Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze nieuwe firmawagen*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    idd een klasse apart, staat samen met dacia in het low budget klassement...
    iemand die enkel van punt A naar B wil kunnen rijden, geen aandacht schenkt aan details en afwerking, lawaai, looks of gevoel kan best bij deze 2 merken gaan shoppen.
    ooit met Skoda superb 3,6 l V6 L&K gereden?

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
      Deze staat inderdaad op nummer één! Binnenkort eens testrijden!
      ik kan me geen enkel ander land inbeelden waar het nationalisme of nationale fierheid zo erbarmelijk laag is (maar daarom niet slecht) als hier.
      ongelofelijk hoe belgen zonder probleem nu al weer dik geld willen investeren in fords na wat ze in genk deden, maar idem bij renault en opel etc..

      dit is echt een pracht land voor een multinational om fabrieken te sluiten, want het is sowieso al een kleine markt, dus als ze hier , als gevolg clientieel verliezen is dat in absolute cijfers weinig, maar in praktijk blijkt ook nog eens dat belgen et plezier nog altijd bij de 'vertrekker' gaat shoppen ondanks die zijn impact of werkloosheid etc:-)

      echt interessant eigenlijk!

      Comment


      • #83
        Gisteren op de Duitse tv een test gezien van de Mondeo. Ondermaatse afwerking en niet goed werkende parkeer assistent (auto zette zichzelf klem) en hoger verbruik tov de Passat waren de belangrijkste kritiekpunten.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
          ik kan me geen enkel ander land inbeelden waar het nationalisme of nationale fierheid zo erbarmelijk laag is (maar daarom niet slecht) als hier.
          ongelofelijk hoe belgen zonder probleem nu al weer dik geld willen investeren in fords na wat ze in genk deden, maar idem bij renault en opel etc..

          dit is echt een pracht land voor een multinational om fabrieken te sluiten, want het is sowieso al een kleine markt, dus als ze hier , als gevolg clientieel verliezen is dat in absolute cijfers weinig, maar in praktijk blijkt ook nog eens dat belgen et plezier nog altijd bij de 'vertrekker' gaat shoppen ondanks die zijn impact of werkloosheid etc:-)

          echt interessant eigenlijk!
          Du jij verkiest dat hij een wagen koopt van een merk dat hier nooit een wagen heeft geproduceerd om zo dat merk te belonen om hier nooit enige bijdrage geleverd te hebben? Ik blijf dat een kromme redenering vinden.
          BMW 420dA : >>>

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
            ik kan me geen enkel ander land inbeelden waar het nationalisme of nationale fierheid zo erbarmelijk laag is (maar daarom niet slecht) als hier.
            ongelofelijk hoe belgen zonder probleem nu al weer dik geld willen investeren in fords na wat ze in genk deden, maar idem bij renault en opel etc..

            dit is echt een pracht land voor een multinational om fabrieken te sluiten, want het is sowieso al een kleine markt, dus als ze hier , als gevolg clientieel verliezen is dat in absolute cijfers weinig, maar in praktijk blijkt ook nog eens dat belgen et plezier nog altijd bij de 'vertrekker' gaat shoppen ondanks die zijn impact of werkloosheid etc:-)

            echt interessant eigenlijk!
            Tgoh, elke mens met een goed stel hersenen weet dat we het aan onszelf te danken hebben dat bedrijven weglopen (iets met concurrentieel zijn enzo), maar veel mensen "vergeten" dat maar al te graag.

            Ik ga daarvoor geen ford of renault laten staan (of binnenkort een volvo ) want ik zou net hetzelfde doen. België heeft geen meerwaarde meer...
            Classic cars on demand

            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
            www.californiadream.be

            - It's time to make your dream come true -

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
              Wat slaagde gij er allemaal weeral uit...
              Voor hem telt alleen maar Mercedes.
              BMW X5 45e

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                ik kan me geen enkel ander land inbeelden waar het nationalisme of nationale fierheid zo erbarmelijk laag is (maar daarom niet slecht) als hier.
                ongelofelijk hoe belgen zonder probleem nu al weer dik geld willen investeren in fords na wat ze in genk deden, maar idem bij renault en opel etc..
                Jij ziet een relatie tussen twee zaken waar die gewoon niet bestaat.
                Een autofabriek waarvan de eigenaar buitenlands is, is geen nationaal symbool. De Vlaming weet goed genoeg waarom op een bepaald moment zo'n fabriek weer sluit en dat het niets oplevert uit zogezegd protest om die wagens niet meer te kopen.

                Comment


                • #88
                  Persoonlijk zou ik al niet kiezen voor één van de hatchbacks (BMW 1, Audi A3, Mercedes A, Volvo v40). Bv. de Volvo V40 was bij ons een tijdlang in de running als 2e lease-auto, maar hoe degelijk ook, is in se een onpraktische auto. Misschien zijn een Touran / B-klasse / BMW 2 / Zafira mogelijk en het overwegen waard? Zelf geen fan van (vrouw ook niet), maar er zijn zeker argumenten voor te vinden.

                  Bij ons is de keuze gevallen op een Golf 7 break (Highline, 1.6 Bluemotion, full option) en die wagen voldoet perfect voor mijn vrouw (motor voldoet prima, en de highlinestoelen maken echt wel een verschil!). In vergelijking met de Skoda Octavia (die een nog ruimere koffer heeft) is de Golf (in Highline) mooier afgewerkt en geeft hij een betere kwaliteitsindruk. In vergelijking met de V50 die mijn vrouw vroeger had, vind ze haar Golf nog steeds een meer dan waardig alternatief!

                  Bij de grotere breaks heeft een Insigna me nooit kunnen bekoren (en zou ik me steeds zorgen maken over de kwaliteit). Nieuwe Passat en nieuwe Mondeo vind ik beiden superknap, heb al eens getest in onze leasetool en zijn beiden voor mij configureerbaar in een 190/180 pk en full option versie... en dus binnen 2 jaar kandidaatopvolgers voor mijn v70. Net na de introductie zou ik eerder naar een Passat neigen (risico op kinderziektes lijkt me net iets kleiner), ook al vind ik het interieur van de Passat iets te braaf en te weinig ge-evolueerd t.o.v. de vorige generatie.

                  Uitgaande van evenwaardige motorisatie en rekening houdend met de lijst, denk ik dat ik voor een full option Golf break zou gaan, bij wijze van Belgisch compromis...

                  Comment


                  • #89
                    Ik zou altijd kiezen voor de grootste auto (veiligheid) en de meest comfortabele met de beste zetels. Denk dat de Passat wel aan die voorwaarden voldoet.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                      ik kan me geen enkel ander land inbeelden waar het nationalisme of nationale fierheid zo erbarmelijk laag is (maar daarom niet slecht) als hier.
                      ongelofelijk hoe belgen zonder probleem nu al weer dik geld willen investeren in fords na wat ze in genk deden, maar idem bij renault en opel etc..

                      dit is echt een pracht land voor een multinational om fabrieken te sluiten, want het is sowieso al een kleine markt, dus als ze hier , als gevolg clientieel verliezen is dat in absolute cijfers weinig, maar in praktijk blijkt ook nog eens dat belgen et plezier nog altijd bij de 'vertrekker' gaat shoppen ondanks die zijn impact of werkloosheid etc:-)

                      echt interessant eigenlijk!
                      Ik zie echt niet in waarom je dat niet meer zou mogen kopen. Dat de werknemers daar niet meer gaan shoppen de komende jaren dat kan ik geloven, maar mensen aan de andere kant van het land? Of zelfs buiten Limburg. Wij hebben er al 2 gekocht sinds de sluiting en doen dat zonder nadenken.

                      Je moet trouwens eens wat verder denken. Als de Belgen stoppen met die wagens te kopen dan gaat die Multinational daar niet zo veel van voelen, wat je wel gaat hebben is dat er heel wat dealers met de handen in het haar gaan zitten Zo maak je het alleen maar erger, want dan ga je naast de ontslagen bij Ford Genk ook nog een hele boel andere ontslagen of faillissementen zien volgen bij de dealer.f

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        Dat viel mij bij die SuperB ook op. Was geen aangename rit op de achterbank ondanks zijn gigantische beenruimte.
                        Mijn buurman heeft ook een superb. En ik kan je garanderen da die zachter is dan mijn octavia. Dus octavia is echt wel hard. Denk dat een M3 zachter rijd qua ophanging.

                        Comment


                        • #92
                          snap niet dat een v60 niet mag en een passat wel.

                          Comment


                          • #93
                            VAG heeft een aantal jaar terug de beslissing genomen om de toekomstige generatie grotere Skoda's (Octavia en Superb dus) wat minder 'premium' te maken omdat deze teveel in het vaarwater kwamen van Golf/Passat en zelfs A4/A6.
                            De gevolgen daarvan zijn stilaan merkbaar. Afwerkingsniveau en geluiddemping ligt gewoon een pak hoger bij VW/Audi dan bij Skoda (en Seat), wie dit niet (wil) zien is blind.
                            Dit alles uiteraard wel tegen een (flinke) meerprijs...
                            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                            Comment


                            • #94
                              Idd iedereen moet zelf uitmaken of die meerprijs het waard is, maar verschil is er!
                              Peugeot 508 SW 2015 - Allure - 2.0 HDI 180 EAT6 - m'n eerste fransoos
                              VW Passat Variant 2013 - 1.6 TDI 105

                              Past: Audi A4 Avant 2003 (1.9 TDI) - VW Passat Variant 2010 Bluemotion 1.6 TDI - Audi 80 quattro 2.3 1992 - Opel Astra Break Cosmo 1.7 CDTI Ecoflex 2009 - Opel Astra Break Enjoy 1.3 CDTI 2006 - Opel Corsa Cosmo 1.7 CDTI 2004 - Opel Corsa City 1.2 1992

                              Comment


                              • #95
                                Zelf zou ik voor een Insignia gaan. Niet alleen omdat ik een zwak heb voor Opel, maar ook omdat je dan ook sowieso een 2 liter onder de kap hebt. Lees er ook de reviews op na (behalve Autogids want die kraken elke Opel af), de Insignia lijkt best een goede auto en veel waar voor je geld.

                                Comment


                                • #96
                                  Ik zou eens rijden met de Insignia, ik heb ooit eens testrit gedaan en vond het een logge zware auto om mee te rijden. Een A4, Octavia, waren veel leuker om mee te rijden, ook al hadden ze evenveel PK en NM.

                                  De nieuwe passat is wel mooi.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                    Du jij verkiest dat hij een wagen koopt van een merk dat hier nooit een wagen heeft geproduceerd om zo dat merk te belonen om hier nooit enige bijdrage geleverd te hebben? Ik blijf dat een kromme redenering vinden.
                                    ik zeg dat toch helemaal niet kerel, ik maak enkel een vaststelling dat belgie een heel makkelijk land is om een fabriek te sluiten omdat wij waarschijnlijk een van de minst defensieve of nationalistische reflexen hebben op dat vlak. ik mak daar geen waardeoordeel over, helemaal niet.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                                      Ik zie echt niet in waarom je dat niet meer zou mogen kopen. Dat de werknemers daar niet meer gaan shoppen de komende jaren dat kan ik geloven, maar mensen aan de andere kant van het land? Of zelfs buiten Limburg. Wij hebben er al 2 gekocht sinds de sluiting en doen dat zonder nadenken.

                                      Je moet trouwens eens wat verder denken. Als de Belgen stoppen met die wagens te kopen dan gaat die Multinational daar niet zo veel van voelen, wat je wel gaat hebben is dat er heel wat dealers met de handen in het haar gaan zitten Zo maak je het alleen maar erger, want dan ga je naast de ontslagen bij Ford Genk ook nog een hele boel andere ontslagen of faillissementen zien volgen bij de dealer.f
                                      zelfde reactie als hierboven

                                      en die redenering van die dealers klopt niet natuurlijk, zolang het aantal aantal verkochte autos gelijk blijft (of zoals in het geval van ybelgie blijft groeien) zullen er dealers actief zijn, als dat minder bij het ene merk is dan sowieso meer bij het andere. wie gaat er nu bij honda een auto kopen uit compassie met de dealers die minder verkopen de laatste jaren terwijl kia boomt bv? niemand toch enkel met die reden?

                                      Comment


                                      • #99
                                        Ivm de wagenkeuze: als je een break zoekt snap ik niet waarom je een V40 overweegt, want dat is een sardienblikje achterin, een golf variant highline of passat is dan een veel logischere keuze.
                                        Afaik is de geluidsisolatie in de Golf VII top, misschien een exemplarisch probleem bij de jouwe?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                          ik zeg dat toch helemaal niet kerel, ik maak enkel een vaststelling dat belgie een heel makkelijk land is om een fabriek te sluiten omdat wij waarschijnlijk een van de minst defensieve of nationalistische reflexen hebben op dat vlak. ik mak daar geen waardeoordeel over, helemaal niet.
                                          Draai het om en geef één goede reden om wél in België te produceren ?
                                          En gemakkelijk sluiten.. De werknemers hebben een mooie vergoeding gekregen.
                                          Classic cars on demand

                                          www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                          www.californiadream.be

                                          - It's time to make your dream come true -

                                          Comment

                                          Working...
                                          X