Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke SUV??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
    Dat kan, maar ik weet het zo niet. Die standaard zetels in een SUV zijn meestal zo vormloos dat mijn rug het na een uurtje al lastig krijgt. Dan mis ik al een ondersteunende sportzetel. Ik weet niet of je al eens met een M3 hebt gereden, indien niet zeker eens proberen. Dan zal je zien dat die nog best comfortabel is Natuurlijk is de F10 nog wat comfortabeler, heeft ook standen van comfort tot sport+ voor de ophanging. Maar ja, nu praten we over autorijden, niet over de laaddrempel, of hoeveel je kan meenemen in een SUV. Wat ongetwijfeld meer is!
    De sportzetels in een BMW zijn zeker comfortabel. Ik heb ook niet gezegd dat een gewone wagen oncomfortabel zou zijn, die hebben uiteraard evenzeer comfortabele zetels.
    Bij een M3 denk ik dan vooral aan de ophanging, die, ik kan me vergissen, ook in comfort modus toch strakker zal zijn dan een gewone bmw.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
      Andere personen, andere noden?

      Goh da's moeilijk hé, inleving in een ander...
      Voor sommige mensen is dat heel moeilijk inderdaad... meestal is hun keuze dan ook de enige juiste en zijn de rest eigenlijk maar ezels... In dat geval is discussieren dan ook kompleet zinloos.
      Voorlopig zegt een SUV me eigenlijk ook bitter weinig , maar er gaat misschien wel een andere tijd komen, best mogelijk. Dat het anders rijden is lijkt me logisch , anders is niet noodzakelijk slechter...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
        Andere personen, andere noden?

        Goh da's moeilijk hé, inleving in een ander...
        Neen dat is niet moeilijk. Mij zegt het niets. Nada. Niente. Een gebrek aan inleving? Ik zie niet in hoe en waarom.

        Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
        Voor sommige mensen is dat heel moeilijk inderdaad... meestal is hun keuze dan ook de enige juiste en zijn de rest eigenlijk maar ezels... In dat geval is discussieren dan ook kompleet zinloos.
        Voorlopig zegt een SUV me eigenlijk ook bitter weinig , maar er gaat misschien wel een andere tijd komen, best mogelijk. Dat het anders rijden is lijkt me logisch , anders is niet noodzakelijk slechter...
        Schrijf ik dat? Neen. Ik schrijf "Ik snap niet wat andere mensen er in zien". Meer zeg ik toch niet? Heb ik daarmee een oordeel over iemand anders geschreven? Neen. Heb ik gezegd dat andere ezels zijn? Neen.
        BMW 420dA : >>>

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten

          Schrijf ik dat? Neen. Ik schrijf "Ik snap niet wat andere mensen er in zien". Meer zeg ik toch niet? Heb ik daarmee een oordeel over iemand anders geschreven? Neen. Heb ik gezegd dat andere ezels zijn? Neen.
          Wat je schreef was "ik snap echt niet wat mensen daar leuk aan vinden".

          Jij hebt het goed recht zo'n X3 totaal niet "leuk" te vinden omdat die niet voldoet aan waar jij het meest belang aan hecht.

          Inlevingsvermogen betekent echter de openheid van geest te hebben om te respecteren en in te zien dat andere mensen, om mogelijks heel andere redenen, die wagen net wel leuk vinden en er dan ook voor kiezen.

          Comment


          • Mannen de TS wil gewoon weten welke SUV hij het beste kan kopen, en is totaal niet geïnteresseerd in de voor-en nadelen van een SUV. Daarvoor kan je een ander topic openen!

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Dat kan, maar ik weet het zo niet. Die standaard zetels in een SUV zijn meestal zo vormloos dat mijn rug het na een uurtje al lastig krijgt. Dan mis ik al een ondersteunende sportzetel. Ik weet niet of je al eens met een M3 hebt gereden, indien niet zeker eens proberen. Dan zal je zien dat die nog best comfortabel is Natuurlijk is de F10 nog wat comfortabeler, heeft ook standen van comfort tot sport+ voor de ophanging. Maar ja, nu praten we over autorijden, niet over de laaddrempel, of hoeveel je kan meenemen in een SUV. Wat ongetwijfeld meer is!
              Laadruimte van een F11 is 560 liter, de X5 heeft er 90 meer... tsja.

              @Vitus: Hoe dikwijls heb jij in de praktijk zoiets van: "Amai wat ben ik nu blij dat ik een hogere laaddrempel heb in mijn SUV, dit had anders echt wel moeilijker geweest".
              Eneuh, een 3 liter koop je voor de andere loopcultuur en de betere prestaties dan de 2 liter. Een 2 liter in een SUV verbruikt meer en presteert minder dan dezelfde 2 liter in een break. Dat is het enige juiste vergelijk.

              Ik heb hier in mijn omgeving genoeg SUV fans en rijders rondlopen. Als je dan vraagt wat ze zo aantrekkelijk vinden aan hun of een SUV. Dan krijg je negen op de tien hetzelfde antwoord: "Heb je al gezien hoe dik, stoer en hoog die achterkant is", of "zie die brede wielen eens". Altijd maar die uiterlijke kenmerken... .

              SUV's zijn zeker handig. Voor de marktkramer, de veearts, de landbouwer, de paardenliefhebber, de jager, enz... . Voor elke 'outdoormens' laat ons zeggen. Voor de anderen zie ik persoonlijk geen enkel voordeel tegenover een break. En dan zwijg ik nog over de veiligheid van een SUV voor andere weggebruikers, zoals fietsers en voetgangers. Ne kleine ligt er gegarandeerd onder, zelden erop of erover.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                SUV heeft niks te maken met 4x4 volgens mij. Als ik geen monovolume meer koop, zal het zeker een suv worden. Gewoon omdat je rijhouding totaal anders is en je hoger zit. Nodigt uit tot meer ontspannen rijstijl vind ik. Enige nadeel is dat je wel een krachtige motor nodig hebt om het meer gewicht en frontale oppervlakte te compenseren. 175 pk in een redelijke suv is zeker niet overdreven, is zelfs een minimum. Als je kijkt dat een evoque met 150pk met moeite 180 haalt wil dat zeggen dat je bij 140 al niet veel meer over hebt. Misschien is het koppel hier zelfs belangrijker.
                Je zit maar in 1 SUV goed, en dat is in een RRS of full RR. Bij alle andere is de zitpositie een noodzakelijk oplossing.


                Sent from somewhere, using Tapatalk.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Laadruimte van een F11 is 560 liter, de X5 heeft er 90 meer... tsja.

                  @Vitus: Hoe dikwijls heb jij in de praktijk zoiets van: "Amai wat ben ik nu blij dat ik een hogere laaddrempel heb in mijn SUV, dit had anders echt wel moeilijker geweest".
                  Gezien ik iedere week toch redelijk wat, ook grotere, spullen van het gezin in de koffer moet meneemen, vind ik het aangenaam dit makkelijk in en uit te kunnen laden zonder me telkens te bukken.

                  En je hoeft niet beroepsmatig veel ruimte nodig te hebben om op persoonlijk vlak een redelijke koffer nuttig te kunnen gebruiken. Als de koffer van een SUV dan toch niet groter is dan die van een break waarom zou een SUV dan exclusief voor landbouwers, jagers etc zijn.

                  Zoals ik zei gaat het ook niet louter om de koffer, maar om het geheel, de hogere zit, beter zicht over het verkeer etc.


                  Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                  Ik heb hier in mijn omgeving genoeg SUV fans en rijders rondlopen. Als je dan vraagt wat ze zo aantrekkelijk vinden aan hun of een SUV. Dan krijg je negen op de tien hetzelfde antwoord: "Heb je al gezien hoe dik, stoer en hoog die achterkant is", of "zie die brede wielen eens". Altijd maar die uiterlijke kenmerken... .
                  Persoonlijk zou ik niet een wagen kiezen louter omdat hij er dik en stoer uitziet ook al heb ik de rest geen specfieke nood aan die wagen. Maar goed da's een persoonlijk keuze die ieder moet maken.
                  Maar ik snap niet hoe die loutere keuze voor uiterlijke kenmerken door sommigen afdoet aan de praktische voordelen die deze wagens best wel hebben.

                  Waarmee ik uiteraard niet zeg dat een break daardoor een minder goede keuze zou zijn.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                    Gezien ik iedere week toch redelijk wat, ook grotere, spullen van het gezin in de koffer moet meneemen, vind ik het aangenaam dit makkelijk in en uit te kunnen laden zonder me telkens te bukken.

                    En je hoeft niet beroepsmatig veel ruimte nodig te hebben om op persoonlijk vlak een redelijke koffer nuttig te kunnen gebruiken. Als de koffer van een SUV dan toch niet groter is dan die van een break waarom zou een SUV dan exclusief voor landbouwers, jagers etc zijn.

                    Zoals ik zei gaat het ook niet louter om de koffer, maar om het geheel, de hogere zit, beter zicht over het verkeer etc.




                    Persoonlijk zou ik niet een wagen kiezen louter omdat hij er dik en stoer uitziet ook al heb ik de rest geen specfieke nood aan die wagen. Maar goed da's een persoonlijk keuze die ieder moet maken.
                    Maar ik snap niet hoe die loutere keuze voor uiterlijke kenmerken door sommigen afdoet aan de praktische voordelen die deze wagens best wel hebben.

                    Waarmee ik uiteraard niet zeg dat een break daardoor een minder goede keuze zou zijn.
                    In mijn ogen is een M3 even onzinnig als een SUV, maar dat staat mij in ieder geval niet in de weg om ze leuk te vinden als ik dat wil.

                    Ik bol dagelijks met een oude vijfcilinder diesel, terwijl dat waarschijnlijk in de ogen van velen beter, gezonder, sportiever, groener of wat dan ook kan in een recente wagen.

                    Mensen die mijn voorkeuren niet delen zijn daar vrij in om dat te doen

                    Toen ik nog een bedrijfswagen had kreeg ik veel commentaar van mijn collega's, waarom? Omdat ik mij niet aansloot bij de 95% die voor een Audi of BMW gingen ...
                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                    '15 Volvo XC60 D3

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                      Mannen de TS wil gewoon weten welke SUV hij het beste kan kopen, en is totaal niet geïnteresseerd in de voor-en nadelen van een SUV. Daarvoor kan je een ander topic openen!
                      Om eerlijk te zijn vind ik het wel een boeiende discussie. Je hebt bij een monovolumer namelijk ook ongeveer dezelfde voordelen. Dus nu ben ik deze thread aan het volgen, om niet eventueel mijn vrouw van gedachte te doen veranderen. Alhoewel ik nog steeds de XC 60 een dijk van een wagen vindt. Moeten sowieso een grote wagen hebben( qua laadruimte), want hij gaat de V70 vervangen. De Suv's waar we al mee gereden hebben, waren eigenlijk ter vervanging van onze ter ziele gegaan nissan almera.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
                        Om eerlijk te zijn vind ik het wel een boeiende discussie. Je hebt bij een monovolumer namelijk ook ongeveer dezelfde voordelen. Dus nu ben ik deze thread aan het volgen, om niet eventueel mijn vrouw van gedachte te doen veranderen. Alhoewel ik nog steeds de XC 60 een dijk van een wagen vindt. Moeten sowieso een grote wagen hebben( qua laadruimte), want hij gaat de V70 vervangen. De Suv's waar we al mee gereden hebben, waren eigenlijk ter vervanging van onze ter ziele gegaan nissan almera.
                        Als het praktische het belangrijkste is, dan kies je beter voor een grote monovolume dan een SUV, en de voordelen zijn inderdaad gelijklopend.

                        Alleen is bij een grote monovolume de koffer vaak groter dan bij een SUV (en soms ook praktischer ingericht). Sommige grote monovolumes zijn ook echte zevenzitters indien nodig.

                        Comment


                        • Ik betwijfel sterk of je in een XC60 meer zal kunnen laden dan in een V70 eerlijk gezegd.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                            Ik betwijfel sterk of je in een XC60 meer zal kunnen laden dan in een V70 eerlijk gezegd.
                            Denk het ook niet.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
                              Om eerlijk te zijn vind ik het wel een boeiende discussie. Je hebt bij een monovolumer namelijk ook ongeveer dezelfde voordelen. Dus nu ben ik deze thread aan het volgen, om niet eventueel mijn vrouw van gedachte te doen veranderen. Alhoewel ik nog steeds de XC 60 een dijk van een wagen vindt. Moeten sowieso een grote wagen hebben( qua laadruimte), want hij gaat de V70 vervangen. De Suv's waar we al mee gereden hebben, waren eigenlijk ter vervanging van onze ter ziele gegaan nissan almera.
                              Zolang je de achterbank van de XC60 niet plat legt ga je aan een V70 meer en een praktischer laadruimte hebben. Weet niet of het nu nog kan maar bij een vorige V70 ging wel een Euro-pallet in.


                              Sent from somewhere, using Tapatalk.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk Berichten
                                Ik betwijfel sterk of je in een XC60 meer zal kunnen laden dan in een V70 eerlijk gezegd.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                Denk het ook niet.
                                Hups, ik lees altijd van boven naar onder. 😁


                                Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Zolang je de achterbank van de XC60 niet plat legt ga je aan een V70 meer en een praktischer laadruimte hebben. Weet niet of het nu nog kan maar bij een vorige V70 ging wel een Euro-pallet in.


                                  Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                  Als je grote laadruimte wil zonder daarom de achterste bank altijd plat te moeten leggen, in combinatie met de hogere zit, kom je eerder bij een monovolume uit, dan bij (de meeste) SUV's denk ik.
                                  Daarom dat ik zei, als het om het puur praktische gaat, is een monovolume geschikter.
                                  Maar goed, straks krijgen we nog de discussie of monovolumes kunnen of niet.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                    Als je grote laadruimte wil zonder daarom de achterste bank altijd plat te moeten leggen, in combinatie met de hogere zit, kom je eerder bij een monovolume uit, dan bij (de meeste) SUV's denk ik.
                                    Daarom dat ik zei, als het om het puur praktische gaat, is een monovolume geschikter.
                                    Maar goed, straks krijgen we nog de discussie of monovolumes kunnen of niet.
                                    Ja inderdaad. Als het louter daar om te doen is kan je beter een S-max kopen. Geweldige wagen boor het gezin.


                                    Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      SUV's zijn zeker handig. Voor de marktkramer, de veearts, de landbouwer, de paardenliefhebber, de jager, enz... . Voor elke 'outdoormens' laat ons zeggen. Voor de anderen zie ik persoonlijk geen enkel voordeel tegenover een break. En dan zwijg ik nog over de veiligheid van een SUV voor andere weggebruikers, zoals fietsers en voetgangers. Ne kleine ligt er gegarandeerd onder, zelden erop of erover.
                                      Ik ben geen outdoormens, marktkramer, veearts, landbouwer, paardenliefhebber of jager. Maar rij toch een SUV (of is een CX-5 een "crossover"?) om een paar voor mij legitieme redenen. We stonden uiteindelijk in de Mazda showroom, maar het verhaal is vrij algemeen.

                                      We hebben expres niet gekozen voor de 6 (de "break" tegenhanger van de CX-5) want de A-stijl van dat ding ligt zo ver achterover dat je daar een benauwd gevoel aan over houdt. De CX-5 echter geeft je een stuk ruimer gevoel. Daarbij moeten er regelmatig 2 volledige golfsets in mee en dan is die tilhoogte toch wel erg handig. Je kan ook eenvoudig even op de achterbumper zitten om schoenen te wisselen, als het regent sta je droog onder de achterklep en de bodemvrijheid is ons al een aantal malen handig uitgekomen (eenmaal een -dode- zwaan op de snelweg maar met name in Zweden op die typische gruisweggetjes en verder op allerlei gekke zandpaden zijn de extra centimeters toch echt meer dan welkom).

                                      Als "ex"-rugpatiënt (nou ja, "ex"... eens je rug stuk is geweest zal die altijd gevoelig blijven) zijn stoelen en vooral zithouding belangrijk voor mij. Ja, de stoelen uit de Mazda halen het qua ondersteuning en comfort niet bij de grote Zweedse zetels (vroeger met veel plezier een SAAB gereden) maar door de behoorlijk hoge zitting zit je natuurlijker dan in de meeste stationwagons.

                                      Overigens, met een brandstofverbruik van 7,5 liter/100km op benzine vind ik 't ding niet wezenlijk onzuiniger dan een stationwagon. De DS3 die ik hier voor had gebruikte eender hetzelfde.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
                                        Om eerlijk te zijn vind ik het wel een boeiende discussie. Je hebt bij een monovolumer namelijk ook ongeveer dezelfde voordelen. Dus nu ben ik deze thread aan het volgen, om niet eventueel mijn vrouw van gedachte te doen veranderen. Alhoewel ik nog steeds de XC 60 een dijk van een wagen vindt. Moeten sowieso een grote wagen hebben( qua laadruimte), want hij gaat de V70 vervangen. De Suv's waar we al mee gereden hebben, waren eigenlijk ter vervanging van onze ter ziele gegaan nissan almera.
                                        De voornaamste reden dat het bij ons toch geen mpv geworden is zit hem in de interieur design en aankleding van die wagens. Dat zit niet op hetzelfde niveau, ook al konden we daar met een gelijk budget full option gaan.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Gezien ik iedere week toch redelijk wat, ook grotere, spullen van het gezin in de koffer moet meneemen, vind ik het aangenaam dit makkelijk in en uit te kunnen laden zonder me telkens te bukken.
                                          Amai, dat moeten zware dingen zijn, ofwel ben jij een rugpatiënt.
                                          Enfin, oké, jij hebt baat bij de laadvloer die wat hoger is en bent daarvoor bereid elke 100 km één tot twee liter meer te verbruiken. Iedereen zo zijn eigen prioriteiten uiteraard.





                                          Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          En je hoeft niet beroepsmatig veel ruimte nodig te hebben om op persoonlijk vlak een redelijke koffer nuttig te kunnen gebruiken. Als de koffer van een SUV dan toch niet groter is dan die van een break waarom zou een SUV dan exclusief voor landbouwers, jagers etc zijn.
                                          De 4x4 en vooral... de bodemspeling!




                                          Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                          Zoals ik zei gaat het ook niet louter om de koffer, maar om het geheel, de hogere zit, beter zicht over het verkeer etc.
                                          Iedereen zo zijn voorkeuren uiteraard. Ik vind die rechtere, wat busjesachtige zit, eerder vermoeiend bij lange ritten, creëert sneller 'dikkere benen'. En meer zicht in 't verkeer, ik kan mij niet onmiddellijk inbeelden wat dat in de praktijk als meerwaarde naar veiligheid toe kan betekenen. Oké, je kijkt wat over de rest heen, maar je ziet dikwijls ook minder wat er dichter bij je auto gaande is. En ik heb op professioneel vlak toch al veel km's gemaald met vrachtwagens en jeeps... zelfs onlangs nog een tijd met een SUV.

                                          En nog eens, ik heb niks tegen SUV rijders. Maar de voordelen waar de meeste eigenaars van zo'n SUV mee te koop lopen, wegen naar mijn mening niet op tegen de nadelen die zo'n SUV biedt... vind ik hé.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X