Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze nieuwe firmawagen*

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
    Jamaar ja.
    Aan de andere kant is die bedrijfswagen toch ook een schone kadoo van de werkgever. Als je nu zelf een beperkt bedrag investeert om daarmee die wagen volledig naar jouw eigen smaak en goesting uit te rusten, dan is dat toch welbesteed geld? 't Is natuurlijk op een wagen die niet van jou is maar de basis waarin je investeert is op zich al zo duur dat je eigen bijdrage enkel kers op de taart is om het 100% naar je zin te maken. En ja, als je in de loop van je lease van werkgever verandert, dan ben je die investering kwijt. Maar ondertussen heb je er ook wel het genot van gehad.
    Zet je in een positie dat je geen bedrijfswagen kreeg en je datzelfde voertuig privé zou moeten aankopen. Waarom zou dan die extra investering -van dikwijls 500€ ofzo- ineens wél aanvaardbaar zijn? Die gaat veel meer pijn doen.
    thoh mooi kadeau... bij ons is het een auto of 500 euro nettoloon maandelijks "extra" wat al neerkomt op 6500 euro per jaar, voor de werkgever is dit dus nog een pak meer geld terwijl die wagens net als onkost worden aanzien.
    denk niet dat er veel werkgevers hun broek scheuren door het aanbieden van een lease wagen/budget
    lets have some more member berries

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
      Jamaar ja.
      Aan de andere kant is die bedrijfswagen toch ook een schone kadoo van de werkgever. Als je nu zelf een beperkt bedrag investeert om daarmee die wagen volledig naar jouw eigen smaak en goesting uit te rusten, dan is dat toch welbesteed geld? 't Is natuurlijk op een wagen die niet van jou is maar de basis waarin je investeert is op zich al zo duur dat je eigen bijdrage enkel kers op de taart is om het 100% naar je zin te maken. En ja, als je in de loop van je lease van werkgever verandert, dan ben je die investering kwijt. Maar ondertussen heb je er ook wel het genot van gehad.
      Zet je in een positie dat je geen bedrijfswagen kreeg en je datzelfde voertuig privé zou moeten aankopen. Waarom zou dan die extra investering -van dikwijls 500€ ofzo- ineens wél aanvaardbaar zijn? Die gaat veel meer pijn doen.
      Ik begrijp Bud Wijzer zijn redenering. Indien ik de gunst van een bedrijfswagen zou krijgen dan zou ik ook niet willen opleggen, net om dezelfde reden dat bij het veranderen van werk, dit weggesmeten geld is aangezien het toch je wagen niet is. Terwijl, moest het mijn eigen wagen zijn ik wel zou willen opleggen voor enkele opties meer. Ik ben zelfstandige dus heb ik sowieso een 'vrijere keuze' met het budget als enige beperking

Comment

• Zoals altijd, ieder zijn mening natuurlijk.
        Ik doe het in ieder geval niet.
        Ik vind het dan veel leuker om binnen het budget zo lang te onderhandelen en te snuisteren, zodat ik toch ergens mijn zin vind.
        Een compromis blijft het toch altijd,.....

Ik moet op het eind van dit jaar ook opnieuw kiezen en lig nogal in dubio om terug opnieuw een premium merk te nemen, of een "B merk" met heel wat meer opties.
        Als ik dan de reacties van mijn omgeving hoor, kunnen die dat NOOIT begrijpen, dat ik bv een Full option Mondeo of Ford Kuga zou verkiezen boven een minder uitgeruste C-klasse of BMW3.
        Terwijl mijn ervaringen door al zeer veel van merk te wisselen eigenlijk steeds positief geweest zijn op dat vlak.
        Last edited by Bud Wijzer; 29/04/2015, 12:43.

Comment

• Mijn broer heeft bijgelegd zodat hij in een hoger segment zit van bedrijfswagen. Ik weet niet of ik het persoonlijk zou doen. Langs de ene kant is de wagen leuker, langs de andere kant zou ik relatief vaak van job veranderen vrees ik.

Als je er zeker van bent dat jij bij dat bedrijf blijft de komende jaren, zou ik voor € 2.000 niet sukkelen.
          That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
          28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
          28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Op je 22ste voor 2.000€ niet "sukkelen".... come again?
            Last edited by Bud Wijzer; 29/04/2015, 12:51.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
              De afwijkingen komen van :
              - korting (grote fleets hebben een andere conventie) Dit zal inderdaad verschil maken, ook al krijg je bij Directlease een lagere prijs indien zij de garage kiezen waar de wagen gekocht wordt. Ze hebben zelf dus ook afspraken voor kortingen.
              - verzekering geen idee
              - bandencontracten (winterbanden?) zit in beide inbegrepen
              - bijstand met of zonder vervangwagen goeie vraag, ik heb dit bij alle werkgevers steeds gehad, ook al waren dit soms autostrade onwaardige hokken.
              - BTW in of uit BTW exclusief en heb er uiteraard op gelet om de juiste waarden naast elkaar te zetten.
              - brandstof inbegrepen? (soms wel, maar met nacalculatie) neen
              - ...

Mijn punt is, als je collega een Mondeo met opties xyz en motor A er in krijgt kan je een bedrag uitrekenen (als je weet met welke km basis je bedrijf werkt).
              Als jij dan een Passat wil, dan kan je alvast eens kijken of je een kans maakt. Als het verschil 10-15€ per maand is kan dat misschien lukken. Zit je met 100€, dan weet je ook dat het moeilijk wordt.

Hierboven zie je dat de verschillen ook vrij consistent zijn.
              Heb in het vet even ingevuld welke van deze parameters er zijn opgenomen in mijn eerdere vergelijking. Zelfs dan vind ik het verschil nog zeer groot.

Comment

• Grote bedrijven hebben hun eigen conventies.

Een leasemaatschappij zal ook een andere prijs aanrekenen als je af komt met een vloot van 3 auto's of 300.
                Als ik gewoon directlease in vul, dan ga ik er van uit dat dat de prijzen zijn voor kleine bedrijven met ten hoogste een auto of 5.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                  Op je 22ste voor 2.000€ niet "sukkelen".... come again?
                  Haha
                  Inderdaad, momenteel is het toch sparen voor een app/huis dat op nummer 1 staat. Daarom dat ik niet veel zin heb om 2500 euro bij te leggen.

Heb al gemerkt dat het 8 inch scherm standaard is op de business van ford... Dat is al een grote kost dat van opties wegvalt en ik aan iets anders kan geven. Ik moet zeggen dat de ford mondeo mij fameus aan het overtuigen is!

Iemand een idee wat het verschil is tussen het 8 inch navigatiescherm en het Sony 8inch navigatiescherm?
                  2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                  2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                  2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                  dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                  http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                    Haha
                    Inderdaad, momenteel is het toch sparen voor een app/huis dat op nummer 1 staat. Daarom dat ik niet veel zin heb om 2500 euro bij te leggen.

Heb al gemerkt dat het 8 inch scherm standaard is op de business van ford... Dat is al een grote kost dat van opties wegvalt en ik aan iets anders kan geven. Ik moet zeggen dat de ford mondeo mij fameus aan het overtuigen is!

Iemand een idee wat het verschil is tussen het 8 inch navigatiescherm en het Sony 8inch navigatiescherm?
                    Eigenlijk niet veel, Sony is gewoon met een subwoofer bij en meer speakers dan het standaard systeem. Kan de moeite waard zijn als je een audiofiel bent, maar de standaard Ford luidsprekers en radio (meestal blaupunkt al is dat tegenwoordig wss anders met MFT) is zeker niet slecht te noemen.

EDIT: Eff op de ford website gepiept: "Uw muziekopties

Kies tussen een SYNC 2-systeem met 8 hoogwaardige luidsprekers of een geavanceerde Sony-unit met 12 hifi-speakers van Sony."
                    Last edited by Tomskii; 29/04/2015, 21:39.

Comment

Binnenkort rij ik er eens mee maar toch al eens uw mening horen.

Voelt het interieur plastiekerig aan?
                      Hoe rijdt dat?
                      Dat rijdt strak, zoals elke moderne Ford uiteraard. Ik rijd Focus3, en zijn opvolger is ondertussen gearriveerd.. opnieuw Focus, maar dan Clipper.
                      Interieur zit goed in elkaar.. Uitzicht plastic op bovenste gedeelte dashboard is mooi, onderste uiteraard iets minder, zoals elke niet-premium wagen.
                      En ruim.. ruim.. ruim (echo, iemand? )

Met die Business Edition (Plus) kun je echt zaakjes doen, me dunkt. En reken nog op een mooie fleetkorting.. Mijn Focus zat op 27% als ik me niet vergis.

Mvg,
                      =================
                      2016 Skoda Octavia RS

Comment

• 22 jaar. Wees blij met je bedrijfswagen, en gebruik verder je verstand, zelf bijleggen kan je binnen 20 jaar nog altijd doen.
                        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

• Haha
                          Geen mogelijkheid om je eigen wagen te gebruiken en de vergoeding ±33cent per km) op te strijken voor beroepsverplaatsingen tot 24000km daarna enkel nog de werkelijke kosten. Zo win je er nog dik aan als je met een oudje (die vrij zuinig is) rondbolt. (moet je ook geen VAA betalen)
                          Iedereen verklaart mij zot maar goed ik rij liever met mijn eigen karren dan een nieuwe...een onbeperkte tankkaart voor 98 meer heb ik niet nodig
                          Polo 6n 1.4

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                            22 jaar. Wees blij met je bedrijfswagen, en gebruik verder je verstand, zelf bijleggen kan je binnen 20 jaar nog altijd doen.
                            Wees gerust dat ik goed besef dat het een mooi cadeau is hoor!

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                              Geen mogelijkheid om je eigen wagen te gebruiken en de vergoeding ±33cent per km) op te strijken voor beroepsverplaatsingen tot 24000km daarna enkel nog de werkelijke kosten. Zo win je er nog dik aan als je met een oudje (die vrij zuinig is) rondbolt. (moet je ook geen VAA betalen)
                              Iedereen verklaart mij zot maar goed ik rij liever met mijn eigen karren dan een nieuwe...een onbeperkte tankkaart voor 98 meer heb ik niet nodig
                              Altijd een goeie vraag maar dan moet hij wel een eigen wagen kunnen kopen op zijn 22e. En dan rijd je sowieso met een goedkopere auto rond, terwijl er nu gesproken wordt om bij te leggen voor nog iets duurder of beter uitgerust.
                              VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

• Ik heb ook al beide opties gehad. Privé wagen met km vergoeding, en bedrijfswagen.
                                Uiteindelijk blijft in België een bedrijfswagen nog altijd de betere keuze imo. Zeker als je zoals Brebelco tot 50K per jaar gaat doen. Risico op een ongeval en slijtage is dan toch veel groter, en dat is nu eenmaal allemaal netjes afgedekt bij een bedrijfswagen.

Comment

Op je 22ste voor 2.000€ niet "sukkelen".... come again?
                                  Voor die € 2.000 heb je dan toch heel wat plezier extra.
                                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                                    Bedrijf is best groot, ik ga daar als nieuweling niet even de regels kunnen veranderen

Ik ga ongeveer 50 á 6000 km per jaar rijden, wat na die 24k km? (uit interesse).
                                    Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                                    Altijd een goeie vraag maar dan moet hij wel een eigen wagen kunnen kopen op zijn 22e. En dan rijd je sowieso met een goedkopere auto rond, terwijl er nu gesproken wordt om bij te leggen voor nog iets duurder of beter uitgerust.
                                    Heb net mijn eigen wagen verkocht
                                    Ik mis hem nog elke dag!

Bekijk

Comment

Ik heb ook al beide opties gehad. Privé wagen met km vergoeding, en bedrijfswagen.
                                      Uiteindelijk blijft in België een bedrijfswagen nog altijd de betere keuze imo. Zeker als je zoals Brebelco tot 50K per jaar gaat doen. Risico op een ongeval en slijtage is dan toch veel groter, en dat is nu eenmaal allemaal netjes afgedekt bij een bedrijfswagen.
                                      Klopt!

Bekijk

Comment

• Vanmiddag met een nieuwe Mondeo break gereden, 150pk Powershift bussiness plus pakket.
                                        Echt wel een goede en zeer comfortabele auto.
                                        Dashboard viel me ook veel beter mee dan ik al op de foto's zag.
                                        Het is mss niet allemaal Passat niveau, maar hij ziet er wel een pak leuker uit wat mij betreft.
                                        En rijden doet hij zeker even goed.

Comment

Ik moet zeggen dat de ford mondeo mij fameus aan het overtuigen is!
                                          Kan ik goed geloven. Zonder meer een bijzonder knappe verschijning, en hoe Ford aanvoelt op de weg zal sinds de mijne van 2 generaties geleden alleen maar verbeterd zijn veronderstel ik.
                                          De mijne komt binnenkort weer op de baan, 10 jaar oud en 270.000 km ondertussen, zonder problemen.
                                          Als er twee jaar eerder dit nieuwe model geweest was, dan was ik toen waarschijnlijk daarvoor gegaan...

Comment

Working...
                                          X