BMW 518d is leuke wagen maar mss kan je V70/S80 met krachtigere motor kiezen en Volvo is top als je veel rijdt hé
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Nieuwe firmawagen; berline of SUV, automaat of niet?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door yamas67 Bekijk Berichtenvoila, zopas testrit geboekt voor de Volvo, weliswaar met de D4 (D3 nog niet beschikbaar); zaterdag voormiddag de Volvo en de namiddag de BMW. De kids gaan mee dus we zien onmiddellijk of de plaats achteraan voldoet...En Wollie; voor de XC90 is mijn budget echt véél te klein
Comment
-
Met allebei gereden intussen; allebei geslaagd; de BMW rijdt zalig (wel geen sportzetels in testwagen) en de automaat is echt wel top! De Volvo valt héél goed mee, met 2 (kleine hoor) minpuntjes; wat meer omgevingslawaai bij winderig weer (tijdens de rit) en bij start (equivalent van eerste versnelling in manueel) een nogal zwaar stuur. Intussen ook paar simulaties gemaakt en;
1.BMW 518D A Berline 136 pk: kan met business pack + professional GPS+getinte ruiten+parkeercamera+sportzetels+elektrische lendensteun+zetelverwarming voor en achteraan
2.BMW 518D A Touring 136 pl: met nieuwe promotie kan dezemet business pack +getinte ruiten+sportzetels+elektrische lendensteun+zetelverwarming voor en achteraan met paar honderd euro persoonlijke opleg
3.Volvo XC60 Automaat D3 - 150 pk Ocean race: is la goed uitgerust en bijhorend nog winter pack - versatility pack - verwarmde zetels voor en achter + business motion pack + getinte ruiten + geintegreerde dubbele uitlaat + elektrische lendensteun en mits opleg van 200 € parkeercamera
Indien BMW ga ik voor zwart binnen en buiten, voor de Volvo Chrystal White met zwart leer.
Bij de BMW vind ik de touring mooier dan de berline
Deze week krijg ik de finale offertes van de leasing maatchappij en volgend weekend beslissen, wordt moeilijke keuze; rijplezier en kwaliteit van afwerking van de BMW of eens iets anders (eerste SUV) en hogere positie van de Volvo
Comment
-
Ik zou voor de BMW gaan, super automaat. Maakt het lagere vermogen zeker goed, is verder behoorlijk uitgerust en ik vind het persoonlijk best een tijdloos design.
Heb eenmaal automaat gehad en nu dik spijt dat ik dat heb laten schieten in het kader van lagere CO2/vaa (Mercedes w204). BMW is mijn merk niet maar die automaat is zo goed dat ik sterk zou twijfelen. Een trage automaat wordt snel enerverend, wat bij Volvo afgaande op reviews toch nog het geval is.
Comment
-
-
De 3 GT is niet echt mijn smaak, valt tussen de 5 en een SUV in maar inderdaad, is ruim en budgetair interessant. Momenteel neigt mijn keuze naar de Volvo en gezien beperkt aantal kleuren voor Ocean Race de Chrystal White. Twijfel nog wat gezien de soms negatieve commentaren en ervaring die ik op het forum terugvind over de automaat
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yamas67 Bekijk Berichtensoms negatieve commentaren en ervaring die ik op het forum terugvind over de automaat
Ik zou trouwens aanraden die automaat zelf eens langer dan wat uurtjes te testen... Dan zal je merken dat je heel goed zelf kan inspelen op het karakter ervan en dat die helemaal doet wat je wil.
Comment
-
ALs ik beide vergelijk (weliswaar korte ritjes) is de automaat van de BMW inderdaad "vloeiender" dans deze van de Volvo (vooral in lage versnelling) zonder dat ik de laatste als "slecht" ervaar.
Is eerder de vergelijking héél goe met gewoon goed maar opnieuw, korte ritjes om oordeel op te baseren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door yamas67 Bekijk BerichtenALs ik beide vergelijk (weliswaar korte ritjes) is de automaat van de BMW inderdaad "vloeiender" dans deze van de Volvo (vooral in lage versnelling) zonder dat ik de laatste als "slecht" ervaar.
Is eerder de vergelijking héél goe met gewoon goed maar opnieuw, korte ritjes om oordeel op te baseren
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenBMW heeft de ZF automaat wat met dubbele koppeling werkt. Is in principe een computer gestuurde manuele versnellingsbak. Volvo heeft nog een klassieke automaat.
Verstuurd vanaf mijn XT1039 met Tapatalk'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk BerichtenVolvo heeft nog een klassieke automaat.
Ik merk trouwens dat er redelijk wat Duitsers zijn, met of zonder ZF-automaat, die misschien toch niet zo superieur en snel blijken te zijn als soms wordt aangenomen op basis van een algemene beeldvorming vanuit marketing campagnes.
Soit, schakelen met die "klassieke" bak gaat vlot genoeg wat mij betreft .
Trouwens, ik geniet in de eerste plaats van een automaat omwille van het comfort steeds een extra hand vrij te hebben in plaats van met het pookje te moeten spelen.
Comment
-
Bij lease-wagens is het type automaat bijkomstig, indien er iets mis gaat is dit een (niet meer dan vervelend) detail.
Met alles wat ik hoor over de ziektes van automaten met dubbele koppeling verkies ik, als particulier die zijn reeds belast centjes in een wagen investeert, een klassieke bak met koppelomvormer : misschien sloomer, maar ze gaan wel minder gauw kapot. En daar mijn materiaal langer behoud daar de waarborgperiode...
Comment
Comment