Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke SUV??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door globe Bekijk Berichten
    De nieuwe Land Rover Discovery Sport..
    Die was ik effe vergeten, maar ja, zeker bekijken. Prachtige wagen.

    Comment


    • #22
      Mercedes AMG Gl en Range rover sport SVR zijn mijn favorieten indien er geen budget op zou staan. (is wel meer voor de CEO dan voor iemand die promotie maakt)

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door globe Bekijk Berichten
        De nieuwe Land Rover Discovery Sport.

        Meer allure dan een "gewone" nissan of ford, eens iets anders dan al die Q5's of X3's en bovendien zijn dat modellen die al een eeuwigheid meegaan.
        Range rover evoque is een (te) kleine suv . (vind ik persoonlijk) Hij is wel knap hoor.

        Die discovery sport is echt een knappe en veel ruimere kar en die kan je al vrij mooi aankleden voor een 45k.
        Wel, dat is nu één van de enige modellen die ik (voor mezelf dan) in de concurrentie zou werpen met de nieuwe Espace. Ok, twee verschillende voertuigtypes, maar ik vind die prachtig. Destijds ook naar de evoque gekeken maar die is inderdaad nogal klein. (wel breed, maar daar heb je weinig aan). Valt me wel tegen dat mijn zus niet zo tevreden is over de afwerking.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
          Mooie wagen, maar serieus buiten budget. En het bedrag wat ik hier genoemd heb, ligt redelijk dicht bij de realiteit.
          Je hebt hier enkel een 'aankoopbudget' van 45k vermeld, dacht ik. Een NX 300h AWD Business Edition heb je voor een nettoprijs van 43.500, dus die past perfect.
          Als je full leasing/renting prijzen vergelijkt, dan kan de Lexus soms wel uit de boot vallen, omdat een aantal van die volumeconstructeurs in fleet met monsterkortingen gooien.
          Maar soms past een NX wel, hangt af met welke leasingmaatschappij de firma werkt, want de verschillen onderling zijn groot.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door globe Bekijk Berichten
            De nieuwe Land Rover Discovery Sport.

            Meer allure dan een "gewone" nissan of ford, eens iets anders dan al die Q5's of X3's en bovendien zijn dat modellen die al een eeuwigheid meegaan.
            Range rover evoque is een (te) kleine suv . (vind ik persoonlijk) Hij is wel knap hoor.

            Die discovery sport is echt een knappe en veel ruimere kar en die kan je al vrij mooi aankleden voor een 45k.
            Vind ik voor dat budget ook by far beste keuze, tweede keuze zou XC60 zijn, derde keuze x-trail. En sorry maar WTF doet het ertoe wat een ander denkt en waaruit het wagenparkt bestaat. Net leuk om eens een x-trail te zien tussen al die duitse alledaagse X3 die in weze wss nog niet zo goed is maar wel meer kost.

            Comment


            • #26
              Raar dat de voorganger Freelander helemaal niet in trek was, en dat nu de naam en de look naar hogere reeksen gelinkt worden, de Disco Sport wel "in" blijkt te worden.
              Ik zou dat toch enkel als lease-wagen durven gebruiken, de verdelers zijn dun gezaaid en niet precies goedkoop, zo ervaart mijn neef met zijn Range. Als privé-gebruiker zal ik even gaan kijken en testen, maar het zal eerder uit nieuwgierigheid zijn... Ik zal vlugger overtuigd worden door de NX 300h, daar is er minstens een goede faam qua fiabiliteit, wat bij RR nog met de nieuwkomers zal moeten blijken...

              Comment


              • #27
                Geoffrey De Winter (25) verkoopt zijn Russisch amfibievoertuig. De tank met kanon moet 15.000 euro kosten.

                Geoffrey De Winter (25) verkoopt zijn Russisch amfibievoertuig. De tank met kanon moet 15.000 euro kosten.
                idealer kan het toch niet zijn als SUV?
                lets have some more member berries

                Comment


                • #28
                  Volvo xc60 met vijfpitter

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                    Vind ik voor dat budget ook by far beste keuze, tweede keuze zou XC60 zijn, derde keuze x-trail. En sorry maar WTF doet het ertoe wat een ander denkt en waaruit het wagenparkt bestaat. Net leuk om eens een x-trail te zien tussen al die duitse alledaagse X3 die in weze wss nog niet zo goed is maar wel meer kost.
                    Ik snap je standpunt wel, hoor, daar niet van. Maar er moet natuurlijk wel een verschil zijn in auto, aangezien er een wezenlijk verschil is in functie. Anders lijkt het dat de CEO van volkswagen met een golfje rijdt, en de rest van het "upper management" met een Phaeton.

                    Comment


                    • #30
                      zo zie je maar dat heel dat firmawagen gedoe voor een groot deel nog steeds een statuskwestie is
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                        zo zie je maar dat heel dat firmawagen gedoe voor een groot deel nog steeds een statuskwestie is
                        Voor een groot deel, niet voor iedereen. Ik rijd nu met een 5-serie F11, en indien de verkopers van Audi zo vriendelijk hadden willen zijn om me te antwoorden op mijn vragen (ik wacht nu al 4 maand op een antwoord, heb nochtans nog zelf teruggebeld met mijn vraag, en dat naar twee verschillende garages), dan zou mijn volgende auto een A3 e-tron geweest zijn.
                        Maar blijkbaar ligt dat erg moeilijk, zo'n vragen van klanten beantwoorden.

                        Achteraf blijkt dat de betrouwbaarheid van die e-tron betreurenswaardig is, dus moet ik die verkopers alsnog danken.

                        Maar er zijn veel mensen voor wie die leasebak een statussymbool is
                        BMW 420dA : >>>

                        Comment


                        • #32
                          Meeste bedrijven werken tegenwoordig met een totaal maandbudget.
                          Een x3 bv zit makkelijk een stuk hoger in totale kost dan een 520d.

                          Eerst eens de spelregels opvragen, de CO2 zal zijn rol wel spelen.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                            Meeste bedrijven werken tegenwoordig met een totaal maandbudget.
                            Een x3 bv zit makkelijk een stuk hoger in totale kost dan een 520d.

                            Eerst eens de spelregels opvragen, de CO2 zal zijn rol wel spelen.
                            Dat is ook niet zeker, X3 en 520d. Herverkoopwaarde is van groot belang, en de 520d loopt nu écht op zijn laatste benen.Zelfs met de monsterkortingen, wordt zo'n wagen toch duur in lease. Zo is een 420d een pak goedkoper dan een 320d in lease (bij gelijke aankoopprijs)
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                              zo zie je maar dat heel dat firmawagen gedoe voor een groot deel nog steeds een statuskwestie is
                              Tuurlijk !! De overgrote meerderheid van de leasing-voertuigen als deel van de wedde zijn wagens die de gebruiker nooit zelf zou (willen/kunnen) bekostigen, omdat een te grote hap in het netto-budget van het gezin zou vertegenwoordigen

                              Comment


                              • #35
                                Voor een eerlijke SUV zijn er niet zoveel kandidaten, vind ik.
                                Je hebt de Nissan X-Trail, de basic versie van de Dacia Duster (natuurlijk in 4x4) en als die nog niet voldoen, de Defender. Al de rest is show, eigenlijk.
                                King of the Ludospace - currently running nr. 6

                                2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                  Voor een eerlijke SUV zijn er niet zoveel kandidaten, vind ik.
                                  Je hebt de Nissan X-Trail, de basic versie van de Dacia Duster (natuurlijk in 4x4) en als die nog niet voldoen, de Defender. Al de rest is show, eigenlijk.
                                  Een SUV hoeft helemaal geen 4x4, dat "show" stuk is net eigen aan het concept. Keuze voor een SUV moet je niet proberen rationaliseren door er 4x4 op te zetten 😉

                                  Mijn vrouw haar volgende lease is een xc60 en dat was een keuze van het hart. Met het verstand kies je dat niet want een SUV is in niks echt goed 😉
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • #37
                                    na mijn SUV terug in een berline of break kruipen ? no way !

                                    Comment


                                    • #38
                                      SUV heeft niks te maken met 4x4 volgens mij. Als ik geen monovolume meer koop, zal het zeker een suv worden. Gewoon omdat je rijhouding totaal anders is en je hoger zit. Nodigt uit tot meer ontspannen rijstijl vind ik. Enige nadeel is dat je wel een krachtige motor nodig hebt om het meer gewicht en frontale oppervlakte te compenseren. 175 pk in een redelijke suv is zeker niet overdreven, is zelfs een minimum. Als je kijkt dat een evoque met 150pk met moeite 180 haalt wil dat zeggen dat je bij 140 al niet veel meer over hebt. Misschien is het koppel hier zelfs belangrijker.

                                      Comment


                                      • #39
                                        dan zal een vrachtwagen voor jou de ultieme ontspanning zijn... alles is blijkbaar goed om een SUV te kunnen goedpraten
                                        lets have some more member berries

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                          dan zal een vrachtwagen voor jou de ultieme ontspanning zijn... alles is blijkbaar goed om een SUV te kunnen goedpraten
                                          Altijd dat SUV bashing, vaak door mensen die er nog nooit mee gereden hebben.

                                          Ik ben ook pro SUV en vind het perfect verantwoordbaar dat iemand voor zoiets kiest.

                                          Je hebt een andere, meer comfortabele zithouding in een SUV, de instap is hoger (makkelijker), de hogere zit geeft ook een beter zicht op het verkeer (comfort), wat alles samen een SUV tot een ideale cruiser op lange afstanden maakt. Ik denk niet dat ik nog terugga naar een gewone wagen, tenzij een kleinere stadswagen, als tweede wagen.

                                          Ander voordeel is dat de koffer veel hoger is dan een break, wat het in- en uitladen een heel stuk makkelijker maakt.

                                          Plus er zijn er genoeg met een zeer comfortabele en toch goede wegligging (voldoende strak), ondanks de beperkingen van de hogere koets, die totaal niet opwegen tegen de voordelen.

                                          Wie wil kan er ook 1 met 4x4 nemen, maar dat is absoluut geen vereiste voor een SUV omdat die toch niet het doel heeft zich off-road te begeven.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X