens verplicht. Eigenlijk is het dus een mirakel dat ik nog leef...
    2.0 JTDm

Comment

wat een domme vraag... ja! En als bestuurder rij ik niet als de passagiers hun gordel niet aan hebben anders ben je aansprakelijk (of kan je aansprakelijk gesteld worden!)
      Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
      VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Ik heb altijd mijn gordel aan.
        Is een gewoonte.
        Mazda MX-5 NA
        Saab 9-3 TTID Aero

Comment

Bij mijn huidige wagen gaat er ook een geluidje af wanneer er op de achterbank geen gordel gedragen wordt. Dus tegenwoordig moeten mijn passagiers wel. Uiteindelijk redt het gewoon je leven.

Comment

Altijd. Is van kleinsaf aan aangeleerd geweest door m'n ouders... Het voelt ook raar als ik m'n gordel niet aan heb. Enkel bij aankomst, doe ik hem soms uit, om bvb achteruit te parkeren (als ik zelf rij dan).

E30SHOP.be
            - Alles voor uw BMW E30.
            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Altijd de gordel. Voor- en achteraan. Het is een ingebakken gewoonte.

Ik zal ook niet vertrekken als mijn medepassagiers zich niet vastklikken.
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Als ik zelf rij doe ik altijd de gordel aan, is gewoon aan automatisme geworden, zelfd wanneer ik de auto in de garage rijd doe ik hem al aan.

Als passagier is dat iets anders, dan vergeet ik het nogal eens, maar wanneer ik merk dat ik hem niet om heb doe ik dat alsnog. Is meestal als we enkele meters ver zijn.

Als ik op het werk bij post korte afstanden doe, dan gebeurd het dat ik de gordel niet om doe, gewoon omdat dat een elende is, altijd aan en uit.

En dat de gordel levens red, ja in 99,9% van de gevallen zal dat wel zo zijn, maar zal dus niet altijd zo zijn.
                Last edited by knight-rider; 15/04/2015, 14:55.
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Als ik zelf rij doe ik altijd de gordel aan, is gewoon aan automatisme geworden, zelfd wanneer ik de auto in de garage rijd doe ik hem al aan.

Als passagier is dat iets anders, dan vergeet ik het nogal eens, maar wanneer ik merk dat ik hem niet om heb doe ik dat alsnog. Is meestal als we enkele meters ver zijn.

Als ik op het werk bij post korte afstanden doe, dan gebeurd het dat ik de gordel niet om doe, gewoon omdat dat een elende is, altijd aan en uit.

En dat de gordel levens red, ja in 99,9% van de gevallen zal dat wel zo zijn, maar zal dus niet altijd zo zijn.
                  Natuurlijk is het aandoen van je gordel een garantie dat je levend uit een voertuig stapt. Maar de kans dat het fataal afloopt wordt drastisch minder.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Giorgio159 Bekijk Berichten
                    Natuurlijk is het aandoen van je gordel een garantie dat je levend uit een voertuig stapt.
                    geen garantie?
                    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Giorgio159 Bekijk Berichten
                      Natuurlijk is het aandoen van je gordel geen garantie dat je levend uit een voertuig stapt. Maar de kans dat het fataal afloopt wordt drastisch minder.
                      Klopt, dat is toch wat ik zelf al zei.

Maar is sommige, zeldzame, gevallen zal het niet dragen van de gordel je leven redden (maar dat is iets wat je op voorhand nooit zal weten).
                      Mijn vader is hiervan echter het levende bewijs.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichten
                        geen garantie?
                        Niet tevreden geld terug ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Klopt, dat is toch wat ik zelf al zei.

Maar is sommige, zeldzame, gevallen zal het niet dragen van de gordel je leven redden (maar dat is iets wat je op voorhand nooit zal weten).
                          Mijn vader is hiervan echter het levende bewijs.
                          Soms heb je gewoon heel veel geluk nodig. En soms kan het idd verkeerd aflopen.

Comment

Ik denk dat het ook met je opvoeding te maken heeft, ik vertrek niet vooraleer iedereen zijn gordel aan heeft, en heb zelf ook de gewoonte om die altijd aan te hebben, vind dat zelfs comfortabeler dan zonder gordel

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                              Het voelt ook raar als ik m'n gordel niet aan heb. Enkel bij aankomst, doe ik hem soms uit, om bvb achteruit te parkeren (als ik zelf rij dan).
                              Bij nieuwere wagens vallen er dan enkele functies uit.
                              Zoals de spiegel die niet naar beneden gaat, de hill start en de automatische parkeerrem.
                              Op die manier leren ze de mensen om hem aan te houden tot ze stilstaan. 😃
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

zodra ik (bij benz en smart) althans, in achteruit schakel...stopt het gepiep, het is ook lastig achteruit kijken met de gordel aan

vind ik niet logisch en het moet wettelijk ook niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                  Zoals de spiegel die niet naar beneden gaat, de hill start en de automatische parkeerrem.
                                  Op die manier leren ze de mensen om hem aan te houden tot ze stilstaan. 😃
                                  Ik ben er serieuze principiele bezwaren tegen dat ze mensen zo voor hun bestwil proberen te dwingen . Al ben ik ervan overtuigd dat als ge de mensen de vrijheid ontneemt om dingen te doen waarbij ze zichzelf schaden, dat ze statistisch zichzelf minder zullen schaden...
                                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                                    Op die manier leren ze de mensen om hem aan te houden tot ze stilstaan. 

dat los je dan gewoon op (niet dat ik dat ooit zou doen of voorstellen) door ze achter je rug om in te klikken :-)
                                    vorige week roadtrip gedaan in armenei met vriendin uit abkhazie , had pas na paar uur door dat ze de gordel zo had 'aangedaan'... was echt geïrriteerd.
                                    hoe onnozel moet je zijn om echt alle moeite van de wereld te doen om de gordel NIET aan te doen??? bizar!

Comment

Vroeger niet ( in mijn kindertijd deed niemand dit ) tegenwoordig altijd.

Leuke statistiek : in 2013 48 doden op de snelweg in België, 61% was NIET drager van een gordel...

GORDEL ALTIJD DRAGEN DUS
                                      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                      current : BMW 330D F30

Comment

Ik draag nooit een gordel . Alleen als ik een flik zie rap rap.

Comment

Vroeger droeg ik hem ook weinig. Maar met het steeds drukker wordende verkeer ben ik hem vanzelf gaan dragen. Als ik nu per hoogste uitzondering eens mijn gordel niet aanheb (omdat ik maar twee kilometer moet rijden of zo) heb ik niet alleen de verklikker maar ook twee kinderen die me erop wijzen..

Comment

Working...
                                          X