Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke huurwagen in dublin?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• welke huurwagen in dublin?

ik huur verschillende keren per jaar een wagen in het buitenland, omdat ik nog al veel reis
    vorig jaar heb ik bijvoorbeeld 10.000 km huurwagens gereden en in totaal 6 verschillende wagens gehad

meestal reis ik alleen of max met 2 en neem ik gewoon de goedkoopste (vaak krijg je toch nog een upgrade)

eind juni ga ik echter naar ierland en daar is de goedkoopste wagen zo goedkoop (30 euro voor 2 dagen, vw up of ford ka of polo) dat ik wel eens iets toffer wil :-)

in budget van 50 a 70 zijn er nog volgende opties (spijtig genoeg geen coupes of cabrios)

- opel insignia
    - ford mondeo
    -skoda octavio
    -nissan QQ

voor iets minder ook nog focus/astra etc natuurlijk

wat zouden jullie kiezen of wat zou ik eens nemen voor de lol?
    het zullen wel allemaal lichte benzine motorisaties zijn, zoals meestal bij huurwagens.

Wij ( ik , mijn broer en vader ) zijn vorig jaar naar Schotland geweest .
    We hadden een Astra gehuurd maar na een half uur astra's te zoeken hadden we gemerkt dat we een Nissan QQ ( dacht 1.6 diesel ) tot onze beschikking hadden .
    Ik moet wel zeggen dat dit een aangename wagen was om Schotland door te rijden .
    Misschien met die smallere banen daar , beter dan een berline ...
    - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

bedankt voor reactie
      niet veel animo van anderen precies haha.
      spijtig
      zou qq wel eens willen proberen, wel met veel mpvs gereden maar nog niet vaak suvs eigenlijk.

mondeo / insigna klinkt ook wel aantrekkelijk.

Comment

Ik zou de Skoda Octavio nemen, denk dat dat een speciaal model zal zijn.

En anders de Mondeo, nog nooit met één van de 4 gereden trouwens. (enkel Insignia OPC maar dat is hier niet van toepassing )

Comment

Mondeo. Ruimste van allemaal.
          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

focus : best sturende, leuk op de Ierse wegelkes.
            En met het verschil geef je een extra fooi aan de buskers

Comment

In een stadsomgeving zoals Dublin zou ik niet persé voor de grootste oplossing gaan, tenzij je veel meer in de brede omgeving zal rijden en vooral autostrades / degelijke wegen doet. Op kleine Ierse wegen en in stadsverkeer zou ik een Focus of iets dergelijks verkiezen boven de Mondeo die dan gewoon onhandig groot is. Je blijft toch een beetje met een "boot" op weg, ook al stuurt hij vlot.

QQ schijnt wel leuk te rijden maar een paar collega's van me kloegen altijd over hoe onoverzichtelijk dat koetswerk is als je met zo'n QQ op nauwe banen moet manoeuvreren. In parkeergarages kan je nog met de camera en sensoren veel doen, op kleine weggetjes is dat niet echt een optie

Octavia lijkt me minder, als je toch iets meer betaalt zou ik toch kiezen voor iets met wat meer "luxegevoel" binnen en buiten, al is dat puur persoonlijk.
              VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                Ik zou de Skoda Octavio nemen, denk dat dat een speciaal model zal zijn.

En anders de Mondeo, nog nooit met één van de 4 gereden trouwens. (enkel Insignia OPC maar dat is hier niet van toepassing )
                typfoutje haha

Comment

heb toch een QQ genomen, was ook zonder meerprijs (zeldzaam bij huurwagens) een diesel. hopen dat het het nieuw model is!
                  65 euro voor 48 uur.

kijk er al naar uit!
                  dublin gaan we helemaal niet in, dat kan ik altijd nog keertje, wil op 48 uur zoveel mogelijk zien op platteland.

tips altijd welkom :-)

Comment

http://www.mydiscoverireland.com/blo...uring-ireland/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                      heb toch een QQ genomen, was ook zonder meerprijs (zeldzaam bij huurwagens) een diesel. hopen dat het het nieuw model is!
                      65 euro voor 48 uur.

kijk er al naar uit!
                      dublin gaan we helemaal niet in, dat kan ik altijd nog keertje, wil op 48 uur zoveel mogelijk zien op platteland.

tips altijd welkom :-)
                      Zal normaal gezien wel het nieuw model zijn , die hadden wij ook .
                      Die wagen's worden verkocht na een x aantal km's als jonge tweedehands
                      - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                      - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                        Zal normaal gezien wel het nieuw model zijn , die hadden wij ook .
                        Die wagen's worden verkocht na een x aantal km's als jonge tweedehands
                        ja meestal is dat zo inderdaad!
                        maar begin mei in ijsland had ik toch een oudere versie van de i10.

ook QQ gehuurd? content?
                        volgens mij verdien in die 30 extra snel terug doordat het diesel is zelf.
                        Last edited by ; 01/06/2015, 11:31.

Comment

Ik heb via Hertz in augustus ook een QQ gehuurd voor 2 weken, Dublin Airport. Ik hoop dat het dan ook een QQ is, en geen Peugeot 3008 ofzo. Benieuwd naar.
                          2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                          2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                          2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                          1999 Volvo V70 classic 2.5d
                          1967 Volvo 123 GT

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 123GT Bekijk Berichten
                            Ik heb via Hertz in augustus ook een QQ gehuurd voor 2 weken, Dublin Airport. Ik hoop dat het dan ook een QQ is, en geen Peugeot 3008 ofzo. Benieuwd naar.
                            ook hertz, alle een van hun low cost dochters ma soit in praktijk sta je toch altijd bij hun kantoor en neem je iets van hun fleet

ik houd je op de hoogte!

Comment

Working...
                            X