Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze nieuwe firmawagen*

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
    Wees gerust dat ik goed besef dat het een mooi cadeau is hoor!
    Persoonlijk zie ik dit niet als een kado. Is nodig om mijn job uit te oefenen, net als ik een laptop, gsm en tablet nodig heb.
    50 tot 60.000 km per jaar, overwegend in files is geen kado.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
      Persoonlijk zie ik dit niet als een kado. Is nodig om mijn job uit te oefenen, net als ik een laptop, gsm en tablet nodig heb.
      50 tot 60.000 km per jaar, overwegend in files is geen kado.
      50 a 60 000 km is ook inclusief met privékilometers. Ik aanschouw het toch niet meteen als is vanzelfsprekend eigenlijk.. Aangezien je er thuis ook mee mag rijden 'zoveel als dat je wilt'.
      Ze kunnen mij even goed ook een auto geven die ik net zoals de techniekers enkel tijdens het werk zou mogen gebruiken. Ok, zij betalen er niet voor maar voor die 1100 per jaar dat ik afgeef ga ik nooit toekomen om een eigen auto te onderhouden, alleen al aan naft zou ik hoger uitkomen...
      2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
      2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
      2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
      dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
      http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
        Kan ik goed geloven. Zonder meer een bijzonder knappe verschijning, en hoe Ford aanvoelt op de weg zal sinds de mijne van 2 generaties geleden alleen maar verbeterd zijn veronderstel ik.
        De mijne komt binnenkort weer op de baan, 10 jaar oud en 270.000 km ondertussen, zonder problemen.
        Als er twee jaar eerder dit nieuwe model geweest was, dan was ik toen waarschijnlijk daarvoor gegaan...
        Ik wou dat we al 3 maanden verder waren

Bekijk

Comment

• In het weekend komt de firmakrel hier zelfs niet veel buiten. Wegens nog 2 andere karren + motor die hier nog staan.
          Enkel indien ik de aanhangwágen nodig heb, wordt ze gebruikt. Is dus wel degelijk werk kilometers die ik er mee doe.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

50 a 60 000 km is ook inclusief met privékilometers. Ik aanschouw het toch niet meteen als is vanzelfsprekend eigenlijk.. Aangezien je er thuis ook mee mag rijden 'zoveel als dat je wilt'.
            Ze kunnen mij even goed ook een auto geven die ik net zoals de techniekers enkel tijdens het werk zou mogen gebruiken. Ok, zij betalen er niet voor maar voor die 1100 per jaar dat ik afgeef ga ik nooit toekomen om een eigen auto te onderhouden, alleen al aan naft zou ik hoger uitkomen...
            Is voor bedrijven tot nu toe hun grootste aftrekpost, of goudmijn. Dus hebben ze er ook hun voordeel bij.
            Je privé wagen kilometers in kilometervergoeding betalen is een pak nadeliger voor een bedrijf.
            De dag dat wagens te veel kosten aan een bedrijf zal er wel in gesneden worden. Wees daar maar zeker van.
            Wordt trouwens als een deel van je loon aanzien.

Comment

Is voor bedrijven tot nu toe hun grootste aftrekpost, of goudmijn. Dus hebben ze er ook hun voordeel bij.
              Je privé wagen kilometers in kilometervergoeding betalen is een pak nadeliger voor een bedrijf.
              De dag dat wagens te veel kosten aan een bedrijf zal er wel in gesneden worden. Wees daar maar zeker van.
              Wordt trouwens als een deel van je loon aanzien.
              Dus, uw redenering volgend, kan je een mooie firmawagen voor jezelf niet beschouwen als toch een leuk kado, gewoon omdat die firmawagen voordelig is aan de firma???
              Rare redenering. Reken eens uit wat je zelf voor die auto zou moeten betalen dan, moest je géén firmawagen krijgen. Zoals er nog heel veel mensen zijn trouwens...

Nu in uw geval heb jij wss wel een firmawagen die je niet aanspreekt en die je daarom niet wil gebruiken buiten de werkuren. Dat is natuurlijk uw goed recht. Maar ik ben er zeker van dat héél veel mensen héél erg blij zijn met die BMW, Audi, VW of Volvo op het hof waarmee ze in het weekend met het gezin naar de schoonmoeder rijden...
              King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

• Ik heb een Lego blokje als firmawagen. En ja, deze is mijn gerief. Vindt het beste wel een oké kar.
                Maar ik blijf erbij. Is een werkintstrument zoals een ander, en eigen aan mijn job.
                Ik betaal daar ook iedere maand voor en draag netjes bij in VAA.
                85% wordt die kar opgereden voor mijn werk. Dus nogmaals , geen kado maar een werkinstrument.
                Heb ook een tankkaart, mag in het weekend rijden, en er zit geen km beperking op.
                Maar in het weekend wil ik eens met een wagen rijden waar ik me niet op mijn werk voel.

Comment

• Goh, toch vind ik het niet vanzelfsprekend en bespaard het mij ondanks de VAA toch heel wat geld uit dat ik extra kan sparen...

Bekijk

Comment

Ik heb een Lego blokje als firmawagen. En ja, deze is mijn gerief. Vindt het beste wel een oké kar.
                    Maar ik blijf erbij. Is een werkintstrument zoals een ander, en eigen aan mijn job.
                    Ik betaal daar ook iedere maand voor en draag netjes bij in VAA.
                    85% wordt die kar opgereden voor mijn werk. Dus nogmaals , geen kado maar een werkinstrument.
                    Heb ook een tankkaart, mag in het weekend rijden, en er zit geen km beperking op.
                    Maar in het weekend wil ik eens met een wagen rijden waar ik me niet op mijn werk voel.
                    Touran?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                      Touran?
                      De bouw kennende gok ik op een Caddy?

Bekijk

Comment

• “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door xKoSai Bekijk Berichten
                          Touran?
                          Niet eerlijk. Gij hebt een spion die hem al gezien heeft....

Comment

• Touran 1.6 TDI Highline met de volle 105 pk... Voorzien van xenon, leder interieur, gps, vw soundsysteem, donkere ruiten, 17 inch kruiwagenwieltjes, zwart metaal verf, mistlichten. DRL, verwarmde voorzetels, BT, enz.

Comment

• Eigenaardig dat je een Touran hebt als bedrijfswagen wanneer je die niet in't week-end gebruikt om de familie rond te rijden. Dan zou ik toch iets minder 'busachtigs' nemen indien de policy dat toelaat...
                              BMW 420dA : >>>

Comment

Touran 1.6 TDI Highline met de volle 105 pk... Voorzien van xenon, leder interieur, gps, vw soundsysteem, donkere ruiten, 17 inch kruiwagenwieltjes, zwart metaal verf, mistlichten. DRL, verwarmde voorzetels, BT, enz.
                                Wat erg dat er zo denigrerend over wordt gedaan. Ik heb geen firmawagen en moet voor iets gelijkaardigs 30 000euro neerleggen waar ik keihard voor moet werken.

Ik hoor het altijd graag zeggen dat een leasewagen een deel van het loon is, maar als je er geen hebt, verdien je heus niet zo veel 'meer' dat je dezelfde auto kan kopen hoor. De gemiddelde Vlaming die niet least zou erg blij zijn met jouw legoblokje op kruiwagenwielen. Ook zouden de overschatte wagens zoals de mini, eenreeks en driereeks heel wat minder te zien zijn op de Vlaamse wegens indien iedereen het zelf moest bekostigen.

Samengevat: het is wel degelijk een cadeau. Een groot cadeau, al is het een (klein) deel van je loon. Geniet er maar van.

Comment

Ik wou dat we al 3 maanden verder waren
                                  Wat gebeurt er binnen 3 m. ?
                                  Is er ondertussen een Mondeo besteld misschien ?
                                  Ben wel benieuwd naar wat het dan precies geworden is. ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                    Wat gebeurt er binnen 3 m. ?
                                    Is er ondertussen een Mondeo besteld misschien ?
                                    Ben wel benieuwd naar wat het dan precies geworden is. ;-)
                                    Binnen 3 maand mag ik mijn nieuwe bedrijfswagen bestellen, daarmee dat ik al 3 maand verder wil zijn

Ik laat het hier zowieso weten wat het geworden is hoor
                                    Als de mondeo er dan nog bijzit pak ik 99% zeker de mondeo!

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                      Eigenaardig dat je een Touran hebt als bedrijfswagen wanneer je die niet in't week-end gebruikt om de familie rond te rijden. Dan zou ik toch iets minder 'busachtigs' nemen indien de policy dat toelaat...
                                      Er kunnen grote ladingen in voor het werk. Zit regelmatig vol met materiaal. Een transporter of LT ware beter geweest.
                                      17 inch is wat klein voor zo'n wagen. Daarom ook dat ik zeg dat het kruiwagenwieltjes zijn...
                                      Kost nieuw, zoals hij geconfigureerd is, zowat 37.000€. Daar moet de fleetkorting dan nog af + BTW.
                                      Familie dien ik niet rond te rijden. We zijn maar met 2 thuis.
                                      Budgetten zijn vooraf bepaald. Heb deze ook genomen op aanraden van onze aankoper van de wagens.
                                      Ik blijf het ook merkwaardig vinden dat mensen dit als een kado zien. Ik ben dagdagelijks op weg naar werven, en heb de wagen dan ook nodig.
                                      Ik zie mij eerder akkoord als je spreekt over statische jobs, en waar de wagen enkel dient voor woon-werk, en uitstappen in het weekend.
                                      Zoals daar zijn: boekhouders, IT'ers, HR personeel, enz.
                                      Last edited by Utah; 03/05/2015, 11:06.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                        Wat erg dat er zo denigrerend over wordt gedaan. Ik heb geen firmawagen en moet voor iets gelijkaardigs 30 000euro neerleggen waar ik keihard voor moet werken.

Ik hoor het altijd graag zeggen dat een leasewagen een deel van het loon is, maar als je er geen hebt, verdien je heus niet zo veel 'meer' dat je dezelfde auto kan kopen hoor. De gemiddelde Vlaming die niet least zou erg blij zijn met jouw legoblokje op kruiwagenwielen. Ook zouden de overschatte wagens zoals de mini, eenreeks en driereeks heel wat minder te zien zijn op de Vlaamse wegens indien iedereen het zelf moest bekostigen.

Samengevat: het is wel degelijk een cadeau. Een groot cadeau, al is het een (klein) deel van je loon. Geniet er maar van.
                                        Wees gerust, ik moet ook keihard werken hoor. Ik.doe niet denigrerend, 105 pk is te weinig wanneer hij tjokvol gerief zit. En 17 inch wielen lijken piepklein op deze wagen. Maar policy verbiedt mij om grotere te nemen.

Ben ik blij dat ik deze heb? Zeker en vast! Maar nogmaals.... It is part of my job...

Comment

• Maar het kon dus ook een Kangoo Express bestelwagenske zijn (wat ik tenandere net zelf voor mij privé voor de volle 16K heb gekocht om zo goedkoop mogelijk mijn 130 km woon/werk per dag af te malen)... Dus tòch een beetje een cadeau...
                                          Last edited by gpdude; 03/05/2015, 11:29. Reden: verbetering
                                          King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                                          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Working...
                                          X