Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze nieuwe firmawagen*

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Draai het om en geef één goede reden om wél in België te produceren ?
    En gemakkelijk sluiten.. De werknemers hebben een mooie vergoeding gekregen.
    man man...
    jullie zien echt dingen die er niet zijn, ik ben zelf econoom van opleiding en weet heel heel goed dat dit op heel wat vlakken (niet alle) een catastrofaal land om te blijven produceren (let alone investeren in productie)...
    staat daar ergens het tegenovergestelde?

ik maak gewoon de reflectie uit interesse, niet zeggende als dat de juiste of onjuiste is, dat belgie een makkelijk land is omdat hier de mensen gewoon even rationeel blijven kopen en naar hun portefeuille kijken en hersenen gebruiken
    als je in frankrijk de helft van de renault fabrieken sluit en die helft elders begint te produceren zal peugeot en citroen boomen en renault crashen, idem bij duiitsers, soit in alle landen met wat patriotisme en nationale fierheid, iets wat aan belgen (en dat is uitzonderlijk) niet eigen is (leterme die het frans volkslied zingt op tv als reactie op e vraag om het ybelgie te doen... en alle belgen die dat eerder grappig (ik inclusief) vinden ipv een ramp zoals dat in veel andere landen zou gezien worden) got it??

is het hier nu echt niet mogelijk om beyond the superficial te communiceren op zo een forum, ongelofelijk...

a propos ik zou zelf direct een moderne renault of ford overwegen hoor. opel ligt me minder maar zeker niet omwille van de sluiting

Comment

• VW Passat station, altijd mooi model gevonden!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        Ivm de wagenkeuze: als je een break zoekt snap ik niet waarom je een V40 overweegt, want dat is een sardienblikje achterin, een golf variant highline of passat is dan een veel logischere keuze.
        Afaik is de geluidsisolatie in de Golf VII top, misschien een exemplarisch probleem bij de jouwe?

Ik ga de meeste wel testrijden en ik vind de Volvo v40 nog wel mooi maar na de testrit blijkt hij vrij onpraktisch.. Dus dat wordt het niet.

Het geluid was iets wat me opviel in vergelijking met de golf, daarom is de golf zeker niet ondermaats of zo maar wel minder dan de v40 vond ik.

Testrit voor de ford mondeo is aangevraagd!
        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Economen kunnen blijkbaar al niet meer schrijven? Te veel HLN?

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
          man man...
          jullie zien echt dingen die er niet zijn, ik ben zelf econoom van opleiding en weet heel heel goed dat dit op heel wat vlakken (niet alle) een catastrofaal land om te blijven produceren (let alone investeren in productie)...
          staat daar ergens het tegenovergestelde?

ik maak gewoon de reflectie uit interesse, niet zeggende als dat de juiste of onjuiste is, dat belgie een makkelijk land is omdat hier de mensen gewoon even rationeel blijven kopen en naar hun portefeuille kijken en hersenen gebruiken
          als je in frankrijk de helft van de renault fabrieken sluit en die helft elders begint te produceren zal peugeot en citroen boomen en renault crashen, idem bij duiitsers, soit in alle landen met wat patriotisme en nationale fierheid, iets wat aan belgen (en dat is uitzonderlijk) niet eigen is (leterme die het frans volkslied zingt op tv als reactie op e vraag om het ybelgie te doen... en alle belgen die dat eerder grappig (ik inclusief) vinden ipv een ramp zoals dat in veel andere landen zou gezien worden) got it??

is het hier nu echt niet mogelijk om beyond the superficial te communiceren op zo een forum, ongelofelijk...

a propos ik zou zelf direct een moderne renault of ford overwegen hoor. opel ligt me minder maar zeker niet omwille van de sluiting
          Last edited by ; 27/04/2015, 17:07.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
            zelfde reactie als hierboven

en die redenering van die dealers klopt niet natuurlijk, zolang het aantal aantal verkochte autos gelijk blijft (of zoals in het geval van ybelgie blijft groeien) zullen er dealers actief zijn, als dat minder bij het ene merk is dan sowieso meer bij het andere. wie gaat er nu bij honda een auto kopen uit compassie met de dealers die minder verkopen de laatste jaren terwijl kia boomt bv? niemand toch enkel met die reden?
            Dat geloof je toch zelf niet? In mijn gemeente zijn er 6 of 7 dealers op nog geen kilometer van elkaar. In totaal een tiental verschillende merken of zelfs meer. Mij ga je echt niet wijsmaken dat 2 dealers van hetzelfde merk kunnen overleven op 2 kilometer van elkaar De grootste blijft, de kleinste gaat er vantussen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
              woon zelf in brussel al jaren,
              hier zie je sowieso wel de gekste taxis man... ongelofelijk, totaal gee systeem meer in
              jeeps, outlanders ,rav4 (als urbane taxi!! wth?).. vel satissen nog, bomvol skodas maar sosm ook fabia combi skoda.. (? huh hoe gek is dat), dan af en toe tohc nog de standaard e klasse of c klasse, maar soms ook opeens een S of bmw 7.

ik snap er echt niets van in brussel! gaan die niet voor combinatie van comfort/betrouwbaarheid en lage running costs? ...
              Ik blijf het onbegrijpelijke toestanden vinden. Mocht ik het voor het zeggen hebben zou dit het eerste zijn wat moest veranderen. In eender welke stad moeten taxi's een uitstraling hebben en de eerste stap daarin zou uniformiteit zijn wat betreft kleur.
              Nu ja, totaal off topic.
              Sorry daarvoor.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Voor mij iets te weinig info om te kunnen kiezen. Hoe groot is het verschil tussen rijkelijk uitgerust en beperkt? Ik zou alvast voor mezelf een lijstje maken met de opties die je abslouut wil en de nice-to-haves. Ruimte of koffer is bv voor mij ook een optie. Als je zo'n lijstje opstelt kan je waarschijlijk wel al één en ander schrappen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Ik blijf het onbegrijpelijke toestanden vinden. Mocht ik het voor het zeggen hebben zou dit het eerste zijn wat moest veranderen. In eender welke stad moeten taxi's een uitstraling hebben en de eerste stap daarin zou uniformiteit zijn wat betreft kleur.
                  Nu ja, totaal off topic.
                  Sorry daarvoor.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                  Maar ik geef je wel gelijk! Kijk naar London of New York... Heeft wel iets!

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Invictus66 Bekijk Berichten
                    Voor mij iets te weinig info om te kunnen kiezen. Hoe groot is het verschil tussen rijkelijk uitgerust en beperkt? Ik zou alvast voor mezelf een lijstje maken met de opties die je abslouut wil en de nice-to-haves. Ruimte of koffer is bv voor mij ook een optie. Als je zo'n lijstje opstelt kan je waarschijlijk wel al één en ander schrappen.
                    Dat ga ik pas zien als ik de code/toegang krijg tot arval.
                    Al weet ik wel dat beperkt vrij beperkt is en we over 500-600 euro spreken (+2500 euro maar dat is zelf te betalen).

Terwijl rijkelijk al richting de 1500 - 2500 euro aan optie gaat. Dus die kan je heel goed uitrusten.

Belangrijke opties zijn enkel:
                    - Navigatie, liefst een degelijk scherm
                    - Trekhaak
                    - Elektrische achterklep

Eens zien wat ik allemaal kan schrappen!

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                      Zijn de prijzen eigen te vergelijken met die van de configurator van op de websites? Waarschijnlijk gaat de btw er nog af maar buiten dat kolen die optieprijzen overeen? Of is een optie voor de fleet bijvoorbeeld goedkoper/duurder dan particulieren?

Want daar staat overal bij "niet geldig voor de fleet".

(Het is mijn eerste bedrijfswagen, dus nog niet echt helemaal een idee hoe het in elkaar zit, vandaar de waarschijnlijk 'domme' vragen )
                      Upje

5tekens

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                        Economen kunnen blijkbaar al niet meer schrijven? Te veel HLN?
                        haha :-)
                        nee al jaren bijna alles int engels of spaans, zowel academisch als professioneel. enke hier op het forum i communicatie na, maar idd, geen excuus! het spijt me het forum hier te bevuilen met mijn taalkundige fouten.

fijne avond!
                        en ben benieuwd wat er uiteindelijk komt als auto binnenkort!

Comment

Eigenlijk echt een prachtige wagen! :o

Wat was je ervaring qua interieur etc?
                          Heel waardevolle informatie
                          Zeer ruim interieur, zetels (leder) zitten goed.. Dashboard is ok, oogt netjes.

Sent from my One+ using Tapatalk
                          =================
                          2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
                            Zeer ruim interieur, zetels (leder) zitten goed.. Dashboard is ok, oogt netjes.

Sent from my One+ using Tapatalk
                            Binnenkort rij ik er eens mee maar toch al eens uw mening horen.

Voelt het interieur plastiekerig aan?
                            Hoe rijdt dat?

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                              idd een klasse apart, staat samen met dacia in het low budget klassement...
                              iemand die enkel van punt A naar B wil kunnen rijden, geen aandacht schenkt aan details en afwerking, lawaai, looks of gevoel kan best bij deze 2 merken gaan shoppen.
                              Dacia en skoda kan je tegenwoordig moeilijk vergelijken. Low budget is een uitgeruste octavia 2.0tdi nu ook weer niet. Enfin, afhankelijk van je referentiekader.

Comment

Upje

5tekens
                                Fleet krijgt bij een aantal merken speciale kortingen op optiepacks, een beetje zoals een salonkorting maar dan met een andere timing.

Maar over welke prijzen heb je het als je zegt "zijn de prijzen eigenlijk te vergelijken met die van de configurator": vergelijk je dan tussen de configurator van een merk en wat de leasefirma betaalt voor die auto, tussen de configurator van de leasefirma en de werkelijke offertje, ...?
                                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Dat ga ik pas zien als ik de code/toegang krijg tot arval.
                                  Al weet ik wel dat beperkt vrij beperkt is en we over 500-600 euro spreken (+2500 euro maar dat is zelf te betalen).

Terwijl rijkelijk al richting de 1500 - 2500 euro aan optie gaat. Dus die kan je heel goed uitrusten.

Belangrijke opties zijn enkel:
                                  - Navigatie, liefst een degelijk scherm
                                  - Trekhaak
                                  - Elektrische achterklep

Eens zien wat ik allemaal kan schrappen!
                                  Elektrische achterklep is niet verkrijgbaar op de V40.
                                  1976 Porsche 924 (verkocht)
                                  2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                                  2011 Volvo V60 T6 AWD
                                  2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

Comment

Binnenkort rij ik er eens mee maar toch al eens uw mening horen.

Voelt het interieur plastiekerig aan?
                                    Hoe rijdt dat?
                                    Meeste reviews zal je horen dat de Mondeo beter en plezanter rijdt dan de Passat die ook wel zeer goed maar iets gevoellozer rijdt.
                                    Qua interieur zal men opmerken dat het interieur van de Passat een kwalitatievere indruk geeft, wat ook zo is, het is dan ook een VW.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                      Fleet krijgt bij een aantal merken speciale kortingen op optiepacks, een beetje zoals een salonkorting maar dan met een andere timing.

Maar over welke prijzen heb je het als je zegt "zijn de prijzen eigenlijk te vergelijken met die van de configurator": vergelijk je dan tussen de configurator van een merk en wat de leasefirma betaalt voor die auto, tussen de configurator van de leasefirma en de werkelijke offertje, ...?
                                      De prijzen die online op de websites van de constructeurs staan, waar je je wagen kan configureren.

Zit er veel verschil op met de fleet prijzen?

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wollie Bekijk Berichten
                                        Elektrische achterklep is niet verkrijgbaar op de V40.
                                        Klopt maar het is voor mij al beslist dat het een break gaat worden.
                                        Dus v40 valt al af.

Bekijk

Comment

• Voor mij is de beste referentie de website van directlease.be

Vraag aan je fleetmanager op welke termijnen (km en aantal maanden) de contracten opgemaakt worden.
                                          Dan configureer je een auto van een collega die recent een auto kreeg.
                                          Dat geeft je een beeld over de maandkost.

Nu kan je variëren in modellen en opties. De site houdt dan zelf rekening met de terugneemwaarde, onderhoudskosten, taksen etc...

Het zal nooit hetzelfde zijn als wat jouw fleetmanager ziet, maar je komt dicht in de buurt.

Comment

Working...
                                          X