Oorspronkelijk geplaatst door Rafale
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Keuze nieuwe firmawagen*
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk BerichtenAl moet je wel kijken over welke motoren ze het precies hebben. VAG heeft serieus wat van die olieslurpers gehad maar dat geldt niet voor alle recente VAG motorblokken.
Deze kerel was het zo beu dat hij zijn wagen voor de dealer plaatste:
Comment
-
Ne keer mijn bevindingen schrijven over de testrit hè!2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk BerichtenDaarnet hier een exemplaar voorbij gewandeld. Een witte sedan, wit is normaal maar zozo maar toch vind ik dit echt wel de moeite
EDIT: wat een kakfoto Op mijn telefoon leek die scherp, verkeerd gedacht precies
Comment
-
De testrit met de mondeo clipper.
We zullen er eens aan beginnen!
Het onthaal:
Net zoals de vorige keer goed ontvangen geweest. De wagen stond klaar tegen 16u. Ze hebben hem nog even gekuist langs de buitenkant want blijkbaar was hij niet echt proper. Achteraf gezien denk ik dat ze gewoon een wagen gepikt hebben van een werknemer van zaventem (want zijn doosje kauwgom, zonnebril en visitekaartjes lagen er nog in) en deze naar Haasrode hebben gebracht. Enfin, ik heb niet het kenmerk om te muggenziften dus erg vond ik dat helemaal niet. Het gaat om de wagen. Hij had 6 700km op de teller. Vrij nieuw dus.
Omdat de vriendin ook wel geïnteresseerd is welke wagen ik zou kiezen ben ik ze op haar werk gaan afhalen en zijn we iets kleins gaan eten in centrum Gent, zo had ik wat afwisselende kilometers op de teller staan!
Fun voor mij en dan ook nog eens punten gescoord bij haar... Van een win win situatie gesproken!
(Aangezien ik niet vaak 'reviews' schrijf waarschuw ik jullie nu al dat ik een beetje van de hak op de tak spring maar ik zal er proberen een logische lijn aan te geven!)
Het exterieur:
Het ging hier over een 2.0 liter diesel business+. Extra opties waren geblindeerde ruiten, Ford's led technologie met automatische achterklep en panoramisch dak.
Hoewel ik ondertussen de clipper meer en meer zie rijden in het straatbeeld vond ik het toch weer opnieuw een prachtige verschijning!
Hoewel het een dure optie is die ik waarschijnlijk niet zal kunnen nemen (omdat de mondeo bij het beperkt optiebudget zit) tenzij ik er zelf voor bijleg (waar ik niet zo happig voor ben) geeft die 2 ledstreepjes de auto wel een mooiere look vanvoor! Al doen de gewone halogeen lampen geen afbreuk omdat de neus zowieso als sportief is getekend met zijn smalle lichten. Achteraan zijn de lichten standaard voorzien van verschillende aparte ledjes. Misschien geen wereldprimeur maar lelijk is het zeker ook niet.
Ford's Dynamic Led Technology:
S nachts echt wel ferm. Je ziet de lichten meedraaien, schijnen belachelijk ver, zodanig dat ik mij afvraag of dat niet storend is voor die voor u op een autostrade. Je ziet de lichten steeds bijgesteld worden naar de actuele situatie. Trek je op, treed de hoogteregeling meteen in werking en zie je dat de lichten bij geregeld worden. Wat me opviel is dat het licht soms gewoon paars was. Heb dit met de leds van de wagen van mijn vader minder voor. Het stoort niet echt maar het toont soms raar.
Dure optie maar moest het mogelijk zijn vink ik het wel graag aan! En je krijgt er een automatische achterklep helemaal gratis bij *kuch*kuch*
Het interieur:
Ik las hier nogal vaak de discussie tussen de passat en de mondeo in verband met het afwerkingsniveau. Ik vind nog steeds dat de Passat een enorm saai dashboard heeft. De materialen zijn misschien iets minder plastiekerig maar het is precies alsof je in een golf stapt. Plus ik heb begrepen dat de passat belachelijk duur is in leasing (bij ons alsinds toch) en om dan in een "golf" te moeten plaatsnemen... daar pas ik liever voor. No offence natuurlijk!
Meteen toen ik instapte kreeg ik weer dat cockpitgevoel dat mij deed herinneren aan men bmw en ik helemaal mis bij de golf. Welcome home...! Alles zat rondom u verwerkt, middenconsole zit hoger dan bij de golf waardoor je meteen het cockpitgevoel krijgt. Wat mis ik dat in mijn tuinstoelensetje van de golf...!
Het dashboard oogde verzorgd, overal waar ik aankwam was het een zacht materiaal dat gebruikt is. Hier scoort de golf veel slechter op. Enige minpuntje is het handschoenkastje, dit was hard plastiek. Ge weet wel... muggenziften. Ook tijdens het rijden geen kraakje of piepen te horen. Het kwam allemaal degelijk over.
De stoelen, leder pakket. Zaten comfortabel en waren elektrisch verstelbaar. Na wat proberen was de juiste positie meteen gevonden. De sfeerverlichting die op de business+ zit is wel mooi, haalt in het donker het harde licht wat weg (als jullie begrijpen wat ik bedoel )
Minpuntje, ik verplaats nogal graag mijn voeten eens tijdens het rijden op cruise control. Tegenover de golf is er niet veel ruimte om eens te veranderen van positie. Kleinigheidje dat mij opviel maar je wel gewoon zal worden.
De koffer en achterbank zijn meer dan ruim genoeg!
Het digitale tellerpaneel is een leuk extraatje maar echt het nut zie ik er niet van. Moest je het volledig kunnen benutten zoals dat scherm van de passat dan wel maar eigenlijk zijn het 2 schermen naast elkaar die je afzonderlijk bedient. Links alleen maar de boordcomputer en in het midden de gps/radio etc. Rechts is gereserveerd voor de lane keeping brol (ja je hoort het al...)
Ik had mij daar iets anders bij voorgesteld. Je laat je stuur los en je bijft rijden tot aan de zee. Niets is minder waar
Hij geeft aan wanneer hij begrijpt tussen welke lijnen je aan het rijden bent. Ik laat mijn stuur los, 5 seconden daarna een melding "hou u stuur vast". Ook heeft hij het moeilijk om zijn baanvak te houden want welke weg is nu kaarsrecht... Geen enkele dus zit hij heel de tijd te zigzaggen tussen die 2 lijnen. Niet echt aangenaam. Wanneer er en flauwe bocht afkomt heeft hij geen idee wat hij daarmee moet doen en voor je het weet zit je op het andere rijvak. Plus als het minder druk is gebruik ik mijn richtingaanwijzer vaak tegelijkertijd met het verwisselen van rijvak. Dat gaat soms niet snel genoeg waardoor hij denkt dat ik niet van rijvak wil veranderen en hij dus tegen stuurt. Enorm ambetant. Heb het op enkel "een waarschuwing" gezet waardoor hij gewoon het stuur kort laat trillen moest je van rijbaan verwisselen zonder pinker maar niet meer tegenstuurt. Die trilling is dan weer wel handig!
Sync2:
Groot 8inch scherm met Sony boxen. In het begin is het wat gewoon worden. Ivm de golf moet je best wel hard duwen op het touchscreen. Een gewoonte lijkt mij dus geen groot issue. Reageertijd is soms wat minder maar over het algemeen geen klagen. Gps is duidelijk, radio is makkelijk te bedienen (alleen zitten de volumeknopjes op het stuur aan de verkeerde kant). Belkwaliteit was in orde en de airco bedien ik nog steeds het liefst via de knoppen.
Over het algemeen geen slecht systeem lijkt mij. De voice control heb ik eenmaal gebruikt. Werkte perfect, al vind ik het raar om tegen een wagen te spreken :p
Het rijden zelf dan:
Velen zullen mij misschien niet begrijpen als ik zeg dat ik graag met grote auto's rondrijd. Thuis hebben we een Mercedes E Break. Ik vind dat zalig om daar mee rond te rijden! Met de mondeo had ik net hetzelfde gevoel. Ik was op weg met een boot
Voor mij is dat eerder positief dan negatief. Het manouvreren in het stad vind ik plezant met zo'n wagens (verklaar me zot).
Zo'n grote wagen geeft ook een bepaalde rust tijdens het rijden op de autostrade. Zalig gewoon! Ik heb het hier al eens uitgelegd wat ik daarmee wil zeggen dacht ik.
De geluidsisolatie was net zoals bij de Volvo v40 véél beter dan bij de golf. Geen windgeluiden en de motor is niet echt hoorbaar. De achteruitrijcamera is eigenlijk best wel handig! Het automatisch inparkeren ging super vlot.
Het was een twee liter.. rijdt natuurlijk vlot genoeg, weinig last van een turbogat. De 1.5 zal waarschijnlijk wel hard mogen werken!
De algemene indruk was echt wel positief! In mijn ogen staat het al vast.
Kan je op voorhand berekenen hoeveel je er maandelijks voor moet betalen?
Nog een kleine 2 maand wachten en hopelijk mag ik dan kiezen!
Ik ben al 3 personen tegengekomen doe net op het moment er een collega vertrekt hun leasing hebben overgenomenen deze eerst moeten uitrijden. Hiervan zou ik fameus balen!
2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDimitri Vegas? Serieus? Ge verdient petsen.
(Trouwens, eerder fan van Florence And The Machine)2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
Kan je op voorhand berekenen hoeveel je er maandelijks voor moet betalen?
het bedrag dat je krijgt is bruto, dus daar moet je nog pakweg 53% van nemen voor je netto bijdrage te kennen
ps : je moet ook de opties in rekening brengen, en ook de (fleet)korting die voor jullie geldig is, maar je kan wel een voorzichtige schatting maken, zoveel gaat dat nu ook niet schelenWant je kan nooit teveel auto's hebben....
Comment
-
Als ik het testverslag lees, lijkt het toch dat de testrit niet echt representatief was.
Je bent erg positief over de lichten, maar je zal die optie niet (kunnen) nemen.
Je gaat wellicht ook de 1.5 nemen ipv de 2.0? Dat kan een heel ander rijgevoel geven. Om nog maar te zwijgen over andere gevolgen, zoals mogelijk meer geluidsproductie,...
Als verkoper is dat de uitstekende truc: een kale testwagen met minder potente motor gaat minder mensen over de streep kunnen trekken.
Ergens staaf je het zelf door een volle Mondeo met een kale Golf te vergelijken.
Ik wil geen afbreuk doen, maar er kan een wereld van verschil zitten tussen 2 wagens, ook al is het hetzelfde model.
De ene wagen kan door zijn standaardvelgen en ophanging over de weg zwabberen terwijl de andere sportief en verfijnd rijdt door betere motor, betere velgen en banden, betere ophanging,...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichtenwinterbanden en bijstand met vervangwagen zouden toch standaard moeten zijn?
voor winterbanden : veiligheid, in geval van ongeluk zijn kosten een veelvoud
voor bijstand : bij defect is verlies aan tijd, klantentevredenheid, ... kosten een veelvoud
Vanaf dit jaar is er nu ook de mogelijkheid om 18 inch velgen te nemen. Voordien was het beperkt tot 17 inch ivm de winterbanden. Grotere wielmaten geven de werkgever recht om extra verbruik door te rekenen. Zwaardere motoren (met een limiet uiteraard) niet maar nemen wel een heel groot deel van het optiebudget in om zo het extra verbruik te compenseren.
Vervangwagen is pas vanaf je auto langer dan 1 dag in de garage staat. Voor onderhoud moet je beroep doen op collega's die je komen oppikken tenzij je de kosten van een vervangwagen zelf betaald (al brengen de meeste deze dan wel weer binnen als onkosten....)2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk BerichtenDus is die hier nieuw :')2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk BerichtenIk kar nu een week rond met de 1.5 105pk econetic in een Focus Clipper... Ik zou mijn vorige 1.6 115pk nog niet meer terugwillen..!2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenik zou er ook niet om geven om de 1500 te moeten pakken
lukt de 2.0 binnen budget ?
Om even over het algemeen duidelijk te maken heb ik echt geen problemen met een lichte motor. Ok het is leuk om veel pk's te hebben maar ik heb best een zware voet en ben mijn rijbewijs al eens kwijt gespeeld... Klinkt misschien raar in jullie ogen maar een 'zwakke' motor is voor mij ook een beetje een veilige keuze omdat ik weet dat ik mezelf soms niet kan inhouden (Allé ik bereid mij weeral voor op de preken die gaan komen van sommige voorbeeld burgers... ). Vandaar dat 120 pk genoeg is. Zoiets zet niet meteen aan om 'zot' te doen. En om eerlijk te zijn ben ik meestal nog altijd sneller weg dan de andere op de baan omdat er niemand optrekt of dergelijke. Enkel tegen de johny's zal ik mijn pinker naar rechts moeten aansteken. Maar daar kan ik mee leven :p2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk BerichtenAls ik het testverslag lees, lijkt het toch dat de testrit niet echt representatief was.
Je bent erg positief over de lichten, maar je zal die optie niet (kunnen) nemen.
Je gaat wellicht ook de 1.5 nemen ipv de 2.0? Dat kan een heel ander rijgevoel geven. Om nog maar te zwijgen over andere gevolgen, zoals mogelijk meer geluidsproductie,...
Als verkoper is dat de uitstekende truc: een kale testwagen met minder potente motor gaat minder mensen over de streep kunnen trekken.
Ergens staaf je het zelf door een volle Mondeo met een kale Golf te vergelijken.
Ik wil geen afbreuk doen, maar er kan een wereld van verschil zitten tussen 2 wagens, ook al is het hetzelfde model.
De ene wagen kan door zijn standaardvelgen en ophanging over de weg zwabberen terwijl de andere sportief en verfijnd rijdt door betere motor, betere velgen en banden, betere ophanging,...
Enkel het panoramisch dak (wat overbodig is voor mij) en de ford led lichten waren 2 dingen die ik waarschijnlijk niet ga nemen (omdat ik dan aan mijn 2500 euro moet komen die ik zelf moet bijleggen). Het pano dak geeft voor mij niet meteen een meerwaarde omdat je dat niet ziet vanuit de bestuurderszetel en ik geen opties ga betalen voor mijn passagiers :p
De leds is iets ferm maar dat is voor mij niet doorslaggevend. Halogeen geeft ook ligt. En zoals ik al zei vind ik de voorkant zonder leds ook ferm en sportief!
De 2l... Ze hadden mij op voorhand gevraagd of dit een probleem was. Ik weet toch dat ik de zwakste motor ga nemen (zie post hierboven). Nu rij ik met een golf 7 1.6tdi. Daarvoor had ik een bmw E91 van 2007 met 122pk op papier maar wat schiet daar nog over na al die jaren. Dus beiden geen pk monsters.... ook in de bmw heb ik mij fameus geamuseerd! Dus echt een probleem geeft dat niet voor mij dat het geen 2l zal zijn.
Klinkt dat raar?
Misschien rijdt dat inderdaad anders. Moest er iemand weten op welke manier ik een 1.5tdci kan testen, laat iets weten!2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichtenhttp://www.voordeelalleaardberekenen.be
het bedrag dat je krijgt is bruto, dus daar moet je nog pakweg 53% van nemen voor je netto bijdrage te kennen
ps : je moet ook de opties in rekening brengen, en ook de (fleet)korting die voor jullie geldig is, maar je kan wel een voorzichtige schatting maken, zoveel gaat dat nu ook niet schelen
Dus deze prijzen zijn bruto?
Dan betaal ik minder per maand dan mijn golf'ke?
Of ben ik verkeerd?
2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Aangezien je toch nog enkele maanden moet wachten, kan er tegen dan een testwagen met 1.5 TDCI ter beschikking staan. Je weet maar nooit.
De prijs kan bruto zijn, maar je werkgever kan ook een persoonlijke bijdrage afhouden. Dat is dan weer netto.
Voorbeeld: VAA 150 per maand.
Werkgever A voorziet geen persoonlijke bijdrage --> er wordt dan ongeveer 75 EUR van je loon afgehouden.
Werkgever B voorziet een persoonlijke bijdrage van bv 70 EUR --> Je betaalt dan 70 EUR + resterende 80 EUR bruto. Reken dan een 110 EUR netto af je loon.
enz...
Normaal zie je een persoonlijke bijdrage op je loonbrief staan.
Comment
Comment