Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Akrapovic of originele uitlaat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Akrapovic of originele uitlaat?

Daar ik toch wel wat teleurgesteld ben over het geluid van mijn 335IX F31 zit ik al een paar weken met de Akrapovic uitlaat in mijn hoofd.
    Heb ook een goede prijs aangeboden gekregen,denk ik althans..

Of toch maar origineel laten?

+ https://www.youtube.com/watch?v=jUoNyw8WaDU" title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
    https://www.youtube.com/watch?v=jUoNyw8WaDU"> https://www.youtube.com/watch?v=jUoNyw8WaDU" /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

+ https://www.youtube.com/watch?v=NrMrcE2UuQU" title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
    https://www.youtube.com/watch?v=NrMrcE2UuQU"> https://www.youtube.com/watch?v=NrMrcE2UuQU" /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
    http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Origineel houden uiteraard. Waarom geld uitgeven voor meer enerverend lawaai zonder verdere meerwaarde voor het voertuig? Dit is alleen maar storend voor inzittenden en voorbijgangers. Het mooiste geluid is nog altijd stilte.

Comment

Tgoh, zo'n uitlaat geeft toch bij vrijwel iedere wagen een mooi tot een zeer bruut geluid vind ik. Of het de prijs waard is moet je voor jezelf uitmaken, weet gewoon dat dit soort mods zelden of nooit waarde toevoegen aan een auto, in sommige gevallen is het tegendeel waar. Ik zou zo'n uitlaat enkel tweedehands kopen want de waardevermindering op die dingen is ook niet min, hoe gaaf ze ook zijn.

Comment

Op de Mr2 had ik zowat hetzelfde. Heb er toen een andere uitlaat op gestoken en langs buiten klonk die echt wel fijn. Mooi brommetje.

Maar binnenin klonk die anders. Als je stevig aan de kar trok, dan was dat ook nog ok, maar toch al een stuk minder dan langs buiten. En het is er ook altijd. Een uitlaat = meer lawaai, altijd. Bij rustig rijden, bij hard rijden, constant. Op een bepaald toerental zit je ook met de eigen resonantie van het systeem of van het geluid in de wagen. Dat geeft een zogenaamde 'drone'. Bij mij zat die rond 2000 toeren. Das echt super vervelend. Het is alsof je ff vlak voor een basskast staat op een concert.
        Bij lange ritten stak ik om den duur mijn oordoppen in. De eigen resonantie was echt zo vervelend hard, terwijl dat voor de rest helemaal het geval niet was. Op de keuring hebben ze zelf nooit de papieren van de uitlaat gevraagd.

Als ik dan vergelijk met Alexis die een open luchtfilter heeft op zijn S2000.... Dat is pas wat. Het extra geluid is véél knapper. Het is er enkel wanneer je het pedaal stevig indrukt, het is vooral voor jou hoorbaar en minder voor omstaanders en je zit nooit met het probleem van eigen resonantie.

Nu weet ik niet hoe het met inlaat geluid en turbo's zit...
        Last edited by Tjeu; 16/05/2015, 09:23.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

Comment

Zo'n Akrapovic heeft wel een ECU gestuurde klep, zodat bij rustig cruisen er ook niet teveel kabaal is.

Comment

Bezinnen alvorens te beginnen, Tjeu heeft het goed verwoord
            Als je dat voor jezelf doet en juist dat geluid geweldig vindt, dan gewoon doen...
            Anders liever niet, ook omwille van het Johnny-effekt
            Niet voor niets doet Audi het anders : klankkasten bijvoegen die het geluid naar wens moduleren, ook...geen geluid !
            Want ongewenst geluid is eerder lawaai ;-)

Comment

Hangt een beetje van je instelling en gebruik af. Als het een dagelijkse wagen is, zou ik het niet doen, dat gaat storen na een tijd. Als het een weekendwagen is, doen! Dan geniet je van de sportieve sound, maar niet dagelijks die luide pijp. Zo doe ik het toch, zo'n krapo is lekker, maar niet voor de hele tijd
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Hangt een beetje van je instelling en gebruik af. Als het een dagelijkse wagen is, zou ik het niet doen, dat gaat storen na een tijd. Als het een weekendwagen is, doen! Dan geniet je van de sportieve sound, maar niet dagelijks die luide pijp. Zo doe ik het toch, zo'n krapo is lekker, maar niet voor de hele tijd
                Inderdaad, kan ik me in vinden. Ik zou het ook nooit meer op m'n dagdagelijkse auto willen. Maar op een funcar zou ik het wel willen.
                Zo heb ik op de moto ook een bleerpijp, maar dat ding dient alleen om mij te amuseren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Inderdaad, kan ik me in vinden. Ik zou het ook nooit meer op m'n dagdagelijkse auto willen. Maar op een funcar zou ik het wel willen.
                  Zo heb ik op de moto ook een bleerpijp, maar dat ding dient alleen om mij te amuseren.
                  Amen.
                  Motoren & Tjeurisme

Comment

Zo'n Akrapovic heeft wel een ECU gestuurde klep, zodat bij rustig cruisen er ook niet teveel kabaal is.
                    Wou het net schrijven..
                    De Akrapovic is nauwelijks of niet luider in comfort modus.

Comment

idem dito mening
                      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                      2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                        Origineel houden uiteraard. Waarom geld uitgeven voor meer enerverend lawaai zonder verdere meerwaarde voor het voertuig? Dit is alleen maar storend voor inzittenden en voorbijgangers. Het mooiste geluid is nog altijd stilte.
                        Komt wel 7Pk en iets over 10Nm bij.
                        Niet dat het veel is maar het is mooi meegenomen als je nadien de PPK nog laat plaatsen.

Comment

Ik zou het gewoon doen. Je hebt reeds bewezen dat je een liefhebber bent door de 35i te kopen... De raadgevers hebben geen idee waarom je deze gekocht hebt...en kunnen geen relevant advies geven... Ze zouden eerder het advies geven om een Octavia te kopen.

Comment

op een BMW altijd Akrapovic of remus
                            lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                              Op de Mr2 had ik zowat hetzelfde. Heb er toen een andere uitlaat op gestoken en langs buiten klonk die echt wel fijn. Mooi brommetje.

Maar binnenin klonk die anders. Als je stevig aan de kar trok, dan was dat ook nog ok, maar toch al een stuk minder dan langs buiten. En het is er ook altijd. Een uitlaat = meer lawaai, altijd. Bij rustig rijden, bij hard rijden, constant. Op een bepaald toerental zit je ook met de eigen resonantie van het systeem of van het geluid in de wagen. Dat geeft een zogenaamde 'drone'. Bij mij zat die rond 2000 toeren. Das echt super vervelend. Het is alsof je ff vlak voor een basskast staat op een concert.
                              Bij lange ritten stak ik om den duur mijn oordoppen in. De eigen resonantie was echt zo vervelend hard, terwijl dat voor de rest helemaal het geval niet was. Op de keuring hebben ze zelf nooit de papieren van de uitlaat gevraagd.

Als ik dan vergelijk met Alexis die een open luchtfilter heeft op zijn S2000.... Dat is pas wat. Het extra geluid is véél knapper. Het is er enkel wanneer je het pedaal stevig indrukt, het is vooral voor jou hoorbaar en minder voor omstaanders en je zit nooit met het probleem van eigen resonantie.

Nu weet ik niet hoe het met inlaat geluid en turbo's zit...

mijn dynomax uitlaat werkt met een klep in de uitlaat,op relantie en tijdens het cuirsen valt dat geluid echt mee.
                              ga op de gas staan en unleash hell,.....voor zover het mogelijk is uit een V6je

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Passiman Bekijk Berichten
                                Komt wel 7Pk en iets over 10Nm bij.
                                Niet dat het veel is maar het is mooi meegenomen als je nadien de PPK nog laat plaatsen.

En dat ga je zeker voelen... Zo'n uitlaat koop je puur voor het geluid, anders smijt je veel geld weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                  En dat ga je zeker voelen... Zo'n uitlaat koop je puur voor het geluid, anders smijt je veel geld weg.
                                  Ik doe het voor de sound,die extra´s zijn gewoon mooi meegenomen.Of misschien versta ik je ook verkeerd.

Comment

Steek gewoon downpipes is veel goedkoper en klinkt ook vet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                      mijn dynomax uitlaat werkt met een klep in de uitlaat,op relantie en tijdens het cuirsen valt dat geluid echt mee.
                                      ga op de gas staan en unleash hell,.....voor zover het mogelijk is uit een V6je
                                      Een V-motor klinkt altijd beter dan een lijnmotor met gelijk aantal cilinders.
                                      Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                                        Een V-motor klinkt altijd beter dan een lijnmotor met gelijk aantal cilinders.
                                        ²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²

Comment

Working...
                                        X