Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze nieuwe firmawagen*

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het is zover. Hoewel ik op vakantie ben met de vriendin heb ik de toestemming gekregen van haar om enkel voor mijn wagen mijn mails te checken
    Ik heb mijn inloggegevens gekregen om bij Arval in te loggen. In volle overtuiging en al goed geïnformeerd achter een insignia wist ik dat de klus zo geklaard ging zijn... niet dus. Ik open de configurator van Arval en zie er geen Insignia meer tussen staan...
    Zowel de Mercedes A klasse en insignia zijn uit de lijst verwijderd. Voor de Passat, Mondeo, S60 moeten we minstens 1500 euro opleggen zonder opties te kunnen nemen, de opties zijn dan ook nog zelf te betalen. Al helemaal in paniek dat ik geen 'grotere' wagen zou kunnen nemen...

Echter zijn er twee nieuwe wagens aan de lijst toegevoegd: Peugeot 508 sw (maar met hetzelfde verhaal als de mondeo, Passat etc) en de nieuwe Skoda Superb / Combi. Meteen kijken naar het optiebudget!

Skoda Superb Combi 1.6TDI 120 active heb ik op de manuele nog een 1300 euro optiebudget over. Kan ik al iets mee doen.
    Maar wat zie ik nog staan... Ik kan ook de DSG nemen en dan nog 500 euro opties nemen! Ik doe 50 a 60 000km per jaar en zoals iedereen zelf wel al ondervonden heeft is er veel file.. 500 euro is niet veel maar toch eens kijken wat ik ermee kan doen.

Ik heb een klein beetje geluk. De active versie omvat al redelijk wat standaard zoals regensensor, automatische lichten, cruise control etc (eigenlijk dingen die al lang op alle versies standaard moeten zijn de dag van vandaag).
    Belangrijk zijn de packs. Precies veel geluk mee. 2 packs en 1 promo die zowat alles omvatten wat ik wil... (zie foto's). Enkel heb ik schrik omtrent de zetels. Hopelijk zitten deze door de upgrade iets beter dan degene in de golf en octavia...

Samen met nog de Trekhaakvoorbereiding hoef ik niets anders meer... (enkel een leukere velg zou nog leuk zijn)

Voor dit alles moet ik zelf een kleine 800 euro opleggen. Daarvoor heb ik al die opties en zelfs een DSG. Denk wel dat ik dat ga doen om eerlijk te zijn... de looptijd bedraagt 36 maanden. Hoe snel een mens toch van gedacht kan veranderen, ik ga toch denk ik een beetje opleggen... autofreak zoals de vriendin het al (uit)lachend zei. De skoda is vrij goed uitgerust voor de 800 euro dat ik moet opleggen (vind ik). De rest van de grotere wagens starten kaal al met 1500 euro opleg..

Is een Skoda superb te vergelijken met de octavia dat ik nu heb? Het is natuurlijk wel de nieuwe superb combi. Nog niet veel over te vinden..

De groeten uit het zuiden,
    Octavia & Brecht & de (niet al te 'autofanate') vriendin

Edit: het is wel degelijk de ambition uitvoering dat we kunnen nemen ipv de active dat ik had getypt.
    Last edited by Brebelco; 04/08/2015, 17:06.
    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• Superb is toch Passat, zoals de Octavia gelijk staat met een Golf?

Qua luxe zal je dus wel een stapje hoger gaan wellicht.

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

• Prima keuze! Ik zou de nieuwe Superb sowieso verkiezen boven de Insignia en de A-klasse (en dat zeg ik als Mercedes liefhebber). Welke zijn de andere keuzes binnen budget?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
          Superb is toch Passat, zoals de Octavia gelijk staat met een Golf?

Qua luxe zal je dus wel een stapje hoger gaan wellicht.
          Passat is in lease blijkbaar redelijk duur. Op skoda hebben we redelijk wat kortingen zo kunnen we op een octavia 4500 euro opties nemen maar op een golf 'maar' 2500.
          Doordat we bij skoda redelijk wat korting krijgen valt de Superb nog goed binnen budget. Ben eigenlijk wel blij moest het een automaat kunnen zijn!

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
            Passat is in lease blijkbaar redelijk duur.
            Ik moet dat tegenspreken eigenlijk. Het hangt er allemaal vanaf in welke Fleet Conventies je valt (A, B, C of D).
            Zeker in C en D is de Passat érg concurrentieel.
            Enige probleem tot nog toe was de vrij lange levertijd (afhankelijk van je config ook) maar dit is stilaan aan het beteren
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
              Ik moet dat tegenspreken eigenlijk. Het hangt er allemaal vanaf in welke Fleet Conventies je valt (A, B, C of D).
              Zeker in C en D is de Passat érg concurrentieel.
              Enige probleem tot nog toe was de vrij lange levertijd (afhankelijk van je config ook) maar dit is stilaan aan het beteren
              Bij ons regelt Arval dat allemaal. Heb daar niet echt een idee van.

Heb je toevallig een idee wat de levertermijnen zijn van de nieuwe skoda Superb Combi?

Bekijk

Comment

• Met het budget dat je hebt kan je toch voor een extreem uitgeruste Octavia gaan?
                Als je een Style neemt, met wat extra opties heb je wel echt een mooie wagen

Of heb je qua ruimte echt een Supurb nodig?

Comment

• Ik begrijp iets niet, je spreekt over een Active maar toch zien we de opties van een Ambition?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                    Ik begrijp iets niet, je spreekt over een Active maar toch zien we de opties van een Ambition?
                    Nee nee, klopt het was een foutje, het is wel degelijk de ambition uitvoering!
                    Sorry voor het misverstand.

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                      Met het budget dat je hebt kan je toch voor een extreem uitgeruste Octavia gaan?
                      Als je een Style neemt, met wat extra opties heb je wel echt een mooie wagen

Of heb je qua ruimte echt een Supurb nodig?
                      Klopt, de skoda octavia kan je bijna volledig uitrusten naar wens. Maar het feit dat ik niet echt een optie-man ben is dat niet extreem aantrekkelijk voor mij. Hoewel ik heel content ben van de octavia waarmee ik nu voorlopig rondrij! Maar het spreekt mij wel aan om met een nieuw model rond te rijden.. de octavia is toch al een tijdje oud?
                      Plus ik hoop dat de Superb toh nog ietsje luxueuzer gaat zijn qua rijden, zitplaats, afwerking etc?

Bekijk

Comment

Nee nee, klopt het was een foutje, het is wel degelijk de ambition uitvoering!
                        Sorry voor het misverstand.
                        In dat geval niet twijfelen. De elektrische zetels kunnen kantelen en kunnen zo ook maar steun geven aan de bovenbenen.

Comment

• Octavia is van 2013. Alles zal wel wat beter zijn in de Superb ja, maar de combi is een slagschip ( aloewel het nieuwe model fraaier oogt dan het oude model) En niet gewoon de Superb of moet het de combi zijn.
                          VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                            In dat geval niet twijfelen. De elektrische zetels kunnen kantelen en kunnen zo ook maar steun geven aan de bovenbenen.
                            Bestellen die handel! Een Superb rijdt veel comfortabeler en fijner dan een Octavia, laat die dan nog wat extra opties hebben, mooiere velgen of een krachtigere motor...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                              Octavia is van 2013. Alles zal wel wat beter zijn in de Superb ja, maar de combi is een slagschip ( aloewel het nieuwe model fraaier oogt dan het oude model) En niet gewoon de Superb of moet het de combi zijn.
                              We hebben de keuze tussen sedan en combi.
                              Maar een break vind ik meestal veel mooier, bij de skoda net hetzelfde.

Bekijk

Comment

Klopt, de skoda octavia kan je bijna volledig uitrusten naar wens. Maar het feit dat ik niet echt een optie-man ben is dat niet extreem aantrekkelijk voor mij. Hoewel ik heel content ben van de octavia waarmee ik nu voorlopig rondrij! Maar het spreekt mij wel aan om met een nieuw model rond te rijden.. de octavia is toch al een tijdje oud?
                                Plus ik hoop dat de Superb toh nog ietsje luxueuzer gaat zijn qua rijden, zitplaats, afwerking etc?
                                Dan inderdaad zeker voor de Superb gaan

Normaal heb ik volgende week mijn Octavia, dus ben benieuwd hoe hij gaat rijden

Comment

• Zou de koffer vd Superb sedan al niet groot genoeg zijn? Want dit speelt toch ook in je budget.
                                  Of rijd jij constant rond met de koffer tot tegen het dak volgeladen? 😉

Sent from my One+ using Tapatalk
                                  Last edited by The_ReBeL; 04/08/2015, 23:51.
                                  =================
                                  2016 Skoda Octavia RS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MasterC Bekijk Berichten
                                    Dan inderdaad zeker voor de Superb gaan

Normaal heb ik volgende week mijn Octavia, dus ben benieuwd hoe hij gaat rijden
                                    Dan ga je een tevreden man zijn! Heb eigenlijk geen negatieve opmerkingen ivm de octavia combi. Grote koffer, voldoende ruimte, degelijk afgewerkt (hier verschoot ik van, skoda is al lang geen budgetmerk meer qua afwerking/materialen vind ik...) Enkel de zetels zijn niet mijn ding. Ik moet er wel bijzeggen dat ik tegenwoordig de rug van een man van 50 heb (ben zelf 23) en er dus vrij snel last van heb. Daarom dat die lendesteun er zeker moet bijzitten op de volgende in de hoop op een iets betere zithouding wat hopelijk resulteert in minder last na lange ritten..

Bekijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door The_ReBeL Bekijk Berichten
                                      Zou de koffer vd Superb sedan al niet groot genoeg zijn? Want dit speelt toch ook in je budget.
                                      Of rijdt jij constant rond met de koffer tot tegen het dak volgeladen? 😉

Sent from my One+ using Tapatalk
                                      Geen fan van sedans
                                      De sedan vind ik niet mooi. De koffer is te uitgerekt tegenover de rest van de wagen. De lijnen van de Combi zijn veel mooier. Al is dat persoonlijk natuurlijk

Bekijk

Comment

• Ik zou ook voor de superb gaan. Voor de combi want ook ik vind een break altijd mooier dan een sedan, bij zodat alle modellen over de merken heen en ook hier. Een superb sedan lijkt meer een "oudemensemauto"..

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

Dan ga je een tevreden man zijn! Heb eigenlijk geen negatieve opmerkingen ivm de octavia combi. Grote koffer, voldoende ruimte, degelijk afgewerkt (hier verschoot ik van, skoda is al lang geen budgetmerk meer qua afwerking/materialen vind ik...) Enkel de zetels zijn niet mijn ding. Ik moet er wel bijzeggen dat ik tegenwoordig de rug van een man van 50 heb (ben zelf 23) en er dus vrij snel last van heb. Daarom dat die lendesteun er zeker moet bijzitten op de volgende in de hoop op een iets betere zithouding wat hopelijk resulteert in minder last na lange ritten..
                                          Ik rij zelf met Octavia en ben blij de elegance te hebben (nu style) met elektrische zetels. De standaard ondingen op active/ambition bieden net te weinig steun en zijn niet kantelbaar. Dankzij de kantelbare zetels heb ik geen klachten over de zithouding.

Comment

Working...
                                          X