Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jeep gezocht!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jeep gezocht!

Even de situatie schetsen:

Ik heb mijn pa beloofd van te helpen zoeken naar een opvolger voor zijn Volvo XC90 D5
    Zijn laatste 2 XC90's waren niet meer of minder een ramp op gebied van betrouwbaarheid, na meer dan 8 Volvo's (!) heeft hij er meer dan zijn buik van vol...
    Waarom een Jeep? Mijn pa is dierenarts en zijn wagen is in feite zijn bureau. De hele dag de weg op, veel op vettige binnenbaantjes, zwaar geladen ( De hele koffer is ingenomen door een houten bak met een vijftal lades waarin zijn medicijnen zitten ) en serieus 'doorperen'

Hij heeft vroeger heel wat breaks versleten, nu wil hij een hogere wagen wegens het 50 keer in en uitstappen op een dag, zijn rug is ook niet meer van de jongste

Wat wil hij:
    * Kloeke wagen ( hij valt nu en dan in slaap )
    * Lichte vracht
    * Betrouwbaarheid ( zowel motor als koetswerk )
    * Ruimte! ( XC60 is bvb te klein ivm houten bak in koffer )
    * Zuinig ( in hoeverre dit nog meespeelt in deze categorie?) 80K km/jaar en bijna geen autostrade zoals de meeste hier
    * Trekhaak ( regelmatig paardentrailer erachter )
    * Btw wagen

Zowel nieuwe wagens als jonge occasies mogen voorgesteld worden, hij staat voor veel open.

Liever geen shopping in Duitsland ( geen tijd om te gaan kijken en hij ziet liever iets voor hij het koopt )

Lijkt me niet zo simpel of zien jullie dit anders?

Alvast merci!
    Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
    Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
    Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
    Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Dodge Ram op Lpg, maar die 80k is er mss er dan wat over.

Comment

ALs je zoveel km doet, dan zou ik toch ook een amerikaan overwegen. Kost echt geen hol om mee te rijden. Qua verbruikskost zit dat in dezelfde categorie als een Twingo.

Een Ram zou ik zelf nooit doen wegens te opzichtig, maar ieder zijn ding. Ik hou liever van iets subtieler. Een Amerikaan is al wat groter en valt sowieso al een beetje meer op.

Gezien hij liever een jeep wil, dan zou ik voor een Suburban gaan.

Voldoet aan zowat alles wat je wil.

Chevrolet overige Modellen ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Heeft wel al veel km's, maar is omgebouwd voor LPI, dus je zit nog gebeiteld voor een paar jaar. Maar gezien er echt wel veel kms gedaan worden, mss toch eentje zoeken die wat nieuwer is.

Zelfde, maar in pick-up (wel met schroefveren ipv bladveren bij andere pick-ups). Je kan daar ook een hardtop voor krijgen. Door de wegklapbare midgate heb je dan een nog ruimer inzetbare wagen dan een jeep in LV. Hou wel nog 3000 euro opzij voor wanneer de kleppen in de soep draaien. Maar eens je die hebt late reviseren, ben je goed voor 300-400.000km. Heb sinds kort zelf een (oudere) Avalanche met 275.000km en het is zot hoe 'fris' die nog is. Er is maar 1 knopje dat versleten aanvoelt (van de zetelverwarming). Voor de rest is geen enkel knopje doorgedrukt of voelt er ook maar iets versleten aan. Ben ik heel hard van verschoten.

Chevrolet overige Modellen ➤ Bekijk het aanbod van vandaag! Occasions en nieuw. Elke deal een groot verschil. Dat is ② 2dehands Auto's.

Nieuwe Suburban is prachtig, maar pokke duur.
      Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
      Motoren & Tjeurisme

Comment

Mercedes ML/GL ?
        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
          Mercedes ML/GL ?
          Dan heb je wel maar 2 zitplaatsen in LV, maar het is niet echt duidelijk of dat een probleem is voor TS... Denk wel dat ie meer plaatsen moet hebben.
          Motoren & Tjeurisme

Comment

Autoforum

Merci alvast voor de interessante links Tjeu: Zijn inderdaad wagen die ik ( en hij ) zeker over het hoofd zouden zien. Ik vrees dat mijn pa wel alle amerikanen wat opzichtig zal vinden.
            Die Avalanche is wel nog de max, enkel jammer dat ie geen gesloten koffer heeft voor zijn houten bak

Zitplaatsen spelen geen rol: hij heeft er nu ook maar 2 ( lichte vracht )

Comment

Ik dacht onmiddellijk aan een Toyota Landcruiser bij het lezen van je verhaal, maar verschoot me een bult bij het zien van het verbruik (>> 200 gr CO2). Ah maar een Lanrover Discovery dan, was mijn volgende idee, maar ook die zit altijd boven de 200g r CO2, dus niet direct zuinig te noemen. Mercedes G was de derde inval, maar die verbruikt niet alleen veel, maar kost nog eens waanzinning veel .
              Nog even wat verder gezocht, als het zuinig moet zijn zou een X5 30d iets kunnen zijn (160 gr CO2), volgens mij toch enigszins te vergelijken met de XC90 qua grootte. Vanaf 60 kEUR. Waarschijnlijk beter niet met een beige interieur dan
              BMW 420dA : >>>

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alex60 Bekijk Berichten
                Autoforum

Merci alvast voor de interessante links Tjeu: Zijn inderdaad wagen die ik ( en hij ) zeker over het hoofd zouden zien. Ik vrees dat mijn pa wel alle amerikanen wat opzichtig zal vinden.
                Die Avalanche is wel nog de max, enkel jammer dat ie geen gesloten koffer heeft voor zijn houten bak

Zitplaatsen spelen geen rol: hij heeft er nu ook maar 2 ( lichte vracht )
                Je kan daar een snugtop opzetten :

Een Amerikaan is idd snel opzichtig, maar deze generatie avalanche vind ik zelf erg Range Rover achtig aan doen.

Het voordeel is vooral : super goedkoop rijden (verbruik van een liter of 14-18 op gas, maar gas kost 1/3 van diesel op dit moment, dat dat komt overeen met een diesel die 6liter verbruikt.
                Heel ruim inzetbaar en onvoorstelbaar comfi.

Maar als ie met 2 zitplaatsen blij is, dan zijn er wel genoeg andere opties die vaak iets minder duur zijn.

Zelf zou ik aan de grootste hyundai denken, de Grand Santa Fe, met 2.2 CRDI van 200pk. Niet te zot, erg degelijk, underdog en vlot genoeg. Collega van mij heeft met de gewone Santa Fé 200.000km gedaan op 3 jaar. Enkel het knopje van de handrem is los gekomen. Voor de rest NIETS van kosten gehad. Enkel remmen, banden en olie. Niets aan ophanging, interieur, elektronica, motor of wat dan ook vervangen. Veel goedkoper en betrouwbaarder kan je niet rijden. En hij heeft een serieus zware voet en is niet echt zacht voor zijn materiaal. Daarnaast zaten er ooknog een 20" velgen onder, die alles wat meer belasten.

Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik neem aan dat de CO2 niet veel uitmaakt gezien het voertuig 100% voor zijn beroep zal worden gebruikt.

Ssangyong Rexton (een 3.2 peert serieus maar die zijn maar gemaakt tot 2006 wel goedkoope dingen)

Porsche cayenne

Vw touareg V10 TDI

Audi Q7 /Q5

Pajero

G klasse ±zelfde motor als in een Ssangyong 3.2

Isuzu D-Max

Vw Amorak

Nissan navara

Jeep Grand Cherokee

Infiniti FX
                  Polo 6n 1.4

Comment

Denk toch dat jullie niet goed lezen...TS wil voor zijn pa een J E E P !!!
                    Volgens mij komt er dan maar één in aanmerking, Jeep GC:

Bron: http://www.autoevolution.com/news/20...ery-86027.html

Een vereenvoudigde versie kan ook altijd natuurlijk.
                    Meer moet dat niet zijn, 6 cilinder, Zf-automaat en zeker niet duur.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Merci gasten,

Klopt inderdaad dat CO geen enkele rol speelt, dit is een 100% beroepsmatige wagen. Zal eens een foto posten van zijn interieur nu, ik denk dat er hier veel op slag braakneigingen krijgen letterlijk een stal...

Hyundai de Grand Santa Fe lijkt inderdaad wel nog iets: http://www.kapaza.be/nl/hyundai/hyun...e-94444701.htm
                      Jeep GC is ook nog wel een optie, SRT zal geen optie zijn

Verbatim:
                      Pajero lijkt mij zeer interessant, robuuste wagen. Beetje vergelijkbaar met Toyota landcruiser??
                      Touareg zeer mooi, wel geen ervaring met betrouwbaarheid en kwaliteit?
                      G-klasse? 80K km op een jaar? Jij liever dan ik....

Bij de Q7: welke motorisatie is de betrouwbaarste? Niet de mooiste wagen, wel een voldoende groot volume.

Comment

Hyundai garage Foulon Roeselare is een heel goede garage, reeds veel goeds van gehoord bij mijn patienten.
                        Echter voor een veearts zou ik GEEN bleke leren zetels nemen, maar zwart!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alex60 Bekijk Berichten
                          Merci gasten,

Klopt inderdaad dat CO geen enkele rol speelt, dit is een 100% beroepsmatige wagen. Zal eens een foto posten van zijn interieur nu, ik denk dat er hier veel op slag braakneigingen krijgen letterlijk een stal...

Hyundai de Grand Santa Fe lijkt inderdaad wel nog iets: http://www.kapaza.be/nl/hyundai/hyun...e-94444701.htm
                          Jeep GC is ook nog wel een optie, SRT zal geen optie zijn

Verbatim:
                          Pajero lijkt mij zeer interessant, robuuste wagen. Beetje vergelijkbaar met Toyota landcruiser??
                          Touareg zeer mooi, wel geen ervaring met betrouwbaarheid en kwaliteit?
                          G-klasse? 80K km op een jaar? Jij liever dan ik....

Bij de Q7: welke motorisatie is de betrouwbaarste? Niet de mooiste wagen, wel een voldoende groot volume.
                          Mocht je voor een nieuwe Q7 gaan, zeker een 3.0L nemen en in 272pk versie. Ga je zeer veel plezier aan hebben.

Sent from somewhere, using Tapatalk.
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
                            Hyundai garage Foulon Roeselare is een heel goede garage, reeds veel goeds van gehoord bij mijn patienten.
                            Echter voor een veearts zou ik GEEN bleke leren zetels nemen, maar zwart!!
                            Ik vind de nieuwe Santa Fe een prachtige wagen en vele malen mooier dan zijn Kia equivalent. Weet niet in hoeverre hun motorisatie het doen maar vrees er wel een
                            beetje voor met die kilometer aantallen.

Sent from somewhere, using Tapatalk.

Comment

Pajero

Eigenlijk echt de beste optie, alles in acht genomen.

Oer oer oer degelijk, robuust interieur dat tegen veel vuil kan, zeer goed comfort op minder goede wegen, moeilijk vast te rijden, kan heel makkelijk veel trekken, heeft poer genoeg om op snelheid te cruisen, is comfi, niet duur in onderhoud, wordt niet als een blageur wagen aanzien, is (erg) ruim, kan makkelijk naar lichte vracht omgebouwd worden en voor 50.000 euro heb je een nieuwe, full-option. Tja... Wat wil een mens nog meer. Ik veronderstel niet dat uw pa op zoek zal zijn naar iets dat echt sportief/snedig rijdt zoals een Q7, maar liever robuust en comfi zal willen.
                              En met zo een Pajero zit hij goed tot aan zijn pensioen. Die dingen kunnen makkelijk 400.000km aan.

En een Pajero past bij een veearts als een Saab bij een architect.
                              Last edited by Tjeu; 05/05/2015, 09:47.
                              Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik zou voor dit gaan en bijhorende afdekking op de koffer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  Ik zou voor dit gaan en bijhorende afdekking op de koffer

80.000km per jaar. En jij zou iets met bladveren achteraan adviseren? Heb je daar als eens een dagje mee gereden? Ik heb zelf een Navara gehad. Heel graag mee gereden, maar daar wil je echt geen 80.000km per jaar in doen. Dienen achterkant staat constant te dansen.
                                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                    Pajero

Eigenlijk echt de beste optie, alles in acht genomen.

Oer oer oer degelijk, robuust interieur dat tegen veel vuil kan, zeer goed comfort op minder goede wegen, moeilijk vast te rijden, kan heel makkelijk veel trekken, heeft poer genoeg om op snelheid te cruisen, is comfi, niet duur in onderhoud, wordt niet als een blageur wagen aanzien, is (erg) ruim, kan makkelijk naar lichte vracht omgebouwd worden en voor 50.000 euro heb je een nieuwe, full-option. Tja... Wat wil een mens nog meer. Ik veronderstel niet dat uw pa op zoek zal zijn naar iets dat echt sportief/snedig rijdt zoals een Q7, maar liever robuust en comfi zal willen.
                                    En met zo een Pajero zit hij goed tot aan zijn pensioen. Die dingen kunnen makkelijk 400.000km aan.

En een Pajero past bij een veearts als een Saab bij een architect.
                                    ²²²²²

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                      80.000km per jaar. En jij zou iets met bladveren achteraan adviseren? Heb je daar als eens een dagje mee gereden? Ik heb zelf een Navara gehad. Heel graag mee gereden, maar daar wil je echt geen 80.000km per jaar in doen. Dienen achterkant staat constant te dansen.

Ja, maar als die continu beladen is achteraan -> en ik weet wat een veearts allemaal mee moet hebben, dan valt dat toch mee?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                        Ja, maar als die continu beladen is achteraan -> en ik weet wat een veearts allemaal mee moet hebben, dan valt dat toch mee?
                                        In beladen toestand stampt die minder, maar dat blijft wel dansen. En als je er een dubbelas aanhangt, dan is het nog erger.
                                        Den Isuzu rijdt trouwens nog het meest tractor-achtige van de mogelijke rijst-oprapers.
                                        Qua comfort ben je dan veel beter af met de Amarok, maar in mijn omgeving hoor ik véél slechts over de betrouwbaarheid. Dan zit je met een Ford Ranger beter, maar die heeft opnieuw een minder comfi ophanging.

Pajero is zowat de beste keuze als het een jeep moet zijn en als er naar een pick-up gekeken wordt die betrouwbaar en comfi moet zijn, dan ga je beter amerikaans. Van de nieuwe US-karren weet ik het niet, maar de oudere hebben we erg korte onderhoudsintervallen, wat wil een minpunt is als je zoveel km doet.
                                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Working...
                                        X