Ik zit al sinds mijn 12de niet meer achteraan in de wagen (en toen was gordeldracht nog niet verplicht). Decennium daarvoor was zelfs het hebben van gordels achteraan niet eens verplicht. Eigenlijk is het dus een mirakel dat ik nog leef...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Draag jij een gordel op de achterbank?
Collapse
X
-
wat een domme vraag... ja! En als bestuurder rij ik niet als de passagiers hun gordel niet aan hebben anders ben je aansprakelijk (of kan je aansprakelijk gesteld worden!)Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105
Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992
Comment
-
Altijd. Is van kleinsaf aan aangeleerd geweest door m'n ouders... Het voelt ook raar als ik m'n gordel niet aan heb. Enkel bij aankomst, doe ik hem soms uit, om bvb achteruit te parkeren (als ik zelf rij dan).
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Altijd de gordel. Voor- en achteraan. Het is een ingebakken gewoonte.
Ik zal ook niet vertrekken als mijn medepassagiers zich niet vastklikken.King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Als ik zelf rij doe ik altijd de gordel aan, is gewoon aan automatisme geworden, zelfd wanneer ik de auto in de garage rijd doe ik hem al aan.
Als passagier is dat iets anders, dan vergeet ik het nogal eens, maar wanneer ik merk dat ik hem niet om heb doe ik dat alsnog. Is meestal als we enkele meters ver zijn.
Als ik op het werk bij post korte afstanden doe, dan gebeurd het dat ik de gordel niet om doe, gewoon omdat dat een elende is, altijd aan en uit.
En dat de gordel levens red, ja in 99,9% van de gevallen zal dat wel zo zijn, maar zal dus niet altijd zo zijn.Last edited by knight-rider; 15/04/2015, 14:55.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenAls ik zelf rij doe ik altijd de gordel aan, is gewoon aan automatisme geworden, zelfd wanneer ik de auto in de garage rijd doe ik hem al aan.
Als passagier is dat iets anders, dan vergeet ik het nogal eens, maar wanneer ik merk dat ik hem niet om heb doe ik dat alsnog. Is meestal als we enkele meters ver zijn.
Als ik op het werk bij post korte afstanden doe, dan gebeurd het dat ik de gordel niet om doe, gewoon omdat dat een elende is, altijd aan en uit.
En dat de gordel levens red, ja in 99,9% van de gevallen zal dat wel zo zijn, maar zal dus niet altijd zo zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Giorgio159 Bekijk BerichtenNatuurlijk is het aandoen van je gordel een garantie dat je levend uit een voertuig stapt.Smilin' Jack - Speed Pilot
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Giorgio159 Bekijk BerichtenNatuurlijk is het aandoen van je gordel geen garantie dat je levend uit een voertuig stapt. Maar de kans dat het fataal afloopt wordt drastisch minder.
Maar is sommige, zeldzame, gevallen zal het niet dragen van de gordel je leven redden (maar dat is iets wat je op voorhand nooit zal weten).
Mijn vader is hiervan echter het levende bewijs.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Smilin' Jack Bekijk Berichtengeen garantie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenKlopt, dat is toch wat ik zelf al zei.
Maar is sommige, zeldzame, gevallen zal het niet dragen van de gordel je leven redden (maar dat is iets wat je op voorhand nooit zal weten).
Mijn vader is hiervan echter het levende bewijs.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk BerichtenHet voelt ook raar als ik m'n gordel niet aan heb. Enkel bij aankomst, doe ik hem soms uit, om bvb achteruit te parkeren (als ik zelf rij dan).
Zoals de spiegel die niet naar beneden gaat, de hill start en de automatische parkeerrem.
Op die manier leren ze de mensen om hem aan te houden tot ze stilstaan. 😃den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenBij nieuwere wagens vallen er dan enkele functies uit.
Zoals de spiegel die niet naar beneden gaat, de hill start en de automatische parkeerrem.
Op die manier leren ze de mensen om hem aan te houden tot ze stilstaan. 😃
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenBij nieuwere wagens vallen er dan enkele functies uit.
Op die manier leren ze de mensen om hem aan te houden tot ze stilstaan.
dat los je dan gewoon op (niet dat ik dat ooit zou doen of voorstellen) door ze achter je rug om in te klikken :-)
vorige week roadtrip gedaan in armenei met vriendin uit abkhazie , had pas na paar uur door dat ze de gordel zo had 'aangedaan'... was echt geïrriteerd.
hoe onnozel moet je zijn om echt alle moeite van de wereld te doen om de gordel NIET aan te doen??? bizar!
Comment
-
Vroeger niet ( in mijn kindertijd deed niemand dit ) tegenwoordig altijd.
Leuke statistiek : in 2013 48 doden op de snelweg in België, 61% was NIET drager van een gordel...
GORDEL ALTIJD DRAGEN DUSprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
Vroeger droeg ik hem ook weinig. Maar met het steeds drukker wordende verkeer ben ik hem vanzelf gaan dragen. Als ik nu per hoogste uitzondering eens mijn gordel niet aanheb (omdat ik maar twee kilometer moet rijden of zo) heb ik niet alleen de verklikker maar ook twee kinderen die me erop wijzen..
Comment
Comment