Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe firmawagen; berline of SUV, automaat of niet?
De comfortzetels van de Duitse merken zijn niet voor iedereen top: ik vind in die van BMW bijvoorbeeld niet gemakkelijk een ideale zit, ondanks de oneindige instelmogelijkheden. Anyway, puur persoonlijk, dus testen is de boodschap.
Inderdaad, ik vind de Comfort seats in mijn 5GT de beste investering ooit.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Jef, bij vorige BMW waren de sportzetels absolute noodzaak, in de "gewone" hield ik het geen uur vol. Mercedes zetels geven niet echt de gewenste steun. Van Volvo al veel goed gehoord betreffende de zetels, nu inderdaad eens proberen...Vraagtekens wel bij Volvo (gezien de XC 60 onbekend is ) rond kofferruimte en ruimte passagiers achterin. Company policy omwille van relatief beperkt aantal wagens (paar tientallen) en om toch deftige voorwaarden te bekomen...
Van Volvo al veel goed gehoord betreffende de zetels, nu inderdaad eens proberen...Vraagtekens wel bij Volvo (gezien de XC 60 onbekend is ) rond kofferruimte en ruimte passagiers achterin. Company policy omwille van relatief beperkt aantal wagens (paar tientallen) en om toch deftige voorwaarden te bekomen...
De Volvo-zetels zouden je rug in elk geval ten goede moeten komen.
Maar ik vraag me af waarom je enkel XC60 overweegt als je vragen hebt rond ruimte en SUV. V70 is ruimer en zelf zit ik in elk geval liever wat lager bij de grond .
Zetels zijn zo verschillend.
In de huidige A8 en de vorige ook trouwens welke indentiek was behalve de motor, trekken de zetels op niks.
Na 2 uur rijden doet de rechter hamstring serieus pijn en de onderrug een beetje.
Kun je geloven dat ik dit niet heb in de skoda?
De eerste A8 model d3 had betere stoelen.
Jef, bij vorige BMW waren de sportzetels absolute noodzaak, in de "gewone" hield ik het geen uur vol. Mercedes zetels geven niet echt de gewenste steun. Van Volvo al veel goed gehoord betreffende de zetels, nu inderdaad eens proberen...Vraagtekens wel bij Volvo (gezien de XC 60 onbekend is ) rond kofferruimte en ruimte passagiers achterin. Company policy omwille van relatief beperkt aantal wagens (paar tientallen) en om toch deftige voorwaarden te bekomen...
De ruimte achterin valt best mee, in een hogere wagen heb je achteraan minder problemen met beenruimte. De achterbank is ook niet plat en vormloos zoals in sommige X3's bijvoorbeeld. De koffer is niet ruim, maar wel praktisch van vorm doordat je in de hoogte ruimte hebt.
Eerlijk, kerel. Ik vond Skoda nog een cool merk, maar het feit dat zageventen zoals U elk topic komen bevuilen is me er te veel aan.
Ik zal voor mijn madam ooit wel een chte VW kopen, en niet de namaakversie.
OT: in deze lijst de BMW. Lijkt me de meeste voldoening te geven. Ik weet wel niet of een 18d genoeg zal zijn
That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
Bedankt voor jullie input. Ik heb ook vragen rond de koffer van de Volvo (proefrit is nog in te plannen) maar ook benieuwd hoe die rijdt met de 150 pk automaat (nog niet beschikbaar bij de dealers voor proefrit overigens). Indien iemand vandaag al met de XC rijdt altjd geïnteresseerd in jullie mening...Voor wat aantal alternatieven betreft, ik vind de Mercedes break ook wel iets (indien deftig uitgerust) maar budget en CO2 maken dit niet haalbaar. de BMW 3 GT heeft ruimte maar vind ik niet mooi (smaken hé....) en de 320 kan niet gezien die die in tegenstelling tot de 320, de 518 en de 418 een te hoge CO2 heeft: ik zit aan een beperking van 125 en dat haal ik wel met bovenvermelde wagens maar niet met de mercedes break, de bmw 320GT...en gezien de wagen mid-augustus moet geleverd worden is - los van alle andere mogelijke redenen - de nieuwe superb uitgesloten. Ga dus proefritten afwachten (had al BMW5 vorige reeks maar de 163 pk ipv de 136 van de 518 en in manueel; zou eerste ervaring met automaat zijn...)
Kameraad zijn vader heeft een XC60 met automaat en d3 (is dat 150pk? Denk het wel). Is zeker snel genoeg hoor, maar natuurlijk een half slagschip. Die koffer is wel groter dan je verwacht hoor!
That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
Dat hangt af van de locatie van de maatschappelijke zetel van de leasemaatschappij waar het voertuig op ingeschreven wordt.
Als die zich in
bevindt is dat niet het geval, in het Brussels of Waals gewest wel.
Ik dacht dat alle leasemaatschappijen verplicht waren om in Brussel in te schrijven 'om oneerlijke concurrentie te voorkomen'.
Ik dacht dat alle leasemaatschappijen verplicht waren om in Brussel in te schrijven 'om oneerlijke concurrentie te voorkomen'.
Ah? Wist ik niet, nog nooit van gehoord..
Lijkt me eigenlijk wel vergezocht.
Stel dat ik een leasemaatschappij bezit met hoofdzetel in Antwerpen, dan zou ik verplicht een kantoor moeten openen in Brussel én mijn maatschappelijke zetel moeten verplaatsen om mijn voertuigen in te kunnen schrijven?
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Hoe bedoel je? Dat kan toch zomaar niet?
Voertuigen ingeschreven door een vennootschap met maatschappelijke zetel in het Vlaamse gewest vallen toch gewoon onder het Vlaamse stelsel?
Edit:
Ik lees het volgende op in een PDF op de site van KBCGroup.eu:
Oorspronkelijk geplaatst door KBCGroup.eu
De nieuwe regeling is evenwel niet van toepassing op ondernemingen met leasingactiviteiten die aan bepaalde voorwaarden voldoen. Voor geleasede wagens blijft de oude regeling voorlopig gelden.
Ben dan toch eens benieuwd wat die voorwaarden juist zijn...
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Bedankt voor jullie input. Ik heb ook vragen rond de koffer van de Volvo (proefrit is nog in te plannen)
Ik ben ermee op reis geweest met 3 pubers, 2 honden en wat bagage
Iets minder ruim dan een V70 wel, maar vooral de schuine achterklep scheelt hier een pak. Als je de hoogte niet nodig hebt, geen issue.
De Volvo XC60 kan je toch ook met de D4 automaat krijgen, die heeft 190PK en een lage CO2, 124gr als ik me niet vergis.
Ik ben daar toevallig naar gaan zien en die koffer valt reuze mee hoor.
Jef, bij vorige BMW waren de sportzetels absolute noodzaak, in de "gewone" hield ik het geen uur vol. Mercedes zetels geven niet echt de gewenste steun. Van Volvo al veel goed gehoord betreffende de zetels, nu inderdaad eens proberen...Vraagtekens wel bij Volvo (gezien de XC 60 onbekend is ) rond kofferruimte en ruimte passagiers achterin. Company policy omwille van relatief beperkt aantal wagens (paar tientallen) en om toch deftige voorwaarden te bekomen...
Hoewel de zetels van Volvo idd de betere zijn voor mensen met tere rug, is de middenste plaats achteraan niet goed. De kinderen wisselden op reis. Vorm van de zitting is niet van dezelfde ergonomische kwaliteit als de rest. Op dat vlak is de V70 veel beter.
De Volvo-zetels zouden je rug in elk geval ten goede moeten komen.
Maar ik vraag me af waarom je enkel XC60 overweegt als je vragen hebt rond ruimte en SUV. V70 is ruimer en zelf zit ik in elk geval liever wat lager bij de grond .
V70 rijdt nog een stukje comfortabeler dan de XC60. En ik zit ook liever lager. XC60 rijd idem als V60, maar heeft voor mij een betere zithouding, maar 99% van de mensen willen liever de XC60-zithouding.
Volvo zetels zijn heel comfortabel, (voet)ruimte achterin en kofferruimte is niet enorm in een XC60/V60, dan zou je al voor een V70 of XC90 moeten gaan.
voila, zopas testrit geboekt voor de Volvo, weliswaar met de D4 (D3 nog niet beschikbaar); zaterdag voormiddag de Volvo en de namiddag de BMW. De kids gaan mee dus we zien onmiddellijk of de plaats achteraan voldoet...En Wollie; voor de XC90 is mijn budget echt véél te klein
Ben dan toch eens benieuwd wat die voorwaarden juist zijn...
In de praktijk is het simpel: als je een auto in operationele leasing hebt (= verhuur op lange termijn, wat de meeste grote bedrijven voor hun wagenpark gebruiken), dan moet die normaal gezien ingeschreven worden op naam van de verhuurmaatschappij. In dat geval geldt de 'oubollige' BIV die in Brussel (en Wallonië) nog steeds van toepassing is. Ook al heeft die leasingmaatschappij haar maatschappelijke zetel in Vlaanderen.
Bij andere financiering- of leasingvormen (vb. financiële renting) staat de auto ingeschreven op naam van de leasingnemer en geldt voor de inschrijvingstaks de domicilie van de leasingnemer.
Maar België zou België niet zijn als er geen achterpoortjes bestaan: sommige verhuurmaatschappijen hebben nu al contracten kunnen afsluiten, waarbij het toch mogelijk is om een verhuur op lange termijn aan te bieden met inschrijving van de wagen op naam van de huurder en niet de verhuurder, waardoor de lagere BIV van Vlaanderen kan toegepast worden.
Comment