Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Touran of Golf6 Variant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Touran of Golf6 Variant

    Ik ben op zoek naar een nieuwe tweedehandswagen en heb momenteel 2 opties openstaan maar ik kan geen keuze maken. Misschien kunnen jullie mij in de juiste richting duwen..

    Optie 1:
    Volkswagen GOLF VARIANT 2.0 CR TDI HIGHLINE DPF
    67.000 Km
    01/2011
    100kw (136 PK)
    Diesel

    Opties en accessoires

    • Afzonderlijk verwarmbare zetels VR
    • Elektronische airconditioning.
    • Koplampsproeiers
    • Metaalkleur of pareleffekt
    • Multifunctiest.leder(boordco.Plus+radio/GPS verp.)
    • Radio RCD 310+LS VR/AR+MP3-l ez.+audio aansluit.
    • Verwarmbare ruitenwasserspuitkoppen
    • Waterniveauaanduider van de ruitensproeier
    • ABS
    • Airbag
    • Airbag passagier
    • Airbags zijdelings
    • Antislipsysteem
    • Boordcomputer
    • Centrale armsteun
    • Centrale vergrendeling
    • Elektrische ruitenheffers
    • Klimaatregeling
    • Lichtmetalen velgen
    • Mistlampen
    • Snelheidsregelaar

















    Optie 2
    Touran 1.6 CR TDi Highline99.000 km
    06/2011
    77 kW (105 PK) (gechipped) 135Pk
    Diesel

    Opties en accessoiresABS
    Airbag bestuurder
    Airbag passagier
    Automatische klimaatregeling
    Bagagerek
    Boordcomputer
    CD
    Centrale vergrendeling
    Cruise Control
    Dagrijlichten
    Electrische ruiten
    Electronic Stability Program

    Isofix
    Lichtmetalen velgen
    Lichtsensor
    Mistlampen
    Multifunctioneel stuur
    Panoramisch dak
    Parkeerhulp achter
    Parkeersensoren
    Radio
    Regensensor
    Sportzetels
    Zij-airbags
















    11
    Golf6 Variant
    100,00%
    11
    Touran
    0,00%
    0

    The poll is expired.


  • #2
    Lastige keuze. De touran heeft een iets ruimere koffer, al scheelt het niet veel, en ook iets meer ruimte om achter te zitten alsook een panoramisch dak en iets meer opties.

    De golf is, met zijn motor wat sneller, en oogt ook wat sportiever.. Ik zou denk ik eerder voor de touran gaan omdat die iets completer is, de meerderheid hier zal echter wss de 2 liter aanraden.. ga eens testrijden, heb je de extra ruimte nodig? Vind je de iets meer opties leuker, of de iets snellere motor? Hou je van een hoge instap of net niet? Heb je nog kinderstoelen, hoeveel, rij je vaak ver, met iets achter de auto of niet.

    Het zijn allebei mooie wagens... Beetje kwestie van voorkeur.. qua uiterlijk vind ik de variant wat mooier, maar ik zou voor de ruimte (ben erg groot en in wagens waar je recht in zit blijft er achter meer plaats over ) gaan, maar dat is allemaal persoonlijk, de wagens zijn vrij gelijkaardig..

    Comment


    • #3
      De Touran heeft momenteel ook ligt mijn voordeel ivm de ruimte die wel erg handig is omdat we ermee op vakantie willen gaan. En de iets meer opties. Het zijn hier vooral de 99.000 km's die mij een beetje doen twijfelen.. Of is dat iets waar ik mij bij deze auto geen zorgen om moet maken?

      Natuurlijk zou ik liever een Touran 2.0 kopen maar die kan ik niet echt vinden binnen mijn budget.

      Daarom is de Golf dan een leuk alternatief maar dan moet ik genoegen nemen met iets minder plaats en opties.

      Comment


      • #4
        De Golf omdat die een dikkere motor heeft en minder kms.

        Comment


        • #5
          kosten ze evenveel?
          lets have some more member berries

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
            kosten ze evenveel?
            De Golf6 Is 900 euro duurder

            Comment


            • #7
              ik zou de golf kiezen dan. voornamelijk vanwege de km stand en toch betere motor.
              lets have some more member berries

              Comment


              • #8
                Normaal,eou ik voor de touran gaan.
                Maar met de 1.6 is die te licht en gechipt is ook niet alles.

                Dus golf met 2 liter

                Comment


                • #9
                  De 1.6 is niet te licht en hoeft bijgevolg niet gechipt. Om 50-70-120 te rijden is dat genoeg. Ook voorbijsteken is geen enkel probleem. Ik heb ook een 1.6 112pk, mijn tweede al, en heb nooit het gevoel te kort te komen. Ook niet met 4 personen, volgeladen met een dakkoffee in de Alpen of de Ardeche. Ik trek er zelfs elk jaar een paar honderd km mijn boot mee.

                  De 2 liter zal misschien (nog) aangenamer zijn, dat spreek ik helemaal niet tegen, maar een 1.6 is genoeg.

                  Bij mijn vorige auto (die daarvoor was een 2.0) twijfelde ik ook tussen een 2.0 en 1.6. De keuze is mij zo goed meegevallen dat ik, toen ik deze auto nieiw kocht, de 2.0 niet eens meer overwogen heb en dat zal ik bij mijn volgende auto ook niet doen.

                  Beetje meer taks, beetje meer verbruik, zal wat soepelder rijden, maar echt noodzakelijk? Zeker niet.

                  Comment


                  • #10
                    sowieso de 2.0!
                    ik doe een 40.000km per jaar met de 1.6 en vindt hem wat te licht.
                    veel heb je niet over.

                    Comment


                    • #11
                      Ik voel het verschil maar pas echt, als ik uit de Touran stap met zijn 105 pk, en dan in de A5 stap met 211 pk.
                      Komt inderdaad maar nipt toe met zijn 105pk. Volgende keer gaat de keuze hier naar de 2.0.
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                        De 1.6 is niet te licht en hoeft bijgevolg niet gechipt. Om 50-70-120 te rijden is dat genoeg. Ook voorbijsteken is geen enkel probleem. Ik heb ook een 1.6 112pk, mijn tweede al, en heb nooit het gevoel te kort te komen. Ook niet met 4 personen, volgeladen met een dakkoffee in de Alpen of de Ardeche. Ik trek er zelfs elk jaar een paar honderd km mijn boot mee.

                        De 2 liter zal misschien (nog) aangenamer zijn, dat spreek ik helemaal niet tegen, maar een 1.6 is genoeg.

                        Bij mijn vorige auto (die daarvoor was een 2.0) twijfelde ik ook tussen een 2.0 en 1.6. De keuze is mij zo goed meegevallen dat ik, toen ik deze auto nieiw kocht, de 2.0 niet eens meer overwogen heb en dat zal ik bij mijn volgende auto ook niet doen.

                        Beetje meer taks, beetje meer verbruik, zal wat soepelder rijden, maar echt noodzakelijk? Zeker niet.
                        om die snelheden te rijden is dit zeker goed geneog. Maar hoelang duurt het voor je aan 120 zit. Of extra acceleren met die boot erachter zal ook wel even duren.

                        Comment


                        • #13
                          Ligt eraan wat je gewend bent natuurlijk. Ik kom nergens te kort. Met zo een 1.6 ben je aan de lichten zeker niet als laatste weg al spreekt het voor zich dat je ook niet als eerste weg bent. Om gewoon als familiewagen te gebruiken voldoet het voor mij alleszins met overtuiging.

                          Met de boot erachter (net <750kg) is het natuurlijk op het randje. Ik trek hem zonder problemen uit het water, de trailerhelling op. Toch rij ik niet sneller dan 100 (in Nl mag dat al zeker niet), en ik ben er enkel mee in B en Nl geweest. Ik weet niet of ik er de Alpen mee zou oversteken, dat zal bergop veel van de motor vergen.

                          Comment

                          Working...
                          X