Als je een lijst met andere gelijkaardige modellen wilt ga je de gehele zomer aan het testrijden zijn en zal de aankoop voor volgend jaar zijn.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bmw r1200r vs ducati monster 821 stripe
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk wilde net zeggen, de Street Triple. Zalige driepitter en een heel wendbare moto. Komt uit vele tests als beste uit. Maar hij heeft inderdaad wel een apart smoeleke.
Ik heb vorig jaar ook eens met een MV Agusta Brutale 800 met quickshifter gereden. Ik denk dat dat zo wel eens de zaligste moto zou kunnen zijn waar ik ooit mee gereden heb. Super speels, gemakkelijk handelbaar, zalig geluid en een bloedmooi design.
Enfin, ik zou in uw geval voor de monster kiezen. Hij is goedkoper, mooier en lichter dan de BMW.
ducati zou dit met de nieuwe motoren en door den Duits te zijn overgenomen heel wat beter zijn. Want dit waren vroeger broers zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenAls je een lijst met andere gelijkaardige modellen wilt ga je de gehele zomer aan het testrijden zijn en zal de aankoop voor volgend jaar zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk BerichtenHoe zit dat met de betrouwbaarheid van de MV Agusta. Er zit hier een dealer niet ver van mij in Malle, maar als ik er wat over opzoek moet ik er precies van wegblijven (vooral door de elektronicaproblemen blijkbaar...).
ducati zou dit met de nieuwe motoren en door den Duits te zijn overgenomen heel wat beter zijn. Want dit waren vroeger broers zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk heb test gereden met die MV bij 2wheels in Malle, dat was vorig jaar. Ik heb toen ook met een jongen gesproken die een tweetal maanden zo'n nieuwe Brutale 800 had. Hij had al wat problemen gehad met de mapping van de ECU (motor viel soms plots stil aan een verkeerslicht enzo), en een plastic kapje dat losgekomen was. Niks ergs allemaal, maar het was wel wachten op Italië voor een nieuwe update van de ECU. Ik heb horen zeggen dat de mapping van de 800 nu op punt zou moeten staan. En betrouwbaarheid, ik denk dat je die fragiele Italianen gebruikt zoals het moet, dat dat allemaal wel meevalt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk BerichtenIk hou het wel tussen deze kandidaten, voorkeur leunt nu wel meer en meer richting de Duc Stripe.
Comment
-
Moto voor in u vrije tijd mag je nooit rationeel benaderen. Koop gewoon waar je u het beste bij voelt en die u het meeste kriebels geeft En voor mij is dat de Duc.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenHoe leuk de Monster ook is verkies ik toch de Bmw en dan vooral om de voordelen die jezelf al aangeeft.
Wat ik heb onthouden van de Monster is de toch wel sportieve zithouding en je moet een beetje meer werken om hem zijn wil op te leggen als je wat door rijdt.
Als is dat werken relatief als je vergelijkt met motoren van eind jaren 80 begin 90.
Sent from here
Net om die reden zou ik de Monster prefereren Motor gaat gebruikt worden voor mooi weer / weekend speelgoed... bovenop kost hij 5000 euro minder dan de BMW, met dit verschil kan je ettelijke jaren uw verzekering en onderhoud bekostigen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk BerichtenNet om die reden zou ik de Monster prefereren Motor gaat gebruikt worden voor mooi weer / weekend speelgoed... bovenop kost hij 5000 euro minder dan de BMW, met dit verschil kan je ettelijke jaren uw verzekering en onderhoud bekostigen.
5000 euro meer of minder voor een moto is toch al serieus veel geld ook.
Comment
-
Nen r 9 t2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk BerichtenNen r 9 t
Sent from my iPhone using Tapatalk
Comment
-
nu zat het naar alle waarschijnlijkheid wel een Ducati worden .
nu zijn er ook akties waarbij je een gehomologeerde termoglini uitlaat kan kopen voor 500 euro (normaal 1.400 eur!). Spijtig genoeg is de korting voor de race uitvoering kleiner (800 euro ipv 1.167 eur).
Nu is het de moeite om voor de gehomologeerde versie te gaan of zouden jullie gewoon de originele uitlaat houden of toch voor de race gaan. Deze aktie geld enkel bij aankoop van het voertuig blijkbaar...
en die termo uitlaten, trekt dat op iets? Blijkbaar is akra toch nog steeds vele malen beter...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Senna4ever Bekijk BerichtenIs vooral veel lawaai. Sommige vinden dat mooi. Ik zou voor de bmw gaan
-> verschil van een 4.300,00 EUR!
Het is een heen en weer gaan in mijn gedachten. hetgeen me vooral afschrikt is het onderhoud van de ketting bij de Duc, het zit misschien allemaal in het koppeke maar toch .
de 4de juli staat ducati op de braderij in Malle (desmorise tour of zoiets) en kan ik de Duc nog een gaan testen .
bij BMW Meeusen Wijnegem kennen ze me ook al ondertussen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
hetgeen me vooral afschrikt is het onderhoud van de ketting bij de Duc, het zit misschien allemaal in het koppeke maar toch
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichtennu zat het naar alle waarschijnlijkheid wel een Ducati worden .
nu zijn er ook akties waarbij je een gehomologeerde termoglini uitlaat kan kopen voor 500 euro (normaal 1.400 eur!). Spijtig genoeg is de korting voor de race uitvoering kleiner (800 euro ipv 1.167 eur).
Nu is het de moeite om voor de gehomologeerde versie te gaan of zouden jullie gewoon de originele uitlaat houden of toch voor de race gaan. Deze aktie geld enkel bij aankoop van het voertuig blijkbaar...
en die termo uitlaten, trekt dat op iets? Blijkbaar is akra toch nog steeds vele malen beter...
geluidsfragment: https://www.youtube.com/watch?v=EoryOpYg-Mo
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichtenik heb van beide prijs laten maken (+verzekering/taksen) en dan kom ik bij de BMW uit op een 18.000,00 EUR (wel quasi full option, behalve het keyless systeem zou er niet opstaan, dus is echt heel compleet) de Ducati 821 komt uit op een 13.700,00 EUR.
-> verschil van een 4.300,00 EUR!
Het is een heen en weer gaan in mijn gedachten. hetgeen me vooral afschrikt is het onderhoud van de ketting bij de Duc, het zit misschien allemaal in het koppeke maar toch .
de 4de juli staat ducati op de braderij in Malle (desmorise tour of zoiets) en kan ik de Duc nog een gaan testen .
bij BMW Meeusen Wijnegem kennen ze me ook al ondertussen
Het onderhoud van de ketting stelt eigenlijk niet veel voor... ik spuit mijn ketting steeds in na een tripje van +- 500 km (en ik bol toch ook al 19000 km probleemloos rond met de eerste ketting).
Puur cijfermatig kost de aankoop van de BMW je ongeveer 30% meer ten opzichte van de Duc. Indien geld geen struikelblok is, zou ik u aanraden om met beide motoren nog eens te gaan rijden en dan gevoelsmatig uw keuze te maken. Mijn keuze weet je alvast=> Duc
Veel succes en tandengeknars
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
de 4de juli staat ducati op de braderij in Malle (desmorise tour of zoiets) en kan ik de Duc nog een gaan testen .
Comment
Comment