Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke snelle familie wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Maar het is wel een verdomd schoon spel ! Dit kijk je tenminste na ipv een 13 in een dozijn A6, 3 serie of C-klasse.
    Ik was hem vergeten te vermelden maar ik zou de Lancia nemen Heerlijke auto !
    Het is idd een geweldig knappe auto, één van de mooiste sedans zelf. Zeker met die 19 of 20 inch velgen met veel spaken, das de kers op de taart. Kwa restwaarde zal het ook niet veel slechter zijn dan een A6 of 5 reeks, ge gaat gewoon veel langer op ne koper moten wachten. En das een minpunt, plus het feit dat ik mijn vertrouwen in Italiaanse (Italo-amerikanen incl.) auto's kwijt ben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
      Giulietta quadrofoglio? Om toch bij alfa te blijven. Wel niet echt familie wagen mar als ge toch spreekt over m135i. :p
      Edit: nvm, overgelezen dat ge geen Italiaan meer als daily wou.
      Een Giulietta QV is in praktijk amper sneller als mijn 159. vanaf 120 is die pas schraal sneller...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Iemand die krachtig Duits spul wil praat je geen Lancia Thema aan. Lancia zou trouwens op sterven na door zijn.
        Lancia is idd ten dode opgeschreven door nonkel sergio. Maar das geen punt voor mij, er zijn andere punten aan lancia dat mij tegenhouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
          Wat zou daar erg aan zijn dat de Lancia er aan gaat ? Auto is hetzelfde als de Chrysler dus onderdelen gaan geen probleem zijn.
          En hij zoekt niet persé duits spul. Hij ziet een Volvo ook zitten zegt hij.
          Ik noemde idd een paar Duitsers als voorbeeld, heb niet echt een voorkeur voor land van herkomst.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
            Als ik geen break zou verkiezen, dan zou het bij mij zoiets worden...
            AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt

Of als je liever S60 hebt :

En D5's zijn er daarin ook zonder probleem te vinden...
            Die grijze S60 had ik ook al bekeken, zeer interessant exemplaar. En die staat al een tijdje bij die verkoper dus da kan goed zijn voor de prijs te bespreken natuurlijk.

Comment

Hij heeft het gehad met Italiaans spul en ik kan hem geen ongelijk geven. Het kunnen leuke auto's zijn maar je raakt ze sowieso beu na een tijd.

Ik zou trouwens voor een €900 335d gaan.
              Ik ben mijn Italiaan eigenlijk niet beu, ik rij er echt super graag in. Het probleem is dat ze mij nu 2keer op korte termijn in de steek heeft gelaten.

Oh ja, voor €900 wil ik wel een 335d rijden =D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                W204 C350 CGI! sneller en mooier dan een 335i
                waarschijnlijk buiten budget maar gisteren nog een M550d tegen gekomen en wat een machine is dat toch... en 1 van de snelste berlines die er zijn
                Maar ben een beetje bang voor het praktijk verbruik van zo'n 350CGI, 13L ofzo?

Een M550D is idd erg dik, maar daar ben ik te arm voor

Comment

met de criteria die je opgeeft kom je inderdaad heel snel bij de gekende duitsers terecht. Zeker als sportiviteit ook een rol speelt.
                  Als je snel even overloopt :
                  - franse merken : hebben niet echt iets in die categorie
                  - brits : jaguar, daarnaast niets meer
                  - japans : weinig aanbod (op autoscout staat een 2012 infiniti G37, spotgoedkoop eigenlijk, weet niet of Lexus je aantrekt), maar : sportief genoeg ?

Je kan bij de grotere hot hatches dan nog naar Golf, S3, ... kijken maar dan zit je met de M135 waarschijnlijk bij de beste

Comment

Hij heeft het gehad met Italiaans spul en ik kan hem geen ongelijk geven. Het kunnen leuke auto's zijn maar je raakt ze sowieso beu na een tijd.
                    Waar baseer je dat op? Is dat uit eigen ervaring? Ik rij al sinds dat ik mijn rijbewijs heb Alfa, twee uitstapjes gehad naar andere merken maar telkens weer teruggekeerd. Het probleem zit hem er meer in dat er steeds minder te kiezen is bij de Italianen en je dus min of meer gedwongen wordt bij andere merken te kijken.

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                    Blijkt inderdaad zo te zijn als ik even naar collega's en vrienden kijk... 10 jaar geleden waren er nog 4 à 5 Alfa -liefhebbers bij, en daarvan is er nog slechts één die nu nog steeds Alfa rijdt.
                    Dat is simpelweg omdat het Italiaanse modellengamma steeds verder verkleint. De mensen die 159 hebben gereden konden en kunnen voor een opvolger simpelweg (nog) niet bij Alfa terecht. Met zo'n krimpend modellenaanbod is het logisch dat mensen bij andere merken gaan/moeten kijken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Giorgio159 Bekijk Berichten
                      Een Giulietta QV is in praktijk amper sneller als mijn 159. vanaf 120 is die pas schraal sneller...
                      QV is echt wel een pak sneller. Zeker nu die standaard met TCT komt, 40pk meer en stuk minder gewicht. Ik heb een vriend met een 159 TBi, gechipt, die kan mijn QV met geen mogelijkheid bijhouden of volgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                        met de criteria die je opgeeft kom je inderdaad heel snel bij de gekende duitsers terecht. Zeker als sportiviteit ook een rol speelt.
                        Als je snel even overloopt :
                        - franse merken : hebben niet echt iets in die categorie
                        - brits : jaguar, daarnaast niets meer
                        - japans : weinig aanbod (op autoscout staat een 2012 infiniti G37, spotgoedkoop eigenlijk, weet niet of Lexus je aantrekt), maar : sportief genoeg ?

Je kan bij de grotere hot hatches dan nog naar Golf, S3, ... kijken maar dan zit je met de M135 waarschijnlijk bij de beste
                        Zo'n infiniti vind ik enkel als coupé of cabrio mooi, de sedan vind ik maar niks. En tot mijn grote spijt heb ik een 4-5 deurs nodig Wat die hot hatches betreft. Ik heb niet met zo'n audi gereden. Maar wel met BMW en VW, maar die audi verwacht ik niet veel anders te zijn als een golf R. Opzich was de golf bijna zo goed als de bmw, maar ik vond de automaat uit de bmw gewoon veel fijner. verder vind ik de bmw mooier als een golf, verder niks af te kraken op een golf R.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk Berichten
                          Waar baseer je dat op? Is dat uit eigen ervaring? Ik rij al sinds dat ik mijn rijbewijs heb Alfa, twee uitstapjes gehad naar andere merken maar telkens weer teruggekeerd. Het probleem zit hem er meer in dat er steeds minder te kiezen is bij de Italianen en je dus min of meer gedwongen wordt bij andere merken te kijken.

Dat is simpelweg omdat het Italiaanse modellengamma steeds verder verkleint. De mensen die 159 hebben gereden konden en kunnen voor een opvolger simpelweg (nog) niet bij Alfa terecht. Met zo'n krimpend modellenaanbod is het logisch dat mensen bij andere merken gaan/moeten kijken.
                          Ik baseer me wel op eigen ervaring, Met mijn 156 stond ik elke maand bij de garage. Dat ding heeft me op 2 jaar tijd 25k gekost. De 159 heeft welgeteld 1 jaar probleemloos geweest. Nu heb ik op 10 weken tijd een volledig nieuwe motor, nieuwe turbo, nieuwe intercooler en radiator. Ikzelf zou graag de opvolger van mijn 159 kopen, de mogelijke Giulia, maar de vrouw wil er dus geen alfa meer in als daily. Geef haar eens ongelijk?

Comment

Heb ik dan geluk of heb jij pech, want mijn Alfa's hebben me nog nooit laten staan en ik heb ook nooit dure reparaties gehad (behalve slijtage delen uiteraard).

Comment

QV is echt wel een pak sneller. Zeker nu die standaard met TCT komt, 40pk meer en stuk minder gewicht. Ik heb een vriend met een 159 TBi, gechipt, die kan mijn QV met geen mogelijkheid bijhouden of volgen.
                              Heb al 2x tegen een qv getrokken met een ongechipte 2.0jtd. Waren niet gechipt. en tot 120km waren die niet sneller, daarna waren ging die zachtes weg.

Comment

Eigen ervaring en zoals je kan lezen die van anderen. Er zijn echt wel auto's van de doorsnee Italiaanse merken die zeer leuk zijn en blijven maar hun alledaagse auto's zijn soms dodelijk saai en hopeloos verouderd. Neem nu de Lancia Thema waarover het hier ook ging, je moet eens de reviews over die auto lezen, het gaat vooral over verouderde techniek en gebruik van goedkope materialen voor het interieur. Ik heb zelf een Chysler 300C gehad en eerlijk is eerlijk, ik vond dat een zalige wagen voor het geld dat die maar kostte maar een Thema zou ik nooit willen, veel van de 300C liefhebbers denken zo.

Comment

Heb ik dan geluk of heb jij pech, want mijn Alfa's hebben me nog nooit laten staan en ik heb ook nooit dure reparaties gehad (behalve slijtage delen uiteraard).
                                  Zoveel te beter voor u natuurlijk, maar ik heb idd redelijk pech gehad ermee. En ik onderhoud ze altijd goed en verzorg ze zeker boven gemiddeld goed.

Comment

Dan deden ze niet hun best.......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                      W204 C350 CGI! sneller en mooier dan een 335i

Een C350 CGI is echt niet sneller dan een 335i.

Comment

330d 530d als je manueel wilt en 335 535d als je automaat wilt.
                                        Een C250 is een fijne wagen.

Comment

Dan deden ze niet hun best.......
                                          Kijk ik snap dat je jouw punt wilt duidelijk maken, maar je hebt geen gelijk. Als ik zeg dat een Giulietta niet veel sneller is als mijn wagen hoef je daar niet verder op in te gaan en mijn ongelijk proberen te bewijzen.

Comment

Working...
                                          X