Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe firmawagen; berline of SUV, automaat of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Pas op .. ik ben algemeen gezien eigenlijk heel tevreden van de pic ... maar het is geen duitser in die zin dat hij eerder uitnodigt tot een gezapige relaxte rijstijl zelfs met de 150 pk ... en dat de electronica op zijn frans is met de nodige nonchalence
    Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door MaXX99 Bekijk Berichten
      Ik heb zelf een nieuwe pic met alle gadgets er op ..

      De ACC werkt eigenlijk vrij goed, maar remt niet zelf. Indien hij het nodig acht schakelt hij terug om af te remmen. Er zijn wel enkele kanttekeningen :
      - hij werkt maar vanaf 40 km/u, dus eerst zelf rijden tot boven de 40 en dan pas inschakelen.
      - wanneer hij onder de 40 zakt schakeld hij zichzelf uit
      - moet hij te snel afremmen idem
      - is er een voorligger te kort : idem
      Het is niet echt storend, maar vergt wat aanpassing tov de ACC van BMW. Algeheel vind ik die wel nog vrij goed.

      De dode hoek waarschuwing werkt goed. Bij slecht weer durft hij al eens teveel te branden, maar liever eens teveel dan te weinig

      De 360° view en bij uitbreiding de achterruitrijcamera geven een vrij vertekend beeld en werken niet goed in het donker ... ze zijn ook maar een indicatie; Als het een extra te betalen optie zou zijn zou ik de 360 niet nemen. De cameraatjes vooraan die een zicht links en rechts geven als je bv uit een oprit of garage rijden bieden een kleine meerwaarde maar ik durf daar niet alleen op af gaan als ik in zo een situatie zit

      De zelfstandig parkeren gadget werkt eigenlijk verassend goed op voorwaarde dat de plaats ruim genoeg is, maar ... ik doe het nog altijd liever zelf ...

      De parkeerbeepertjes voor en achter werken wel maar werken iets te laat naar mijn goesting. Ze zouden beter moeten werken vanaf 1.5m ipv 0.5m

      City Safety bestaat dan weer niet op de Pic ...
      Tis dat wat het verschil maakt. Die ACC op de Picasso schakeld veel uit ipv aanpassen. Citroën zelf spreekt ook van een Actieve CC ipv een Adaptieve CC. Dit terwijl andere merken van Adaptieve CC spreken. Mss dat daar net het verschil tussen zit.

      Die city safety bestaat dan blijkbaar alleen op de DS3, de kleinste. De grootste krijgt het niet.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten
        Ik vind ACC toch super handig. Ik rij praktisch 90% van de tijd op CC en vroeg me af of ACC niet nog beter zou zijn (heb dat nu niet). Ben onlangs met de nieuwe Espace gaan proefrijden, met ACC, en dat werkt subliem. Gewoon ACC op 120 km/h en de baan volgen. Rijdt er iemand voor, gewoon even wachten tot je naar links kan. Auto vertraagt en versnelt zelf. Zou voor mij een sowieso te nemen optie zijn op volgende auto. Enige minpuntje op de Espace is dat het niet vanuit stilstand werkt. Als je in file staat, moet je dus zelf gas geven.
        Vorig jaar met een testrit stond dat er ook op. Na een kwartier heb ik dat afgezet net als die HUD. Beiden werkten op mijn systeem (waarschijnlijk omdat we dit niet gewoon waren en niet lang genoeg geprobeerd hebben). Maar ik rij niet graag de processie van Echternach, 500m vooruit om je dan 200m te laten afzakken...
        Wel zeer gemakkelijk in de file die traffic jam assist. Kunnen de meesten blijven smoelenboeken, twitteren en forummen. (wat een werkwoorden)!
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
          Vorig jaar met een testrit stond dat er ook op. Na een kwartier heb ik dat afgezet net als die HUD. Beiden werkten op mijn systeem (waarschijnlijk omdat we dit niet gewoon waren en niet lang genoeg geprobeerd hebben). Maar ik rij niet graag de processie van Echternach, 500m vooruit om je dan 200m te laten afzakken...
          Wel zeer gemakkelijk in de file die traffic jam assist. Kunnen de meesten blijven smoelenboeken, twitteren en forummen. (wat een werkwoorden)!
          Haha.. Da hebbek nog al gehoord.. :p:p

          Comment


          • Euh, met traffic jam assist moeten beide handen aant stuur, anders doet de auto niets. Dus FB en twitter zal moeilijk gaan

            Comment

            Working...
            X