Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe firmawagen; berline of SUV, automaat of niet?
Heb ervaring met Mercedes 7bak en ding reageert traag ik in standaard mode (inhaalacties, invoegen,...), gaat dus helemaal niet over straatracen maar soepel en vlot schakelen bij normaal gebruik (zonder nerveus sportief gedrag)
De 3 GT is niet echt mijn smaak, valt tussen de 5 en een SUV in maar inderdaad, is ruim en budgetair interessant. Momenteel neigt mijn keuze naar de Volvo en gezien beperkt aantal kleuren voor Ocean Race de Chrystal White. Twijfel nog wat gezien de soms negatieve commentaren en ervaring die ik op het forum terugvind over de automaat
Waarschijnlijk van mensen die meer in agressief straatracen geïnteresseerd zijn dan in normaal weggedrag en comfort.
Ik zou trouwens aanraden die automaat zelf eens langer dan wat uurtjes te testen... Dan zal je merken dat je heel goed zelf kan inspelen op het karakter ervan en dat die helemaal doet wat je wil.
Dat denk ik ook.
Ik had voordien een XC60 D3 met geartronic, dus koppelomvormer. Van 2013, dus zeer recent. Nu heb ik een dubbele koppeling Powershift. En ik vond de geartronic veel beter.
Enige voordeel is dat de powershift ietske zachter schakelt, maar wat kan mij dat schelen, de geartronic schakelt ook zacht, en zacht genoeg. Manueel schakelen voel je immers ook een beetje.
Maar de powershift is moeilijker beïnvloedbaar met de voet, de geartronic deed perfect wat je wou. Soms gaat de powershift hoog in de toeren, omdat hij denkt dat het nodig is, even wat minder gas geven zou bij een geartronic doen opschakelen, bij de powershift blijft hij gewoon veel langer er over doen om naar dat toerental te gaan :fp: en dat is bijzonder lullig. Soms ook nodeloos lang in het hoge toerental.
Alleen in de sportstand is de powershift iets leuker en natuurlijker om te rijden, maar dan is die wat nerveuzer (dus minder comfortabel) bij het vertrekken.
't Is mossel noch vis, en van de geartronic had ik slechts 1 klacht: manuele stand was traag, maar aangezien het een AUTOMAAT is, is manuele stand bijzaak. Voor de rest een zeer goede bak voor het dagdagelijkse kilometervreten.
Bij lease-wagens is het type automaat bijkomstig, indien er iets mis gaat is dit een (niet meer dan vervelend) detail.
Met alles wat ik hoor over de ziektes van automaten met dubbele koppeling verkies ik, als particulier die zijn reeds belast centjes in een wagen investeert, een klassieke bak met koppelomvormer : misschien sloomer, maar ze gaan wel minder gauw kapot. En daar mijn materiaal langer behoud daar de waarborgperiode...
Slomer vond ik het zelfs niet eens. Nu, alle ongemakken ten spijt nog steeds immens content dat ik automaat gekozen heb, maar da's door de manier waarop ik m'n auto nodig heb (kilometers vreten en files verteren).
mijn excuses voor deze thread te "stelen" maar hoe moet ik dat nu zien: Als je een 2dehandse wagen kopen als bedrijfswagen, waarop wordt de VAA berekend? Op de nieuwwaarde of op de prijs die JIJ betaald?? Daar is namelijk discussie over tussen mij en de WG van vriendin
mijn excuses voor deze thread te "stelen" maar hoe moet ik dat nu zien: Als je een 2dehandse wagen kopen als bedrijfswagen, waarop wordt de VAA berekend? Op de nieuwwaarde of op de prijs die JIJ betaald?? Daar is namelijk discussie over tussen mij en de WG van vriendin
Kortingen mag je er niet vanaf trekken, jammer ge,oeg, zou anders in lesing vaak 20% of meer schelen ..., kortingen via packs enzo wel.
Wel dat schrijf ik toch ? "algemene kortingen" ( acties/packs die voor iedereen beschikbaar zijn dus ) , als je er naast nog 10% af kan pingelen mag je die niet in mindering brengen.
Wel dat schrijf ik toch ? "algemene kortingen" ( acties/packs die voor iedereen beschikbaar zijn dus ) , als je er naast nog 10% af kan pingelen mag je die niet in mindering brengen.
Het is iets ingewikkelder nog. Enkel de permanente voordeelpacks of nettoprijzen worden door de fiscus geaccepteerd. Geen normale algemene kortingen.
Die kortingen worden wel in rekening gebracht op de 'werkelijk betaalde BTW' waarop de berekening van de belasting op VAA zich baseert
Het is iets ingewikkelder nog. Enkel de permanente voordeelpacks of nettoprijzen worden door de fiscus geaccepteerd. Geen normale algemene kortingen.
Die kortingen worden wel in rekening gebracht op de 'werkelijk betaalde BTW' waarop de berekening van de belasting op VAA zich baseert
Toen ik de mijne kocht 2 jaar terug was er een "extra" korting van 1000 euro , je moest je hiervoor registreren op een site en daar kon je toen een "Voucher" afprinten , als je die meedeed naar de dealer kreeg je toen nog extra 1000 euro korting ( allemaal gezever ik weet het.... ) , dit was toen een actie die 1 maand liep ofzo.
Enkele maanden terug heb ik controle gehad en die is toen toch netjes in mindering gebracht ? Ik zou dus niet zomaar zeggen dat enkel permanente acties gelden... Vermoedelijk hangt ook veel af van welke controleur je vast hebt...
Als die €1000 het enige was dat de controleur heeft kunnen vinden, dan heeft hij meer werk aan die aanpassing/aangiftes dan dat het kan opbrengen. En dan laten ze dat meestal zo.
Voila, de kogel is door de kerk; het is de Volvo geworden in de hierboven aangegeven configuratie en kleur. Levering in september Bedankt voor jullie advies en meningen
Cool. Had ik hier ook op mijn lijstje staan in de hoop dat ze er toch over zouden nadenken, maar is niet gelukt omwille dat die in de 75% valt en het hogere verbruik. Maar dat was nu de enige firmawagen waar ze mij supergelukkig mee hadden kunnen krijgen. Uiteindelijk voor de goede vrede te bewaren ga ik nu degene kiezen waar ik helemaal niet gelukkig van wordt.
Ben inderdaad benieuwd, korte testrit zegt niet alles. Eerst in augustus nog even met verlof in de Alpen met de Mercedes en hopelijk eerder begin dan eind september dan mijn eerste Volvo en SUV...
Comment