Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
R en Cupra is identiek dezelfde motor.
Bij een R 'moet' je 98 tanken maar bij een Cupra 'mag' ook 95
Bij testbankmetingen scheelt het bijna niets.
Verschil 300-280pk is dus puur marketing. Reden dat de R in de praktijk toch sneller is komt door de 4Motion waardoor je in nagenoeg elke omstandigheid full pull kan gaan
Mijn ervaring is dat die R-uitlaat na een paar duizend km inbranden toch helemaal niet slecht klinkt voor een 4 cilinder, toch een stuk beter dan de BMW 2 liter 4 cilinder uit de 20i en 28i.
Ik weet niet of de Cupra dat ook heeft maar de R heeft zo'n sound actuator die het motorgeluid in het interieur bepaalt naargelang de gekozen modus (Normal , Comfort, Race,...). Ik heb dat spel laten uitschakelen omdat het me tijdens de testrit zwaar irriteerde.
Ja dan zal het reuze meevallen normaal wordt die van u geleverd met potenzas of conti sportcontacts
Zal voorlopig wel goed genoeg zijn. Alhoewel ik momenteel op semi's rij en dat plakt. Maar een cupra zal hopelijk wel meer grip hebben als een alfa diesel
R en Cupra is identiek dezelfde motor.
Bij een R 'moet' je 98 tanken maar bij een Cupra 'mag' ook 95
Bij testbankmetingen scheelt het bijna niets.
Verschil 300-280pk is dus puur marketing. Reden dat de R in de praktijk toch sneller is komt door de 4Motion waardoor je in nagenoeg elke omstandigheid full pull kan gaan
Mijn ervaring is dat die R-uitlaat na een paar duizend km inbranden toch helemaal niet slecht klinkt voor een 4 cilinder, toch een stuk beter dan de BMW 2 liter 4 cilinder uit de 20i en 28i.
Ik weet niet of de Cupra dat ook heeft maar de R heeft zo'n sound actuator die het motorgeluid in het interieur bepaalt naargelang de gekozen modus (Normal , Comfort, Race,...). Ik heb dat spel laten uitschakelen omdat het me tijdens de testrit zwaar irriteerde.
Klopt,Het blok is identiek; En de cupra heeft de aandrijflijn van de Golf Gti performance? Die sound actuator zit ook in de cupra. Ik heb test gereden met de Golf R en ik vond die Fake sound eigenlijk nog goed meevallen. Ik heb ook test gereden met de m235i en bij deze klonk het als een goedkope app op de telefoon die via slechte bluetooth verbinding door de speakers kwam. Die 2.0 van vw klinkt best lekker.
Die 250 topsnelheid is elektronisch begrensd, loopt zonder die beperking ook standaard al sneller he. Met die weg te halen ben je al een heel eind op weg, nog een stage 1 erbij naar 350-360pk en 280 (reëel) is zeker mogelijk
Die 272 haal je stock hoor zonder ingrepen, maar op de gps is dit 256 (Electr begrenzing) die sound actuator klinkt niet slecht maar eens een deftige uitlaat eronder kan je die beter software matige uitschakelen of unpluggen (2 min werk) de r uitlaat klinkt stock iets beter dan de cupra uitlaat dat wel. De golf r is sneller weg door de 4motion maar ik heb genoeg ritten gedaan met golf r en beeldmateriaal dat ik ze bijhaal rond de 160-170 per uur dsg vs dsg.
Die 272 haal je stock hoor zonder ingrepen, maar op de gps is dit 256 (Electr begrenzing) die sound actuator klinkt niet slecht maar eens een deftige uitlaat eronder kan je die beter software matige uitschakelen of unpluggen (2 min werk) de r uitlaat klinkt stock iets beter dan de cupra uitlaat dat wel. De golf r is sneller weg door de 4motion maar ik heb genoeg ritten gedaan met golf r en beeldmateriaal dat ik ze bijhaal rond de 160-170 per uur dsg vs dsg.
Dat is in rechte lijn op het droge, overall is de r wel beter bruikbaar (vermogen in nat) en is het interieur wel beter afgewerkt.
272 op de teller is snel zat.. Blijft hij ook redelijk stabiel op die snelheden? ben niet echt van plan elke dag 200 plus te rijden, maar toch één keer per week
Ik ben sowieso van principe dat ge in de regen ofzo op u snelheid moet letten, 4motion geeft u meer tractie bij het accelereren. Maar als ge moet remmen of er is aquaplaning hebt ge sowieso niet veel aan uw 4motion. En tja, als ik een echt mooi interieur wil hou ik gewoon de Alfa.
Comment