Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke nieuwe familiewagen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke nieuwe familiewagen?

Mijn huidige Astra break 1.9 CDTI (100000km) is ondertussen al 10 jaar oud en heeft me de afgelopen jaren al een aanzienlijk bedrag aan herstellingen gekost.
    Ik overweeg nu om de wagen te vervangen en heb momenteel 2 potentiële wagens op het oog:

- Zafira Tourer 1.6 benzine 200pk, bouwjaar 2014 en nog 4 jaar garantie (particulier)
    -Ford S-max Titanium S, 2.0 diesel 136pk, bj 2011 met 144000 km (te koop bij garage)

De ZT lijkt me in eerste instantie de beste keuze, gezien de lagere km-stand en 4 jaar garantie. Nadelen van deze auto zijn het hogere verbruik (9 à 10l/100 km) en mijn ervaringen met onze Astra.
    De ZT is ook zo'n 2000 euro duurder dan de S-max.

De S-max staat te koop bij een betrouwbare garage waar we doorgaans op onderhoud gaan. Nadeel van deze wagen zijn de relatief hoge km-stand en het feit dat de auto (interieur, ...) toch al wat gedateerd aan het geraken is + nieuw model eind dit jaar.

Op jaarbasis rijden we zo'n 15000 km (35km/dag woon werk en weekenduitstappen).

Zouden jullie nog een jaar (of 2) met de huidige Astra blijven doorrijden en nadien (2016-2017) een nieuwer model break kopen (genre Kia Optima, Mazda 6) of een keuze maken uit bovenstaande alternatieven...?

Bedankt voor jullie reacties.

Hoeveel km heeft de zt?

Comment

Zo'n 25000 km

Comment

Hou er ook rekening mee dat die ZT door het hoge vermogen wat duurder zal worden om te verzekeren. 200 pk in een autobus lijkt me nogal zinloos, maar daar gaan andere mensen anders over denken waarschijnlijk.
        BMW 420dA : >>>

Comment

Moeten het deze 2 zijn?
          De zafira zou mij te veel verbruiken en de smax is beel te duur, als hij maar 2000 duurder is en 7x zo veel kms heeft.
          Last edited by metalpe; 08/06/2015, 01:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
            Moeten het deze 2 zijn?
            De zafira zou mij te veel verbruiken en de smax is beel te duur, als hij maar 2000 duurder is en 7x zo veel kms heeft.
            DE S Max is 2000 euro goedkoper (niet duurder ) en waarschijnlijk wordt een deel van het "kleine" prijsverschil verklaard door dat hier een diesel nog altijd meer betaald wordt tweedehands dan een benzine, de S Max is ook wat duurder in aankoop (nieuwprijs) en de S Max wordt verkocht door een professioneel.
            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Niet noodzakelijk. Criteria zijn voldoende ruimte ( 2 koersfietsen in koffer), comfort en voldoende vermogen. Een ruime break of SUV zijn dus ook opties.

Comment

144d km vind ik persoonlijk toch wat veel voor de Astra mee te vervangen. Nuja als je niet meer tevreden bent bij open... Ik zou toch wat meer rondkijken. Misschien eens naar een Escape 2.0dci kijken? Dat heeft een zee van ruimte.

Comment

Zonder te weten over welke aankoopprijs we het hebben of wat je budget is: de S-Max kan je nog minstens een jaar of 8 à 10 mee bollen als je aan 15000 km. per jaar rekent. Heeft daarnaast ook een uitstekend rijgedrag (in tegenstelling tot busjes), vergelijkbaar met de lager gelegen Mondeo zelfs.

Opel ben ik zelf niet zo'n fan van. De knoppen/menu's van radio, gps, edm zijn voor mij alles behalve intuïtief en gebruiksvriendelijk, en het interieur is ook zelden iets dat ik kan smaken. Ik ben telkens blij als ik geen Opel als huurauto krijg...

Als je verder wil kijken en je zoekt ruimte tegen een scherpe prijs: Mondeo's zijn gewoonlijk ook gemakkelijk te vinden tegen goede voorwaarden.
                  Last edited by K2; 08/06/2015, 12:05.

Comment

Ik stond indertijd voor een gelijkaardige keuze en koos voor de 5008. Rijdt als een auto, niet als een bus, itt tot vele concurrenten.
                    De kofferruimte is met +800l bovendien zowat onovertroffen.
                    Last edited by metalpe; 08/06/2015, 12:22.

Comment

Zouden die vele stukken aan de Astra Diesel niet deels te wijten zijn aan de relatief korte afstanden? Tenzij ge elk jaar met de auto op vakantie gaat naar Italië of zo lijkt me benzine net zo goed!

Ik zou ergens gaan zoeken voor een betrouwbare benzine. Mazda of Ford zou mijn voorkeur zijn in de 6 of mondeo respectievelijk als je toch de ruimte nodig hebt.

S-max is leuk maar prijzig.

Succes alvast

Comment

De ZT is zeker niet lelijk, maar de s-max heeft toch meer uitstraling, plus hij heeft het voordeel van de heel goede rijkwaliteiten.

Dat rijdt absoluut niet als een bus, maar zeer aangenaam, vooral door het aangename en directe stuur en het goede onderstel die de wagen een funkarakter geeft.

En echt helemaal kan je ze toch niet vergelijken: de s-max is toch een tikkel groter dan de ZT.

Comment

Working...
                        X