Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe firmawagen; berline of SUV, automaat of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    BMW 518d is leuke wagen maar mss kan je V70/S80 met krachtigere motor kiezen en Volvo is top als je veel rijdt hé
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

    Comment


    • #42
      De V70 is niet echt mijn smaak en in lease ligt de S80 niet echt goed (heb basisversie voor de prijs van deftig uitgeruste BMW 5 of Mercedes E)

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door yamas67 Bekijk Berichten
        voila, zopas testrit geboekt voor de Volvo, weliswaar met de D4 (D3 nog niet beschikbaar); zaterdag voormiddag de Volvo en de namiddag de BMW. De kids gaan mee dus we zien onmiddellijk of de plaats achteraan voldoet...En Wollie; voor de XC90 is mijn budget echt véél te klein
        Zal een interessante vergelijking worden, die D4 is toch een stuk potenter tov de 518d (pk/kg), zeer benieuwd!

        Comment


        • #44
          yep, daarom ga ik niet kunnen vergelijken op power/motorisatie maar wel de automaat en de ruimte

          Comment


          • #45
            Met allebei gereden intussen; allebei geslaagd; de BMW rijdt zalig (wel geen sportzetels in testwagen) en de automaat is echt wel top! De Volvo valt héél goed mee, met 2 (kleine hoor) minpuntjes; wat meer omgevingslawaai bij winderig weer (tijdens de rit) en bij start (equivalent van eerste versnelling in manueel) een nogal zwaar stuur. Intussen ook paar simulaties gemaakt en;
            1.BMW 518D A Berline 136 pk: kan met business pack + professional GPS+getinte ruiten+parkeercamera+sportzetels+elektrische lendensteun+zetelverwarming voor en achteraan
            2.BMW 518D A Touring 136 pl: met nieuwe promotie kan dezemet business pack +getinte ruiten+sportzetels+elektrische lendensteun+zetelverwarming voor en achteraan met paar honderd euro persoonlijke opleg
            3.Volvo XC60 Automaat D3 - 150 pk Ocean race: is la goed uitgerust en bijhorend nog winter pack - versatility pack - verwarmde zetels voor en achter + business motion pack + getinte ruiten + geintegreerde dubbele uitlaat + elektrische lendensteun en mits opleg van 200 € parkeercamera
            Indien BMW ga ik voor zwart binnen en buiten, voor de Volvo Chrystal White met zwart leer.
            Bij de BMW vind ik de touring mooier dan de berline
            Deze week krijg ik de finale offertes van de leasing maatchappij en volgend weekend beslissen, wordt moeilijke keuze; rijplezier en kwaliteit van afwerking van de BMW of eens iets anders (eerste SUV) en hogere positie van de Volvo

            Comment


            • #46
              Ik zou voor de BMW gaan, super automaat. Maakt het lagere vermogen zeker goed, is verder behoorlijk uitgerust en ik vind het persoonlijk best een tijdloos design.

              Heb eenmaal automaat gehad en nu dik spijt dat ik dat heb laten schieten in het kader van lagere CO2/vaa (Mercedes w204). BMW is mijn merk niet maar die automaat is zo goed dat ik sterk zou twijfelen. Een trage automaat wordt snel enerverend, wat bij Volvo afgaande op reviews toch nog het geval is.

              Comment


              • #47
                Ik zelf zou dan voor de XC60 gaan. Heb voorheen 2 SUV's gehad en moet nu, door Di Rupo, terug met gewone wagens rijden. Ben onlangs een offerte gaan laten maken en prijs viel ontzetten goed mee.

                Comment


                • #48
                  Is het dan niet beter om voor een 3Gt te gaan bij BMW? Die kan je beter uitrusten met je budget (veel betere herverkoopwaarde) en is praktischer en ruimer dan de berline 5-reeks.
                  Ik weet dat het geen beauty is, maar ...
                  Last edited by BertVS; 11/06/2015, 23:54.
                  BMW 420dA : >>>

                  Comment


                  • #49
                    De 3 GT is niet echt mijn smaak, valt tussen de 5 en een SUV in maar inderdaad, is ruim en budgetair interessant. Momenteel neigt mijn keuze naar de Volvo en gezien beperkt aantal kleuren voor Ocean Race de Chrystal White. Twijfel nog wat gezien de soms negatieve commentaren en ervaring die ik op het forum terugvind over de automaat

                    Comment


                    • #50
                      Qua prijs niet veel verschil, de Volvo is duurder maar meer korting voor fleet. Maar beide kunnen goed uitgerust in het lease budget

                      Comment


                      • #51
                        overigens beperkt verschil in herverkoopwaarde tussen de BMW en de Volvo....Blijkbaar is de XC wel makkelijk verkoopbaar op 2ehands

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door yamas67 Bekijk Berichten
                          soms negatieve commentaren en ervaring die ik op het forum terugvind over de automaat
                          Waarschijnlijk van mensen die meer in agressief straatracen geïnteresseerd zijn dan in normaal weggedrag en comfort.
                          Ik zou trouwens aanraden die automaat zelf eens langer dan wat uurtjes te testen... Dan zal je merken dat je heel goed zelf kan inspelen op het karakter ervan en dat die helemaal doet wat je wil.

                          Comment


                          • #53
                            ALs ik beide vergelijk (weliswaar korte ritjes) is de automaat van de BMW inderdaad "vloeiender" dans deze van de Volvo (vooral in lage versnelling) zonder dat ik de laatste als "slecht" ervaar.
                            Is eerder de vergelijking héél goe met gewoon goed maar opnieuw, korte ritjes om oordeel op te baseren

                            Comment


                            • #54
                              BMW heeft de ZF automaat wat met dubbele koppeling werkt. Is in principe een computer gestuurde manuele versnellingsbak. Volvo heeft nog een klassieke automaat.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door yamas67 Bekijk Berichten
                                ALs ik beide vergelijk (weliswaar korte ritjes) is de automaat van de BMW inderdaad "vloeiender" dans deze van de Volvo (vooral in lage versnelling) zonder dat ik de laatste als "slecht" ervaar.
                                Is eerder de vergelijking héél goe met gewoon goed maar opnieuw, korte ritjes om oordeel op te baseren
                                Ik vind zelfs mijn 12 jaar oude automaat in mijn Volvo vlot en ik kom van een Dsg7. Maar mijn rijstijl zal daar wel voor iets tussenzitten.

                                Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                  BMW heeft de ZF automaat wat met dubbele koppeling werkt. Is in principe een computer gestuurde manuele versnellingsbak. Volvo heeft nog een klassieke automaat.
                                  Huh? Dit klopt volgens mij niet, die zf heeft toch gewoon koppelomvormer?

                                  Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • #57
                                    Zf8 is koppelomvormer

                                    Comment


                                    • #58
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                                      Volvo heeft nog een klassieke automaat.
                                      Maakt niets uit wat mij betreft. Ik heb geen auto gekocht voor op een F1- of rally-circuit maar voor de openbare weg, en daarvoor is die Geartronic ruim alert en snel genoeg.
                                      Ik merk trouwens dat er redelijk wat Duitsers zijn, met of zonder ZF-automaat, die misschien toch niet zo superieur en snel blijken te zijn als soms wordt aangenomen op basis van een algemene beeldvorming vanuit marketing campagnes.

                                      Soit, schakelen met die "klassieke" bak gaat vlot genoeg wat mij betreft .
                                      Trouwens, ik geniet in de eerste plaats van een automaat omwille van het comfort steeds een extra hand vrij te hebben in plaats van met het pookje te moeten spelen.

                                      Comment


                                      • #59
                                        Oeps, dan ben ik mis. Dacht da eens op de site gelezen te hebben dat BMW met dubbele koppiling werkt. My bad

                                        Comment


                                        • #60
                                          Bij lease-wagens is het type automaat bijkomstig, indien er iets mis gaat is dit een (niet meer dan vervelend) detail.
                                          Met alles wat ik hoor over de ziektes van automaten met dubbele koppeling verkies ik, als particulier die zijn reeds belast centjes in een wagen investeert, een klassieke bak met koppelomvormer : misschien sloomer, maar ze gaan wel minder gauw kapot. En daar mijn materiaal langer behoud daar de waarborgperiode...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X