Oorspronkelijk geplaatst door jev
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Welke SUV??
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAmai, dat moeten zware dingen zijn, ofwel ben jij een rugpatiënt.
Enfin, oké, jij hebt baat bij de laadvloer die wat hoger is en bent daarvoor bereid elke 100 km één tot twee liter meer te verbruiken. Iedereen zo zijn eigen prioriteiten uiteraard.
Ook al ben je geen rugpatiënt.
Verbruik is 6,3, dat is zeker niet meer dan dat van een grote break, dus dat is al geen issue.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
En meer zicht in 't verkeer, ik kan mij niet onmiddellijk inbeelden wat dat in de praktijk als meerwaarde naar veiligheid toe kan betekenen. Oké, je kijkt wat over de rest heen, maar je ziet dikwijls ook minder wat er dichter bij je auto gaande is. En ik heb op professioneel vlak toch al veel km's gemaald met vrachtwagens en jeeps... zelfs onlangs nog een tijd met een SUV.
Je ziet verder vooruit waardoor je beter weet wat er zich verderop afspeelt, wat rijden minder vermoeiend en comfortabeler maakt, doordat je beter kan anticiperen.
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn nog eens, ik heb niks tegen SUV rijders. Maar de voordelen waar de meeste eigenaars van zo'n SUV mee te koop lopen, wegen naar mijn mening niet op tegen de nadelen die zo'n SUV biedt... vind ik hé.
Jij hebt de subjectieve overtuiging dat dat niet zo is, dat is je goed recht, maar tegen een subjectieve overtuiging is het moeilijk argumenteren met redelijke argumenten als de oren dicht blijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk BerichtenOm eerlijk te zijn vind ik het wel een boeiende discussie. Je hebt bij een monovolumer namelijk ook ongeveer dezelfde voordelen. Dus nu ben ik deze thread aan het volgen, om niet eventueel mijn vrouw van gedachte te doen veranderen."Gasten, ik heb hier geen thread gestart om de pro's en contra's van een SUV te bespreken"
Comment
-
Haha, wat een topic... Iedereen vindt z'n eigen auto blijkbaar de beste. En gelijk heeft iedereen. Want iedereen hier kocht de auto die hem of haar het beste past.
Wat je gebuur zich koopt moet je je niet aantrekken. Ik vind hem ook niet de knapste vrouw hebben van 't straat, maar het blijft dezelfde mens he.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHaha, wat een topic... Iedereen vindt z'n eigen auto blijkbaar de beste. En gelijk heeft iedereen. Want iedereen hier kocht de auto die hem of haar het beste past.
Wat je gebuur zich koopt moet je je niet aantrekken. Ik vind hem ook niet de knapste vrouw hebben van 't straat, maar het blijft dezelfde mens he.
De buurman heeft dan misschien niet de knapste vrouw of uiterlijk niet het type waar ik voor val, maar ik zie wel in waarom hij er uiteindelijk toch mee samen is en versta dus zijn keuze.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk BerichtenHaha, wat een topic... Iedereen vindt z'n eigen auto blijkbaar de beste. En gelijk heeft iedereen. Want iedereen hier kocht de auto die hem of haar het beste past.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenNee, ik vind de mijne niet de beste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDuidelijk wel hé. Ik heb u nog geen enkel nadeel van uw SUV horen zeggen.
De discusse was énkel of een SUV handiger is dan een break, of niet.
Iedere auto heeft voor- en nadelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn dat is bij een SUV..???
Maar goed, dat zijn allemaal zaken die je weet als je daarvoor kiest, dus dat is geen verrassing.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenM.i. vooral omvang (onhandig in stadsverkeer) en hoger zwaartepunt dus andere wegligging.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEn vermits je met een auto vooral toch rijdt, en niet constant dingetjes in en uit de koffer haalt, is dat toch wel een heel interessant gegeven, niet? Of ben ik weer subjectief?
Als ik hem niet voor zijn omvang nodig heb, gebruik ik een kleine wagen.
Bovendien, het is ook niet alsof het een straf is om met een SUV te rijden hé, ik zei misschien wel "andere" wegligging, waarmee ik niet bedoel "slechte" wegligging.
Comment
-
Uiteenlopende meningen hier. Nu ik hierboven de nieuwe espace toch vernoemde, is dat eigenlijk niks? Best stoer voor een monovolume, ruim, modern en je gaat hem in het begin nog niet vaak tegenkomen.. Al blijf ik het hier herhalen: de xtrail en de landrover sport!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenDat was ook de discussie niet.
De discusse was énkel of een SUV handiger is dan een break, of niet.
Nee, de discussie was welke SUV jij zou kopen voor 45.000. Geen 8 pagina's hondsgezeik dat een SUV wel goed rijdt of niet goed of wel handig is of niet.
Dat interesseert de TS voor geen meter.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk BerichtenNee, de discussie was welke SUV jij zou kopen voor 45.000. Geen 8 pagina's hondsgezeik dat een SUV wel goed rijdt of niet goed of wel handig is of niet.
Dat interesseert de TS voor geen meter.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenJa, want als ik hem gebruik, dan is het zo goed als enkel voor de lange ritten buiten stad (wanneer we dus al die "loodzware" dingen meesleuren, en ik dus ook van het comfort van de hogere zit kan genieten) of om (uitgebreider) te winkelen.
Als ik hem niet voor zijn omvang nodig heb, gebruik ik een kleine wagen.
Bovendien, het is ook niet alsof het een straf is om met een SUV te rijden hé, ik zei misschien wel "andere" wegligging, waarmee ik niet bedoel "slechte" wegligging.
En misschien kunnen we allemaal een auto of vier kopen. Eentje om beperkt te winkelen, eentje om 'loodzware' dingen te vervoeren en uitgebreid te winkelen, eentje om te reizen, eentje om de kindjes naar school te brengen,... .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenJakkel,
Wat gij vooral moet doen, is doen wat u gelukkig maakt.
Comment
Comment