Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke SUV??

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Uiteraard is daar niets mis mee. Ik heb ook aangegeven dat het iedereen zijn eigen keuze is en voordelen aan verbonden zijn. Echter heeft jakkel wel een punt dat veel mensen kopen omdat het cool is maar ja daar is ook niets mis mee.
    Maar wat ik wel merk in mijn vriendenkring is dat mensen een baby krijgen en allemaal massaal aan de break gaan en dat je reacties krijgt van ja een hatchback is nu te klein oid. Eigelijk zoeken ze gewoon redenen die niet nodig zijn omdat ze iets willen denk ik.

Los daarvan, elke auto heeft zen voordelen en zo zijn die er ook voo een SUV. Mijn net aangekochte coupé heeft maar weinig praktische voordelen maar mijn netvlies is nu bevoordeeld dus heb ik daar voor gekozen Toen ik het gisteren aan mijn collega vertelde was haar eerste reactie weer, dan zul je nog niet snel aan kindjes moeten beginnen lol

Eigenlijk is deze topic gewoon een nietszeggende discussie geworden over het al dan niet hebben van een SUV terwijl de topic opener gewoon de vraag stelde welke SUV een goede keuze zou zijn

Comment

• Groot gelijk, is een discussie die tot niets opbouwends leidt eigenlijk
      Wat je zegt is waar, mensen zoeken dikwijls een reden om een andere auto te kopen. Een zwangerschap, naderend pensioen, mijne laatste auto, de gebuur die ne nieuwen heeft, een ander werk, noem maar op en het wordt ervoor gebruikt. Maar 't is nie moeilijk, als je de reclame leest of ziet heb je altijd andere zaken nodig.

Comment

• Mijn volgende wordt een SUV na 2 breaks te hebben gehad , waarom , het is eens iets anders ....
        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
          Mijn volgende wordt een SUV na 2 breaks te hebben gehad , waarom , het is eens iets anders ....
          Same here. Ik wil ook wel eens iets anders dan het zoveelste nieuwe model van dezelfde break. Maar een SUV vind ik dan weer wat suf, of je koopt een echte 4x4 ofwel een gewone hoge auto als je graag hoog zit, genre B-klasse of dergelijks. Dus... kom ik op de nieuwe Espace uit. Ziet er prima uit, zelfde motor als in Mercedes en zou kwalitatief op een nieuw niveau staan volgens de Renault marketingpraatjes. Rijdt zowel uiterst comforabel als (semi)-sportief, verbruikt zoals een normale auto en zit iets hoger. En bovenal, ruimer dan een break.

Comment

• Is een rasechte Renaultmotor, maar dat wist je wel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
              Is een rasechte Renaultmotor, maar dat wist je wel?
              Yep, wist ik.

Comment

• Dus na 10 pagina's discussie komt het hier op neer.

1) Een SUV is voor gehandicapten
                2) Een SUV is niet perse groter dan een gewone wagen
                3) Als ik ruimte wil kan ik beter voor een break gaan, ook al is de laadruimte daar lager gelegen?

Btw, een BMW 3 touring voor de vertegenwoordigers en een budget van 35K is toch maar vrij magertjes gezien de vanaf prijs van bijna 31K? Ik ben niet thuis in de wereld van bedrijswagens, maar ben je verplicht om als bedrijfswagen een splinternieuwe wagen te kopen? Ik kan me voor dat geld wel andere modellen voor de geest halen, die maar jaartje oud zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Acemath Bekijk Berichten
                  Btw, een BMW 3 touring voor de vertegenwoordigers en een budget van 35K is toch maar vrij magertjes gezien de vanaf prijs van bijna 31K? Ik ben niet thuis in de wereld van bedrijswagens, maar ben je verplicht om als bedrijfswagen een splinternieuwe wagen te kopen? Ik kan me voor dat geld wel andere modellen voor de geest halen, die maar jaartje oud zijn.
                  Fleet prijzen he.

Comment

3) Als ik ruimte wil kan ik beter voor een break gaan, ook al is de laadruimte daar lager gelegen?
                    Ad 1: als je de hele wereld uitsluitend verdeeld in supermensen en gehandicapten, dan ja (met een slechte rug ben je tegenwoordig blijkbaar "gehandicapt"?)
                    Ad 2: dat is juist (voor zover het grondoppervlak betreft, in de hoogte is dat een ander verhaal).
                    Ad 3: niet per se. In een Audi Q7 past heel wat meer dan in de grootste Audi break (890-2075 liter vs. 565-1680 liter in een A6 Avant) en in een BMW X5 past meer dan in de grootste BMW tourer (650-1870 vs 560-1670 liter).

Comment

• de ene koopt een m-pakket om er bruut uit te zien, de andere een suv voor de buren

als je maar gelukkig bent

Comment

• Goh ja, een automaat was vroeger ook voor gehandicapten en slechte chauffeurs.

Comment

• ja, net zoals een servostuur voor vrouwen was en een electrische starter voor amateurs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            de ene koopt een m-pakket om er bruut uit te zien, de andere een suv voor de buren

als je maar gelukkig bent
                            Klopt helemaal!

Comment

• wij kunnen tenminste kiezen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                Goh ja, een automaat was vroeger ook voor gehandicapten en slechte chauffeurs.
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                ja, net zoals een servostuur voor vrouwen was en een electrische starter voor amateurs
                                Dat zijn dingen die het rijgemak en -comfort constant beïnvloeden. Het zijn immers dingen die je ervaart tijdens het rijden, en dat doe je per toeval wel met een wagen nogal veel. Als je problemen hebt om sporadisch zo eens je koffer in en uit te laden, dan heb je geen slechte rug meer, dan scheelt er echt wel iets anders. Ocharme al die koeriers met hun bestelwagens, die moeten nogal een zere rug hebben met die lage vloeren in hun camionetten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  ja, net zoals een servostuur voor vrouwen was en een electrische starter voor amateurs
                                  Haha,en een airbag voor waterhoofden.

Comment

Dus na 10 pagina's discussie komt het hier op neer.

Oorspronkelijk geplaatst door jev Bekijk Berichten
                                    Ad 1: als je de hele wereld uitsluitend verdeeld in supermensen en gehandicapten, dan ja (met een slechte rug ben je tegenwoordig blijkbaar "gehandicapt"?)
                                    Ad 2: dat is juist (voor zover het grondoppervlak betreft, in de hoogte is dat een ander verhaal).
                                    Ad 3: niet per se. In een Audi Q7 past heel wat meer dan in de grootste Audi break (890-2075 liter vs. 565-1680 liter in een A6 Avant) en in een BMW X5 past meer dan in de grootste BMW tourer (650-1870 vs 560-1670 liter).
                                    En zo leidt dat ineens zijn eigen leven.

Een SUV is niet voor gehandicapten, is hier nooit gezegd.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Ik kan zo voor elk type wagen wel een vooroordeel bedenken, maar wat maakt het uit. Als het niet je ding is wees dan blij dat je er zelf niet mee moet rijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                        80/90% van de SUV rijders koopt die dingen gewoon omdat ze er dik uitzien, dat is gewoon zo, en daar is niks mis mee. Iedereen zo zijn voorkeuren. Dat is alles wat ik zeg. De eigenaars ervan hebben de extra bodemspeling helemaal niet van doen en die oh zo zalige iets hogere laadvloer niet nodig. Is dat handig? Tuurlijk kan dat ooit handig zijn, ik ga jaarlijks ook wat bomen omleggen in het bos. Ik moet gemiddeld zo'n 15 keer op en af naar 't bos rijden om een aanhangwagen te vullen. Moet ik mij nu een vrachtwagen kopen zodat ik maar één keer moet bollen?
                                        Zijn vrachtwagens te min voor u ofzo Voor mij is bodemvrijheid altijd handig, maar dat hoeft daarom niet persé een SUV te zijn. Al mijn Roemeense karren hangen net hoog genoeg. Je mag gerust eens achter mij rijden met uw wagen en je zal zien waarvoor die extra bodemspeling dient. Ik denk trouwens ook dat het duidelijk is dat ik deze wagens niet koop omdat ze er dik uitzien? Tenzij ze dik zijn voor jou natuurlijk in dat geval bedankt. Moest ik thuis de baas zijn ik reed met een Lada Niva.

maar we zitten nu wel kilometers off-topic. On-topic: volvo cross country / subaru outback / nissan x-trail / range rover

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                          Een SUV is niet voor gehandicapten, is hier nooit gezegd.
                                          Inderdaad, nooit gezegd

Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                          Zijn vrachtwagens te min voor u ofzo
                                          Ook nooit gezegd... .

Comment

Working...
                                          X