Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Hij is blijkbaar altijd bij Van Houdt in Herentals op onderhoud geweest, dus dat is positief.
Zijn er eigenlijk bepaalde dingen waarbij je bij een V70 moet letten bij een testrit?
Geluid aan de ophangingsonderdelen, dus zeker eens oneffen wegen opzoeken, kasseiwegje is ideaal. Zijn wat gevoelig aan chappen die slijten, gewrichtjes hier en daar. Allemaal niet zo duur, maar wel beter als je 't weet.
Als de motor en geartronic warm staan, de geartronic eens laten "twijfelen". Net voordat hij wil naar een hogere versnelling gaan (vergt wel wat concentratie in een auto die je niet kent) even een duw op het gas op het moment dat hij schakelt. Je mag iets harder voelen schakelen, maar het mag geen klop zijn.
Handrem testen, maar normaal bij dit model geen probleem meer, alleen bij de vorige.
Ik denk dat dat het zowat is....
Ja ik weet het, een 3.0 naft vergelijken met een 2.4 diesel kan gewoon niet.
Maar ben toch curieus
Ben vooral benieuwd hoe zo'n D5 in toeren trekt, als het ook maar iets trekt op m'n 3.0 dan zal ik een zeer tevreden man zijn. Dat blok was echt soepel over z'n volledige toerenbereik, ondanks 'maar' 300 Nm te hebben.
Ik zei het al: rijdt zeer soepel, maar verwacht niet dat je gaat voelen dat die snel optrekt. Het comfortgehalte en de geartronic nemen dat gevoel wel weg, maar je ziet velen wel wegschuiven naast je
En op den duur geniet je daar enorm van. Al waren er wel passagiers die vonden dat hij te hard optrok, maar die waren weinig gewoon.
bijkomend voordeel...volvo automatic = geen roettest...dpf delete, chippen is allemaal geen probleem !!
Klopt. DPF delete is wel de moeite, wouter deed dat met zijn S60, auto is minder "gehinderd" en verbruikt ook minder. En idd, Volvo + automaat is nooit roettest in de keuring.
Als je eens van koppel gaat geproefd hebben, wil je altijd meer koppel.
Het is een kwestie van tijd . Voor alle zekerheid is jouw uitspraak nu bewaard voor het nageslacht.
Ik denk dat ik zowat de enige van 't forum ben die z'n kar liet ontchippen
De D5 werd een stuk minder geweldig, wat gematigder. Maar had nooit het gevoel dat die minder snel was nadien.
De basis is in elk geval leuk genoeg, chippen was leuk, maar hoeft niet echt bij dit blok.
Nee, ze hebben ooit op een keuring eens een Volvo in de soep laten draaien, automaat, diesel. Is een zaak van gekomen en sindsdien mag een Volvo-automaat nog steeds niet getest worden. Ik vind dat leuk, laat dat nu net de combinatie zijn waar ik al enkele jaren mee rijd
Nee, ze hebben ooit op een keuring eens een Volvo in de soep laten draaien, automaat, diesel. Is een zaak van gekomen en sindsdien mag een Volvo-automaat nog steeds niet getest worden. Ik vind dat leuk, laat dat nu net de combinatie zijn waar ik al enkele jaren mee rijd
Wist ik niet, maar wel interessant. In verband met die dpf/roetfilter: heb jij dat bij een V70 laten aanpassen ?
@Bimmer: je mag me altijd even de nummerplaat laten weten...ik denk dat ik die auto ken van bij Van Houdt toen ik er werkte en heb een héél goed geheugen!
@Bimmer: je mag me altijd even de nummerplaat laten weten...ik denk dat ik die auto ken van bij Van Houdt toen ik er werkte en heb een héél goed geheugen!
Ik neem aan van wel. Gewoon onthou ik heel goed wat aan welke wagen gebeurde. Maar ik heb 3.5 jaar daar gewerkt is volgens mij al een pluspunt als ie daar op onderhoud kwam....
@Bimmer: je mag me altijd even de nummerplaat laten weten...ik denk dat ik die auto ken van bij Van Houdt toen ik er werkte en heb een héél goed geheugen!
Comment