Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze nieuwe firmawagen*

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Octavia combi. Best een 2.0tdi (gelijk welke optie je zou nemen) . Voor zoveel km's heb je best wat meer motor dan een 1.6 diesel.

Voice control gebruik ik enkel voor de navigatie. Werkt heel erg goed.

Als hij de isolatie van een golf al kut vond dan is dat bij een Skoda zeker niet beter.. (spreek uit ervaring)

Anyways,

Uit het lijstje dat je nog opsomt zou ik voor de nieuwe Mondeo gaan (maar test die vooral eens uit want My Ford Touch, daar is niet iedereen over te spreken). Ford staat over het algemeen bekend als goede baanligging, stuurt vlot en toch wel het nodige comfort. Al hangt het natuurlijk altijd wat van persoonlijke mening af. VW en Skoda.. tja ik zou het niet nemen. Isolatie is sowieso al slechter bij Skoda dan VW (uit eigen ervaring), en tijdloos zijn die skoda's al evenmin.

De Opel Insignia (or any opel for that matter) zou ik als de pest vermijden, ik heb met verschillende opel's gereden vorig jaar voor mijn studentenjob en kwam vaak tot de conclusie dat ik me afvroeg of ik een vibrator op het koppelingspedaal had geplaatst of niet. Comfort en dergelijke is goed, maar interieur is vrij verouderd vind ik persoonlijk en die trillende koppelingspedalen tja..

EDIT: Mercedes A-Klasse zou ik niet nemen, ik vind dat het zicht in die wagen naar voren toe nogal slecht is. Dashboard staat vrij hoog geplaatst, en de voorruit vrij schuin waardoor je gezichtsveld naar voren toe (zelfs met stoel verhoogd) nogal slecht te noemen is (vind ik persoonlijk).
    Last edited by Tomskii; 26/04/2015, 11:40.

Comment

Uit jouw lijstje zou ik ook de Mondeo voorstellen, ruim luxueus nieuw en vrij betrouwbare Ford motoren.

Comment

Persoonlijk zou ik dan toch ook voor de grootste motorisatie gaan en dan wel liefst in een VW Passat. Daar KAN je geen miskoop meedoen.
        Van Skoda zou ik afblijven. Ik heb afgelopen week voor de eerste maal in een Superb mogen zitten en buiten de vorstelijke ruimte heeft die wagen geen enkel meerwaarde. Wat een rammelkar was dat!
        Met jou rijstijl 😁 zou ik dus niet twijfelen en de wagen mag gezien worden op de luchthavens.....😉

Sent from somewhere, using Tapatalk.
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
          Uit jouw lijstje zou ik ook de Mondeo voorstellen, ruim luxueus nieuw en vrij betrouwbare Ford motoren.
          Nog vergeten, dat zou ook mijn tweede keuze zijn. 😉👍🏼

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Wij hebben hier zowel een passat 1.6 en 2.0 rondbollen. Natuurlijk is de 2.0 wat leuker, maar om elke dag naar Bxl te strompelen is de 1.6 zeker voldoende. Gewoon erg solide wagens met veel ruimte alles zit logisch in elkaar.

Mondeo lijkt me een zeer goede concurrent, vermoedelijk ook wat betere uitrusting?

Met geen van beide kan je volgens mij echt een slechte keuze maken.

Veel fijne en veilige km gewenst!

Comment

Wij hebben op het werk een Skoda Octavia greenline 1.6 TDI

Op zich is dat een goede auto rijdt goed interieur is goed... maar als je het vergelijkt met een VW voel je wel verschil... de steun van de stoelen zijn minder, het zitvlak is wat te kort... Er is idd veel meer plastiek aanwezig. Maar op zich is dat een goede auto.

Als ik particulier in uw lijst moet kiezen, de Octavia !
              Kiezen als firmawagen... De nieuwe Passat variant Ik vind dat een heel mooie en degelijke verschijning als je naar de concurrentie kijkt.
              Benzine
              '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
              '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
              Diesel
              '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
              '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
              '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
              '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
              '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Wat een vlaai van een auto

en een dashboard dat rust en degelijkheid uitstraalt heb je echt wel nodig als je zoveel km's aflegt...

Benzine
                '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                Diesel
                '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Ik zou voor de Ford Mondeo gaan gevolgd door de Passat. Ruime en goedrijdende wagens. Ik ben onlangs van een Audi A3 naar een Volvo V70 overgestapt en dan geniet je toch telkens weer van de ruimte,het "zware auto gevoel",de brede dikke zetels,en een de multicilinder!
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                    zijn de stoelen in Golf, Passat (basis uitvoering) en Octavia niet vergelijkbaar qua comfort ?

Als je die in de Golf niet zo ziet zitten voor de kms die je doet, zal dat misschien in de andere ook zo zijn ?
                    Daar vrees ik ook voor, dus ik ga zeker eens een testrit aanvragen, alleen is het bij VW stom dat je daar maar een half uur mee lag rondbollen.. je bent het testcentrum nog niet uit en je mag al terugkeren.... :s
                    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                      Als hij de isolatie van een golf al kut vond dan is dat bij een Skoda zeker niet beter.. (spreek uit ervaring)

Anyways,

Uit het lijstje dat je nog opsomt zou ik voor de nieuwe Mondeo gaan (maar test die vooral eens uit want My Ford Touch, daar is niet iedereen over te spreken). Ford staat over het algemeen bekend als goede baanligging, stuurt vlot en toch wel het nodige comfort. Al hangt het natuurlijk altijd wat van persoonlijke mening af. VW en Skoda.. tja ik zou het niet nemen. Isolatie is sowieso al slechter bij Skoda dan VW (uit eigen ervaring), en tijdloos zijn die skoda's al evenmin.

De Opel Insignia (or any opel for that matter) zou ik als de pest vermijden, ik heb met verschillende opel's gereden vorig jaar voor mijn studentenjob en kwam vaak tot de conclusie dat ik me afvroeg of ik een vibrator op het koppelingspedaal had geplaatst of niet. Comfort en dergelijke is goed, maar interieur is vrij verouderd vind ik persoonlijk en die trillende koppelingspedalen tja..

EDIT: Mercedes A-Klasse zou ik niet nemen, ik vind dat het zicht in die wagen naar voren toe nogal slecht is. Dashboard staat vrij hoog geplaatst, en de voorruit vrij schuin waardoor je gezichtsveld naar voren toe (zelfs met stoel verhoogd) nogal slecht te noemen is (vind ik persoonlijk).
                      Nee je hebt gelijk, collega van mij heeft een skoda octavia (het vorige model) en heeft hem nu 3 jaar. Dat lijkt gewoon echt al een auto van 10 jaar oud... zoiets vind ik spijtig..

Met de Ford ga ik zeker eens een testrit aanvragen, staat momenteel op nummer 1!
                      De a-klasse is in mijn ogen ook gewoon te klein... De insignia gaat ook nog op de testbank bij mij!
                      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
                        Wat een vlaai van een auto

en een dashboard dat rust en degelijkheid uitstraalt heb je echt wel nodig als je zoveel km's aflegt...

Ik heb voor de Sedan gekozen in Crimson Red, 2 liter deze keer, nog een week of 5 wachten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                          Als de diesel motorgeluiden in de Golf stoorden, gaat hij deze dan niet terug tegenkomen in de Octavia/Passat?
                          passat niet, octavia 2 keer zo luid (vooral wind!)
                          Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                          VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Als de stoelen je echt niet aanstaan....koop u een recaro zetel 1200a2000euro +onderstel. En die dingen zijn super comfortabel en na 4j zet je die gewoon in je nieuwe firmawagen.

Wereld van verschil in mijn eene polo zit een recaro en veel makkelijker om lang te bollen.
                            Polo 6n 1.4

Comment

[QUOTE=Brebelco;5577052]Nee je hebt gelijk, collega van mij heeft een skoda octavia (het vorige model) en heeft hem nu 3 jaar. Dat lijkt gewoon echt al een auto van 10 jaar oud... zoiets vind ik spijtig..
                              /QUOTE]

Ik had in die Superb net hetzelfde gevoel. Klaar voor de export dacht ik....

Comment

Ik dacht dat de Skoda/Superb toch niet zo heel ver van het niveau van de Passat stond qua afwerking/geluidsisolatie.
                                Wat ik hier lees, verrast me.
                                Zoveel goedkoper zijn die toch niet, of vergis ik me?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                  Nee je hebt gelijk, collega van mij heeft een skoda octavia (het vorige model) en heeft hem nu 3 jaar. Dat lijkt gewoon echt al een auto van 10 jaar oud... zoiets vind ik spijtig..

Met de Ford ga ik zeker eens een testrit aanvragen, staat momenteel op nummer 1!
                                  De a-klasse is in mijn ogen ook gewoon te klein... De insignia gaat ook nog op de testbank bij mij!
                                  De standaardzetels in de Mondeo zijn best ok, zoals meestal bij Ford.
                                  Bij VW moet je opletten met de standaardzetels.

Vergelijking Passat/Mondeo:

We put the new Ford Mondeo and VW Passat head-to-head to see which is best.Find us on Facebook: www.facebook.com/telegraphcarsVisit the Telegraph Cars websit...

Dubbeltest - Ford Mondeo vs. Volkswagen Passat.Subscribe here: http://bit.ly/1uSYprLTwee extreem belangrijke nieuwkomers in het D-segment: de Ford Mondeo en ...

Endlich ist er da - der neue Ford Mondeo. Flacher, schmaler und breiter als sein Vorgänger und mit 180 PS stellt er sich gegen den VW Passat Variant mit 190 ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                    Ik dacht dat de Skoda/Superb toch niet zo heel ver van het niveau van de Passat stond qua afwerking/geluidsisolatie.
                                    Wat ik hier lees, verrast me.
                                    Zoveel goedkoper zijn die toch niet, of vergis ik me?

dacht ik ook, tot ik er mee gereden had... viel serieus tegen. Jammer maar er is dus nog wel degelijk een verschil!
                                    Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                                    VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

Comment

Mijn Skoda is niet luider dan een Golf, maar swat. http://www.autobild.de/artikel/leon-...h-4509317.html zie onderaan

Binnen je budget: afweging maken over de Passat. Trendline: no go. Begin eerst vanaf Comfortline de Passat in overweging te nemen. Mondeo's zijn meestal vanaf de basis redelijk uitgerust en hebben sterke/leuke optiepakketten alsook goede fleet voorwaarden. Golf in Highline is echt wel het overwegen waard. Dan pas zou ik de O3 zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Octa+ Bekijk Berichten
                                        dacht ik ook, tot ik er mee gereden had... viel serieus tegen. Jammer maar er is dus nog wel degelijk een verschil!
                                        Het interieur van een Skoda valt lelijk tegen. Maar ik vond em schoner van buiten als de Golf en de voormalige Passat. Denk niet dat ik terug een O3 zou nemen of het moest een RS zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                                          Op het zicht en zonder te rijden is dit mijn top 4:

1) Ford mondeo Clipper:
                                          - Oogt sportief in mijn ogen en het is eens iets anders dan het dashboard van Volkswagen

Iemand ervaring met de Ford mondeo? Bij Mijn Voertuig zie ik er bijna geen tussen staan...
                                          Een Mondeo is wel een gigantische auto Zeer royaal qua ruimte vind ik.

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                                          Idem!

Comment

Working...
                                          X