Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Keuze SW's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Keuze SW's

Dag autokenners,

Eerst en vooral dank voor jullie bijdrage. Ik ben (helaas) een totale auto-leek, en mijn rij-ervaring beperkt zich tot 2 wagens (Toyota Corolla van 12 jaar oud als eerste (benzine :-/), Ford Focus Clipper als firmawagen als tweede).

Nu heb ik het geluk een nieuwe wagen te mogen kiezen, maar de keuze valt me nogal moeilijk. Heb verschillende garages afgelopen en het eea vergeleken, en er schieten er nog een drietal over die ik momenteel in overweging neem.

Belangrijk om weten is dat we met een kleine pagodder zitten en bijgevolg kofferruimte een zeer belangrijk punt is. Verder ben ik een vrij groot persoon, dus wens ik wel wat zit- en rijcomfort.

Momenteel wordt er getwijfeld tussen:

- Superb Combi Elegance 2,0 TDI 103 kW 6-speed mech.
    - Volvo V70 D2 MAN POLAR (Luxury)
    - VW Passat Highline 2.0 TDI BlueMotion Technology 110kW (150pk)

Het doel is om, vooral met de laatste 2, eens een testrit te gaan doen om een keuze te maken.
    De Audi A4 avant is afgeschreven wegens 'te weinig' kofferruimte. BMW 3 318D en Mercedes C 200 Bluetec staan ook op het lijstje, maar ik weet eerlijk gezegd niet echt of die kofferruimte in de buurt komt van bovenstaande drietal. De Peugeot 508 & Opel Insignia spreken me om een of andere reden minder aan, en zijn bijgevolg uit de lijst gevallen.

Verder is vooral een deftig navigatiesysteem en gunstige "voordeel alle aard" eigenschappen altijd meegenomen.

Alle feedback is welkom :-).
    Dank!

Gr.

Ik denk dat je al een heel goede schifting gemaakt hebt en met geen van de drie een miskoop zal doen.
    Persoonlijk zou ik voor de V70 of Superb gaan.

Sent from here
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Als je echt ruimte wil hebben is de Skoda Superb sowieso de ruimste break, by far.
      Hou er wel rekening mee dat zo'n slagschepen van bijna 5 meter lang niet altijd even handig zijn in 't verkeer, en met één kind is een wat kleinere break waarschijnlijk even interessant.

En als je echt ruimte wil, kan je ook een monovolume overwegen, van type Citroën Picasso tot een Renault Espace om maar iets te zeggen.
      BMW 420dA : >>>

Comment

de C is een stuk duurder dan de 3 serie en de COMAND is dan nog eens een dure optie er boven op dus als je geen mercedes liefhebber zijt denk ik niet dat die extra kost te overwegen valt.
        ik zou ze gewoon allemaal testrijden en dan kijken wat er mogelijk is met je budget
        lets have some more member berries

Comment

Leuke selectie, zoals hierboven al gezegd: allen erg solide wagens, weinig kans tot miskoop denkikdan.

Ik zou voorkeur hebben voor de passat vanwege de motor. Hier hebben we zowel 1.6 als 2.0 passat rondlopen en bij wisselen merk je toch duidelijk de meerwaarde van wat extra vermogen. Mogelijks is de passat net iets minder ruim, maar ik heb met 2 peuters (en toeters en bellen) nog nooit ruimte tekort gehad. Ook de reden waarom ik destijds past boven MB, BMW en consorten verkoos.

Veel testplezier!

Comment

Van deze 3 de v70.

Comment

Enneeeh, Ford Mondeo ?
              Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
              www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Ga eens langs de Mazda dealer en test eens een 6 break
                - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

heb laatst de kofferruimtes nog opgezocht en het verbaasde mij dat de v70 'maar' een inhoud had van 1600 liter...das maar een goeie 100 liter meer als een 3 of een c-klasse,
                  superb is 1950...

Comment

Als zelfverklaard autoleek weet je misschien ook niet dat de Superb binnenkort vervangen gaat worden. Misschien interesseert je dat niet, maar zal vermoedelijk ook wel (klein) gevolg hebben voor restwaarde en dus leaseprijs. Maar aan de andere kant smijten ze dan weer met extra opties... En voor de rest goede wagen, maar dat supergroot koffer heb je ook niet nodig met 1 kleine hoor.
                    V70 met 1.6 vind ik zelf wat krap qua vermogen en trekkracht.
                    Passat is ongetwijfeld zeer goed, maar vind ik wel saai.

Mazda 6 is inderdaad ook zeer goede optie. Wat ik persoonlijk ook zeer handig vind is dat je het kofferdekzeiltje helemaal niet moet losmaken. Gaat gewoon mee open met kofferdeksel. Super handig!
                    Zat ik bij vorige Passat continu mee te vechten...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      heb laatst de kofferruimtes nog opgezocht en het verbaasde mij dat de v70 'maar' een inhoud had van 1600 liter...das maar een goeie 100 liter meer als een 3 of een c-klasse,
                      superb is 1950...
                      Volgens mij is kofferruimte een beetje zoals co2.

Op papier gaan de cijfers er spectaculair op vooruit, maar in realiteit is het heel wat minder.
                      Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

leuke keuze. Ik ga uit deze lijst toch mmar voor de passat aangezien suberb nieuw model uitkomt. De Volvo zou normaal altijd mijn eerste keuze zijn maar in een D2 zou ik toch niet willen rondrijden. Daarom de passat, motor en nieuw model!

Comment

mazda 6 is idd goeie optie maar staat er niet bij. in ieder geval de mooiste en leukste merk vind ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                            Als zelfverklaard autoleek weet je misschien ook niet dat de Superb binnenkort vervangen gaat worden. Misschien interesseert je dat niet, maar zal vermoedelijk ook wel (klein) gevolg hebben voor restwaarde en dus leaseprijs. Maar aan de andere kant smijten ze dan weer met extra opties... En voor de rest goede wagen, maar dat supergroot koffer heb je ook niet nodig met 1 kleine hoor.
                            V70 met 1.6 vind ik zelf wat krap qua vermogen en trekkracht.
                            Passat is ongetwijfeld zeer goed, maar vind ik wel saai.

Mazda 6 is inderdaad ook zeer goede optie. Wat ik persoonlijk ook zeer handig vind is dat je het kofferdekzeiltje helemaal niet moet losmaken. Gaat gewoon mee open met kofferdeksel. Super handig!
                            Zat ik bij vorige Passat continu mee te vechten...
                            D2 in V70 ook geen 2.0 zoals in de V60 nu?
                            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                            '15 Volvo XC60 D3

Comment

V70 met nieuwe 2 liter 120pk motor (D2) is momenteel mooi uitgerust te koop voor 29990 nettoprijs.
                              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Dank voor de vele reacties! Mazda staat iedereen niet op men lijst, en is dus ook geen optie. Ford Mondeo staat er wel tussen, geen idee waarom ik hier momenteel van wegblijf, want was van de Focus Clipper best tevreden, en vind het geen lelijke wagen. Om een of andere reden wil ik precies eens iets nieuws proberen.
                                Nuttig informatie is misschien ook het feit dat er tussen dit en 4 jaar normaal wel een 2e telg bijkomt, dus dan zal alle ruimte welkom zijn :-).

Hoewel ik de Superb nog mee opgelijst heb, had ik (geen idee waarom) in mijn hoofd uitgemaakt dat het ofwel de V70, ofwel de Passat zou worden. Ik had het gevoel dat de nieuwe Passat Highline technologisch zeer ver stond, terwijl daar bij de V70 veel minder de aandacht aan gegeven werd door de verkoper. Nu moet er wel gezegd zijn dat de verkoper van de Passat mijn leeftijd had (29ish), die van Volvo die van men vader (55ish). Dus misschien vandaar dat er bij de V70 minder de nadruk gelegd werd op toeters en bellen, en eerder op comfort, betrouwbaarheid en veiligheid. Bovendien spreekt het panoramisch dak van de Passat wel tot mijn verbeelding :-). Je moet wel weten dat men Clipper de enige optie een trekhaak was, en ik dus nogal snel onder de indruk ben .
                                De zetel van de V70 was dan weer een genot om in te gaan zitten.

Zoals reeds door een paar geopperd ga ik beiden eens testrijden en dan zal ik misschien al rapper een knoop kunnen doorhakken :-).
                                Mijn budget zit op 30k excl. BTW. Misschien dat ik me eens moet informeren of een V70 D3 nog binnen het budget zou vallen. Dan moet ik wel eens bekijken of dit toegestaan wordt door men werkgever. Verschil zit hem precies maar op €1.3k excl. BTW en excl. kortingen.

Comment

Net nog eens de offertes doorgenomen, en misschien moet ik de Superb maar terug mee tussen de twee andere zetten. Uiteindelijk krijg je best wel veel wagen voor een schappelijke prijs, ruim onder budget, met alle toeters en bellen.

Comment

Met dat budget zou ik niet twijfelen, en voor een Superb gaan.

Of , zoals ik al eerder aangaf, voor een Renault Espace als je echt zo'n nood hebt aan ruimte. (Je hebt een Espace Intense voor 37 kEUR, reken 15% korting en 21% BTW en je komt onder de 27kEUR excl BTW, dan heb je nog bijna 5 kEUR voor bijkomende uitrusting op een wagen die al vrij goed uitgerust is)

En als je dan toch gaat testrijden, zou ik toch even met de 508SW gaan rijden, ik hoor daar heel veel positieve reacties over...
                                    BMW 420dA : >>>

Comment

Heb alvast een testrit vastgelegd voor die drie wagens. Afhankelijk van het resultaat zal ik erna eventueel nog eens met de 508 gaan rijden :-).
                                      Espace is geen optie, er is een selectie gemaakt van de werkgever uit en deze staat niet op de lijst :-). En ik vind een SW wel wat sportiever ogen dan een monovolume...

Comment

Ik zou die Mondeo dan toch maar eens gaan bekijken, is een totaal andere wagen dan de vorige generatie focus clipper En voor leasing krijg je veel waar voor je geld zoals bij de Superb.

Comment

Working...
                                        X