Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze nieuwe firmawagen*

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Je kan op de site van leaseplan tegenwoordig ook goed configureren.
    Er is wel nogal een verschil tussen de verschillende pakketten die je kan nemen,Direct, Mobiliteit of Comfort

uit dit lijstje ging ik meteen voor de Skoda octavia break
    Ik begrijp de commentaar ivm het geluidsniveau niet goed.
    Nederlandse collega van me heeft een 20 tdi met dsg en 18" velgen. Ben daar al verscheidene keren mee meegereden, en de auto schijnt mij helemaal niet rumoerig.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
      De prijzen die online op de websites van de constructeurs staan, waar je je wagen kan configureren.

Zit er veel verschil op met de fleet prijzen?
      Jup, je zit met die verschillende packs. Daarnaast heb je soms ook aangepaste prijzen per constructeur omdat je bedrijf er veel auto's koopt (dat was bij men broer alleszins).

Je kan er dus nog een beetje van aftellen

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
      Waarschijnlijk gaat de btw er nog af maar buiten dat kolen die optieprijzen overeen? Of is een optie voor de fleet bijvoorbeeld goedkoper/duurder dan particulieren?

Want daar staat overal bij "niet geldig voor de fleet".
      Ik weet niet of de BTW eraf gaat, dat zou me verbazen. Je zit gwn met packs waar vb navi + xenon + leer inzit voor € 1.000 terwijl die opties allemaal apart al € 1.000 kosten. Over het algemeen zijn die packs veel voordeliger.

Het nadeel is dan natuurlijk dat je niet geniet van particuliere korting (bij mijn wagen was het vb net de deal van alle opties aan 50%). Dat is die "niet geldig voor fleet" die jij bedoelt denk ik.

Ik weet niet hoe het zit met verminderd btw-tarief ofzo, moet je eens navragen op het werk. Ik denk dat leaserijders daar geen gebruik van kunnen maken, enkel zelfstandigen.
      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Klopt maar het is voor mij al beslist dat het een break gaat worden.
        Dus v40 valt al af.
        Ik vind een v40 een erg mooie wagen maar die is inderdaad verschrikkelijk onhandig. Je kan bijna niet zitten op die achterbank en die koffer is echt wel klein
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Dat ga ik pas zien als ik de code/toegang krijg tot arval.
          Al weet ik wel dat beperkt vrij beperkt is en we over 500-600 euro spreken (+2500 euro maar dat is zelf te betalen).

Terwijl rijkelijk al richting de 1500 - 2500 euro aan optie gaat. Dus die kan je heel goed uitrusten.

Belangrijke opties zijn enkel:
          - Navigatie, liefst een degelijk scherm
          - Trekhaak
          - Elektrische achterklep

Eens zien wat ik allemaal kan schrappen!
          Met je vooropgestelde opties ga je er niet komen voor een Passat (ik vind dat je een comfortline moet nemen). Trekhaak alleen kost al +800 euro. Denk dat je, gezien je wens voor een D-segmenter en het beperkte optiebudget het beste zal afzijn bij Ford.
          Last edited by ; 28/04/2015, 11:21.

Comment

• Heb eens gekeken in de configurator van Belfiuslease: op een mondeo heeft ons bedrijf (+- 150 leasewagens, waarvan 3 fords...) maar liefst 27% (!!!) korting, ook op opties. Ter vergelijking, op de aankoopprijs van een Passat 10,5 % en 0 % op opties.

Opgelet, fleetconventies kunnen verschillen van bedrijf tot bedrijf en evolueren in de tijd. Momenteel zijn bij ons BMW (16%), Mercedes (20%!!!) en Volvo (17%, maar is ooit 25% geweest) het meest interessant. Vandaar dat bv Directlease toch soms nog een licht vertekenend beeld geeft wanneer je de auto van een collega als benchmark neemt... En het verschil gaat dan net resulteren in opties die je echt wil, die je uiteindelijk niet meer of net wel kan nemen.

Dus, niet te veel voorkeuzes maken, gewoon die login afwachten en configureren maar. En eens je je configuratie hebt, nog eens challengen bij de garage en zeker zijn dat alle berekeningen correct zijn. Twee voorbeelden:

- Op de Golf variant van mijn vrouw was de restwaarde van de wagen hoger wanneer je alle opties van het premium pack individiueel toevoegde t.o.v. de restwaarde wanneer je dezelfde opties als pack toevoegde. Oplossing: je vraagt aan de garage om een offerte op te maken met alle opties individueel toegvoegd, een evenwaardige korting als het pack, leasemaatschappij berekent manueel en mirakel: ineens heb je nog 500 euro budget extra voor bijkomende opties!

- Bij de bestelling van mijn V70 lag die in balans met een Passat, voor dezelfde 17" bandenmaat was de Volvo 15 € per maand duurder voor het gedeelte bandenkost in vergelijking met de Passat. De leasemaatschappij even op deze inconsistentie gewezen en hup, kon ineens een convenience pack (mt elektronische kofferopening) van 450 € bijnemen.

Tenslotte nog 1 tip om het maximum uit je budget te halen: kies zo veel mogelijk voor neutrale kleuren en voor opties die de restwaarde van de wagen verhogen. Soms kan je bizar genoeg door de optie GPS (goedkoop) toe te voegen de restwaarde van de wagen zo doen stijgen dat de leaseprijs bizar genoeg goedkoper wordt dan zonder de optie. O.m. voor de Passat is dit het geval in onze configurator...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              Je kan op de site van leaseplan tegenwoordig ook goed configureren.
              Er is wel nogal een verschil tussen de verschillende pakketten die je kan nemen,Direct, Mobiliteit of Comfort

uit dit lijstje ging ik meteen voor de Skoda octavia break
              Ik begrijp de commentaar ivm het geluidsniveau niet goed.
              Nederlandse collega van me heeft een 20 tdi met dsg en 18" velgen. Ben daar al verscheidene keren mee meegereden, en de auto schijnt mij helemaal niet rumoerig.
              In de skoda heb ik nog niet gereden, staat ook in de wachtrij.

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              Voor mij is de beste referentie de website van directlease.be

Vraag aan je fleetmanager op welke termijnen (km en aantal maanden) de contracten opgemaakt worden.
              Dan configureer je een auto van een collega die recent een auto kreeg.
              Dat geeft je een beeld over de maandkost.

Nu kan je variëren in modellen en opties. De site houdt dan zelf rekening met de terugneemwaarde, onderhoudskosten, taksen etc...

Het zal nooit hetzelfde zijn als wat jouw fleetmanager ziet, maar je komt dicht in de buurt.
              Bedankt! Eens bekijken!
              2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
              2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
              2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
              dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
              http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                Jup, je zit met die verschillende packs. Daarnaast heb je soms ook aangepaste prijzen per constructeur omdat je bedrijf er veel auto's koopt (dat was bij men broer alleszins).

Je kan er dus nog een beetje van aftellen

Ik weet niet of de BTW eraf gaat, dat zou me verbazen. Je zit gwn met packs waar vb navi + xenon + leer inzit voor € 1.000 terwijl die opties allemaal apart al € 1.000 kosten. Over het algemeen zijn die packs veel voordeliger.

Het nadeel is dan natuurlijk dat je niet geniet van particuliere korting (bij mijn wagen was het vb net de deal van alle opties aan 50%). Dat is die "niet geldig voor fleet" die jij bedoelt denk ik.

Ik weet niet hoe het zit met verminderd btw-tarief ofzo, moet je eens navragen op het werk. Ik denk dat leaserijders daar geen gebruik van kunnen maken, enkel zelfstandigen.
                Toch maar eens de packs bekijken als het zover is!

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door voxpopuli Bekijk Berichten
                  Heb eens gekeken in de configurator van Belfiuslease: op een mondeo heeft ons bedrijf (+- 150 leasewagens, waarvan 3 fords...) maar liefst 27% (!!!) korting, ook op opties. Ter vergelijking, op de aankoopprijs van een Passat 10,5 % en 0 % op opties.

Opgelet, fleetconventies kunnen verschillen van bedrijf tot bedrijf en evolueren in de tijd. Momenteel zijn bij ons BMW (16%), Mercedes (20%!!!) en Volvo (17%, maar is ooit 25% geweest) het meest interessant. Vandaar dat bv Directlease toch soms nog een licht vertekenend beeld geeft wanneer je de auto van een collega als benchmark neemt... En het verschil gaat dan net resulteren in opties die je echt wil, die je uiteindelijk niet meer of net wel kan nemen.

Dus, niet te veel voorkeuzes maken, gewoon die login afwachten en configureren maar. En eens je je configuratie hebt, nog eens challengen bij de garage en zeker zijn dat alle berekeningen correct zijn. Twee voorbeelden:

- Op de Golf variant van mijn vrouw was de restwaarde van de wagen hoger wanneer je alle opties van het premium pack individiueel toevoegde t.o.v. de restwaarde wanneer je dezelfde opties als pack toevoegde. Oplossing: je vraagt aan de garage om een offerte op te maken met alle opties individueel toegvoegd, een evenwaardige korting als het pack, leasemaatschappij berekent manueel en mirakel: ineens heb je nog 500 euro budget extra voor bijkomende opties!

- Bij de bestelling van mijn V70 lag die in balans met een Passat, voor dezelfde 17" bandenmaat was de Volvo 15 € per maand duurder voor het gedeelte bandenkost in vergelijking met de Passat. De leasemaatschappij even op deze inconsistentie gewezen en hup, kon ineens een convenience pack (mt elektronische kofferopening) van 450 € bijnemen.

Tenslotte nog 1 tip om het maximum uit je budget te halen: kies zo veel mogelijk voor neutrale kleuren en voor opties die de restwaarde van de wagen verhogen. Soms kan je bizar genoeg door de optie GPS (goedkoop) toe te voegen de restwaarde van de wagen zo doen stijgen dat de leaseprijs bizar genoeg goedkoper wordt dan zonder de optie. O.m. voor de Passat is dit het geval in onze configurator...
                  +- 750 man in België waarvan ongeveer de helft een wagen krijgt. Dus hopelijk krijgen ze wel wat korting.

Wel heel goede tips!
                  Ik ben misschien een beetje te overhaast maar ben wel heel benieuwd wat er allemaal mogelijk gaat zijn qua opties zonder de volle 2500 te moeten opleggen (vind ik beetje weggesmeten geld, als er de dag erna ene uwe per total rijdt ben je het geld kwijt.

Bekijk

Comment

• Opleggen bij een bedrijfswagen zal ik nooit doen. Je weet nooit hoe een bal kan rollen in de corporate world vandaag de dag.

Comment

• Directlease vind ik eerlijk gezegd geen referentie. Voor zowat alle merken en modellen die ik er geconfigureerd heb zit er een serieuze afwijking op, terwijl de termijn en kilometers nochtans goed ingesteld werden. Uiteraard moet je rekening houden met fleetkortingen, maar zelfs als er weinig fleetkorting wordt gegeven vind ik het verschil serieus groot.

Bijvoorbeeld:
                      - wagen van 719 euro op directlease was 585 euro in realiteit
                      - wagen van 673 euro op directlease was 550 euro in realiteit

Comment

Opleggen bij een bedrijfswagen zal ik nooit doen. Je weet nooit hoe een bal kan rollen in de corporate world vandaag de dag.
                        Hoe bedoel je?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                          man man...
                          jullie zien echt dingen die er niet zijn, ik ben zelf econoom van opleiding en weet heel heel goed dat dit op heel wat vlakken (niet alle) een catastrofaal land om te blijven produceren (let alone investeren in productie)...
                          staat daar ergens het tegenovergestelde?

ik maak gewoon de reflectie uit interesse, niet zeggende als dat de juiste of onjuiste is, dat belgie een makkelijk land is omdat hier de mensen gewoon even rationeel blijven kopen en naar hun portefeuille kijken en hersenen gebruiken
                          als je in frankrijk de helft van de renault fabrieken sluit en die helft elders begint te produceren zal peugeot en citroen boomen en renault crashen, idem bij duiitsers, soit in alle landen met wat patriotisme en nationale fierheid, iets wat aan belgen (en dat is uitzonderlijk) niet eigen is (leterme die het frans volkslied zingt op tv als reactie op e vraag om het ybelgie te doen... en alle belgen die dat eerder grappig (ik inclusief) vinden ipv een ramp zoals dat in veel andere landen zou gezien worden) got it??

is het hier nu echt niet mogelijk om beyond the superficial te communiceren op zo een forum, ongelofelijk...

a propos ik zou zelf direct een moderne renault of ford overwegen hoor. opel ligt me minder maar zeker niet omwille van de sluiting
                          De manier waarop je het zei deed mij eerder denken dat je kritiek uitte op 'ons'. Anyways we zijn hier ondertussen al 3 pagina's van de eigenlijke vraag afgeweken. Indien je dit nog wil bespreken open je best een eigen topic, lijkt me dat er genoeg meningen zijn om een roman mee te schrijven.

Oorspronkelijk geplaatst door Darkwing Duck Bekijk Berichten
                          Dat geloof je toch zelf niet? In mijn gemeente zijn er 6 of 7 dealers op nog geen kilometer van elkaar. In totaal een tiental verschillende merken of zelfs meer. Mij ga je echt niet wijsmaken dat 2 dealers van hetzelfde merk kunnen overleven op 2 kilometer van elkaar De grootste blijft, de kleinste gaat er vantussen.
                          In Leuven heb je twee Ford Garages op grofweg 4-5km afstand. De kleinere vd twee bestaat langer en boert nog steeds goed, al is dit een specialer geval omdat veel van de bedrijven op het bedrijventerrein van Haasrode daar klant zijn.

Comment

• Vandaag langs geweest bij de ford garage, er stond een mondeo clipper, wat een prachtige wagen... Toen ik erin plaats nam had ik direct terug dat cocoongehalte wat ik in de bmw had en heel hard mis in de golf. Alles voelde best wel degelijk aan eigenlijk! Scherm heb ik niet kunnen testen. Prachtige wagen vanbinnen, ruimte genoeg. Enkel de koffer had ik ruimer geschat, het reservewiel neemt veel plaats in. De koffer ligt ook vrij laag, handig. Maar geen klagen qua kofferruimte!!

Waren heel vriendelijk bij de garage, brochures waren wel op. Wouden mij direct helpen met mijn aanvraag van de testrit maar aangezien ik een clipper wil testrijden en zij enkel de gewone hadden moest ik het antwoord op de mail best afwachten.

Ik ben benieuwd!

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                              De manier waarop je het zei deed mij eerder denken dat je kritiek uitte op 'ons'. Anyways we zijn hier ondertussen al 3 pagina's van de eigenlijke vraag afgeweken. Indien je dit nog wil bespreken open je best een eigen topic, lijkt me dat er genoeg meningen zijn om een roman mee te schrijven.

In Leuven heb je twee Ford Garages op grofweg 4-5km afstand. De kleinere vd twee bestaat langer en boert nog steeds goed, al is dit een specialer geval omdat veel van de bedrijven op het bedrijventerrein van Haasrode daar klant zijn.
                              Dat laatste is zoals je zelf zegt een uitzondering

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                              Vandaag langs geweest bij de ford garage, er stond een mondeo clipper, wat een prachtige wagen... Toen ik erin plaats nam had ik direct terug dat cocoongehalte wat ik in de bmw had en heel hard mis in de golf. Alles voelde best wel degelijk aan eigenlijk! Scherm heb ik niet kunnen testen. Prachtige wagen vanbinnen, ruimte genoeg. Enkel de koffer had ik ruimer geschat, het reservewiel neemt veel plaats in. De koffer ligt ook vrij laag, handig. Maar geen klagen qua kofferruimte!!

Waren heel vriendelijk bij de garage, brochures waren wel op. Wouden mij direct helpen met mijn aanvraag van de testrit maar aangezien ik een clipper wil testrijden en zij enkel de gewone hadden moest ik het antwoord op de mail best afwachten.

Ik ben benieuwd!
                              Persoonlijk ben ik grote fan van de Mondeo, zeker sinds ik hier bij de Chinezen zit. Hier rijdt het nieuwe model al in grote totalen rond. Ik moet zeggen, hij valt op. Al is dat ook deels te wijten aan alle lelijke Chinese bakken natuurlijk Heb voor ik vertrokken ben ook een korte testrit gedaan met de nieuwe, met automaat. Ik had nog niet veel met een automaat gereden dus over de aandrijving kan ik weinig zeggen. Interieur vind ik sober maar zeker niet slecht, interieur is zeer ruim en net. Moest ik kunnen kiezen in uw plaats de keuze stond al vast, al was het maar om mijn vader jaloers te maken die een Focus moest kopen omdat de Mondeo niet in de garage kon

Ik denk dat de testrit u wel zal overtuigen, stuurt plezant

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kenw00t Bekijk Berichten
                                Directlease vind ik eerlijk gezegd geen referentie. Voor zowat alle merken en modellen die ik er geconfigureerd heb zit er een serieuze afwijking op, terwijl de termijn en kilometers nochtans goed ingesteld werden. Uiteraard moet je rekening houden met fleetkortingen, maar zelfs als er weinig fleetkorting wordt gegeven vind ik het verschil serieus groot.

Bijvoorbeeld:
                                - wagen van 719 euro op directlease was 585 euro in realiteit
                                - wagen van 673 euro op directlease was 550 euro in realiteit
                                Het blijft natuurlijk maar een simulatietool die voor iedereen toegankelijk is, dus een bedrijf met een beetje fleet kan gemakkelijk betere prijzen krijgen dan wat er online staat dat ook geldt voor mensen met een vloot van 1 wagen.
                                Daarnaast zijn er kosten zoals bv. verzekering die heel sterk afhankelijk is van het franchisebedrag.

Sommige prijzen op directlease vallen ook lager uit omdat ze precies de restwaarde overschatten. Dus inderdaad verre van een exacte referentie.
                                VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• De afwijkingen komen van :
                                  - korting (grote fleets hebben een andere conventie)
                                  - verzekering
                                  - bandencontracten (winterbanden?)
                                  - bijstand met of zonder vervangwagen
                                  - BTW in of uit
                                  - brandstof inbegrepen? (soms wel, maar met nacalculatie)
                                  - ...

Mijn punt is, als je collega een Mondeo met opties xyz en motor A er in krijgt kan je een bedrag uitrekenen (als je weet met welke km basis je bedrijf werkt).
                                  Als jij dan een Passat wil, dan kan je alvast eens kijken of je een kans maakt. Als het verschil 10-15€ per maand is kan dat misschien lukken. Zit je met 100€, dan weet je ook dat het moeilijk wordt.

Hierboven zie je dat de verschillen ook vrij consistent zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                    Hoe bedoel je?
                                    Ik heb bij mijn vrouw op haar werk ooit een situatie gekend, waarbij iemand zelfs 4.000€ had opgelegd en toen zelf ontslag nam na 3md. Heel gedoe geweest om daar zelfs maar een deel van te recupereren.
                                    Veel mensen schijnen te vergeten dat een bedrijfswagen niet je eigendom is, maar een gebruiksvoorwerp wat je door de werkgever wordt toegereikt.

Comment

• De wagen wordt geleased met een contract van 4 jaar of 160 000km inclusief winterbanden. Vervangwagen zit er niet in. Het is de bedoeling dat een collega je komt oppikken.

We tanken enkel bij Total maar ik weet niet of dat mee berekend wordt bij de fleet of dat dat iets aparts is...

Bekijk

Comment

Ik heb bij mijn vrouw op haar werk ooit een situatie gekend, waarbij iemand zelfs 4.000€ had opgelegd en toen zelf ontslag nam na 3md. Heel gedoe geweest om daar zelfs maar een deel van te recupereren.
                                        Veel mensen schijnen te vergeten dat een bedrijfswagen niet je eigendom is, maar een gebruiksvoorwerp wat je door de werkgever wordt toegereikt.
                                        Jamaar ja.
                                        Aan de andere kant is die bedrijfswagen toch ook een schone kadoo van de werkgever. Als je nu zelf een beperkt bedrag investeert om daarmee die wagen volledig naar jouw eigen smaak en goesting uit te rusten, dan is dat toch welbesteed geld? 't Is natuurlijk op een wagen die niet van jou is maar de basis waarin je investeert is op zich al zo duur dat je eigen bijdrage enkel kers op de taart is om het 100% naar je zin te maken. En ja, als je in de loop van je lease van werkgever verandert, dan ben je die investering kwijt. Maar ondertussen heb je er ook wel het genot van gehad.
                                        Zet je in een positie dat je geen bedrijfswagen kreeg en je datzelfde voertuig privé zou moeten aankopen. Waarom zou dan die extra investering -van dikwijls 500€ ofzo- ineens wél aanvaardbaar zijn? Die gaat veel meer pijn doen.
                                        King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                        2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• ik heb niet de luxe van een bedrijfswagen, maar ik zou een autobak - indien buiten budget - ook zelf betalen

Comment

Working...
                                          X