Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke combinatie van autos?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke combinatie van autos?

Ik zal waarschijnlijk niets nieuws zeggen als ik zeg dat ik graag wissel van auto. Vandaar dat ik al stilletjes aan het denken ben aan het volgende.....maar ik heb echt nog geen idee welke zal ingewisseld worden, en ook niet hoeveel...misschien maar eentje, misschien 2 of misschien zelfs alle 3

wat wil ik eigenlijk:
    - een auto die ik kan gebruiken om dagelijks naar brussel te rijden, graag met veel zitcomfort, genoeg goodies,,...
    - een cabrio
    - een (echte) jeep
    - een oldtimer
    dit moeten er geen 4 zijn, daily kan bvb ook jeep zijn, ...

ik wissel ook graag eens af, dat wil zeggen dat ook of de tweede of de derde auto moet geschikt zijn als soort van dagelijkse auto

het hoeft ook niet altijd sneller of duurder of groter te zijn, ik koop graag wat ik op dat moment leuk vind...en uiteindelijk, hoe goedkoper hoe beter natuurlijk

Graag ook altijd een recent model, ik heb graag het nieuwste. Maar geen breekpunt, de laguna was ook absoluut niet het nieuwste

idealiter zijn de 2 dailys samen niet langer dan 9 meter....maar ook dat is geen breekpunt

het budget is spijtig genoeg niet onbeperkt...een dure cabrio gaat niet samen met een dure daily en een dure jeep....ik kan er moeilijk een budget op plakken, hou het pakweg op ons huidige budget.

Onze huidige wagens zijn eigenlijk perfect....maar ik weet ook dat ik bij het autosalon weer ga verleid worden.....dus beter voorbereiden
    vandaag hebben we de laguna die een perfecte daily is
    De 235 is een superleuke cabrio die ook perfect voor dagelijks verkeer kan gebruikt worden
    en de 205cti is nu ondertussen een betrouwbare, want technisch nu perfect, oldtimer cabrio
    een jeep achtige mis ik nog...

oh ja, buiten voor de oldtimer heb ik geen interesse in occassies....idee fixe die je er op mijn gezegende leeftijd niet meer uit krijgt: )

Rationeel gezien zitten we nu perfect...maar mijn genetische afwijking gaat ervoor zorgen dat ik toch iets wil kopen...
    in de verschillende categorieen met nieuwe auto zijn er verschillende autos die mij interesseren...
    nieuwe alfa giulia, nieuwe x1, nieuwe bmw3lci, bmw m2, focus rs, civic type r, jimny, landcruiser, cx3, mx5, jaguar xe, discovery sport, abarth 500, porsche boxster, mini jcw, nieuwe laguna, nieuwe espace, nieuwe bmw 5, nieuwe c coupe, outback, lexus nx, caterham, ...
    Voor de oldtimer...of youngtimer ga ik geen lijst geven, dat gaat te lang worden

het kan zijn dat alles blijft zoals het is, of misschien wordt er wat gewisseld...afin, ik denk er nu al dagelijks aan en de ene dag is het het ene extreme, de andere dag het andere extreme

wat zouden jullie doen?
    Welke combinatie lijkt interessant en voldoet aan alle vereisten?

input welkom
    Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Het is niet waar.

Sent from here
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Iemand interesse in ne Laguna coupe of M235i cabrio Dan zou ik dit volgen.
      RIP Den borre!

Comment

Goe zot gij.
        IRIDIUM
        Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
        Helderzienden

Comment

makkelijk: ford bronco

cabrio, jeep en oldtimer
          enkel voor dagdagelijks verkeer gaat ge iets anders moeten kopen
          www.peugeotforum.be

Comment

Hahaha. Ik weet nog wat ik dacht toen ik enkele maanden geleden, in het topic van de 2las dat de Laguna zou blijven.

...
            Nu denk ik hetzelfde, laar dan nog feller. Ikzelf zou er nog niet aan durven denken om met je huidige wagenpark te veranderen, maar jij houdt duidelijk, tot in het extreme, van afwisseling en je 'kan' het, waarom dan ook niet..

De nieuwe espace en een VW iltis, de land rover sport en een abarth 500 , de nieuwe 5 en een Niva.. De mogelijkheden zijn oneindig...

Zo. Nu heb ik hier iets gepost en zal ik altijd een melding krijgen als er iemand helpt met deze krankzinnige zoektocht. 😉

Comment

Ik heb hier misschien wel een leuke oldtimer staan. Een '77 Camaro:

Eentje die echt héél goed staat. Geen roest, geen technische mankementen (gekeurd voor verkoop!!), draait als een zonnetje. Quasi alles is vernieuwd (volledig nieuwe bekleding binnen), metallic lak, custom bumpers, etc etc etc. Geen harde plank en lekkere stoelen. Zéér mooie auto
              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Ohja hij heeft ook factory airco
                Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Je zou beter naar Frankrijk verhuizen en auto's ruilen. Ik heb auto 27van iemand van 34jaar gekocht:p
                  Saab turbo cabrio als daily en cabrio.
                  Pajero mk1 als jeep oldie of ssangyong musso youngtimer in lichte vracht...ze trekken op niks van zicht maar 4*4 capaciteiten moeten andere serieus opletten hoor! Uber cheap voor wat je krijgt vind maar 3ns ne Patrol voor dezelfde prijs
                  Polo 6n 1.4

Comment

Merci voor de voorstellen...maar de oldtimer ben ik eigenlijk het minst mee bezig, die wordt pas op het laatst ingevuld
                    ALS we de 205 dan niet zouden houden...dan komt er gewoon iets voor dezelfde prijs, niks heel duur

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
                      Iemand interesse in ne Laguna coupe of M235i cabrio Dan zou ik dit volgen.
                      wel nog effe volgen ik koop normaal tijdens het salon (grosso modo de beste voorwaarden) dus sowieso nog effe tijd
                      Eerst es met al die auto's gaan rijden, en zien of ik er me tout court beter in zou voelen, of het iets speciaal is....niet wisselen om te wisselen
                      Ik zal dan mijn bevindingen van die testritjes hier wel posten

combinaties waar ik nu bvb aan denk

houden zoals het is (laguna, M235) maar andere oldtimer (bvb jeep)
                      laguna inwisselen door bvb CX3, X1, 3LCI, lexus NX, ... en BMW en P205 houden
                      BMW inwisselen door bvb Caterham, M2, ... en laguna houden, oldtimer wordt dan weer jeep
                      alles inwisselen bvb landcruiser, abarth, MX5 en bvb jaguar oldtimer

denk vooral : veel gaan rijden, en mij niet laten zot maken door de verkoper (want dat is niet moeilijk als het over auto's gaat)
                      en zelfs es goed nadenken lol

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
                        Merci voor de voorstellen...maar de oldtimer ben ik eigenlijk het minst mee bezig, die wordt pas op het laatst ingevuld
                        ALS we de 205 dan niet zouden houden...dan komt er gewoon iets voor dezelfde prijs, niks heel duur
                        Ik vind dat je het beter omgekeerd zou doen en uw 'ik wil iets anders ik wil iets anders'-fetisch op uw oldi's over zou zetten. Zal je een pak minder geld kosten (oldi's hebben zelden last van waardeverlies of BIV)! En je kan er dan zelf af en toe eentje te veel hebben, kost toch geen hol in tax en verzekering en bij iedere gril kan je weer aan het wisselen staan.
                        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

wel nog effe volgen ik koop normaal tijdens het salon (grosso modo de beste voorwaarden) dus sowieso nog effe tijd
                          Eerst es met al die auto's gaan rijden, en zien of ik er me tout court beter in zou voelen, of het iets speciaal is....niet wisselen om te wisselen
                          Ik zal dan mijn bevindingen van die testritjes hier wel posten

combinaties waar ik nu bvb aan denk

houden zoals het is (laguna, M235) maar andere oldtimer (bvb jeep)
                          laguna inwisselen door bvb CX3, X1, 3LCI, lexus NX, ... en BMW en P205 houden
                          BMW inwisselen door bvb Caterham, M2, ... en laguna houden, oldtimer wordt dan weer jeep
                          alles inwisselen bvb landcruiser, abarth, MX5 en bvb jaguar oldtimer

denk vooral : veel gaan rijden, en mij niet laten zot maken door de verkoper (want dat is niet moeilijk als het over auto's gaat)
                          en zelfs es goed nadenken lol
                          Bv. Mx5 en oldtimer kan ook gecombineert worden.
                          RIP Den borre!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                            Ik vind dat je het beter omgekeerd zou doen en uw 'ik wil iets anders ik wil iets anders'-fetisch op uw oldi's over zou zetten. Zal je een pak minder geld kosten (oldi's hebben zelden last van waardeverlies of BIV)! En je kan er dan zelf af en toe eentje te veel hebben, kost toch geen hol in tax en verzekering en bij iedere gril kan je weer aan het wisselen staan.
                            Dat zou idd rationeler zijn☺
                            Maar mijn Daily(s) zijn voor mij belangrijker want daar rijd ik dagelijks in. Ik bekijk dat als een soort van verzekering: ik betaal wat meer aan afschrijving maar ben altijd op mijn gemak, geen onverwachte kosten, alles in garantie, ....en ik rijd altijd met nieuwe en veilige techniek
                            En gewoon het samenstellen en configureren is al plezant☺

Comment

In uw combinatie is mss ne Cactus een optie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                                In uw combinatie is mss ne Cactus een optie?
                                ieuw...nee, dat vind ik nu persoonlijk een lelijk ding

Comment

En gewoon het samenstellen en configureren is al plezant☺
                                  maar dat samenstellen en configureren is gratis eh :-)

Comment

Laguna buiten, ik zou voor een Infiniti QX gaan.

Comment

MX-5 en Jimny?

overweeg ik zelf eigenlijk soms

zo'n Jimny, nog nooit meegereden, maar weegt maar een ton ofzo, wel niet zo snel op gewone wegen (verouderde ophanging en 1.3 motortje), in 2WD is het RWD, misschien wel plezant om mee te rijden,
                                      en offroad rijd je mogelijks dure Range Rovers naar huis!

Comment

ieuw...nee, dat vind ik nu persoonlijk een lelijk ding
                                        Kan perfekt! Smaken verschillen... thank god!
                                        Ik breng maar ideeën aan... jeep wrangler unlimited cabrio, jeep en daily...

Comment

Working...
                                        X