Bij mij is t gene suv maar monovolume. Maar neem aan dat de voordelen gelijk zijn ongeveer. ik noem eens voor mij de belangrijkste (dat de wagen minder mooi wordt aanzien vind ik niet erg, want daar heb ik zelf niet aan).
Ten eerste de instap (heb veel rugpijn) is veel makkelijker, Ik heb 4 zitplaatsen waardoor iedereen enorm veel ruimte heeft en iedereen zijn eigen armleuningen en zo, heel veel licht in de auto, een enorme koffer (eergsiteren een hometrainer gaan kopen en je kan zo 6 van die grote dozen inladen als het moet), je hebt een beter overzicht op de weg doordat je meestal over je voorliggers kijkt, je hebt minder last van het opspattende water als je een vrachtwagen passeert, de achterklep is erg handig als het regent en je hebt boodschappen gedaan, je kan je kinderen vele makkelijker vastmaken in de wagen als ze klein zijn, het veercomfort is veel groter, je kan een toch vrij grote auto in een kleine plaats krijgen doordat je een perfekt overzicht hebt (zeer kleine a stijlen), de zithouding komt me veel beter uit voor mijn rugklachten,... Dat zijn de voordelen voor mij die doorwegen. Dat ik minder snel in de bochten ben als je om het eerst gaat rijden deert me niet, het verbruik is en gebruikskost liggen een beetje hoger, zijn voor mij de gekende nadelen. Vurige fans van berlines en coupé's zullen dit maar niks vinden, maar om neerbuigend te doen naar een suv rijder, dat snap ik niet helemaal. Die kosten doorgaans meer dan een vergelijkbare berline. Iedere koetswerkvorm heeft zijn bestaansrecht volgens mij, het is aan de gebruiker om uit te maken wat hem het beste uitkomt.
Ten eerste de instap (heb veel rugpijn) is veel makkelijker, Ik heb 4 zitplaatsen waardoor iedereen enorm veel ruimte heeft en iedereen zijn eigen armleuningen en zo, heel veel licht in de auto, een enorme koffer (eergsiteren een hometrainer gaan kopen en je kan zo 6 van die grote dozen inladen als het moet), je hebt een beter overzicht op de weg doordat je meestal over je voorliggers kijkt, je hebt minder last van het opspattende water als je een vrachtwagen passeert, de achterklep is erg handig als het regent en je hebt boodschappen gedaan, je kan je kinderen vele makkelijker vastmaken in de wagen als ze klein zijn, het veercomfort is veel groter, je kan een toch vrij grote auto in een kleine plaats krijgen doordat je een perfekt overzicht hebt (zeer kleine a stijlen), de zithouding komt me veel beter uit voor mijn rugklachten,... Dat zijn de voordelen voor mij die doorwegen. Dat ik minder snel in de bochten ben als je om het eerst gaat rijden deert me niet, het verbruik is en gebruikskost liggen een beetje hoger, zijn voor mij de gekende nadelen. Vurige fans van berlines en coupé's zullen dit maar niks vinden, maar om neerbuigend te doen naar een suv rijder, dat snap ik niet helemaal. Die kosten doorgaans meer dan een vergelijkbare berline. Iedere koetswerkvorm heeft zijn bestaansrecht volgens mij, het is aan de gebruiker om uit te maken wat hem het beste uitkomt.
Comment