Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze nieuwe firmawagen*

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
    Morgen testrit met de mondeo clipper!
    Nice, laat je bevindingen weten

Hier in de buurt rijden al 2 weken 3 dezelfde mondeo's rond op garageplaten (voor testritten denk ik). Ik vind die voorkant echt geslaagd!
    That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
    28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
    28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

• grappig dat men over de 'nieuwe' Mondeo blijft spreken terwijl dit model al 3 jaar in de VS rond rijdt

In Europa moest eerst de oude stock uit Genk en Valencia worden weggewerkt voor we hier recht hadden op dit "nieuwe" model...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
        grappig dat men over de 'nieuwe' Mondeo blijft spreken terwijl dit model al 3 jaar in de VS rond rijdt

In Europa moest eerst de oude stock uit Genk en Valencia worden weggewerkt voor we hier recht hadden op dit "nieuwe" model...
        Dus is die hier nieuw :')
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

Comment

• Hier ook benieuwd naar je bevindingen.

De Mondeo heeft een heel frisse neus, wat hij op de Passat voor heeft.
          De achterlichten van de break vallen ook mee, je ziet toch wel wat verschil met de vorige.
          Bij de berline is de achterkant opnieuw te sterk gelijkend op het vorige model, wat wat saai was en is dus minder.

Gelijkaardig bij de Focus: mooie neus, zeer fris vooraan, maar achteraan kom je dezelfde, wat saaie achterkant tegen, beetje domper op een wagen die vooraan mee met z'n tijd is.

Comment

• even nieuw als om het even welke stockwagen die al 3j. staat stof te vangen in een showroomhoekje....

Comment

even nieuw als om het even welke stockwagen die al 3j. staat stof te vangen in een showroomhoekje....
              Dat is niet helemaal juist.

De vraag is: in welke mate is deze wagen nog nieuw, meerbepaald in welke mate is hij mee met alle technische ontwikkelingen van de laatste jaren?

En het antwoord is: ja, hij is mee. Ik heb nog geen review gezien of gelezen waarin geklaagd wordt over de afwezigheid van deze of deze optie, of van die of die techniek, in vergelijking met zijn naaste concurrenten. Hij blijkt dus perfect mee te zijn met zijn concurrentie, en dat is uiteindelijk het belangrijkste.

Plus, zo blijkt, een drie jaar oud ontwikkelde Mondeo rijdt beter dan een jaar oude Passat. Niet slecht toch.
              Last edited by Vitus; 21/05/2015, 11:34.

Comment

even nieuw als om het even welke stockwagen die al 3j. staat stof te vangen in een showroomhoekje....
                Juist, want als je nu een nieuwe mondeo koopt dan gaan ze eentje uit Amerika overvliegen die daar 3 jaar geleden is gebouwd

Comment

• Gisteren voor mijn eigen lease opvolger naar een full spec Kuga gaan kijken. Wat hem ook wsl wel zal worden.
                  Maar en passant toch ook eens in de Mondeo gezeten. Was wel een redelijk uitgerust beestje, maar ik vond hem echt wel knap, zowel binnen als buiten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

Plus, zo blijkt, een drie jaar oud ontwikkelde Mondeo rijdt beter dan een jaar oude Passat. Niet slecht toch.
                    Is dat werkelijk zo Vitus?
                    Definieer anders eens 'beter'? Scherper, comfortabeler, sneller, luxueuzer?

http://www.autoweek.nl/video/4440/dubbeltest-ford-mondeo-vs-volkswagen-passat

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                    Juist, want als je nu een nieuwe mondeo koopt dan gaan ze eentje uit Amerika overvliegen die daar 3 jaar geleden is gebouwd
                    Het punt is gewoon dat het geen nieuwe auto is. Of jij die vaststelling nu probeert in het belachelijke te trekken of niet verandert daar niets aan.

Comment

Het punt is gewoon dat het geen nieuwe auto is. Of jij die vaststelling nu probeert in het belachelijke te trekken of niet verandert daar niets aan.
                      Wat het punt voor jou is, dat laat ik voor jou hoor... En in hoeverre iedereen het eens is met de bevindingen van een autoblaadje laat ik in midden.

Het punt voor mij is dat ik van mijn leven geen VW meer koop, hoe nieuw die ook is, en dat de Mondeo er een heel pak jonger uit ziet dan de Passat.
                      Maar hoe dan ook, als het over Passat gaat, dan rij ik nog liever 10 jaar verder met mijn 10 jaar oude Mondeo dan dat ik een nieuwe Passat zou kopen ter vervanging.
                      Waarop ik mijn punt baseer, dat ga ik hier niet nog eens uitgebreid uit de doeken doen. Daarvoor moet je maar eens een paar topics van 2005 opsporen.

Maar verder laat ik je natuurlijk rustig vrij om volop voor VW te gaan .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                        Wat het punt voor jou is, dat laat ik voor jou hoor... En in hoeverre iedereen het eens is met de bevindingen van een autoblaadje laat ik in midden.

Het punt voor mij is dat ik van mijn leven geen VW meer koop, hoe nieuw die ook is, en dat de Mondeo er een heel pak jonger uit ziet dan de Passat.
                        Maar hoe dan ook, als het over Passat gaat, dan rij ik nog liever 10 jaar verder met mijn 10 jaar oude Mondeo dan dat ik een nieuwe Passat zou kopen ter vervanging.
                        Waarop ik mijn punt baseer, dat ga ik hier niet nog eens uitgebreid uit de doeken doen. Daarvoor moet je maar eens een paar topics van 2005 opsporen.

Maar verder laat ik je natuurlijk rustig vrij om volop voor VW te gaan .
                        Amen. Een Mondeo stuurt ook gewoon scherper, is leuker te rijden. & is nog comfortabeler. De ophanging van de Passat is droger en sterieler...
                        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Hij heeft natuurlijk wel een punt dat 'beter' iets subjectief is wat door iedereen verschillend wordt ingevuld.

Denk dat je er niet omheen kan dat de Passat beter afgewerkt zal zijn en dat die CarNet met Google Street view wel iets geavanceerder is dan wat de Mondeo aanbiedt. Passat staat op een verlengd MQB platform van de Golf, ik heb daar al veel over gelezen maar toch nog nooit dat het 'steriel' zou zijn.
                          Anderzijds heb je bij de Ford wat aankoopprijs betreft wel meer waar voor je geld. Als je dat niet weer gaat kwijtspelen bij inruil is een andere zaak natuurlijk. Daarom dat de Passat in de lease wellicht toch weer populairder zal blijven
                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Hij is inderdaad de eerste reviewer die ik gezien heb die de wegligging als dicht bij elkaar liggend beschouwt, hoewel hij tegelijk ook zegt dat die van de Mondeo dynamischer is.

Ik kan je direct verschillende reviews geven waarin men de Mondeo als beter rijdend beschouwt (wat op zich ook niet verrassend is gezien de repuatie van de Mondeo en andere Ford modellen), in de betekenis van dynamischer, directer, beter weggevoel, maar dat "beter" betekent ook niet meteen dat de Passat slecht zou rijden.

Het gaat hier ook enkel over het rijden hé, want daarmee zeg ik niet dat de Mondeo om die reden ook de beste auto zou zijn in het geheel. In al die reviews zal je vaak zien dat men de Passat als de betere all-rounder beschouwt (klassevoller interieur, beter binnenafwerking,..), met in het achterhoofd dat hij natuurlijk ook een stuk duurder is. Kwestie van geen discussie te starten welke de "beste" is...

Comment

• Tja, ik vind dat een goede auto ook verder gaat dan betere afwerking, nl. betrouwbaarheid. En laat VAG daar nu niet zo een held in zijn ...
                              En een mondeo is nu niet zo veel slechter afgewerkt dan een passat.
                              Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                Tja, ik vind dat een goede auto ook verder gaat dan betere afwerking, nl. betrouwbaarheid. En laat VAG daar nu niet zo een held in zijn ...
                                En een mondeo is nu niet zo veel slechter afgewerkt dan een passat.
                                Een Mondeo is niet slecht afgewerkt, maar je ziet en voelt toch wel het verschil als je bv. een deur opendoet, een kofferdeksel oplicht, je voelt meteen dat het wel wat steviger in zijn slot klikt en robuuster aanvoelt bij de VW.

Over de betrouwbaarheid van VAG spreek ik me niet uit, ik weet niet of daar veel precieze cijfers over bestaan.

Wel stel ik vast dat Ford bij velen een niet zo goede reputatie heeft en daardoor misschien wel onterecht onderschat wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                                  Amen. Een Mondeo stuurt ook gewoon scherper, is leuker te rijden. & is nog comfortabeler.
                                  Dat was waar voor de vorige generatie maar niet wat de nieuwe betreft.

Ik weet ook niet waarom VW nu ineens als onbetrouwbaar wordt neergezet, op basis van een individuele ervaring van 10 jaar geleden misschien, tja...
                                  Het is nu ook niet dat een Mondeo een vlekkeloze reputatie heeft (zoek maar eens op problemen met injectoren, bimassa vliegwiel)
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Het is mogelijk dat VW meer aandachting besteedt aan "handling" dan vroeger.

Daar waar vroeger de Fiesta de Polo altijd versloeg als de beter wagen als het ging om het scherp en plezierig rijden, is de laatste generatie Polo toch een heel eind opgeschoven op dat vlak. Plus de laatste Polo is echt een mooi wagentje, en qua interieur toch wel meerdere stappen voor op de Fiesta.
                                    Last edited by Vitus; 21/05/2015, 19:24.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                      Dat was waar voor de vorige generatie maar niet wat de nieuwe betreft.

Ik weet ook niet waarom VW nu ineens als onbetrouwbaar wordt neergezet, op basis van een individuele ervaring van 10 jaar geleden misschien, tja...
                                      Het is nu ook niet dat een Mondeo een vlekkeloze reputatie heeft (zoek maar eens op problemen met injectoren, bimassa vliegwiel)
                                      Bwa, vorige week nog met een nieuwe mondeo gereden en de passat van de ouders van m'n maat konden niet volgen.. Just sayin.
                                      Gewoon eens zien naar de betrouwbaarheidslijsten op heel het internet en je ziet hoe de betrouwbaarheid achteruit gaat van heel het VAG imperium. Ze zuipen bijna allemaal olie...
                                      Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Heb er eerst aan gedacht om een VAG te kopen, maar de talloze internetberichten en vooral veel Nederlanders klagen steen en been over die wagens. Als consument is een Nederlander toch kritischer en mondiger dan een Belg. Amerikaanse fora zijn ook goeie maatstaven aangezien een Amerikaan een echte veelrijder is met benzine wagens. En daar lees je toch ook veel problemen dat VAG wagens enorm veel olie zuipen.

Comment

Hij rolt nieuw van de band in Spanje, en is een evolutie op de Fusion die in Amerika 3 jaar geleden werd voorgesteld.
                                          Zie het meer als een onderhuidse facelift op degene die eerder uitkwam in Amerika dan eenzelfde voertuig.

Comment

Working...
                                          X