Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe firmawagen; berline of SUV, automaat of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Nieuwe firmawagen; berline of SUV, automaat of niet?

    Hallo, het is tijd om naar een nieuwe firmawagen uit te kijken.
    De huidige is een Mercedes 200 E en company policy biedt keuze tussen BMW, Mercedes, Volvo en de VAG Group. Ik doe regelmatig langere afstanden (Nederland, Luxemburg..) of langere ritten (korte afstand, veel files...) en heb 2 tieners dus comfort en plaats in welkom. Gezien de rugklachten denk ik voor de eerste keer aan een SUV en een automaat. De preselectie omvat 3 wagens:
    1.De BMW518d Automaat met business pack, sportzetels, verwarmde zetels achteraan (vraag van de kids gezien de wagen ook in de winter buiten staat...) en getinte ruiten. Past juist in budget
    2.De Volvo XC60 - 150 PK: ik kijk naar de ocean race of R-design maar simulator tool heeft kuren en moet offerte naar leasing maatschappij sturen voor berekening.
    3.Toch opnieuw een Mercedes 200 E maar dan de Avantgarde met als opties: Luxury pack - Professional pack - Entertainment achteraan -Verwarmde zetels achteraan - Multicontourzetels vooraan (als luxury pack), dit kan juist in budget maar....geen automaat mogelijk.
    Dit weekend test ik de BMW, moet nog afspraak maken met Volvo (totaal geen ervaring met het merk, noch met een SUV).
    Alle commentaar en feedback (ervaring) is welkom...

  • #2
    Mijn baas heeft de multicontour zetels... in zijn E250cdi.
    Ik ben niet echt onder de indruk van die zetels. En je wil een automaat.
    De BMW dus!
    En als je iets hoger wil zitten past een 320GT misschien ook nog in je budget. Even ruim als de 5!

    Comment


    • #3
      Aangezien u ook bij Skoda mag gaan kiezen raad ik u de sublieme nieuwe Skoda Superb aan.

      Comment


      • #4
        Bmw 5!
        Volvo XC 60 gaat tegenvallen qua koffer ruimte denk ik...

        We hebben thuis de facelift E break, echt een ruimtewonder! Maar de 5 serie vind ik mooier.
        2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
        2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
        2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

        2007 BMW E91 318d - 122pk

        Bekijk
        dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
        http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
          Aangezien u ook bij Skoda mag gaan kiezen raad ik u de sublieme nieuwe Skoda Superb aan.
          Zet die ploat af.

          Eerlijk, kerel. Ik vond Skoda nog een cool merk, maar het feit dat zageventen zoals U elk topic komen bevuilen is me er te veel aan.
          Ik zal voor mijn madam ooit wel een chte VW kopen, en niet de namaakversie.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
            Aangezien u ook bij Skoda mag gaan kiezen raad ik u de sublieme nieuwe Skoda Superb aan.
            Wie wil er nu meer betalen om met een Superb te rijden? Een 518dA komt hem in VAA goedkoper uit.


            Aan de TS : overweeg ook een VW passat. Die is een pak goedkoper, ook vrij ruim en je gaat er voldoende budget hebben om een stationaire verwarming in te bouwen (dan is je auto altijd warm in de winter)
            BMW 420dA : >>>

            Comment


            • #7
              Bedankt voor jullie input. Ik heb ook vragen rond de koffer van de Volvo (proefrit is nog in te plannen) maar ook benieuwd hoe die rijdt met de 150 pk automaat (nog niet beschikbaar bij de dealers voor proefrit overigens). Indien iemand vandaag al met de XC rijdt altjd geïnteresseerd in jullie mening...Voor wat aantal alternatieven betreft, ik vind de Mercedes break ook wel iets (indien deftig uitgerust) maar budget en CO2 maken dit niet haalbaar. de BMW 3 GT heeft ruimte maar vind ik niet mooi (smaken hé....) en de 320 kan niet gezien die die in tegenstelling tot de 320, de 518 en de 418 een te hoge CO2 heeft: ik zit aan een beperking van 125 en dat haal ik wel met bovenvermelde wagens maar niet met de mercedes break, de bmw 320GT...en gezien de wagen mid-augustus moet geleverd worden is - los van alle andere mogelijke redenen - de nieuwe superb uitgesloten. Ga dus proefritten afwachten (had al BMW5 vorige reeks maar de 163 pk ipv de 136 van de 518 en in manueel; zou eerste ervaring met automaat zijn...)

              Comment


              • #8
                Geen idee of het u iets zegt maar wat denk je van een Modeo Clipper in Vignale uitvoering ? Denk dat die in je budget full option is zelf. En die Vignale uitvoering is werkelijk prachtig.
                Classic cars on demand

                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

                - It's time to make your dream come true -

                Comment


                • #9
                  Dat kan best een mooie wagen zijn maar gezien de merken mogelijk in onze car policy (zie mijn initiële bericht bovenaan) is Ford geen optie.

                  Comment


                  • #10
                    De Volvo XC60 kan je toch ook met de D4 automaat krijgen, die heeft 190PK en een lage CO2, 124gr als ik me niet vergis.
                    Ik ben daar toevallig naar gaan zien en die koffer valt reuze mee hoor.

                    Vanaf productie juli krijgt de 3 reeks overigens een facelift en normaal gezien meteen ook de B47 motor ipv de N47, meteen ook een pak lagere CO2 uitstoot.
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                    Comment


                    • #11
                      Net mijn offerte gecheckt, XC60 D4 Ocean Race met 8-trapsautomaat: 124gr CO2, 190 PK en wellicht goedkoper dan eender welke 5 of E.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                      Comment


                      • #12
                        Bedankt, ik ga een offerte met de 190 pk ook eens opvragen, we hebben blijkbaar goede fleetkorting bij Volvo, ben benieuwd...

                        Comment


                        • #13
                          heb zelf een X3 en heb getwijfeld tussen X3 en 5-serie... in netto aankoopprijs zaten die op dat moment met dezelfde opties ongeveer gelijk.. heb me die keuze nog steeds niet beklaagd....

                          Comment


                          • #14
                            Een 5 reeks is echt het toonbeeld van comfort en stijl. Beter komt het niet imo. Een automaat is heerlijk in het huidige verkeer.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • #15
                              X3 is een ramp wat CO2 betreft.

                              De Volvo mag in aankoop vrij goed liggen, mijn ervaring is dat de leaseprijs niet goed is onwille van de restwaarde.
                              Ik had een offerte van VOLVO die 4000€ lager lag (netto) dan de Audi die qua maandprijs wel in het budget ging. Ook zat ik met het taksprobleem. Voor leasing gelden nog steeds de oude taksregimes, dus eens je over de 163 pk gaat, komt daar direct 1250€ BIV bij, en dat scheelt een pak in de leasing. (ik vergeleek de V70 D4 190pk met de A6 163pk, beide in automaat)

                              Comment


                              • #16
                                De X3 is inderdaad niet haalbaar qua CO2 (gezien mijn limiet van 125) en even gekeken naar meerprijs leasing tussen de XC 150 pk en de D4 190: is snel 40 à 50 € per maand, zak dus resultaat van berekening de D3 afwachten. Keuze zal inderdaad tussen de BMW en de Volvo gaan....

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  Ook zat ik met het taksprobleem. Voor leasing gelden nog steeds de oude taksregimes, dus eens je over de 163 pk gaat, komt daar direct 1250€ BIV bij, en dat scheelt een pak in de leasing. (ik vergeleek de V70 D4 190pk met de A6 163pk, beide in automaat)
                                  Dat hangt af van de locatie van de maatschappelijke zetel van de leasemaatschappij waar het voertuig op ingeschreven wordt.
                                  Als die zich in Vlaanderen bevindt is dat niet het geval, in het Brussels of Waals gewest wel.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                  Comment


                                  • #18
                                    aangezien je over rugklachten sprekt zou ik misschien proberen of een A6 met luchtvering binnen het budget past?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Bij de A6 gaat dat niet lukken en Audi is niet echt mijn eerste keuze, niets op tegen hoor mijn vorige wagen was een A6 Avant (en ervoor een BMW5) maat positioneer de A6 ergens tussen de looks en rijgedrag van de BMW5 enerzijds en het comfort en ruimtegevoel (want in realiteit is er zeker geen hemelsbreed verschil) van de Mercedes E

                                      Comment


                                      • #20
                                        Spijtig dat de company policy zo kortzichtig is qua aantal merken. Zeker als je op zoek bent naar goede zetels ivm je rug. In deze selectie zou ik dan niet twijfelen en voor de Volvo gaan: hogere instap en veel betere standaardzetels, die weinig ingewikkelde instellingen nodig hebben.
                                        De standaardzetels van de Duiste merken vind ik enorm pover. Sportzetels van BMW hebben bij die drie mijn voorkeur. De comfortzetels van de Duitse merken zijn niet voor iedereen top: ik vind in die van BMW bijvoorbeeld niet gemakkelijk een ideale zit, ondanks de oneindige instelmogelijkheden.
                                        Anyway, puur persoonlijk, dus testen is de boodschap.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X