Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Draag jij een gordel op de achterbank?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Die riem heeft mijn leven al eens gered.
    Draag die dus altijd, ook achterin.
    Mijn kinderen dragen die altijd.

De Volvo checkt welke gordels er om zijn. Doe je die vooraan niet aan, dan blijft die piepen gelijk zot.
    Achteraan meldt het display welke gordels er actief zijn.

Een hardleerse collega wou zijn gordel niet om doen, en terwijl die aan het bellen was, heb ik een brake-check gedaan. Dat dashboard kwam heel hard aan.😁
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
      Die riem heeft mijn leven al eens gered.
      Draag die dus altijd, ook achterin.
      Mijn kinderen dragen die altijd.

De Volvo checkt welke gordels er om zijn. Doe je die vooraan niet aan, dan blijft die piepen gelijk zot.
      Achteraan meldt het display welke gordels er actief zijn.

Een hardleerse collega wou zijn gordel niet om doen, en terwijl die aan het bellen was, heb ik een brake-check gedaan. Dat dashboard kwam heel hard aan.
      Ik ben ooit gestopt en heb toen aan twee collega's aangegeven dat ik niet verder zou rijden zolang zij hun gordel niet aan hadden of uitstapten. Na een minuutje lachen hebben ze allebei schoorvoetend hun gordel aangedaan.
      BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
        Ik draag nooit een gordel . Alleen als ik een flik zie rap rap.
        Lol

Comment

Ik draag nooit een gordel achteraan, ik zit daar namelijk nooit. In de jaren 70-80 vond ik het nog raar om een gordel te moeten dragen, nu kan ik niet meer zonder, voel me naakt
          Ik zal nooit vertrekken als er nog passagiers niet vastgeklikt zijn. De kids zijn dat sowieso gewoon.
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
            nu kan ik niet meer zonder, voel me naakt
            Heb dat de laatste tijd ook. Raar dat je er zo gewoon aan geraakt dat je er nietmeer zonder kan..

Comment

Toen ik nog werkte, moest ik op dagdagelijkse basis opleggers en afzetunits binnen en buiten rijden om te laden of lossen. Was enkel maar op het bedrijfsterrein. Toch zocht ik elke keer naar de gordel, maar die was er natuurlijk al uitgesneden om ergens in een auto dienst te doen.
              Ik rij nooit zonder en weiger te vertrekken als de medepassagiers los zitten.
              Mijn schoonvader heeft trouwens ooit een boete gehad omdat er een passagier niet vast zat...

Comment

M'n baas is ooit vanachter aangereden. Buske reed 70 en remde te laat (chauffeur was dronken), baas stond stil aan 't verkeerslicht en had zijn gordel niet om. Airbag is niet opengegaan, zijn gezicht twee keer tegen het stuur aangeknald, stevige hersenschudding en natuurlijk overal bloed, maanden later nog revalidatie voor de whiplash. Achteraf bekeken ferm geluk gehad. Sindsdien, ook als hij vanachter in de auto zit om een dutje te doen, is het nooit meer een probleem om hem zijn gordel te laten aandoen. Hij begrijpt nu ook waarom ik niet wil rijden als iemand z'n gordel niet aanheeft. Zo'n gordel zit er in voor een reden, en dat is niet om u te koeioneren.
                Last edited by ; 19/04/2015, 20:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                  M'n baas is ooit vanachter aangereden. Buske reed 70 en remde te laat (chauffeur was dronken), baas stond stil aan 't verkeerslicht en had zijn gordel niet om. Airbag is niet opengegaan, zijn gezicht twee keer tegen het stuur aangeknald, stevige hersenschudding en natuurlijk overal bloed, maanden later nog revalidatie voor de whiplash. Achteraf bekeken ferm geluk gehad. Sindsdien, ook als hij vanachter in de auto zit om een dutje te doen, is het nooit meer een probleem om hem zijn gordel te laten aandoen. Hij begrijp nu ook waarom ik niet wil rijden als iemand z'n gordel niet aanheeft. Zo'n gordel zit er in voor een reden, en dat is niet om u te koeioneren.

gewoon stom dat zovelen eerst een persoonlijke ervaring of bewijs moeten hebben voor ze van attitude willen veranderen...

in die logica zou iedereen eerst eens drugs/gok/alcohol verslaafd moetne zijn voor ze doorhebben er vanaf te blijven, HIV oplopen voor ze zich beschermen, hun huid aan flarden voor ze motopak aandoen, etc.. stom toch. er MOET een manier zijn om mensen ECHT te overtuigen zonder dat ze het allemaal zelf uit eigen ervaring moeten meemaken, want ander is het nog ene te duur spelleke.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                    gewoon stom dat zovelen eerst een persoonlijke ervaring of bewijs moeten hebben voor ze van attitude willen veranderen...

in die logica zou iedereen eerst eens drugs/gok/alcohol verslaafd moetne zijn voor ze doorhebben er vanaf te blijven, HIV oplopen voor ze zich beschermen, hun huid aan flarden voor ze motopak aandoen, etc.. stom toch. er MOET een manier zijn om mensen ECHT te overtuigen zonder dat ze het allemaal zelf uit eigen ervaring moeten meemaken, want ander is het nog ene te duur spelleke.
                    Overmoed zit ergens in de menselijke natuur ingebakken.
                    Ik vertrek ook nooit vooraleer iedereen vastklikt. Het voelt gewoon niet goed aan. Op de fiets (zelfs stadsfiets) voel ik me ook niet op m'n gemak zonder helm. Al rij ik natuurlijk als een zot...

Het wordt een tweede natuur, instappen en eerst naar die gordel reiken.
                    Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...

Comment

ik grijp hier dikwijls al naar de gordel als ik de auto op de oprit wil verzetten

sla me dan soms voor het hoofd: enfin, voor die paar meter!!
                      www.peugeotforum.be

Comment

Ik heb nog niet de functie om gereden te worden, dus zit ik links voor met mijn gordel om.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                          Ik vertrek ook nooit vooraleer iedereen vastklikt. Het voelt gewoon niet goed aan. Op de fiets (zelfs stadsfiets) voel ik me ook niet op m'n gemak zonder helm. Al rij ik natuurlijk als een zot...

Overmoed zou ik eerder als 'ego' omschrijven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                            ik grijp hier dikwijls al naar de gordel als ik de auto op de oprit wil verzetten

sla me dan soms voor het hoofd: enfin, voor die paar meter!!
                            Is soms ook gewoon gemakkelijker van je gordel aan te doen met die wagens met elektronische handrem.
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Is soms ook gewoon gemakkelijker van je gordel aan te doen met die wagens met elektronische handrem.
                              Inderdaad, bij mij is het hellend en we zijn het ook al tegengekomen dat hij naar beneden bolt.
                              Zodanig gewoon dat alles automatisch gaat.

Sent from here
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Ik krijg de vliegende dunne van die electronische handremmen. Om maar te zeggen dat ik ze niet graag heb.
                                30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten

Helemaal. Ik heb nooit anders gedaan en het voelt echt vreemd aan als ge de gordel niet aandoet. En dan leest ge dat in de F1 de gordel pas verplicht werd in 1972.
                                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

Ik doe dat altijd aan, behalve in mijn jeep die springt soms los onderweg omdat die klikker niet goed meer werkt....moet nog eens opgelost worden.
                                    Polo 6n 1.4

Comment

Ik betrap me er soms op als ik met de w124 rijdt de gordel soms niet aandoe, vooral als het enkel in de buurt te doen is of de straat uitrijden.
                                      Bij de andere is er een piep-systeem, daar vergeet ik het haast nooit.

Comment

Dit behoeft geen twijfel. Al heb ik in m'n kinderjaren legaal gordelloos meegereden achteraan, het zijn andere tijden, het is een pak drukker geworden met bijhorend verhoogd risico, bij een ongeval krijg je door de inertie het gewicht van een olifant. Ik durf dat niemand die voor me zit aandoen.
                                        In m'n huidige wagen heb ik bij het starten ook een grafisch overzicht op het display van wie z'n gordel omdoet, en ik vertrek ook nooit met passagiers die hun gordel niet aanhebben.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

altijd aan

vroeger als kind deed ik dat zelden achteraan maar het besef is pas gekomen sinds ik zelf met de wagen ben gaan rijden.
                                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Working...
                                          X