Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe firmawagen; berline of SUV, automaat of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    toevallig vorige week de Ocean race versie gaan testrijden in de 150 pk versie.
    Ik ben ook verkocht.
    Voor mij ging het tussen een full option Ford Kuga (automaat 180pk Titanium 4x4) en de Volvo Ocean race 150pk FWD
    De Volvo is toch wel een pàk beter afgewerkt, veel stiller onder belasting en bij hogere snelheden, en algemeen comfortabeler.

    Mag hem pas bestellen in November, dus zal nog lang wachten zijn

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door yamas67 Bekijk Berichten
      Dank je en wat is nu jou (verplichte) keuze?
      Nen DS5 bluehdi 180pk.
      Maar is nog niet 100% zeker. Ga vrijdag testrijden. Moest hij enorm hard tegenvallen, dan kan ik nog altijd kiezen voor een V60.

      Wij worden bij ons allemaal een beetje verplicht om met een Citroën of een DS te rijden. Enerzijds omwille de totale kosten van de auto's in de firma, en anderzijds omdat ook al onze camionetten Citroën zijn. In totaal 17 citroënvoertuigen en alleen de baas nen BMW En hij weet wel waarom.
      Vermits de nieuwe C5 pas eind volgend jaar uit komt en ik totaal ben uitgekeken op de C5 wilden ze mij een plezier doen en dit jaar aan andere kopen en kwamen dus af met die DS5. Maar ik zag dat niet echt zitten en dus toch maar even bij de baas gaan zitten met die melding. Deze stelde zelf voor om tegenvoorstellen te doen. Dus ik naar VW, Mercedes, Volvo en BMW geweest . En al deze wagens in een exel-sheet gestoken met alle nodige gegevens. De XC60 dan ook maar ineens laten tellen, want ge weet maar nooit. Toen had ik bespreking met degene die de fleet doet bij ons en die had al een boekje van de DS5 vast. En toen kwam ik met mijn sheet. De XC60 werd al meteen geschrapt omwille de 124gr co2 (ik wil alleen maar automaat) en de voorkeur bij ons is min 80% aftrekbaarheid. En die XC60 is 75% en een verbruik van 8,5 liter effectief.
      En de goedkoopste op die hele lijst was dan de V60 D3 Ocean Race met prof pack en convenience pack en sensoren vooraan. Had er wel thans nog graag het intellisafe pack bijgehad, maar dat mocht dan niet meer. Dus nu ligt de keuze tussen de DS5 en de V60. Maar als ik de DS5 neem willen ze mij ook nog opslag geven. Dit om mij toch maar te pushen omdat ze anders schrik hebben dat iedereen een volvo wilt eens ik er één heb. Voor mij alleen gaat dat nog, omdat die DS5 ook niet goedkoop is en ge na 200000km nog niet eens de helft terug krijgt van bv een Volvo. Maar nu met die Picasso's en C5'en liggen de autokosten laag. Maar als straks iedereen een V60 wilt, dan loopt dat wel op ten opzichte van de autokosten nu. En ze willen natuurlijk ook de garage te vriend houden die dag en nacht voor ons klaar staat. En de baas is gene vriend meer van Volvo daar hij 2 x achter mekaar een maandagmorgenmodel heeft gehad (reed voor BMW met Volvo)

      Dus als ik de V60 ga kiezen, dan ga ik wss mijne baas, fleetmanager en collega's tegen de borst stoten en vraag me af of het dat wel allemaal waard gaat zijn. Dat gaat zich wss gewoon tegen mij keren. En daarom dus wss de keuze voor de DS5 voor niet teveel tegenwind te krijgen. Maar als hij vrijdag compleet tegenvalt, dan kies ik toch voor de V60.

      Maar Citroën is altijd een beetje tijdreizen. Niet in de toekomst, maar in het verleden

      Comment


      • #83
        Over hoeveel opslag spreken we?

        Zelf verkies ik ook die andere merken, maar als men daar mee afkomt... DS5 is nu ook niet het basismodel van Citroen.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door flanger Bekijk Berichten
          Over hoeveel opslag spreken we?

          Zelf verkies ik ook die andere merken, maar als men daar mee afkomt... DS5 is nu ook niet het basismodel van Citroen.
          Het zal ongeveer op een €100 netto per maand komen en op het einde van het jaar nog een aanpassing, maar dat weet ik nog niet hoeveel precies. Dus vermoed dat dit naar de 150 à 200 gaat gaan. Is dat veel, niet veel? Tja, dat hangt er vanaf wat ge verdient. Voor iemand die €1400/maand heeft, is dat inderdaad veel. Voor iemand die €5000/maand heeft, is dit peanuts.

          De DS5 is het paradepaardje van DS en Citroën, maar leg me dan eens uit waarom volgende punten niet heeft:
          - City Safety pack: niet verkrijgbaar terwijl de DS3 dit wel heeft (optie)
          - Adaptieve Cruise Control: niet verkrijgbaar, maar bestaat wel op de C4 picasso
          - 360° view: niet verkrijgbaar, maar bestaat wel op de C4 picasso

          Ze pakken met een hele campagne uit van de nieuwe facelift, maar eigenlijk veranderd er niet zo veel. Vooral de grill en de touchscreen. De stugge vering en slechte automaat zijn tevens ook aangepakt, maar pas nadat de journalisten deze 2 punten al 3 jaar aan het afkraken waren aan de wagen.
          In de campagne pakken ze dan vooral uit met de LED-vision lampen maar vermelden ze er nergens expliciet en opvallend bij dat enkel en alleen de Sport Chic (duurste versie) dit standaard heeft en al de rest tegen pittige meerprijs kan hebben (dacht €1900). De gemiddelde leaserijder heeft meer aan uitrusting dan aan LED lampen. En niet alleen de leaserijder, want als particulier zou ik nogal zot zijn om zo een bedrag op te hoesten voor lampen die ik langs de binnenkant niet zie. Hadden ze dan beter geen pack gemaakt van €1900 waar ge die city safety, lane assistent, ACC, dodehoekaanduiding,.... in steken? Daar hebt ge als gebruiker een pak meen aan

          Daarom dat ik zeg dat rijden met een Citroën of DS een beetje tijdreizen is. Niet naar de toekomst, maar naar het verleden. Ik rij nu met ne C5 tourer van 2012. Het model bestaat al van 2008 en heeft in tussentijd het streepje LEDS in de koplampen van voor gekregen. Voor de rest niets. Dus als ik nu de uitrusting van de DS5 tegenover die van mijne C5 (model van 7 jaar oud) plaats, dan is er nauwelijks vooruitgang.

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
            Ze pakken met een hele campagne uit van de nieuwe facelift, maar eigenlijk veranderd er niet zo veel. Vooral de grill en de touchscreen. De stugge vering en slechte automaat zijn tevens ook aangepakt, maar pas nadat de journalisten deze 2 punten al 3 jaar aan het afkraken waren aan de wagen.
            In de campagne pakken ze dan vooral uit met de LED-vision lampen maar vermelden ze er nergens expliciet en opvallend bij dat enkel en alleen de Sport Chic (duurste versie) dit standaard heeft en al de rest tegen pittige meerprijs kan hebben (dacht €1900). De gemiddelde leaserijder heeft meer aan uitrusting dan aan LED lampen. En niet alleen de leaserijder, want als particulier zou ik nogal zot zijn om zo een bedrag op te hoesten voor lampen die ik langs de binnenkant niet zie. Hadden ze dan beter geen pack gemaakt van €1900 waar ge die city safety, lane assistent, ACC, dodehoekaanduiding,.... in steken? Daar hebt ge als gebruiker een pak meen aan
            De bedoeling van die lampen is dat je beter ziet wat er op de weg gebeurt in 't donker. En zo'n LED-verlichting is veel efficienter dan halogeenlampen, dat is een verschil van dag en nacht op een slechtverlichte baan. Volgens mij zijn die dus wel 1900 EUR waard. Ik verkies dat boven een ACC, dodehoekaanduiding,...
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • #86
              Tja, ieder wat wils natuurlijk. Ik geef het er ni aan. Nooit mij de vraag gesteld dat mijn verlichting niet goed zou zijn. Maar mij wel vaak de vraag gesteld wat men in godsnaam in BE met ne CC is als ge er pijn van aan uwen duim krijgt van continu te pauzeren of de snelheid aan te passen. Bij ACC ist 1 x duwen en de auto doet de rest. Zeer handig met een kilometervreter. Die dodehoekdetectie is thans heel handig op de DS5 vermits de wagen nogal onoverzichtelijk is. Bij al mijn voorgaande zag ik er het nut ni van in. City safety en aanverwanten zoiden ze op elke auto moeten verplichten. Het aantal ongevallen zou drastisch verminderen.

              Maar swat. Ieder wat wils natuurlijk. Vermits ik haast in mijn auto leef, heb ik meer interesse voor de binnenkant en uitrusting, dan de lampen die ik ni zie

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                Tja, ieder wat wils natuurlijk. Ik geef het er ni aan. Nooit mij de vraag gesteld dat mijn verlichting niet goed zou zijn. Maar mij wel vaak de vraag gesteld wat men in godsnaam in BE met ne CC is als ge er pijn van aan uwen duim krijgt van continu te pauzeren of de snelheid aan te passen. Bij ACC ist 1 x duwen en de auto doet de rest. Zeer handig met een kilometervreter. Die dodehoekdetectie is thans heel handig op de DS5 vermits de wagen nogal onoverzichtelijk is. Bij al mijn voorgaande zag ik er het nut ni van in. City safety en aanverwanten zoiden ze op elke auto moeten verplichten. Het aantal ongevallen zou drastisch verminderen.

                Maar swat. Ieder wat wils natuurlijk. Vermits ik haast in mijn auto leef, heb ik meer interesse voor de binnenkant en uitrusting, dan de lampen die ik ni zie
                Ik doe + 40000 km per jaar, waarvan 39000 km met gewone CC. Geen pijn aan mijn duim.
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • #88
                  Nieuwe firmawagen; berline of SUV, automaat of niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                  Ik doe + 40000 km per jaar, waarvan 39000 km met gewone CC. Geen pijn aan mijn duim.
                  Hier ook. Neen dank u, geen ACC voor mij. Als je geen gewone CC kan gebruiken is er volgens mij wat mis met je (ver)inzicht.
                  Dode hoek spiegels, wat heeft dat met de "onoverzichtelijkheid" van je wagen te maken, begrijp ik niet goed.

                  Edit, Oeps, sorry verkeerde gequoted

                  Sent from somewhere, using Tapatalk.
                  Last edited by Metaxa; 18/06/2015, 07:36.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                    Ik doe + 40000 km per jaar, waarvan 39000 km met gewone CC. Geen pijn aan mijn duim.
                    Ik doe er 60000 en gebruik het alleen als ik 's nachts rij En soms op de E40 richting Luik omdat daar enorm weinig volk rijdt.
                    Voor de rest vind ik het minder moeite om met de voet te werken dan telkens met mijne duim op/af te zitten duwen of die snelheden aan te passen. Zeker op de E313 en E314 is het overdag haast onmogelijk om met gewone CC te rijden. In België vooral. Tijdens mijn vakanties in de USA rij ik zo goed als continu op CC.

                    Maar swat, op de DS5 zal het even weinig gebruikt worden als op al mijn voorgaande wagens

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Hier ook. Neen dank u, geen ACC voor mij. Als je geen gewone CC kan gebruiken is er volgens mij wat mis met je (ver)inzicht.
                      Dode hoek spiegels, wat heeft dat met de "onoverzichtelijkheid" van je wagen te maken, begrijp ik niet goed.

                      Edit, Oeps, sorry verkeerde gequoted

                      Sent from somewhere, using Tapatalk.
                      Het gaar hier niet over dodehoekspiegels, maar over dodehoekdetectie! Soms kijkt ge wel eens even schuin achterom om te zien of er niemand naast u hangt omdat ge het niet door de dode hoek kunt zien. Bij alle wagens gaat dat makkelijk, maar bij de DS5 zou dat door de brede B-stijl zeer moeilijk zijn. Dat wordt bedoeld met onoverzichtelijkheid. Eveneens die spoiler op de achteruit die het zicht naar achter beperkt. Vandaar dat ook zo goed als alle journalisten die hem getest hebben, dit aanhalen. Maar ga er morgen mee rijden en zal dan zelf ondervinden of het echt wel zo extreem is. Op geen enkele andere wagen heb ik ooit het gevoel gehad dat ik dodehoekdetectie nodig had, dus is dat een optie waar ik nooit voor zou bijbetalen.

                      Het is maar wat ge zelf nodig acht. Maar hedendaags in een tijd waar de concurrentie tussen de fabrikanten snijdend is, vind ik het van de DS5 wat raar dat ze de auto ik weet niet hoe de hemel inprijzen terwijl die nog niet kan komen piepen ten opzichte van vele concurrenten in dezelfde prijsklasse. En ik ben iemand die voor weinig geld veel wil krijgen . En dat vind ik nu van een Volvo. De V60 D3 is maar 2300 Euro excl. BTW duurder, maar die is dan ook op een paar dingen na compleet. ACC, dodehoekdetectie, achteruitrijcamera, lane detectie, verkeersbordendetectie, Adaptief dashboard, ... . En dan krijgt ge voor weinig geld veel

                      Maar ieder zijn idee over wagens natuurlijk. Moest iedereen hetzelfde denken, dan zou het maar een saaie bedoeling zijn op de baan.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                        De DS5 is het paradepaardje van DS en Citroën, maar leg me dan eens uit waarom volgende punten niet heeft:
                        - City Safety pack: niet verkrijgbaar terwijl de DS3 dit wel heeft (optie)
                        - Adaptieve Cruise Control: niet verkrijgbaar, maar bestaat wel op de C4 picasso
                        - 360° view: niet verkrijgbaar, maar bestaat wel op de C4 picasso
                        Misschien omdat men dit soort electronische gadgets (- want dat zijn in elk geval die twee laatste voor mij toch nog steeds... -) nog niet helemaal betrouwbaar werkend heeft bij Citroën en met met de DS5 iets van kwaliteit wil brengen ?
                        Anders zou ik het niet weten waarom... Voor mij zijn die twee laatste ook compleet overbodig. Enkel die eerste kan wel eens nuttig zijn.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                          Misschien omdat men dit soort electronische gadgets (- want dat zijn in elk geval die twee laatste voor mij toch nog steeds... -) nog niet helemaal betrouwbaar werkend heeft bij Citroën en met met de DS5 iets van kwaliteit wil brengen ?
                          Anders zou ik het niet weten waarom... Voor mij zijn die twee laatste ook compleet overbodig. Enkel die eerste kan wel eens nuttig zijn.
                          Wat is kwaliteit? Iemand zei laatst tegen mij dat ge die DS5 niet veel ziet rijden, dus lijkt die auto exclusiever.
                          Toen antwoorde ik hem dat er maar 2 redenen zijn waarom ge een bepaald type niet veel ziet rijden:
                          1. Hij is pokkenduur en dus niet voor iedereen betaalbaar
                          2. Niemand wilt hem

                          Dus vul zelf maar verder in

                          Maar ergens klopt uw bewering toch wel niet. Want niet de laatste 2, maar alle drie zijn al werkende op een C4 Picasso. Dus Citroën heeft het wel degelijk. En dus hadden ze het ook gerust kunnen toepassen op de DS5. Maar wss werd de auto dan zo duur, dat ze er nog minder van verkochten.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Ik doe er 60000 en gebruik het alleen als ik 's nachts rij En soms op de E40 richting Luik omdat daar enorm weinig volk rijdt.
                            Voor de rest vind ik het minder moeite om met de voet te werken dan telkens met mijne duim op/af te zitten duwen of die snelheden aan te passen. Zeker op de E313 en E314 is het overdag haast onmogelijk om met gewone CC te rijden. In België vooral. Tijdens mijn vakanties in de USA rij ik zo goed als continu op CC.

                            Maar swat, op de DS5 zal het even weinig gebruikt worden als op al mijn voorgaande wagens
                            Ik gebruik de CC ook op de autostraden tijdens de spits, dat gaat net even goed als het gaspedaal volgens mij

                            Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                            Wat is kwaliteit? Iemand zei laatst tegen mij dat ge die DS5 niet veel ziet rijden, dus lijkt die auto exclusiever.
                            Toen antwoorde ik hem dat er maar 2 redenen zijn waarom ge een bepaald type niet veel ziet rijden:
                            1. Hij is pokkenduur en dus niet voor iedereen betaalbaar
                            2. Niemand wilt hem

                            Dus vul zelf maar verder in

                            Maar ergens klopt uw bewering toch wel niet. Want niet de laatste 2, maar alle drie zijn al werkende op een C4 Picasso. Dus Citroën heeft het wel degelijk. En dus hadden ze het ook gerust kunnen toepassen op de DS5. Maar wss werd de auto dan zo duur, dat ze er nog minder van verkochten.
                            Dan kan je toch een Picasso nemen :-) ?
                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Maar ergens klopt uw bewering toch wel niet. Want niet de laatste 2, maar alle drie zijn al werkende op een C4 Picasso.
                              Ik heb ook niet beweerd dat ze het niet hebben. Kan gewoon ook zijn dat hun oplossing qua betrouwbaarheid nog te wensen over laat. Dat zullen ze zelf best weten aan de hand van hun reparatiestatistieken...

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                Ik heb ook niet beweerd dat ze het niet hebben. Kan gewoon ook zijn dat hun oplossing qua betrouwbaarheid nog te wensen over laat. Dat zullen ze zelf best weten aan de hand van hun reparatiestatistieken...
                                Volgens mij heeft het puur met de kostprijs van de wagen te maken. Hij is sowiso al niet goedkoop, en ik vermoed als ze dat erop zetten, dat ge al kort naar de prijs van premium merken komt, en dan zullen de mensen al sneller twijfelen en is de kans groot dat ge er nog minder gaat zien rijden

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                  Ik gebruik de CC ook op de autostraden tijdens de spits, dat gaat net even goed als het gaspedaal volgens mij



                                  Dan kan je toch een Picasso nemen :-) ?
                                  No Way. Vriendin heeft huidig model gehad en het model daarvoor. Heb er ook veel mee gereden, maar echt niet mijn ding. Ondermaatse zetels en kan echt niet wennen aan dat dashboard in het midden. Maar wel een superruime wagen. Maar had eens gezien voor de prijs van de hoogste versie in 150pk automaat en daar nog de nodige opties bij en dan zat ge ook al in een prijsrange van premium merken.

                                  Morgen is het het zover. Kan ne DS5 gaan afhalen en een paar uurkes gaan testrijden. Mss krijg ik wel een wauw-gevoel .

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Hier ook. Neen dank u, geen ACC voor mij. Als je geen gewone CC kan gebruiken is er volgens mij wat mis met je (ver)inzicht.

                                    Sent from somewhere, using Tapatalk.
                                    Ik vind ACC toch super handig. Ik rij praktisch 90% van de tijd op CC en vroeg me af of ACC niet nog beter zou zijn (heb dat nu niet). Ben onlangs met de nieuwe Espace gaan proefrijden, met ACC, en dat werkt subliem. Gewoon ACC op 120 km/h en de baan volgen. Rijdt er iemand voor, gewoon even wachten tot je naar links kan. Auto vertraagt en versnelt zelf. Zou voor mij een sowieso te nemen optie zijn op volgende auto. Enige minpuntje op de Espace is dat het niet vanuit stilstand werkt. Als je in file staat, moet je dus zelf gas geven.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
                                      Ik vind ACC toch super handig. Ik rij praktisch 90% van de tijd op CC en vroeg me af of ACC niet nog beter zou zijn (heb dat nu niet). Ben onlangs met de nieuwe Espace gaan proefrijden, met ACC, en dat werkt subliem. Gewoon ACC op 120 km/h en de baan volgen. Rijdt er iemand voor, gewoon even wachten tot je naar links kan. Auto vertraagt en versnelt zelf. Zou voor mij een sowieso te nemen optie zijn op volgende auto. Enige minpuntje op de Espace is dat het niet vanuit stilstand werkt. Als je in file staat, moet je dus zelf gas geven.
                                      Die traffic Jam Assist is nog een stapje verder. Zijn nog ni veel auto's die da hebben. Bij de VW
                                      Passat kan dat als optie. Maar wagen doet dat alleen maar als ge beide handen op het stuur hebt.

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                        Misschien omdat men dit soort electronische gadgets (- want dat zijn in elk geval die twee laatste voor mij toch nog steeds... -) nog niet helemaal betrouwbaar werkend heeft bij Citroën en met met de DS5 iets van kwaliteit wil brengen ?
                                        Anders zou ik het niet weten waarom... Voor mij zijn die twee laatste ook compleet overbodig. Enkel die eerste kan wel eens nuttig zijn.
                                        Denk toch dat ik u gelijk moet geven. Gisteren paar reviews gelezen van mensen met zo ne picasso met alles erop en eraan en die gadgets zouden zeer ondermaats werken. Zelfs die 360° vieuw zou een zeer vertekend beeld geven. En de ACC zou wel werken, maar er zijn te weinig instelmogelijkheden waardoor het haast onbruikbaar is.

                                        Vandaag zelf een half uur gaan rijden met de DS5. Hij rijdt zeker niet zo fijn al dat hij eruit ziet. Maar kan ook aan mij liggen omdat het maar een half uurke was. In ieder geval vind ik die DS5 veel te duur voor wat ge krijgt. Dus nu ben ik helemaal in de war hoe het nog verder moet

                                        Comment


                                        • Ik heb zelf een nieuwe pic met alle gadgets er op ..

                                          De ACC werkt eigenlijk vrij goed, maar remt niet zelf. Indien hij het nodig acht schakelt hij terug om af te remmen. Er zijn wel enkele kanttekeningen :
                                          - hij werkt maar vanaf 40 km/u, dus eerst zelf rijden tot boven de 40 en dan pas inschakelen.
                                          - wanneer hij onder de 40 zakt schakeld hij zichzelf uit
                                          - moet hij te snel afremmen idem
                                          - is er een voorligger te kort : idem
                                          Het is niet echt storend, maar vergt wat aanpassing tov de ACC van BMW. Algeheel vind ik die wel nog vrij goed.

                                          De dode hoek waarschuwing werkt goed. Bij slecht weer durft hij al eens teveel te branden, maar liever eens teveel dan te weinig

                                          De 360° view en bij uitbreiding de achterruitrijcamera geven een vrij vertekend beeld en werken niet goed in het donker ... ze zijn ook maar een indicatie; Als het een extra te betalen optie zou zijn zou ik de 360 niet nemen. De cameraatjes vooraan die een zicht links en rechts geven als je bv uit een oprit of garage rijden bieden een kleine meerwaarde maar ik durf daar niet alleen op af gaan als ik in zo een situatie zit

                                          De zelfstandig parkeren gadget werkt eigenlijk verassend goed op voorwaarde dat de plaats ruim genoeg is, maar ... ik doe het nog altijd liever zelf ...

                                          De parkeerbeepertjes voor en achter werken wel maar werken iets te laat naar mijn goesting. Ze zouden beter moeten werken vanaf 1.5m ipv 0.5m

                                          City Safety bestaat dan weer niet op de Pic ...
                                          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X