Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw r1200r vs ducati monster 821 stripe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bmw r1200r vs ducati monster 821 stripe

    beste forummers

    Wat zouden jullie nemen als mooi weer/weekend speelgoed en af en toe woon-werkverkeer van +/- 20 km op secundaire wegen (ik doe dit momenteel met een vespa 300 gts).

    welke zouden jullie nemen. Zal waarschijnlijk enkel tijdens de zomer gebruikt worden, in de wintermaanden blijf ik het vespake gebruiken.

    prijsverschil tussend de twee is zo'n 5.000,00 EUR, wat in het voordeel van de monster 821 speelt, naast het mooie design natuurlijk.

    voordeel van de BWM is dan weer de onderhoudsvrije cardan, vele snufjes en zithouding voor de langere ritten.

    rijden doen ze alletwee goed, zithouding is wat sportiever bij de Ducati, maar niet extreem.

    alle hulp is welkom

  • #2
    Hoe leuk de Monster ook is verkies ik toch de Bmw en dan vooral om de voordelen die jezelf al aangeeft.
    Wat ik heb onthouden van de Monster is de toch wel sportieve zithouding en je moet een beetje meer werken om hem zijn wil op te leggen als je wat door rijdt.
    Als is dat werken relatief als je vergelijkt met motoren van eind jaren 80 begin 90.


    Sent from here
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #3
      Ja bij de eerste test met de monster kreeg ik onderweg een hevige kramp aan bekken omdat ik het niet echt gewoon was. Het geluid van de duc is ook wel een leuk gegeven. Alleen weet ik niet of ik het wel gewoon wordt om zo voorover geleund te rijden. Zeker omdat ik nu bijna jaarlijks 12000km met VESPA rij.


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Comment


      • #4
        Als je verschillende voertuigen in huis haalt, dan zorg je er best voor dat deze hun eigenschappen zo ver mogelijk uit elkaar liggen (binnen het beoogde gebruik). Anders ga je al snel merken dat 1 van de voertuigen zijn bestaansrecht verliest.

        Je hebt een comfi en wendbare Vespa, daar hoort dan eerder een wat stugge maar erg fijne Monster naast. De BMW is heel erg praktisch. MAar dat is de Vespa ook.
        Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
        Motoren & Tjeurisme

        Comment


        • #5
          ik kies de BMW, al is hij véél te duur.

          Comment


          • #6
            Eerlijk gezegd kies ik vooral de BMW niet, meer dan ik de monster wel kies.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

            Comment


            • #7
              wat mij vooral stoort aan de monsters in het algemeen is die belachelijk grote draaicirkel...
              kan je met moeite het rij-examen mee doen.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                wat mij vooral stoort aan de monsters in het algemeen is die belachelijk grote draaicirkel...
                kan je met moeite het rij-examen mee doen.
                Mja, een Triumph heeft die ook, net als de Benelli's. Went wel hoor.

                Persoonlijk stoort de incorrecte zithouding me meer.
                Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                Motoren & Tjeurisme

                Comment


                • #9
                  Zou nochtans voor jou nog geen probleem mogen zijn, toch?
                  Jij bent 1m76 als ik dat hier goed gelezen heb?

                  Triumph heeft dat probleem inderdaad ook; Benelli was uwe RAD-tijd, niet meer de mijne.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                    Als je verschillende voertuigen in huis haalt, dan zorg je er best voor dat deze hun eigenschappen zo ver mogelijk uit elkaar liggen (binnen het beoogde gebruik). Anders ga je al snel merken dat 1 van de voertuigen zijn bestaansrecht verliest.

                    Je hebt een comfi en wendbare Vespa, daar hoort dan eerder een wat stugge maar erg fijne Monster naast. De BMW is heel erg praktisch. MAar dat is de Vespa ook.
                    222222

                    Comment


                    • #11
                      Die draaicirkel valt al bij al goed mee met de nieuwe monster. Groter 'nadeel' is het ontbreken van de wat sportiever rijhouding. Alhoewel dat ook eigenlijk allemaal relatief is.

                      De BMW is zeker de betere op vlak van comfort en snufjes (cardan, verwarmde handvaten, cruise control, quickshifter,...) maar alles heeft zijn prijs en die van de BMW is dan ook 6000 euro bovenop de prijs van de monster

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                        Zou nochtans voor jou nog geen probleem mogen zijn, toch?
                        Jij bent 1m76 als ik dat hier goed gelezen heb?

                        Triumph heeft dat probleem inderdaad ook; Benelli was uwe RAD-tijd, niet meer de mijne.
                        Ik ben zelf kleiner 1m75!

                        Comment


                        • #13
                          Probleem met pijn op die monster is je zithouding op de Vespa en alle andere motoren die vrij recht zitten.

                          Meestal heb je daar een "patattenzak" zithouding opgekregen, als je dan eens een motor hebt die wat voorover zit dan weet je weer ineens dat je daar ook spieren hebt
                          Training

                          Comment


                          • #14
                            En waarom geen mt09 of mt09 tracer

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door timvan Bekijk Berichten
                              En waarom geen mt09 of mt09 tracer
                              Heb er niet echt ervaring mee. dit zijn ook de enigste twee waar ik ook al uitvoering heb mee kunnen testrijden.

                              Comment


                              • #16
                                de mt09 is een heerlijke hooliganbike!

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                  de mt09 is een heerlijke hooliganbike!
                                  ik zoek geen racer, maar vooral een betrouwbare motor die onderweg niet voor verrassingen zorgt en makkelijk te berijden is.

                                  de BMW voldoet alvast 100% aan deze voorwaarden. De nieuwe ducati monster 821 is dan meer het speelgoed voor het volwassen kind. Al moet ik toegeven dat die ducati graag in toeren gejaagd wordt.

                                  Ik twijfel al paar maanden tussen beide moto's, soms voorkeur voor ducati maar meestal blijft de R1200r bovenaan staan. tot ik dan aan het prijskaartje denk en het misschien niet wat teveel is voor een moto erbij... terwijl de ducati dan wat redelijker is op prijsvlak. vooral ook door het feit dat ik al een Vespa 300 heb, die zeker blijft (verkopen geen optie!)

                                  Comment


                                  • #18
                                    eum? racer?
                                    heb je de mt09 al eens gegoogeld?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                      eum? racer?
                                      heb je de mt09 al eens gegoogeld?
                                      ja website van yamaha maar blijft toch tussen de twee. Ik heb ook even naar Triumph Street Triple gekeken maar het zegt me niet veel. Ik moet het ook mooi vinden om naar te kijken

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
                                        ja website van yamaha maar blijft toch tussen de twee. Ik heb ook even naar Triumph Street Triple gekeken maar het zegt me niet veel. Ik moet het ook mooi vinden om naar te kijken
                                        Ik wilde net zeggen, de Street Triple. Zalige driepitter en een heel wendbare moto. Komt uit vele tests als beste uit. Maar hij heeft inderdaad wel een apart smoeleke.
                                        Ik heb vorig jaar ook eens met een MV Agusta Brutale 800 met quickshifter gereden. Ik denk dat dat zo wel eens de zaligste moto zou kunnen zijn waar ik ooit mee gereden heb. Super speels, gemakkelijk handelbaar, zalig geluid en een bloedmooi design.

                                        Enfin, ik zou in uw geval voor de monster kiezen. Hij is goedkoper, mooier en lichter dan de BMW.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X