Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke snelle familie wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    we hebben het nu ondertussen wel al genoeg getest in de praktijk hier.... de 350 CDI is dan weer stukken trager dan de 335d

This is "Comparison Test: 2007 BMW 335i vs. 2008 Mercedes-Benz C350" by 3seriesblogcom on Vimeo, the home for high quality videos and the people who love…

335i verslaat een 350CGI op ieder vlak in deze. Het is niet omdat er meer CC's zijn dat een auto sneller is he.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
      Inderdaad ja. Maar ik zie in de VS wel hoe langer hoe meer kleinere, goedkopere en zuinigere auto's rijden... De benzineprijs is daar ook niet meer wat het geweest is .

...
      ??? als je vb een C-klasse ziet zal dit 99% minstens een C400 en zelden een C200 !!!
      idem voor BMW, 330, 335, ...

Comment

C200 is zelfs niet te krijgen in de VS. Lichte versie is een C300 met 241pk.

Comment

Kan zijn dat jullie enkel maar letten op de grote bakken op de baan, maar er zijn redelijk wat mensen die ondertussen iets meer denken als een European en een Focus met voor ons normale motor kopen. Natuurlijk zijn er nog altijd veel die nog steeds enkel met een 335i of zo tevreden zijn, maar het publiek voor de wat minder verbruikende motoren stijgt. Dat zie je trouwens ook in het aanbod bij de dealers daar. Vroeger kwam een kleinere zuinige auto niet eens voor in het aanbod, maar ondertussen echt wel (bv. http://midlandford.com/Midland/For-S...2&PageSize=100). We hebben enkel de neiging dit snel over het hoofd te zien. Mensen draaien nu eenmaal sneller het hoofd om voor een of andere dikke bak.
          In de rijke staten vind je dit misschien nog minder zichtbaar in het straatbeeld, maar in Michigan, Arizona, Utah, Colorado is die verandering langzaam aan toch wel merkbaar.

Soit, ieder zijn gedacht wat mij betreft, en dit is ook niet het topic voor deze discussie .
          Last edited by K2; 01/06/2015, 10:25.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            https://vimeo.com/7939807

335i verslaat een 350CGI op ieder vlak in deze. Het is niet omdat er meer CC's zijn dat een auto sneller is he.
            de praktijk is blijkbaar anders dan dit filmpje he dan... en hier gaat het over een facelift van 2012
            lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
              Kan zijn dat jullie enkel maar letten op de grote bakken op de baan, maar er zijn redelijk wat mensen die ondertussen iets meer denken als een European en een Focus met voor ons normale motor kopen. Natuurlijk zijn er nog altijd veel die nog steeds enkel met een 335i of zo tevreden zijn, maar het publiek voor de wat minder verbruikende motoren stijgt. Dat zie je trouwens ook in het aanbod bij de dealers daar. Vroeger kwam een kleinere zuinige auto niet eens voor in het aanbod, maar ondertussen echt wel (bv. http://midlandford.com/Midland/For-S...2&PageSize=100). We hebben enkel de neiging dit snel over het hoofd te zien. Mensen draaien nu eenmaal sneller het hoofd om voor een of andere dikke bak.
              In de rijke staten vind je dit misschien nog minder zichtbaar in het straatbeeld, maar in Michigan, Arizona, Utah, Colorado is die verandering langzaam aan toch wel merkbaar.

Soit, ieder zijn gedacht wat mij betreft, en dit is ook niet het topic voor deze discussie .
              wat ik wel zie is dat ze in US (sommige staten toch) Fiat 500e en focus electric, ... verkopen, nog nooit tegen gekomen op vlaamse wegen ;-)

Comment

Allemaal serieus zwaar offtopic Hangt er gewoon vanaf waar je kijkt in de US. CA is nergens te vergelijken met TX enzovoort.
                Het is wel zo dat de basismodellen van de europese merken (mercedes, BMW, audi,...) in de US amper verkocht worden of zelf niet aangeboden worden. Niemand wacht op een A6 die 0-100 doet in 9s, terwijl een escalade dat dit minus <6s doet. Als ik het goed heb is het kleinste dat je in een E-klasse kan krijgen een E250 diesel, en de benzines beginnen al direct bij E350.
                Men koopt inderdaad zuiniger als vroeger, maar nog altijd onzuiniger als ons.
                Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

de praktijk is blijkbaar anders dan dit filmpje he dan... en hier gaat het over een facelift van 2012

Ach jongen, het is al goed met uw C200CDI...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                    Ach jongen, het is al goed met uw C200CDI...
                    wat heeft dat er mee temaken? en om je nog wat extra frustratie te geven... je vergeet de E250 CDI en 120d nog!

Comment

335i blijft de crème de la crème voor mij maar verbruik was bij mij toch 12 liter... Dat werd enkel en alleen door het geluid al gecompenseerd voor mij :-) Rij sinds een paar weken met een E91 325d LCI (197pk versie) met wat extra vitamientjes van Heinz en dat gaat toch ook echt wel vlot ;-)

335d LCI zijn er niet zoveel te vinden ofwel te prijzig imho in vergelijking met 325 of 330d.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stco Bekijk Berichten
                        335i blijft de crème de la crème voor mij maar verbruik was bij mij toch 12 liter... Dat werd enkel en alleen door het geluid al gecompenseerd voor mij :-) Rij sinds een paar weken met een E91 325d LCI (197pk versie) met wat extra vitamientjes van Heinz en dat gaat toch ook echt wel vlot ;-)

335d LCI zijn er niet zoveel te vinden ofwel te prijzig imho in vergelijking met 325 of 330d.
                        Een 335d van late bouwjaren met weinig km is idd nogal prijzig. De 325d met 204pk heeft daarom mijn voorkeur. Een vitamine kuurtje bij bv DVX en ge hebt ook 300pk. En de verzekering valt ook zeker goed mee.

Comment

wat is je budget eigenlijk?

Comment

wat is je budget eigenlijk?
                            30k
                            That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                            28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                            28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

dat moet een 335d toch haalbaar zijn

Comment

Suggesties:

A8 3.0 (of mss 4.2) tdi

CLS 350 (mss vorig model?)

bmw 730d valt er ook nog net in denk ik

Favoriet is toch wel A5 SB
                                That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
                                28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
                                28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Giorgio159 Bekijk Berichten
                                  Ben zo stillekes aant denken om de alfa 159 te vervangen. Maar er is zoveel moois om uit te kiezen.
                                  Voorwaarden: +200pk, 4 of 5 deurs maar geen station, automaat, Liefste diesel, maar een goede benzine is niet uitgesloten, max €30k! Relatief lage km stand, redelijk in opties.

Zelf dacht ik aan volgende auto's: bmw 325d e90 204pk (leuk te chippen), e90 335d, m135i 5deurs (ik vrees net iets boven budget), c250cdi, c350cdi, audi a5 sb 3.0 tfsi 272pk (nog leuker te chippen ), seat leon cupra (R),...

redelijk uiteenlopend, maar voor die modellen de voor mij meest interessante opties. Graag meer suggesties, ben er trouwens niet vies van om in het buitenland te kijken.
                                  Bij een snelle familiewagen dacht ik direct aan een Mercedes C/E 63 AMG, BMW M5, Audi RS6 ... maar niet aan een gewone wagen en dan direct beginnen prullen (chippen). Beter dan terug met beide voeten op de grond komen en een degelijke gewone en nog snel genoeg familiewagen kopen

Comment

dat moet een 335d toch haalbaar zijn
                                    Ja tuurlijk, maar als ge dan voor toch een paar duizend euro minder een bijna dezelfde auto kunt (325,330d) kopen is die paar pk de meerprijs niet waard vind ik dan...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
                                      Suggesties:

A8 3.0 (of mss 4.2) tdi

CLS 350 (mss vorig model?)

bmw 730d valt er ook nog net in denk ik

Favoriet is toch wel A5 SB
                                      A8 en 7 reeks vind ik gewoon te groot.

De A5 is idd een grote kanshebber, maar in de motorisatie dat ik hem wil eigenlijk net buiten budget.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Publisher Bekijk Berichten
                                        Bij een snelle familiewagen dacht ik direct aan een Mercedes C/E 63 AMG, BMW M5, Audi RS6 ... maar niet aan een gewone wagen en dan direct beginnen prullen (chippen). Beter dan terug met beide voeten op de grond komen en een degelijke gewone en nog snel genoeg familiewagen kopen
                                        Dat zijn ook de echte snelle gezinswagens. Maar voor die cilinderinhoud, verbruik, en mogelijke stukken die eraan komen heb ik geen budget. De enige die ik zou chippen zijn begrensde motoren, zoals de 325d (begrensde 330d) en de A5 3.0tfsi (begrensde S4/S5 motor). En dan hebt ge toch al een redelijk snelle gezinswagen, niet? Echt prullen zou ik het ook niet noemen, er zijn mensen in de business die er echt wel iets vanaf kennen.

Comment

Ik las de titel en dacht Audi RS6 Avant C5 maar dat zal niks zijn gezien er allen bmw's in de openingspost staan.
                                          Polo 6n 1.4

Comment

Working...
                                          X