Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze nieuwe firmawagen*

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuze nieuwe firmawagen*

Hallo allemaal,

Weer een topic over één of andere kerel die een luxeprobleem heeft en niet weet wat kiezen en daarbij graag jullie advies/mening had gekregen... Ik apprecieer het, het zal mijn eerste firmawagen zijn.
    Momenteel rij ik met een inloopwagen van Avis, een golf 7 met ondertussen 62000 kilometers op de teller. Hiermee moet ik 6 maanden rondbollen.

De keuze van de nieuwe wagen na 6 maanden gebeurd via arval zoals een soort van configurator van auto's. Aangezien ik niet wil wachten met wat rond te horen om dan een overhaaste beslissing te moeten nemen open ik alvast een topic om jullie mening/tips eens te horen. Over 3 maand mag ik hem kiezen! Via een collega die ook net zijn wagen heeft mogen kiezen ben ik te weten gekomen wat er zoal tussen zit.

Hoe zit het in elkaar bij ons:

Keuze van de wagen + opiebudget afhankelijk van de wagen + 2500 euro aan eigen inbreng dat geldt op elke wagen.

De keuzes:
    Je kan ze onderverdelen tussen degene met een beperkt optiebudget en degene met een rijkelijk optiebudget. En op elke wagen mag je nog eens 2500 euro zelf bijleggen. (Al heb ik geen zin om 2500 euro bij te leggen.. over 200-300 euro doe ik dan weer niet moeilijk!)

Beperkt opiebudget:
    - BMW 1 serie
    - Audi A3
    - Mercedes A-klasse
    - Volkswagen Passat (variant)
    - Ford Mondeo (clipper)
    - Mini Cooper
    - Opel Insignia (sports tourer)
    - Volvo v40

Rijkelijk optiebudget:
    - Volkswagen Golf (variant)
    - Opel astra (tourer)
    - Renault megane (break)
    - Skoda Octavia (combi)
    - Citroën C4
    - Dacia Duster

Ruw geschat zal ik ongeveer 50 á 60 000 kilometers per jaar afleggen, vandaar dat het voor mij een belangrijke beslissing is, natuurlijk ook omdat het mij fameus interesseert!

Alvast meegeven dat ik (waar het mogelijk is) steeds een break zou nemen, een ruime koffer is wel handig!
    Belangrijke opties zijn voor mij eigenlijk enkel een trekhaak en een degelijke navigatie, een automatische sluitende kofferbak vind ik ook wel aangenaam. Alles daarbuiten is leuk maar niet persé noodzakelijk.

Wat zijn jullie bedenkingen?
    Ervaring met één van de keuzes?
    Wat zouden jullie kiezen?

Alvast bedankt!
    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Heb ondertussen een testrit met de Volvo v40 gedaan:

Goed ontvangen geweest door de verkoper en we mochten meteen gaan rijden. Het stak niet op een half uurtje zei hij. Een kleine 2u mee rond gebold.
    Het was nog een 'oud' model met de D2 1.6D. De nieuwe D2 heeft nu 2.0D.

Qua rijcomfort, wat meteen opviel in vergelijking met de golf was dat de v40 véél stiller is qua motor en rijgeluiden... De golf scoort op dat vlak niet zo goed vind ik.
    En dan de zetels... Zaten een pak beter dan de standaard tuinstoelen van Volkswagen.. Het leken bijna sportzetels en gaven een goede steun langs de zijkanten.
    De juiste positie vinden was gemakkelijk.

Het dashboard, proper en overzichtelijk. Al vind ik het wel eens tijd dat ze dit vernieuwen. Gaat al vrij lang mee vind ik. De ruimte achter het dashboardpaneel in het midden is handig maar moeilijk bereikbaar vind ik.
    De boordcomputer vond ik wat primitief en moeilijk bedienbaar maar dat zal een gewoonte zijn.

Misschien iets wat ik niet snapte omdat ik weinig ervaring heb met volvo is dat de airco 2 zones lijkt te hebben maar je de 2 zones tegelijkertijd bediend en dus maar 1 zone heeft. Heel ambetant aangezien het bij mij meestal een aangename 18 graden mag zijn en mijn vriendin aan de andere kant een 21 tal graden wenst...

Eerste maal dat ik verrast was van de spraakbediening.. Ging vlot en de kaboutertjes in de microfoon verstonden mij heel goed. Meestal trekt dat op geen h*l... Al is het meer voor de show vind ik. De radio verzetten gaat nog altijd het gemakkelijkste en snelste via de goede en oude drukknop.

Praktische kant... Daar wint de golf met voorsprong. Maar daarvoor is de Volvo v40 ook niet in het leven geroepen denk ik. Kleine koffer, toegang tot de koffer is echt smal, vanachter weinig plaats, weinig zicht naar achter toe.

De golf of de v40?
    De v40 wint voor mij. Veel mooier, sportiever, ergens vind ik ook dat de v40 degelijker aanvoelt en uitziet qua interieur.. De kleine koffer en het benepen gevoel als je naar achter kijkt neem ik er wel bij dan.. De golf is zo 'op veilig gespeeld' dat het best saai oogt, weinig beleving. Gewoon zo neutraal mogelijk gemaakt (door de populariteit van het model snap ik dit natuurlijk ook wel...)

Gaat het dan de v40 worden?
    Nee ook niet... Hop naar de volgende testrit!

Bekijk

Comment

Ruw geschat zal ik ongeveer 50 á 60 000 kilometers per jaar afleggen, vandaar dat het voor mij een belangrijke beslissing is, natuurlijk ook omdat het mij fameus interesseert!

Alvast meegeven dat ik (waar het mogelijk is) steeds een break zou nemen, een ruime koffer is wel handig!
      Belangrijke opties zijn voor mij eigenlijk enkel een trekhaak en een degelijke navigatie, een automatische sluitende kofferbak vind ik ook wel aangenaam. Alles daarbuiten is leuk maar niet persé noodzakelijk.
      Cruise Control?
      Polo 6n 1.4

Comment

Passat in 2.0 TDI
        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Octavia combi. Best een 2.0tdi (gelijk welke optie je zou nemen) . Voor zoveel km's heb je best wat meer motor dan een 1.6 diesel.

Voice control gebruik ik enkel voor de navigatie. Werkt heel erg goed.

Comment

Uit deze lijst ga ik voor de VW Passat of de Skoda Octavia Combi, naargelang de opties die je kan bijnemen.

Comment

De airco in deze heeft maar 1 zone, is wel bedienbaar via de 2 knoppen.
              1976 Porsche 924 (verkocht)
              2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
              2011 Volvo V60 T6 AWD
              2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

Octavia of astra, aangezien je de tuinstoelen van de golf niet kan veranderen Snap ik ook wel, zou geen 50k in de zetels van comfortline willen doen.
                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Keuze nieuwe firmawagen*

- Volkswagen Passat (variant)
                  - Ford Mondeo (clipper)
                  - Opel Insignia (sports tourer)
                  - Volvo v40

Rijkelijk optiebudget:
                  - Volkswagen Golf (variant)
                  - Skoda Octavia (combi)

Sent from here
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Als de diesel motorgeluiden in de Golf stoorden, gaat hij deze dan niet terug tegenkomen in de Octavia/Passat?

Comment

Passat for the win adhv u wensen

Comment

audi A3 sedan of de insignia
                        Last edited by Doa; 26/04/2015, 10:22.
                        lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                          Cruise Control?
                          Ah, is dat tegenwoordig al niet standaard? Zoniet dan komt dat er nog bij!
                          Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
                          Passat in 2.0 TDI
                          Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Octavia combi. Best een 2.0tdi (gelijk welke optie je zou nemen) . Voor zoveel km's heb je best wat meer motor dan een 1.6 diesel.

Voice control gebruik ik enkel voor de navigatie. Werkt heel erg goed.
                          Qua motor hebben we geen keuze, jullie horen het al....
                          Het zijn dus de eco-stoofjes die we moeten nemen

Ergens ook goed voor mij, heb soms klompen aan mijn rechtervoet hangen.

Bekijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wollie Bekijk Berichten
                            De airco in deze heeft maar 1 zone, is wel bedienbaar via de 2 knoppen.
                            Aah ok! Ik dacht al zoiets, wist niet dat dat nog bestond bij automatische airco

Bekijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                              Ah, is dat tegenwoordig al niet standaard? Zoniet dan komt dat er nog bij!

Qua motor hebben we geen keuze, jullie horen het al....
                              Het zijn dus de eco-stoofjes die we moeten nemen

Ergens ook goed voor mij, heb soms klompen aan mijn rechtervoet hangen.
                              Ik zei dat niet zozeer met de idee dat je moet knallen. M'n echtgenote had vroeger als firmawagen een ecodiesel golfje en gezien haar km's (ruim 60k per jaar waarvan best wat in Duitsland) was dat ronduit gevaarlijk.

Haar octavia met 140pk is niet echt een raket te noemen, maar het verschil in rijcomfort is niet te versmaden.

Als je echter niet mag kiezen, is deze discussie zinloos.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Yax Bekijk Berichten
                                Uit deze lijst ga ik voor de VW Passat of de Skoda Octavia Combi, naargelang de opties die je kan bijnemen.
                                Passat is op 300 euro na vrijwel meteen bijleggen.
                                De octavia daarentegen hebben we +- 3000 euro aan optiebudget en kan je dus zeer goed uitrusten, plus vanaf dit jaar mag ook 18 inch velgen (werd daarvoor niet aanvaard voor de winterbanden).

Hiervoor ga ik ook zeker een testrit aanvragen!

Alleen vind ik het spijtig dat ik dan weer met een golf onderweg ben qua dashboard. Zo neutraal als het maar kan zijn.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                Octavia of astra, aangezien je de tuinstoelen van de golf niet kan veranderen Snap ik ook wel, zou geen 50k in de zetels van comfortline willen doen.
                                Ja de zetels van de golf vind ik echt ondermaats (met de highline? zetels heb ik geen ervaring mee).
                                Iemand ervaring met de stoelen van de ford mondeo?
                                Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                Als de diesel motorgeluiden in de Golf stoorden, gaat hij deze dan niet terug tegenkomen in de Octavia/Passat?
                                Ik ga er vanuit dat de passat ietsje beter geïsoleerd is?

De octavia wet ik niet qua geluiden..

Bekijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                  Aah ok! Ik dacht al zoiets, wist niet dat dat nog bestond bij automatische airco
                                  2 zonige is optie bij Volvo, dan werkt het via de zelfde knoppen wel logisch.
                                  1976 Porsche 924 (verkocht)
                                  2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                                  2011 Volvo V60 T6 AWD
                                  2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

Op het zicht en zonder te rijden is dit mijn top 4:

1) Ford mondeo Clipper:
                                    - Oogt sportief in mijn ogen en het is eens iets anders dan het dashboard van Volkswagen

2) Opel insignia Sports tourer:
                                    - Beetje de zelfde reden als de mondeo alleen oogt hij minder sportief.

3) Volkswagen Passat variant:
                                    - Ruimtemonster, alleen vind ik het spijtig dat alles zoveel op elkaar lijkt en het bijna hetzelfde lijkt als een golf. Maar wel Duitse kwaliteit veronderstel ik!

4) Skoda Octavia Combi:
                                    - het model verouderd snel vind ik. Qua afwerking heb ik mijn twijfels? Veel plastic?
                                    Qua buitenkant zou ik net hetzelfde als deze nemen:

Iemand ervaring met de Ford mondeo? Bij Mijn Voertuig zie ik er bijna geen tussen staan...
                                    Last edited by Brebelco; 26/04/2015, 10:51.

Bekijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wollie Bekijk Berichten
                                      2 zonige is optie bij Volvo, dan werkt het via de zelfde knoppen wel logisch.
                                      Ah ok! Bedankt!

Bekijk

Comment

zijn de stoelen in Golf, Passat (basis uitvoering) en Octavia niet vergelijkbaar qua comfort ?

Als je die in de Golf niet zo ziet zitten voor de kms die je doet, zal dat misschien in de andere ook zo zijn ?

Comment

Working...
                                        X