Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe firmawagen; berline of SUV, automaat of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
    De comfortzetels van de Duitse merken zijn niet voor iedereen top: ik vind in die van BMW bijvoorbeeld niet gemakkelijk een ideale zit, ondanks de oneindige instelmogelijkheden.
    Anyway, puur persoonlijk, dus testen is de boodschap.
    Inderdaad, ik vind de Comfort seats in mijn 5GT de beste investering ooit.
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

    Comment


    • #22
      Jef, bij vorige BMW waren de sportzetels absolute noodzaak, in de "gewone" hield ik het geen uur vol. Mercedes zetels geven niet echt de gewenste steun. Van Volvo al veel goed gehoord betreffende de zetels, nu inderdaad eens proberen...Vraagtekens wel bij Volvo (gezien de XC 60 onbekend is ) rond kofferruimte en ruimte passagiers achterin. Company policy omwille van relatief beperkt aantal wagens (paar tientallen) en om toch deftige voorwaarden te bekomen...

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door yamas67 Bekijk Berichten
        Van Volvo al veel goed gehoord betreffende de zetels, nu inderdaad eens proberen...Vraagtekens wel bij Volvo (gezien de XC 60 onbekend is ) rond kofferruimte en ruimte passagiers achterin. Company policy omwille van relatief beperkt aantal wagens (paar tientallen) en om toch deftige voorwaarden te bekomen...
        De Volvo-zetels zouden je rug in elk geval ten goede moeten komen.
        Maar ik vraag me af waarom je enkel XC60 overweegt als je vragen hebt rond ruimte en SUV. V70 is ruimer en zelf zit ik in elk geval liever wat lager bij de grond .

        Comment


        • #24
          Zetels zijn zo verschillend.
          In de huidige A8 en de vorige ook trouwens welke indentiek was behalve de motor, trekken de zetels op niks.
          Na 2 uur rijden doet de rechter hamstring serieus pijn en de onderrug een beetje.
          Kun je geloven dat ik dit niet heb in de skoda?
          De eerste A8 model d3 had betere stoelen.

          Comment


          • #25
            ik heb in de 3GT gezeten en al ben ik minder fan van de looks zit en voelt die auto wel heel goed aan.
            lets have some more member berries

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door yamas67 Bekijk Berichten
              Jef, bij vorige BMW waren de sportzetels absolute noodzaak, in de "gewone" hield ik het geen uur vol. Mercedes zetels geven niet echt de gewenste steun. Van Volvo al veel goed gehoord betreffende de zetels, nu inderdaad eens proberen...Vraagtekens wel bij Volvo (gezien de XC 60 onbekend is ) rond kofferruimte en ruimte passagiers achterin. Company policy omwille van relatief beperkt aantal wagens (paar tientallen) en om toch deftige voorwaarden te bekomen...
              De ruimte achterin valt best mee, in een hogere wagen heb je achteraan minder problemen met beenruimte. De achterbank is ook niet plat en vormloos zoals in sommige X3's bijvoorbeeld. De koffer is niet ruim, maar wel praktisch van vorm doordat je in de hoogte ruimte hebt.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Zet die ploat af.

                Eerlijk, kerel. Ik vond Skoda nog een cool merk, maar het feit dat zageventen zoals U elk topic komen bevuilen is me er te veel aan.
                Ik zal voor mijn madam ooit wel een chte VW kopen, en niet de namaakversie.


                OT: in deze lijst de BMW. Lijkt me de meeste voldoening te geven. Ik weet wel niet of een 18d genoeg zal zijn
                That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door yamas67 Bekijk Berichten
                  Bedankt voor jullie input. Ik heb ook vragen rond de koffer van de Volvo (proefrit is nog in te plannen) maar ook benieuwd hoe die rijdt met de 150 pk automaat (nog niet beschikbaar bij de dealers voor proefrit overigens). Indien iemand vandaag al met de XC rijdt altjd geïnteresseerd in jullie mening...Voor wat aantal alternatieven betreft, ik vind de Mercedes break ook wel iets (indien deftig uitgerust) maar budget en CO2 maken dit niet haalbaar. de BMW 3 GT heeft ruimte maar vind ik niet mooi (smaken hé....) en de 320 kan niet gezien die die in tegenstelling tot de 320, de 518 en de 418 een te hoge CO2 heeft: ik zit aan een beperking van 125 en dat haal ik wel met bovenvermelde wagens maar niet met de mercedes break, de bmw 320GT...en gezien de wagen mid-augustus moet geleverd worden is - los van alle andere mogelijke redenen - de nieuwe superb uitgesloten. Ga dus proefritten afwachten (had al BMW5 vorige reeks maar de 163 pk ipv de 136 van de 518 en in manueel; zou eerste ervaring met automaat zijn...)
                  Kameraad zijn vader heeft een XC60 met automaat en d3 (is dat 150pk? Denk het wel). Is zeker snel genoeg hoor, maar natuurlijk een half slagschip. Die koffer is wel groter dan je verwacht hoor!
                  That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

                  16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                  28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                  28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

                  Comment


                  • #29
                    Ik zou denk ik voor de volvo gaan, al vind ik een 5serie break ook erg mooi.

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                      Dat hangt af van de locatie van de maatschappelijke zetel van de leasemaatschappij waar het voertuig op ingeschreven wordt.
                      Als die zich in
                      bevindt is dat niet het geval, in het Brussels of Waals gewest wel.

                      Ik dacht dat alle leasemaatschappijen verplicht waren om in Brussel in te schrijven 'om oneerlijke concurrentie te voorkomen'.

                      Edit: ja hoor: http://www.autofans.be/nieuws/varia/...ewagens-rijden
                      Last edited by Chris_147; 05/05/2015, 22:37. Reden: link

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                        Ik dacht dat alle leasemaatschappijen verplicht waren om in Brussel in te schrijven 'om oneerlijke concurrentie te voorkomen'.
                        Ah? Wist ik niet, nog nooit van gehoord..
                        Lijkt me eigenlijk wel vergezocht.
                        Stel dat ik een leasemaatschappij bezit met hoofdzetel in Antwerpen, dan zou ik verplicht een kantoor moeten openen in Brussel én mijn maatschappelijke zetel moeten verplaatsen om mijn voertuigen in te kunnen schrijven?
                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                        Comment


                        • #32
                          Neen, men past dus kennelijk gewoon de BIV regels van Brussel toe, overal

                          Comment


                          • #33
                            Hoe bedoel je? Dat kan toch zomaar niet?
                            Voertuigen ingeschreven door een vennootschap met maatschappelijke zetel in het Vlaamse gewest vallen toch gewoon onder het Vlaamse stelsel?

                            Edit:
                            Ik lees het volgende op in een PDF op de site van KBCGroup.eu:
                            Oorspronkelijk geplaatst door KBCGroup.eu
                            De nieuwe regeling is evenwel niet van toepassing op ondernemingen met leasingactiviteiten die aan bepaalde voorwaarden voldoen. Voor geleasede wagens blijft de oude regeling voorlopig gelden.
                            Ben dan toch eens benieuwd wat die voorwaarden juist zijn...
                            Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                            Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                            If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                              Ik dacht dat alle leasemaatschappijen verplicht waren om in Brussel in te schrijven 'om oneerlijke concurrentie te voorkomen'.
                              correct
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door yamas67 Bekijk Berichten
                                Bedankt voor jullie input. Ik heb ook vragen rond de koffer van de Volvo (proefrit is nog in te plannen)
                                Ik ben ermee op reis geweest met 3 pubers, 2 honden en wat bagage
                                Iets minder ruim dan een V70 wel, maar vooral de schuine achterklep scheelt hier een pak. Als je de hoogte niet nodig hebt, geen issue.

                                Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                De Volvo XC60 kan je toch ook met de D4 automaat krijgen, die heeft 190PK en een lage CO2, 124gr als ik me niet vergis.
                                Ik ben daar toevallig naar gaan zien en die koffer valt reuze mee hoor.
                                Idem als een V60.

                                Oorspronkelijk geplaatst door yamas67 Bekijk Berichten
                                Jef, bij vorige BMW waren de sportzetels absolute noodzaak, in de "gewone" hield ik het geen uur vol. Mercedes zetels geven niet echt de gewenste steun. Van Volvo al veel goed gehoord betreffende de zetels, nu inderdaad eens proberen...Vraagtekens wel bij Volvo (gezien de XC 60 onbekend is ) rond kofferruimte en ruimte passagiers achterin. Company policy omwille van relatief beperkt aantal wagens (paar tientallen) en om toch deftige voorwaarden te bekomen...
                                Hoewel de zetels van Volvo idd de betere zijn voor mensen met tere rug, is de middenste plaats achteraan niet goed. De kinderen wisselden op reis. Vorm van de zitting is niet van dezelfde ergonomische kwaliteit als de rest. Op dat vlak is de V70 veel beter.

                                Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                De Volvo-zetels zouden je rug in elk geval ten goede moeten komen.
                                Maar ik vraag me af waarom je enkel XC60 overweegt als je vragen hebt rond ruimte en SUV. V70 is ruimer en zelf zit ik in elk geval liever wat lager bij de grond .
                                V70 rijdt nog een stukje comfortabeler dan de XC60. En ik zit ook liever lager. XC60 rijd idem als V60, maar heeft voor mij een betere zithouding, maar 99% van de mensen willen liever de XC60-zithouding.
                                __________________________

                                2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                Comment


                                • #36
                                  Wat me bij Volvo tegenviel was de plaats op de achterbank voor de benen.
                                  Naar mijn gevoel was dat beter bij de 5 of de A6, en is zeker beter bij de E.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    Wat me bij Volvo tegenviel was de plaats op de achterbank voor de benen.
                                    Mijne collega (met twee late tieners van kinderen) klaagt daar ook over...
                                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                    Comment


                                    • #38
                                      Volvo zetels zijn heel comfortabel, (voet)ruimte achterin en kofferruimte is niet enorm in een XC60/V60, dan zou je al voor een V70 of XC90 moeten gaan.
                                      1976 Porsche 924 (verkocht)
                                      2006 BMW Z4 2.2 (verkocht)
                                      2011 Volvo V60 T6 AWD
                                      2004 Mercedes Vito 115 CDI lichte vracht (werkbeest)

                                      Comment


                                      • #39
                                        voila, zopas testrit geboekt voor de Volvo, weliswaar met de D4 (D3 nog niet beschikbaar); zaterdag voormiddag de Volvo en de namiddag de BMW. De kids gaan mee dus we zien onmiddellijk of de plaats achteraan voldoet...En Wollie; voor de XC90 is mijn budget echt véél te klein

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                          Ben dan toch eens benieuwd wat die voorwaarden juist zijn...
                                          In de praktijk is het simpel: als je een auto in operationele leasing hebt (= verhuur op lange termijn, wat de meeste grote bedrijven voor hun wagenpark gebruiken), dan moet die normaal gezien ingeschreven worden op naam van de verhuurmaatschappij. In dat geval geldt de 'oubollige' BIV die in Brussel (en Wallonië) nog steeds van toepassing is. Ook al heeft die leasingmaatschappij haar maatschappelijke zetel in Vlaanderen.
                                          Bij andere financiering- of leasingvormen (vb. financiële renting) staat de auto ingeschreven op naam van de leasingnemer en geldt voor de inschrijvingstaks de domicilie van de leasingnemer.
                                          Maar België zou België niet zijn als er geen achterpoortjes bestaan: sommige verhuurmaatschappijen hebben nu al contracten kunnen afsluiten, waarbij het toch mogelijk is om een verhuur op lange termijn aan te bieden met inschrijving van de wagen op naam van de huurder en niet de verhuurder, waardoor de lagere BIV van Vlaanderen kan toegepast worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X