Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw r1200r vs ducati monster 821 stripe

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Als je een lijst met andere gelijkaardige modellen wilt ga je de gehele zomer aan het testrijden zijn en zal de aankoop voor volgend jaar zijn.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Ik wilde net zeggen, de Street Triple. Zalige driepitter en een heel wendbare moto. Komt uit vele tests als beste uit. Maar hij heeft inderdaad wel een apart smoeleke.
      Ik heb vorig jaar ook eens met een MV Agusta Brutale 800 met quickshifter gereden. Ik denk dat dat zo wel eens de zaligste moto zou kunnen zijn waar ik ooit mee gereden heb. Super speels, gemakkelijk handelbaar, zalig geluid en een bloedmooi design.

      Enfin, ik zou in uw geval voor de monster kiezen. Hij is goedkoper, mooier en lichter dan de BMW.
      Hoe zit dat met de betrouwbaarheid van de MV Agusta. Er zit hier een dealer niet ver van mij in Malle, maar als ik er wat over opzoek moet ik er precies van wegblijven (vooral door de elektronicaproblemen blijkbaar...).

      ducati zou dit met de nieuwe motoren en door den Duits te zijn overgenomen heel wat beter zijn. Want dit waren vroeger broers zeker?

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Als je een lijst met andere gelijkaardige modellen wilt ga je de gehele zomer aan het testrijden zijn en zal de aankoop voor volgend jaar zijn.
        awel ik ben dus al vanaf februari bezig

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
          Hoe zit dat met de betrouwbaarheid van de MV Agusta. Er zit hier een dealer niet ver van mij in Malle, maar als ik er wat over opzoek moet ik er precies van wegblijven (vooral door de elektronicaproblemen blijkbaar...).

          ducati zou dit met de nieuwe motoren en door den Duits te zijn overgenomen heel wat beter zijn. Want dit waren vroeger broers zeker?
          Ik heb test gereden met die MV bij 2wheels in Malle, dat was vorig jaar. Ik heb toen ook met een jongen gesproken die een tweetal maanden zo'n nieuwe Brutale 800 had. Hij had al wat problemen gehad met de mapping van de ECU (motor viel soms plots stil aan een verkeerslicht enzo), en een plastic kapje dat losgekomen was. Niks ergs allemaal, maar het was wel wachten op Italië voor een nieuwe update van de ECU. Ik heb horen zeggen dat de mapping van de 800 nu op punt zou moeten staan. En betrouwbaarheid, ik denk dat je die fragiele Italianen gebruikt zoals het moet, dat dat allemaal wel meevalt.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik heb test gereden met die MV bij 2wheels in Malle, dat was vorig jaar. Ik heb toen ook met een jongen gesproken die een tweetal maanden zo'n nieuwe Brutale 800 had. Hij had al wat problemen gehad met de mapping van de ECU (motor viel soms plots stil aan een verkeerslicht enzo), en een plastic kapje dat losgekomen was. Niks ergs allemaal, maar het was wel wachten op Italië voor een nieuwe update van de ECU. Ik heb horen zeggen dat de mapping van de 800 nu op punt zou moeten staan. En betrouwbaarheid, ik denk dat je die fragiele Italianen gebruikt zoals het moet, dat dat allemaal wel meevalt.
            Ik hou het wel tussen deze kandidaten, voorkeur leunt nu wel meer en meer richting de Duc Stripe.

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
              Ik hou het wel tussen deze kandidaten, voorkeur leunt nu wel meer en meer richting de Duc Stripe.
              Dan moet je ervoor gaan!

              Comment


              • #27
                Moto voor in u vrije tijd mag je nooit rationeel benaderen. Koop gewoon waar je u het beste bij voelt en die u het meeste kriebels geeft En voor mij is dat de Duc.
                Classic cars on demand

                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                www.californiadream.be

                - It's time to make your dream come true -

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                  Hoe leuk de Monster ook is verkies ik toch de Bmw en dan vooral om de voordelen die jezelf al aangeeft.
                  Wat ik heb onthouden van de Monster is de toch wel sportieve zithouding en je moet een beetje meer werken om hem zijn wil op te leggen als je wat door rijdt.
                  Als is dat werken relatief als je vergelijkt met motoren van eind jaren 80 begin 90.


                  Sent from here

                  Net om die reden zou ik de Monster prefereren Motor gaat gebruikt worden voor mooi weer / weekend speelgoed... bovenop kost hij 5000 euro minder dan de BMW, met dit verschil kan je ettelijke jaren uw verzekering en onderhoud bekostigen.
                  2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                  2009 - Yamaha R1 Model 2008

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                    Net om die reden zou ik de Monster prefereren Motor gaat gebruikt worden voor mooi weer / weekend speelgoed... bovenop kost hij 5000 euro minder dan de BMW, met dit verschil kan je ettelijke jaren uw verzekering en onderhoud bekostigen.
                    Idem,

                    5000 euro meer of minder voor een moto is toch al serieus veel geld ook.

                    Comment


                    • #30
                      Nen r 9 t
                      2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                      2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                      2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                      2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                      2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                      2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                        Nen r 9 t
                        Heb ik mee gereden. Voelde me er onveilig op. Misschien een onbewust gevoel... Wel super knap inderdaad!


                        Sent from my iPhone using Tapatalk

                        Comment


                        • #32
                          nu zat het naar alle waarschijnlijkheid wel een Ducati worden .

                          nu zijn er ook akties waarbij je een gehomologeerde termoglini uitlaat kan kopen voor 500 euro (normaal 1.400 eur!). Spijtig genoeg is de korting voor de race uitvoering kleiner (800 euro ipv 1.167 eur).

                          Nu is het de moeite om voor de gehomologeerde versie te gaan of zouden jullie gewoon de originele uitlaat houden of toch voor de race gaan. Deze aktie geld enkel bij aankoop van het voertuig blijkbaar...

                          en die termo uitlaten, trekt dat op iets? Blijkbaar is akra toch nog steeds vele malen beter...

                          Comment


                          • #33
                            Is vooral veel lawaai. Sommige vinden dat mooi. Ik zou voor de bmw gaan

                            Comment


                            • #34
                              bedoel je Termignoni? (of hoe je dat ook schrijft)

                              Ze klinken goed en passen perfect op een Italiaanse fiets.
                              Akra is natuurlijk zeker niet slechter.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk Berichten
                                Is vooral veel lawaai. Sommige vinden dat mooi. Ik zou voor de bmw gaan
                                ik heb van beide prijs laten maken (+verzekering/taksen) en dan kom ik bij de BMW uit op een 18.000,00 EUR (wel quasi full option, behalve het keyless systeem zou er niet opstaan, dus is echt heel compleet) de Ducati 821 komt uit op een 13.700,00 EUR.

                                -> verschil van een 4.300,00 EUR!

                                Het is een heen en weer gaan in mijn gedachten. hetgeen me vooral afschrikt is het onderhoud van de ketting bij de Duc, het zit misschien allemaal in het koppeke maar toch .

                                de 4de juli staat ducati op de braderij in Malle (desmorise tour of zoiets) en kan ik de Duc nog een gaan testen .

                                bij BMW Meeusen Wijnegem kennen ze me ook al ondertussen

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten


                                  hetgeen me vooral afschrikt is het onderhoud van de ketting bij de Duc, het zit misschien allemaal in het koppeke maar toch

                                  Mijn laatste motor was ook met ketting. Op de 16000 km die ik hem had, moest ik welgeteld 2x deze wat aanspannen. Via mijn schoonbroer de tip gekregen om http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/...FeXHtAodw0kCtA te gebruiken en je velg blijft ook proper. Hij haalt met zijn ketting reeds 2x 35000km... Om de 500 a 1000km smeren en cava. Middenbok is wel handig hierbij, al kan je met zo een paddockstand dit ook doen (niet als je op vakantie gaat van een paar duizend km).

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
                                    nu zat het naar alle waarschijnlijkheid wel een Ducati worden .

                                    nu zijn er ook akties waarbij je een gehomologeerde termoglini uitlaat kan kopen voor 500 euro (normaal 1.400 eur!). Spijtig genoeg is de korting voor de race uitvoering kleiner (800 euro ipv 1.167 eur).

                                    Nu is het de moeite om voor de gehomologeerde versie te gaan of zouden jullie gewoon de originele uitlaat houden of toch voor de race gaan. Deze aktie geld enkel bij aankoop van het voertuig blijkbaar...

                                    en die termo uitlaten, trekt dat op iets? Blijkbaar is akra toch nog steeds vele malen beter...
                                    Op een duc hoort nu éénmaal een termignoni ==> ik zeg doen
                                    geluidsfragment: https://www.youtube.com/watch?v=EoryOpYg-Mo
                                    2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                    2009 - Yamaha R1 Model 2008

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
                                      ik heb van beide prijs laten maken (+verzekering/taksen) en dan kom ik bij de BMW uit op een 18.000,00 EUR (wel quasi full option, behalve het keyless systeem zou er niet opstaan, dus is echt heel compleet) de Ducati 821 komt uit op een 13.700,00 EUR.

                                      -> verschil van een 4.300,00 EUR!

                                      Het is een heen en weer gaan in mijn gedachten. hetgeen me vooral afschrikt is het onderhoud van de ketting bij de Duc, het zit misschien allemaal in het koppeke maar toch .

                                      de 4de juli staat ducati op de braderij in Malle (desmorise tour of zoiets) en kan ik de Duc nog een gaan testen .

                                      bij BMW Meeusen Wijnegem kennen ze me ook al ondertussen

                                      Het onderhoud van de ketting stelt eigenlijk niet veel voor... ik spuit mijn ketting steeds in na een tripje van +- 500 km (en ik bol toch ook al 19000 km probleemloos rond met de eerste ketting).

                                      Puur cijfermatig kost de aankoop van de BMW je ongeveer 30% meer ten opzichte van de Duc. Indien geld geen struikelblok is, zou ik u aanraden om met beide motoren nog eens te gaan rijden en dan gevoelsmatig uw keuze te maken. Mijn keuze weet je alvast=> Duc

                                      Veel succes en tandengeknars
                                      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                      2009 - Yamaha R1 Model 2008

                                      Comment


                                      • #39
                                        Zoals psycho dad al zegt, het onderhoud van een ketting stelt inderdaad niet veel voor, zolang je bij droog weer rijdt. Ik smeer mijn ketting ook gemiddeld zo om de 500 km.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten

                                          de 4de juli staat ducati op de braderij in Malle (desmorise tour of zoiets) en kan ik de Duc nog een gaan testen .
                                          Mmm, da's niet ver van mij. Kan iedereen daar gaan testen?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X