Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Keuze nieuwe firmawagen*
Collapse
X
-
Vraagje:
Stel, ik stel een auto samen binnen budget en wil nog één optie erbij nemen en dat is de trekhaak. Dat is dus zelf bijleggen. Is het dan beter om die optie niet aan te vinken en gewoon achteraf één te laten plaatsen?
Ik denk vooral dan omdat dat wordt meegerekend in de VAA en achteraf geplaatst niet of werkt het zo niet?
In beide gevallen betaal ik de optie zelf.2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk
2007 BMW E91 318d - 122pk
Bekijk dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/
Comment
-
Is wel een meerprijs voor de keuring en verzekering. Lees dus goed je carpolicy voor je zo iets beslist.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Gedaan met het golf tijdperk... Avis belde dat de auto gewisseld moest worden. Tijdens het onderhoud hadden ze opgemerkt dat er een klep in de motor kapot was...
Vervanging:
Ondertussen een testrit aangevraagd met een insignia tourer. Blijkt momenteel het voordeligste te zijn... uiterlijk cv maar het interieur valt fameus tegen vind ik2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenWat is je oordeel (positief en negatief) over de Golf?
Hoeveel km heb je er uiteindelijk mee gereden?
Heb hier dacht ik al eens mijn ervaring getypt. Kort samengevat komt het op het volgende neer:
+ auto hold
+ standaard boxen (discover)
+ ACC bij weinig verkeer
- Nerveus gedrag op de autostrade
- geen 6de versnelling
- Belachelijk laag km-bereik met een tank (+-750km)
- het gemis van een bootgevoel (komt omdat het geen grote wagen is maar dat is uiteraard persoonlijk)
- ACC bij druk verkeer
Dat zijn zowat de voornaamste vind ik!
Ik begrijp het succes van de golf wel (saai design, wel oerdegelijk) maar het is niets voor mij.2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
Comment
-
ik heb er maar eentje die het max 750 uithoud al de rest zit tussen de 300a600 allen benzineslurpers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk BerichtenIk heb er uiteindelijk een kleine 25000 kilometers mee gereden.
Heb hier dacht ik al eens mijn ervaring getypt. Kort samengevat komt het op het volgende neer:
+ auto hold
+ standaard boxen (discover)
+ ACC bij weinig verkeer
- Nerveus gedrag op de autostrade
- geen 6de versnelling
- het gemis van een bootgevoel (komt omdat het geen grote wagen is maar dat is uiteraard persoonlijk)
- ACC bij druk verkeer
Dat zijn zowat de voornaamste vind ik!
Ik begrijp het succes van de golf wel (saai design, wel oerdegelijk) maar het is niets voor mij.
In welke zin was hij nerveus op de autosnelweg? Hoe stuurde hij eigenlijk?
Wat is auto hold?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenThanks!
Wat is auto hold?
In dit geval hier vermoed ik het eerste.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk BerichtenGedaan met het golf tijdperk... Avis belde dat de auto gewisseld moest worden. Tijdens het onderhoud hadden ze opgemerkt dat er een klep in de motor kapot was...
Vervanging:
Ondertussen een testrit aangevraagd met een insignia tourer. Blijkt momenteel het voordeligste te zijn... uiterlijk cv maar het interieur valt fameus tegen vind ik2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk BerichtenThanks!
Wat is auto hold?
Auto hold is dat vanaf je stil staat je uw rem niet meer moet induwen. Hij houdt zijn rem zelf vast. Dus ookal is het geen berg moet je niet op je rem blijven duwen. De skoda heeft dit niet en in het begin moest ik er op letten om mijn voet op de rem te houden...2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
Comment
-
De opel insignia sports tourer... de keuze wordt niet gemakkelijk verdorie...
Eerst even beginnen met een vrij negatieve noot. Misschien zullen sommige dit overdreven vinden.
Ik had een afspraak om 13u30. Ik kom mooi op tijd, 5 minuutjes te vroeg. Ik stap de garage binnen en er kijkt niemand om naar mij. Er zat nog een klant voor mij die bezig was met het onderhandelen (voor zover ik er iets van heb opgevangen). Goed ik was 5 minuten te vroeg dus geen enkel probleem. Alleen heb ik daar uiteindelijk 35 minuten mogen wachten zonder dat er iemand naar mij was gekomen of dat ik iemand kon aanspreken (buiten degene die bezig was)... vond ik er een beetje over eerlijk gezegd. Ik geef men pas af en vul wat papieren in. We gaan naar de auto en ik vraag om hoelaat moet ik terug zijn. Hij vraagt hoelang wilde rijden. Ik zeg een uurtje en half, zoiets? "Binnen een drie kwartiertjes zijde wel terug hè.". Euhm ok dan. Goed echt vriendelijk klonk het niet maar dat trek in mij niet echt veel van aan, welke garage je gaat kies je uiteindelijk toch zelf.
De wagen... Zo kreeg ik hem mee:
Alles lag vol met stof en over lag rommel.. dat stoorde mij wel. Ik moet bij wijze van spreken eerst opruimen voor ik hem kan testen. Vind ik er wat over. Zo verkoop je geen wagen. De rest van de wagen was niet veel beter
Ma bon, genoeg geweend... Tijd voor de bevindingen.
Design:
De buitenkant kan mij wel bekoren, ik vind het wel een mooie wagen. De facelift vind ik best geslaagd. Echter het interieur ben ik al heel wat minder een fan van. Te bol op één of andere manier. Oogt ook veel goedkoper dan de concurrentie.
Comfort/kwaliteit:
De zetels waren leder en precies sportzetels. Qua verstelbaarheid geen klagen maar de zijdelinkse steun aan de benen was te smal. Ik zat heel de tijd schuin tegen de steun te duwen om dat meer 'open' te krijgen. Nog een groot puntje, hard dat die zetels waren... niet normaal. Je voelde de metalen stuur van de zetels er bijna door :o
De rest was in orde.
Het dashboard voelde vrij plastiekerig aan. Ook de schakelaars van de pinkers etc voelden in gebruik vrij goedkoop aan... Om eerlijk te zijn (correct me if i'm wrong) zit het dashboard van de octavia en de golf beter in elkaar dan dat van de insignia op gebied van gebruikte materialen. Dat vind ik niet kunnen voor een auto in die klasse.. Dit doet de mondeo een heel stuk beter. Het oogt niet echt kwaliteitsvol.
Let ook vooral niet op het stof...
Navilink 900:
Groot 8inch scherm. Helder en scherp scherm. Goede respons en vlot te gebruiken zonder lange wachttijden. Het touchpadje in de middenconsole is compleet overbodig en werkt ook belachelijk slecht. Je voelt er ergens klikjes in als je erover wrijft maar je bent nooit zeker van wat je nu gedaan hebt. Ik zou alsinds altijd het touchscreen gebruiken.
Het tellerpaneel:
Heel groot scherm tot uwer beschikking in deze uitvoering. Alleen (ofwel kan je dit aanpassen?) heeft opel ervoor gezorgd om maar 30% te benutten van dat scherm... Vooral voor de navigatie, ipv een grote kaart weer te geven krijg je enkel een klein kaartje en wat info als je moet afslaan... raar. Er blijft veel zwart en ongebruikte ruimte.
Rijgedrag:
Het was de 140pk versie. Als lease zal het maar de 120pk versie zijn. 140pk.. rijdt vlot genoeg natuurlijk. Vlotte motor waarbij je amper moet schakelen als je wat wilt optrekken tijdens het rijden. Bij de skoda moet je al een vitesse lager schakelen om iets te voelen. (Het feit dat de skoda maar 105pk heeft zal ook niet veel helpen natuurlijk... ). Hij was ook nogal hard afgeveerd in hoever ik daar iets van weet. Een drempel moest je toch niet te snel nemen of ik voelde het in mijn rug..
Wat me opviel tijdens het rijden is dat je niet het gevoel hebt dat je met een bijna 5m lange wagen onderweg bent. Bij de ford mondeo en de E Break hier thuis heb je echt het gevoel met een camion onderweg te zijn. Dat doet de insignia goed. Wat zorgt er eigenlijk voor dat een wagen zo aanvoelt?
Ruimte:
Viel wat tegen. Vanvoor plaats genoeg, vanachter een pak minder voor zo'n lange wagen. De koffer, wat een kofferklep :o zo groot... achter die klep schuilt wel niet zoveel ruimte vind ik. Veel show maar weinig ... past hier wel bij vind ik.
Nu als je naar de wagen kijkt dan zie je dat de lijnen van de wagen niet getekend zijn voor heel veel ruimte te creëren in vergelijking met bijvoorbeeld het wat rechthoekigere design van een E Break...
Over het algemeen eerder negatieve indruk. Dat de service errond ookal niet heel top was helpt natuurlijk niet veel.
Waarom is de keuze dan zo moeilijk en pak je gewoon niet de mondeo?
Blijkt dat we voor de mondeo een eenmalige bijdrage moeten betalen van 1600 euro om deze te kiezen en bij de insignia cosmo we nog 800 euro extra optiebudget hebben zonder bij te moeten leggen... Vandaar dat de keuze niet zo gemakkelijk is vind ik.
Al bij al blijft de mondeo echt wel topfavoriet!
Het moment van bestelling zal uitwijzen of ik het zie zitten om dat bedrag neer te leggen of niet. #luxeprobleem I know!
Oooooh, wat is autorijden toch zo leuk!2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk BerichtenDe opel insignia sports tourer... de keuze wordt niet gemakkelijk verdorie...
Eerst even beginnen met een vrij negatieve noot. Misschien zullen sommige dit overdreven vinden.
Ik had een afspraak om 13u30. Ik kom mooi op tijd, 5 minuutjes te vroeg. Ik stap de garage binnen en er kijkt niemand om naar mij. Er zat nog een klant voor mij die bezig was met het onderhandelen (voor zover ik er iets van heb opgevangen). Goed ik was 5 minuten te vroeg dus geen enkel probleem. Alleen heb ik daar uiteindelijk 35 minuten mogen wachten zonder dat er iemand naar mij was gekomen of dat ik iemand kon aanspreken (buiten degene die bezig was)... vond ik er een beetje over eerlijk gezegd. Ik geef men pas af en vul wat papieren in. We gaan naar de auto en ik vraag om hoelaat moet ik terug zijn. Hij vraagt hoelang wilde rijden. Ik zeg een uurtje en half, zoiets? "Binnen een drie kwartiertjes zijde wel terug hè.". Euhm ok dan. Goed echt vriendelijk klonk het niet maar dat trek in mij niet echt veel van aan, welke garage je gaat kies je uiteindelijk toch zelf.
De wagen... Zo kreeg ik hem mee:
Alles lag vol met stof en over lag rommel.. dat stoorde mij wel. Ik moet bij wijze van spreken eerst opruimen voor ik hem kan testen. Vind ik er wat over. Zo verkoop je geen wagen. De rest van de wagen was niet veel beter
Wanneer je een wagen gaat testen op afspraak, mag je verwachten dat die kraaknet is. Toen ik voor mijn laatste testrit (op afspraak) een kwartier te vroeg daar was moest ik wachten omdat de wagen naar de (hand)carwash was. Na de testrit vertelde de verkoper dat testwagens bijna iedere dag worden gewassen, want een vuile wagen verkoopt niet. De toestand van de wagen die je hier toont is wat mij betreft totaal onacceptabel..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk BerichtenWat me opviel tijdens het rijden is dat je niet het gevoel hebt dat je met een bijna 5m lange wagen onderweg bent. Bij de ford mondeo en de E Break hier thuis heb je echt het gevoel met een camion onderweg te zijn. Dat doet de insignia goed. Wat zorgt er eigenlijk voor dat een wagen zo aanvoelt?
Comment
-
1600 euro bijbetalen voor er drie jaar mee te rijden? No thanx eigenlijk.
Comment
-
Ik zou echt zonder twijfel voor de Passat gaan. Ik heb zelf een Passat als firmawagen en het bevalt me prima. Het is een zuinige auto met geen overbodige luxe.
Die kan ik er wel in laten zitten, maar dan gaan inderdaad de kosten omhoog en dat was nou niet echt de bedoeling. Geef dan toch liever mijn centen aan iets anders
uit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FuriousZombie Bekijk BerichtenIk zou echt zonder twijfel voor de Passat gaan. Ik heb zelf een Passat als firmawagen en het bevalt me prima. Het is een zuinige auto met geen overbodige luxe.
Die kan ik er wel in laten zitten, maar dan gaan inderdaad de kosten omhoog en dat was nou niet echt de bedoeling. Geef dan toch liever mijn centen aan iets anders
uit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FuriousZombie Bekijk BerichtenIk zou echt zonder twijfel voor de Passat gaan. Ik heb zelf een Passat als firmawagen en het bevalt me prima. Het is een zuinige auto met geen overbodige luxe.
uit
Waarom dat bijleggen. Even de uitleg.
Ik val in de categorie voor supervisors. Wij moeten eigenlijk shoppen rond de audi A3, bmw 1, golf, focus in theorie. Echter doen ze telkens een voorstel van de wagens die iets duurder zijn zoals de insignia mondeo passat. Omdat die eigenlijk iets te duur zijn voor ons hebt ge daar weinig optiebudget op terwijl we bij 'onze klasse' 2000-4000 euro optiebudget hebben gemiddeld. Alleen rij ik graag rond met grote wagens. Daarom dat ik kijk naar de mondeo etc.
Zo gaat het ook verder, de insignia mondeo etc is het terrein van de managers. Zij kunnen die dan weer rijkelijk uitrusten en hebben dan weer beperkt budget op een bmw 3, Mercedes c, audi A4 en zo loopt het verder voor de directeurs. Die met E klasse 5 series etc kunnen rijden.
Alleen is de insignia een uitzondering waar we nog extra optiebudget hebben ondanks hij in de categorie boven mij hoort om hem rijkelijk uit te rusten.
Spijtig dat dit bij de mondeo of passat niet zo is..2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
Comment
Comment