Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze nieuwe firmawagen*

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

wat mij stoort aan de 'goede' adviezen hier is dat er altijd foto's gepost worden van full option k(n)arren en 't budget hoogstwaarschijnlijk niet toelaat om zover te gaan...
    de V40 D2(met de 2.0) is spijtig genoeg te klein, is de V60 geen mogelijkheid?
    toen ik mijn keuze moest maken heb ik ook verschillende auto's vergeleken en de Skoda viel af(nochtans zeer sympathieke verkoopster) omdat ondanks ik een full option(RS) kon nemen 't te plastiekerig en hard aanvoelde om 75000km/jaar te rijden, ik had de vrije keuze(vast aankoopbedrag, mocht zelfs d-erectiewagen zijn) en had voor mezelf na enkele mogelijkheden(oud model Passat/Audi 4/Skoda Octavia/Volvo v70/v60) de keuze gemaakt voor de kleinere V60 wegens sportievere uitstraling dan de v70(prijsverschil was 500€, v60 had wel pak meer opties)
    mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
      Nee je hebt gelijk, collega van mij heeft een skoda octavia (het vorige model) en heeft hem nu 3 jaar. Dat lijkt gewoon echt al een auto van 10 jaar oud... zoiets vind ik spijtig..
      Is dat zo vreemd? Dat model is toch ook al van 2004? Een model dat 11 jaar oud is en er slechts 10 jaar oud uit ziet is zo slecht nog niet? :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
        Ik zou voor de Ford Mondeo gaan gevolgd door de Passat. Ruime en goedrijdende wagens. Ik ben onlangs van een Audi A3 naar een Volvo V70 overgestapt en dan geniet je toch telkens weer van de ruimte,het "zware auto gevoel",de brede dikke zetels,en een de multicilinder!
        Vooral dat zware gevoel wagen mis ik enorm in de golf... rijd veel nerveuzer dan de bmw dat ik daarvoor had. Ik mis vooral dat cruise-gevoel op de autostrade.
        Daarom dat ik het liefste kies voor een grotere wagen..
        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
          Ik heb voor de Sedan gekozen in Crimson Red, 2 liter deze keer, nog een week of 5 wachten
          Proficiat! Wachten is nooit leuk hè

Bekijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
            Als de stoelen je echt niet aanstaan....koop u een recaro zetel 1200a2000euro +onderstel. En die dingen zijn super comfortabel en na 4j zet je die gewoon in je nieuwe firmawagen.

Wereld van verschil in mijn eene polo zit een recaro en veel makkelijker om lang te bollen.
            Denk niet dat ik dat zomaar mag hoor?

Bekijk

Comment

[QUOTE=El Greco;5577065]
              Nee je hebt gelijk, collega van mij heeft een skoda octavia (het vorige model) en heeft hem nu 3 jaar. Dat lijkt gewoon echt al een auto van 10 jaar oud... zoiets vind ik spijtig..
              /QUOTE]

Ik had in die Superb net hetzelfde gevoel. Klaar voor de export dacht ik....

Sent from somewhere, using Tapatalk.
              Inderdaad... spijtige van skoda!

Bekijk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                Ik dacht dat de Skoda/Superb toch niet zo heel ver van het niveau van de Passat stond qua afwerking/geluidsisolatie.
                Wat ik hier lees, verrast me.
                Zoveel goedkoper zijn die toch niet, of vergis ik me?
                Mijn 450 dzd km tellende A6 was er een showroom model tegen. Mijn vrouw en ik zijn daar erg van geschrokken. Wat een kwaliteitsverschil!

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Denk niet dat ik dat zomaar mag hoor?
                  Geen idee, maar enige dat gedaan wordt is de standaard zetel eruit zet die in een hoekje.
                  Recaro onderstel erop en daarop de zetel zelf.
                  Polo 6n 1.4

Comment

Ik zou uit uw lijstje voor de Mondeo gaan. Op voorwaarde dat de zetels ok zijn.

Alle opmerkingen over "als je zo veel km doet mag je geen ecodiesel nemen" of "mag je geen zestienhonderdje nemen" vind ik totaal fout.
                    Als je zo veel km doet zit je veel op autosnelweg. En dan rijd je op CC. En het is niet dat ze amechtig traag zijn om op snelheid te geraken. Ze gaan gemakkelijk mooi mee met de stroom.

Je moet geen kleine benzine nemen, dat niet. Om aan 3 000 t/min op de autosnelweg herrie te gaan maken, da's te gek. Maar de ecodiesels rijden stil aan de toegelaten snelheden.
                    Wel even Philken z'n opmerking overwegen: met de nieuwe diesels is de CO weer omlaag en wordt een V60 D2 misschien ook mogelijk. En bij de andere merken dergelijke wijzigingen ook eens nagaan.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Vooral dat zware gevoel wagen mis ik enorm in de golf... rijd veel nerveuzer dan de bmw dat ik daarvoor had. Ik mis vooral dat cruise-gevoel op de autostrade.
                      Dan is het simpel: een d-segmenter. Dan zou ik voor de Mondeo gaan. Geeft je de ruimte en de ruimte voor de nodige opties.

Comment

Is echt,ik heb een firma A3 op twee maand 15d km gereden en reeds goed hoor,behalve op de snelweg....Nu rijdt ik veel minder maar als ik met de V70 toch eens op de snelweg kom vermoeit het mij totaal niet meer
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Ik heb al dikwijls in Skodas gezeten als Taxi. Nooit zatg die er afgeleefd uit, en dikwijls stond er ook 450.000 op de teller. Die zagen er dikwijls beter uit dan een Merc E.

Ford en Opel zijn gemaakt voor 100k. Nadien....
                          Bij ons hebben er een 3 tal Galaxy-S-Maxen gereden in de firma.
                          Allemaal hebben die rond de 120.000 dezelfde defecten gehad:
                          - tweemassavliegwiel
                          - uitlaat afgeroest
                          - kromme schijven
                          - andere electrische rommel.
                          - en bij eentje is de turbo losgekomen van de motor

Comment

Iemand ervaring met de Ford mondeo? Bij Mijn Voertuig zie ik er bijna geen tussen staan...

Een paar x met deze (mee)gereden: 2.0 TDCi 150pk econetic... Bolt toch goed, ook met die 19"

Sent from my One+ using Tapatalk
                            =================
                            2016 Skoda Octavia RS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Ik heb al dikwijls in Skodas gezeten als Taxi. Nooit zatg die er afgeleefd uit, en dikwijls stond er ook 450.000 op de teller. Die zagen er dikwijls beter uit dan een Merc E.

- tweemassavliegwiel
                              - uitlaat afgeroest
                              - kromme schijven
                              Ook niet veralgemenen hé.
                              De problemen met die dubbelmassavliegwielen zijn er over alle merken heen geweest, niet enkel bij Ford.

Heel veel hangt ook af van de rijstijl van de chauffeur.

Comment

Heb ondertussen een testrit met de Volvo v40 gedaan:

Goed ontvangen geweest door de verkoper en we mochten meteen gaan rijden. Het stak niet op een half uurtje zei hij. Een kleine 2u mee rond gebold.
                                Het was nog een 'oud' model met de D2 1.6D. De nieuwe D2 heeft nu 2.0D.

Qua rijcomfort, wat meteen opviel in vergelijking met de golf was dat de v40 véél stiller is qua motor en rijgeluiden... De golf scoort op dat vlak niet zo goed vind ik.
                                En dan de zetels... Zaten een pak beter dan de standaard tuinstoelen van Volkswagen.. Het leken bijna sportzetels en gaven een goede steun langs de zijkanten.
                                De juiste positie vinden was gemakkelijk.

Het dashboard, proper en overzichtelijk. Al vind ik het wel eens tijd dat ze dit vernieuwen. Gaat al vrij lang mee vind ik. De ruimte achter het dashboardpaneel in het midden is handig maar moeilijk bereikbaar vind ik.
                                De boordcomputer vond ik wat primitief en moeilijk bedienbaar maar dat zal een gewoonte zijn.

Misschien iets wat ik niet snapte omdat ik weinig ervaring heb met volvo is dat de airco 2 zones lijkt te hebben maar je de 2 zones tegelijkertijd bediend en dus maar 1 zone heeft. Heel ambetant aangezien het bij mij meestal een aangename 18 graden mag zijn en mijn vriendin aan de andere kant een 21 tal graden wenst...

Eerste maal dat ik verrast was van de spraakbediening.. Ging vlot en de kaboutertjes in de microfoon verstonden mij heel goed. Meestal trekt dat op geen h*l... Al is het meer voor de show vind ik. De radio verzetten gaat nog altijd het gemakkelijkste en snelste via de goede en oude drukknop.

Praktische kant... Daar wint de golf met voorsprong. Maar daarvoor is de Volvo v40 ook niet in het leven geroepen denk ik. Kleine koffer, toegang tot de koffer is echt smal, vanachter weinig plaats, weinig zicht naar achter toe.

De golf of de v40?
                                De v40 wint voor mij. Veel mooier, sportiever, ergens vind ik ook dat de v40 degelijker aanvoelt en uitziet qua interieur.. De kleine koffer en het benepen gevoel als je naar achter kijkt neem ik er wel bij dan.. De golf is zo 'op veilig gespeeld' dat het best saai oogt, weinig beleving. Gewoon zo neutraal mogelijk gemaakt (door de populariteit van het model snap ik dit natuurlijk ook wel...)

Gaat het dan de v40 worden?
                                Nee ook niet... Hop naar de volgende testrit!
                                Zou een testverslag van mij kunnen zijn. Mijn wagen ziet er op het eerste zicht identiek uit en mijn bevindingen zijn dezelfde. Alsook jouw top 4, maar dan wel in een andere volgorde.

Comment

- tweemassavliegwiel
                                  - uitlaat afgeroest
                                  - kromme schijven
                                  Altijd grappig dat er zo'n tegenstrijdige ondervinden zijn van diverse gebruikers.

Toeval wil dat we dus afgelopen week in een langs alle kanten rammelende taxi-Skoda hebben gezeten van een Mechels bedrijf met amper 167dzd km op zijn teller.

Daar tegenover staat dan weer dat wij ook 2 S-maxen 2.0l TDI hebben gehad waarvan er ééntje 388dzd heeft gelopen.
                                  Daar zijn helemaal geen abnormale kosten aan geweest. De eerste hebben ze Total lose gereden na 188dzd km, maar buiten wat (nou wat...) elektronische problemen gedurende de eerste 9 maanden! had die dat ook voortreffelijk gedaan.

Iets kiezen voor iemand anders blijft altijd een moeilijke opdracht.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Een groot nadeel van de octavia is de harde ophanging.
                                    Ik zou voor de mondeo of insignia gaan. Mondeo staat gekend voor goed sturen.
                                    Passat vind ik gewoon niet mooi.

Comment

- tweemassavliegwiel
                                      - uitlaat afgeroest
                                      - kromme schijven

man man man toch
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                        Ook niet veralgemenen hé.
                                        De problemen met die dubbelmassavliegwielen zijn er over alle merken heen geweest, niet enkel bij Ford.

Heel veel hangt ook af van de rijstijl van de chauffeur.
                                        Als er op 3 autos 3 hetzelfde probleem hebben, dan is dat geen toeval meer.

Klopt, ik heb het niet voor Ford, Opel of Citroen, en heb het wel voor VW, Audi en BMW.
                                        Misschien iets saaier en duurder, maar ik hou van die interieurs en bouwkwaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                                          wat mij stoort aan de 'goede' adviezen hier is dat er altijd foto's gepost worden van full option k(n)arren en 't budget hoogstwaarschijnlijk niet toelaat om zover te gaan...
                                          de V40 D2(met de 2.0) is spijtig genoeg te klein, is de V60 geen mogelijkheid?
                                          toen ik mijn keuze moest maken heb ik ook verschillende auto's vergeleken en de Skoda viel af(nochtans zeer sympathieke verkoopster) omdat ondanks ik een full option(RS) kon nemen 't te plastiekerig en hard aanvoelde om 75000km/jaar te rijden, ik had de vrije keuze(vast aankoopbedrag, mocht zelfs d-erectiewagen zijn) en had voor mezelf na enkele mogelijkheden(oud model Passat/Audi 4/Skoda Octavia/Volvo v70/v60) de keuze gemaakt voor de kleinere V60 wegens sportievere uitstraling dan de v70(prijsverschil was 500€, v60 had wel pak meer opties)
                                          De supervisors mogen geen directiewagens nemen, het is pas vanaf de managers dat er bmw 3 - c klasse - A4 etc genomen mag worden. De v60 valt daar spijtig genoeg ook onder..

Ja dat mijn wagen er waarschijnlijk niet zo uit gaat zien als de foto's wist ik al, maar het is niet gemakkelijk om een standaard wagen te vinden tussen al de "wallpapers" :p

Bekijk

Comment

Working...
                                          X