Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke SUV??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
    Ikzelf kan perfect vergelijken. Ik kom van een XC60 en rijd nu met een V60. Ik mis langs geen kanten m'n "SUV". Wel om zijn looks (R-design, 20"), niet om z'n voordelen. Ik zie ze niet of amper.
    Hoger zitten? Er zijn zo veel hoge wagens dat je over 60% van de wagens ook niet meer kan kijken.
    Betere instap? Mja, er is een verschil maar ik denk dat ik dat pas als voordeel ga ervaren als ik 70 ben. Of hoop het toch. Maar aangezien ik hier bij de oudere ben mag ik dat zeggen. Op m'n 42 voel ik me nog fit genoeg om uit een Z4 te kruipen. Of willen jullie, SUV-liefhebbers, die categorie van wagens voor de komende 40j van jullie leven bannen?
    Het hogere verbruik, lekker handig. We gaan van 8l met de SUV naar 5,2l met de break. Ok, brede banden op de SUV. Maar allebei in zwakste motorisatie, die voorheen het drivE-label kregen.
    Het snelle slijten van de banden, ook plezant. Voorste rubbers gaan een pak minder lang mee. Niet goedkoop om te recycleren, zo een band.
    De zetels zijn in beide even goed (identiek), maar de zithouding vind ik veel beter in de break: gestrekter voor de benen. Naast een gevoelige rug heb ik nog eens last van pijn in m'n knieholtes, in een SUV zit je meer in "stoel-aan-tafel-vorm", in een break zit je meer in "fauteuil"-vorm.
    Dat de SUV's een pak beter en strakker rijden dan x jaar geleden, klopt. Maar de breaks ook.
    Ben ik tegen SUV's? Nee, zeker niet, want ik kocht me er ook eentje. Ik vind er alleen voor mezelf de voordelen niet in die iedereen pleegt te zien.

Ondanks je eigen ervaring, die ook niet negatief te noemen is zie ik niets wat de voordelen van de SUV ontkracht: makkelijker instap, (mag ik benadrukken trouwens ook een makkelijker uitstap!), hogere zitpositie die minder een kuip is dan in een gewone wagen, beter zicht op de weg. Ben ik dan nog vergeten, vaak ook comfortabeler afgeveerd dan een break.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten

Ook hier ... enige wat ik nu niet heb is het hogere dak. De keren dat ik tot aan 't plafond stapel kan ik zelfs op een hand zonder vingers tellen...
      En de grondoppervlakte is identiek, ik zie dat perfect aan m'n koffermat die ook in de XC60 lag.
      Maar iedereen zegt wel "da's aanpassen zeker met een kleinere koffer?" Euh ... neen, koffer is nagenoeg identiek. Ze denken echter omdat het een hogere auto was dat het een halve camionet was achteraan.
      De koffer van een SUV is handiger omdat de laaddrempel hoger is. Bij een break moet je altijd je rug buigen om iets aan te nemen of op te heffen. Bij een SUV (of monovolume) kan je recht blijven staan en hoef je niet voorover te buigen (wat meest belastend is voor de rug).

Comment

• Als ik alles op een rijtje zet heb ik de indruk dat sommigen te laat geboren zijn. Terug naar de jaren 70, toen bestond het verkeer uit vrachtwagens, bestelwagens, sedans, breaks en nu en dan een hatchback. Op enkele VW busjes na, de voorlopers van de MPV's
        En nu en dan eens een cabriolet.

Comment

• Mijn vrouw is zwaar rug-invalide en ze zal bevestigen dat de zitpositie in een mpv of een SUV oneindig veel beter is voor haar dan in een gewone wagen. Daar hoeft zij geen seconde over na te denken. Ze heeft dan ook na een half jaar al de Mégane ingeruild voor een Captur. Een wereld van verschil voor haar...
          King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Als ik alles op een rijtje zet heb ik de indruk dat sommigen te laat geboren zijn. Terug naar de jaren 70, toen bestond het verkeer uit vrachtwagens, bestelwagens, sedans, breaks en nu en dan een hatchback. Op enkele VW busjes na, de voorlopers van de MPV's
            En nu en dan eens een cabriolet.
            Dat moet dan een reden zijn om een SUV nu te zien zitten, omdat het modern is. Ook een grapjas jij. Ik zal het nooit wat vinden, heeft niets met autorijden te maken voor mij, wat niet wil zeggen dat anderen er niet mogen in zitten be my guest!

@gpdude : dat is natuurlijk een perfecte reden om er eentje te kopen!
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Ik zal het nooit wat vinden, heeft niets met autorijden te maken voor mij, wat niet wil zeggen dat anderen er niet mogen in zitten be my guest!
              Waarom zou een SUV in godsnaam niets met rijden te maken hebben? Dat ontgaat me volledig.

Ik heb de indruk dat de aversie bij sommigen ieder rationeel denkvermogen overstijgt.

Wel nog een beetje redelijk blijven hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                De koffer van een SUV is handiger omdat de laaddrempel hoger is. Bij een break moet je altijd je rug buigen om iets aan te nemen of op te heffen. Bij een SUV (of monovolume) kan je recht blijven staan en hoef je niet voorover te buigen (wat meest belastend is voor de rug).
                En als je iets in je SUV wil steken moet je dat niet oppakken? Dat komt op een magische manier aan zweven of zo?

Wij hebben een SUV in bestelling, maar rationeel gezien was een mpv op het vlak van zitten en laden even goed of beter. Dan zwijgen we nog over de verbruiks en onderhoudskosten

Waarom dan toch een SUV? Omdat het kan. Omdat het leuker is.

Geen drogredenen zoeken
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Waarom zou een SUV in godsnaam niets met rijden te maken hebben? Dat ontgaat me volledig.

Ik heb de indruk dat de aversie bij sommigen ieder rationeel denkvermogen overstijgt.

Is gewoon proefondervindelijk. Iedere keer dat ik zo'n ding moet rijden, dan denk ik dat er wat mis mee is, met de ophanging, of andere schade. Ooit stond ik na de eerste serieuze bocht aan de kant, omdat ik dacht dat ik een platte band had ofzo. Mijn vrouw en ik hebben achteraf hard gelachen, maar ze wist meteen wat ik bedoelde.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

absoluut! en vaak zijn het diegenen die er nog nooit meegereden hebben die dergelijke onzin uitkramen!
                    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      En als je iets in je SUV wil steken moet je dat niet oppakken? Dat komt op een magische manier aan zweven of zo?

Wij hebben een SUV in bestelling, maar rationeel gezien was een mpv op het vlak van zitten en laden even goed of beter. Dan zwijgen we nog over de verbruiks en onderhoudskosten

Waarom dan toch een SUV? Omdat het kan. Omdat het leuker is.

Geen drogredenen zoeken
                      Tja, wat je moet inladen zal je altijd van een bepaalde hoogte moeten inladen. Soms is dat vanop dezelfde hoogte, maar soms is dat vanop de grond.

Maar bij een break is het wel altijd zo dat je het lager moet uitladen, bij een SUV niet.

Ik zoek geen enkele drogreden, ik versta alleen niet waarom praktische voordelen kennelijk niet in aanmerking mogen genomen worden omdat het over die vermaledije SUV gaat.

En verbruiks- en onderhoudskosten zijn ook geen argument. Dat kan je evenzeer zeggen voor iemand die een 3 liter koopt terwijl een 2 liter ook goedkoper is in taks en onderhoud, dat is allemaal persoonlijke keuze, of een BMW, terwijl die ook duurder is dan een Ford of Opel. Maar kennelijk zijn verbruiks- onderhoudskosten wel allemaal grote issues als het over die vervloekte SUV gaat.

Comment

Is gewoon proefondervindelijk. Iedere keer dat ik zo'n ding moet rijden, dan denk ik dat er wat mis mee is, met de ophanging, of andere schade. Ooit stond ik na de eerste serieuze bocht aan de kant, omdat ik dacht dat ik een platte band had ofzo. Mijn vrouw en ik hebben achteraf hard gelachen, maar ze wist meteen wat ik bedoelde.
                        Dan moet dat aan die wagen gelegen hebben.

Comment

Dan moet dat aan die wagens gelegen hebben.
                          Meervoud. Ik heb al met verschillende SUV's moeten rijden.

Comment

Meervoud. Ik heb al met verschillende SUV's moeten rijden.
                            Tja, dan zal het aan jou liggen zeker.

Nee, serieus, er zijn genoeg mensen die niet jouw extreme ervaring hebben, dus zo erg zal het ook niet zijn.

Ik zie dat je met een M3 rijdt, misschien moet je ook aanvaarden dat je nu eenmaal niet opdezelfde manier door een bocht kan rijden met een SUV als met een M3. Maar dat weet je toch op voorhand als je dat hoog ding voor je neus ziet staan, dus verrassend is dat überhaupt niet.
                            En de maatstaf voor goed rijden is vooralsnog niet, even strak in een bocht liggen als een sportieve wagen.

Comment

Tja, dan zal het aan jou liggen zeker.

Nee, serieus, er zijn genoeg mensen die niet jouw extreme ervaring hebben, dus zo erg zal het ook niet zijn.
                              Het ligt zeker deels aan mij, idd ik heb gewoon andere verwachtingen van een auto. Ik vind bvb die overhang in een bocht ronduit gevaarlijk. Dat ligt voor iedereen anders.

Comment

Het ligt zeker deels aan mij, idd ik heb gewoon andere verwachtingen van een auto. Ik vind bvb die overhang in een bocht ronduit gevaarlijk. Dat ligt voor iedereen anders.
                                Die overhang in de bocht is maar gevaarlijk als je de bocht te snel wil nemen, maar dat weet je uit ervaring met je andere wagens goed genoeg denk ik dan..

Maar hoge wagens nodigen ook meer uit tot anders rijden, rustiger, meer op comfort gericht, en in tegenstelling tot wat sommigen denken betekent dit niet noodzakelijk dat ieder plezier uit het rijden wordt weggenomen..

Comment

Die overhang in de bocht is maar gevaarlijk als je de bocht te snel wil nemen, maar dat weet je uit ervaring met je andere wagens goed genoeg denk ik dan..

Maar hoge wagens nodigen ook meer uit tot anders rijden, rustiger, meer op comfort gericht, en in tegenstelling tot wat sommigen denken betekent dit niet noodzakelijk dat ieder plezier uit het rijden wordt weggenomen..
                                  Tja, wat is te snel voor wie natuurlijk Ik ben een verantwoord chauffeur, ben mijn wilde haren al lang kwijt, lol, maar in een deftige bocht op bvb een op- en afrit wil ik wel het nodige stuurgevoel hebben, dat kan een SUV mij niet bieden. Maar zoals je zegt, dat ligt voor iedereen anders.

Comment

Tja, wat is te snel voor wie natuurlijk Ik ben een verantwoord chauffeur, ben mijn wilde haren al lang kwijt, lol, maar in een deftige bocht op bvb een op- en afrit wil ik wel het nodige stuurgevoel hebben, dat kan een SUV mij niet bieden. Maar zoals je zegt, dat ligt voor iedereen anders.
                                    Als je gewoon bent een bocht te nemen met een M3 en dat eens met een SUV moet doen, dan is dat een stap terug, ongetwijfeld.

Maar je leert een wagen ook om andere redenen te appreciëren. Zo kan ik me voorstellen dat een autosnelwegrit van 2 uur comfortabeler en minder hard in een SUV zal zijn, dan in een M3.

Comment

• Daarstraks een testrit gemaakt met een X3. Ik snap écht niet wat mensen daar leuk aan vinden. Maar 't zal wel aan mij liggen.
                                      BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                        Daarstraks een testrit gemaakt met een X3. Ik snap écht niet wat mensen daar leuk aan vinden. Maar 't zal wel aan mij liggen.
                                        Andere personen, andere noden?

Goh da's moeilijk hé, inleving in een ander...

Comment

Als je gewoon bent een bocht te nemen met een M3 en dat eens met een SUV moet doen, dan is dat een stap terug, ongetwijfeld.

Maar je leert een wagen ook om andere redenen te appreciëren. Zo kan ik me voorstellen dat een autosnelwegrit van 2 uur comfortabeler en minder hard in een SUV zal zijn, dan in een M3.
                                          Dat kan, maar ik weet het zo niet. Die standaard zetels in een SUV zijn meestal zo vormloos dat mijn rug het na een uurtje al lastig krijgt. Dan mis ik al een ondersteunende sportzetel. Ik weet niet of je al eens met een M3 hebt gereden, indien niet zeker eens proberen. Dan zal je zien dat die nog best comfortabel is Natuurlijk is de F10 nog wat comfortabeler, heeft ook standen van comfort tot sport+ voor de ophanging. Maar ja, nu praten we over autorijden, niet over de laaddrempel, of hoeveel je kan meenemen in een SUV. Wat ongetwijfeld meer is!

Comment

Working...
                                          X