Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke SUV??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Bij mij is t gene suv maar monovolume. Maar neem aan dat de voordelen gelijk zijn ongeveer. ik noem eens voor mij de belangrijkste (dat de wagen minder mooi wordt aanzien vind ik niet erg, want daar heb ik zelf niet aan).
    Ten eerste de instap (heb veel rugpijn) is veel makkelijker, Ik heb 4 zitplaatsen waardoor iedereen enorm veel ruimte heeft en iedereen zijn eigen armleuningen en zo, heel veel licht in de auto, een enorme koffer (eergsiteren een hometrainer gaan kopen en je kan zo 6 van die grote dozen inladen als het moet), je hebt een beter overzicht op de weg doordat je meestal over je voorliggers kijkt, je hebt minder last van het opspattende water als je een vrachtwagen passeert, de achterklep is erg handig als het regent en je hebt boodschappen gedaan, je kan je kinderen vele makkelijker vastmaken in de wagen als ze klein zijn, het veercomfort is veel groter, je kan een toch vrij grote auto in een kleine plaats krijgen doordat je een perfekt overzicht hebt (zeer kleine a stijlen), de zithouding komt me veel beter uit voor mijn rugklachten,... Dat zijn de voordelen voor mij die doorwegen. Dat ik minder snel in de bochten ben als je om het eerst gaat rijden deert me niet, het verbruik is en gebruikskost liggen een beetje hoger, zijn voor mij de gekende nadelen. Vurige fans van berlines en coupé's zullen dit maar niks vinden, maar om neerbuigend te doen naar een suv rijder, dat snap ik niet helemaal. Die kosten doorgaans meer dan een vergelijkbare berline. Iedere koetswerkvorm heeft zijn bestaansrecht volgens mij, het is aan de gebruiker om uit te maken wat hem het beste uitkomt.

Comment

Gasten, ik heb hier geen thread gestart om de pro's en contra's van een SUV te bespreken, laat staan dat men denkt dat een SUV rijder neer kijkt op een ander. Mijn vrouwtje wil een SUV om de hierboven aangehaalde redenen. Hogere laadvloer, en hogere zit en niet om de dikke nek uit te hangen. Als men vanaf nu geen fatsoenlijke antwoorden kan geven, dan vraag ik een Mod om deze te sluiten, en mijn vraag te stellen waar men wel op een volwassen manier kan discussieren.

@DHL. Voila, nog meer argumenten die mijn vrouw aanhaalt. Dank je wel voor de volwassen reactie.

Comment

Ah ja, misschien voor sommigen een belangrijk nadeel, in de stad is hij soms onhandig groot tov een stadswagen. Dat is een feit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Kijk, iedereen zijn goesting uiteraard. Maar een SUV kopen omwille van de hogere laadvloer, dat is misschien bij 10% van de 'snobSUV' eigenaars een gegrond argument. De rest rijdt met die dingen rond om te gaan shoppen en de kinderen van en naar school te halen. Ik zie hier genoeg in mijn regio hoor. En als ze in en uit een parkeerplaats moeten of ze dienen je te passeren in een smalle straat dan blijkt die hoge zit toch plots niet meer zo handig te zijn.
          Niet "louter" omwille van de hogere laadvloer, maar wegens het hogere comfort in het algemeen.

Kijk, dat je huisvrouwen ziet rondrijden met die dingen terwijl ze nauwelijks boven het stuur komen en in angstzweet uitbreken om het ding te parkeren, dat is zo, maar ik voel me niet aangesproken eigenlijk. Er zijn genoeg mensen die om andere redenen daarvoor kiezen en er wél mee kunnen rijden.

Persoonlijk mijd ik met het ding in de stad te rijden en neem een kleinere wagen omdat dat daar niet handig is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Een SUV rijdt volledig anders als een busje.
            Heb je al eens met zo'n modern 'kwaliteitsbusje' gereden? De luxeversies van een Vito, VW,...? Echt comfortabel en stil rijden hoor, zeker de varianten met een krachtige motor erin. Die waar ik mee naar 't zuiden ben geweest was eentje met automaat en een 2.5 TDI 180 Pk motor. Dat rijdt écht niet meer als een busje hoor.

Comment

Niet "louter" omwille van de hogere laadvloer, maar wegens het hogere comfort in het algemeen.

Kijk, dat je huisvrouwen ziet rondrijden met die dingen terwijl ze nauwelijks boven het stuur komen en in angstzweet uitbreken om het ding te parkeren, dat is zo, maar ik voel me niet aangesproken eigenlijk. Er zijn genoeg mensen die om andere redenen daarvoor kiezen en er wél mee kunnen rijden.

Persoonlijk mijd ik met het ding in de stad te rijden en neem een kleinere wagen omdat dat daar niet handig is.
              Mijn vrouw kan beter parkeren dan de gemiddelde man :p. En tegenwoordig met al die moderne snufjes moet je al erg dom zijn om een SUV niet fatsoenlijk te kunnen parkeren. Btw, je heb een SUV a la Ford Kuga, en eentje a la Range Rover, dat is ook een verschil.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
                Gasten, ik heb hier geen thread gestart om de pro's en contra's van een SUV te bespreken, laat staan dat men denkt dat een SUV rijder neer kijkt op een ander. Mijn vrouwtje wil een SUV om de hierboven aangehaalde redenen. Hogere laadvloer, en hogere zit en niet om de dikke nek uit te hangen. Als men vanaf nu geen fatsoenlijke antwoorden kan geven, dan vraag ik een Mod om deze te sluiten, en mijn vraag te stellen waar men wel op een volwassen manier kan discussieren.

@DHL. Voila, nog meer argumenten die mijn vrouw aanhaalt. Dank je wel voor de volwassen reactie.
                Het komt erop neer dat men zijn oogkleppen wat moet leren afzetten en de best wel gefundeerde keuzes van anderen moet leren respecteren ondanks de eigen vooroordelen en opinies, en leren beseffen dat men misschien op termijn ook wel eens zijn eigen mening zou kunnen herzien, men weet nooit.

Comment

Mijn vrouw kan beter parkeren dan de gemiddelde man :p. En tegenwoordig met al die moderne snufjes moet je al erg dom zijn om een SUV niet fatsoenlijk te kunnen parkeren. Btw, je heb een SUV a la Ford Kuga, en eentje a la Range Rover, dat is ook een verschil.
                  Ge hebt duidelijk uw werk goed gedaan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Bij mij is t gene suv maar monovolume.
                    Een monovolume heeft echt wel voordelen tegenover andere types wagens. De hoge laadruimte!

Comment

Ge hebt duidelijk uw werk goed gedaan.
                      Geloof me, ik ben een slechte parkeerder

Comment

Ge kunt tegenwoordig zo'n automatisch parkeerding op uw auto krijgen. Kan nu zelfs al met een aanhangwagen las ik gisteren in Autogids.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          je hebt een beter overzicht op de weg doordat je meestal over je voorliggers kijkt, je hebt minder last van het opspattende water als je een vrachtwagen passeert, de achterklep is erg handig als het regent en je hebt boodschappen gedaan, je kan je kinderen vele makkelijker vastmaken in de wagen als ze klein zijn, het veercomfort is veel groter, je kan een toch vrij grote auto in een kleine plaats krijgen doordat je een perfekt overzicht hebt (zeer kleine a stijlen), de zithouding komt me veel beter uit voor mijn rugklachten,...
                          Geen enkel van deze punten zijn een probleem met een berline of break, en ik ben zelf rugpatient. Het jammere aan het eerste punt is dat ik het een egoistische redenering vind. "Ik kijk over het andere verkeer heen, kan mij niet schelen dat ik anderen hun zicht beperk". Niet persoonlijk bedoeld
                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Het komt erop neer dat men zijn oogkleppen wat moet leren afzetten en de best wel gefundeerde keuzes van anderen moet leren respecteren ondanks de eigen vooroordelen en opinies, en leren beseffen dat men misschien op termijn ook wel eens zijn eigen mening zou kunnen herzien, men weet nooit.
                            Inderdaad dat is gesproken. Zou ik nu een SUV/monovolume kopen? nee totaal niet want heb de plaats en voordelen van hoge zit niet nodig.
                            Kan het zijn dat ik binnen enkele jaren er anders over denk? Ja
                            Heeft die auto een bestaansrecht? Het zal nog niet zijn, zijn vele voordelen aan verbonden.

Iedereen heeft zijn mening maar sommigen leven echt in hokjes. Wel stoor ik mij aan het gemiddelde rijgedrag van een milf met een SUV

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                              Inderdaad dat is gesproken. Zou ik nu een SUV/monovolume kopen? nee totaal niet want heb de plaats en voordelen van hoge zit niet nodig.
                              Kan het zijn dat ik binnen enkele jaren er anders over denk? Ja
                              Heeft die auto een bestaansrecht? Het zal nog niet zijn, zijn vele voordelen aan verbonden.

Iedereen heeft zijn mening maar sommigen leven echt in hokjes. Wel stoor ik mij aan het gemiddelde rijgedrag van een milf met een SUV
                              Ik zou geen nee zeggen tegen een Milf met een SUV

Comment

Oei. Mij niet verkeerd begrijpen hoor. Ik heb helemaal niets tegen SUV's, integendeel. Ik zou er waarschijnlijk ook wel één kopen als ik iets naar mijn budget en goesting zou vinden. Ik volg daarin volledig het exposé van DHL: de hoge zit, de relaxte houding enz.
                                Ik ben waarschijnlijk nog wel van de oude stempel, maar ik weet nog wanneer de eerste SUV's op de markt kwamen, toen als wannabee 4x4's. Dat is waarschijnlijk waarom dat bij mij zo blijven hangen is en ik de begrippen SUV en 4x4 ook nu nog als 1 en ondeelbaar beschouw. Ik weet dat ik daarin fout ben.
                                King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

SUV's blijven voor velen een gevoelig punt. Mensen die voor een SUV kiezen worden slecht bekeken omdat ze geen rationele keuze maken en er niet beschaamd voor zijn. Terwijl 95% van de autobezitters geen rationele keuze maakt, maar dat kunnen ze goed praten. Want hun premium of whatever bak die ze met hun hart gekozen hebben is zuiniger of heeft een hogere restwaarde of een lager VAA ...

Ik heb mijn vrouw wat moeten pushen om haar hart te volgen bij haar keuze, omdat er voor elk aspect van een SUV een rationelere keuze is EN de kritiek die ze verwacht ... Een zafira of een a4 zijn voor een gelijk budget blijkbaar wel ok voor de publieke opinie ...
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ben eens prijsofferte gaan vragen. D3 Momentum R-design( om een of andere reden is er geen summum versie meer verkrijgbaar volgens de dealer). Professional, Winter,light, Versatility packs als optie genomen. Prijs BTW in 43.900. Aangezien BTW terugvorderbaar is, zal hij rond de 39K kosten. Bmw's 3 voor de vertegenwoordigers kosten 35K. Ik weet niet, maar mijn keuze zou rap gemaakt zijn...

Comment

Die xc60 d3 geartronic rijdt zeer goed voor zijn weinige pk's, wij hebben de onze nu 2 weken en zijn er tevreden van. (Summum,xenium,...)

Comment

Ik zou geen nee zeggen tegen een Milf met een SUV
                                        Mijn zusje en haar evoque lol... Is de eerste keer dat zij een suv kocht en eigenlijk wil ze niet meer terug naar een lage wagen. En zusje kan rijden hoor. Ze kocht hem op de eerste plaats omdat ze hem knap vond met een lichte ongerustheid van wat de klanten zouden zeggen. Reacties vielen mee. Krijgt zelfs nu en dan een complimentje (van mannen )Nu zou ze hem op de eerste plaats kopen omwille van de voordelen en dan pas de looks.

Comment

Ik heb niks tegen SUV rijders, en de reden(en) waarom ze zo'n SUV kopen interesseert me ook niet. Ik weet wel dat de meerderheid van de SUV eigenaars die dingen simpelweg kopen omdat ze er (letterlijk) dik en stoer uitzien. Buiten enkele uitzonderingen interesseert niemand van de eigenaars ervan zich aan die extra bodemspeling en de wat hogere laadvloer.

Comment

Working...
                                          X